EMC Yudo (2024) Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) | Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) | Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) | Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) | Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) | Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) | Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) | Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) | Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) | Zdroj: EMC

EMC Yudo (2024) Zdroj: EMC
EMC Yudo (2024) Zdroj: EMC
EMC Yudo (2024) Zdroj: EMC
EMC Yudo (2024) Zdroj: EMC
9
Fotogalerie

Do Evropy zamířil další čínský elektromobil. Dojezd má slušný, může konkurovat MG, Dacii i Fiatu

EMC Yudo má pohon předních kol a celkem solidní výkon i dojezd na jedno nabití. Cena už známe také.

Evropané mohou posledních pár měsíců vybírat z mnoha vozů čínské produkce. Máme toho už poměrně dost, ale bude hůř, nebo třeba lépe, záleží na tom, jak tohle vnímáte. Jednou ze zemí, kde je čínských značek už opravdu hodně, je Itálie. A nově se tu ukazuje další auto, které vlastně chce jen sbírat peníze ze země, je totiž z extrémně populární kategorie městských SUV.

Vůz se jmenuje EMC Yudo. Za zkratkou EMC nehledejte nic extra originálního, skrývá se pod tím Eurasia Motor Company. Yudo má 4,04 metrů na délku, 1,74 metru na šířku a 1,63 metru na výšku. Na to, že jde o elektromobil, má celkem nízkou hmotnost pouze 1325 kg. Přitom má kapacitu lithium-železo-fosfátového akumulátoru 41,7 kWh, který má vozu zajistit dojezd na jedno nabití až 325 kilometrů.

Synchronní elektromotor je pohání výhradně přední nápravu a nabídne výkon 95 koní, maximum točivého momentu pak činí 165 N.m. Maximální rychlost činí 130 km/h. Akcelerace trvá 4,5 sekundy, nicméně ne z 0 na 100 km/h, ale z 0 na 50 km/h. Mimochodem při cestování pouze po městě s maximálním využitím rekuperace, tedy v takzvaném městském cyklu, můžete ujet až 455 kilometrů.

Z výbavě lze zmínit full-LED světlomety, bezdrátovou nabíječku mobilního telefonu nebo digitální přístrojový štít. Cena za tohle auto v Itálii je 24.200 eur, tedy 603.000 Kč. Vůz by se dal na našem trhu pozicovat mezi Dacii Spring a základní elektromobily od Stellantisu, třeba Peugeot e-2008 nebo Fiat 600e. Konkurovat může také MG ZS EV.

Doporučujeme

Články odjinud