Mazda rozjíždí globální ofenzivu v segmentu SUV. Zdroj: Mazda

Mazda rozjíždí globální ofenzivu v segmentu SUV. | Zdroj: Mazda

Loni přivedla na trh model  CX-60  a teprve nedávno utichly fanfáry z představení velkoprostorové  CX-90  se třemi řadami sedadel. Zdroj: Mazda

Loni přivedla na trh model CX-60 a teprve nedávno utichly fanfáry z představení velkoprostorové CX-90 se třemi řadami sedadel. | Zdroj: Mazda

Mazda CX-V následujících měsících přijde její pětimístná verze CX-70 a koncem roku kompletní řadu doplní mezistupeň CX-80.60 (2022) Zdroj: Mazda

Mazda CX-V následujících měsících přijde její pětimístná verze CX-70 a koncem roku kompletní řadu doplní mezistupeň CX-80.60 (2022) | Zdroj: Mazda

Jednoduše půjde o prodlouženou CX-60 se třetími řadami sedadel. Zdroj: Mazda

Jednoduše půjde o prodlouženou CX-60 se třetími řadami sedadel. | Zdroj: Mazda

To znamená, že přesáhne délku 4 740 mm, přičemž většina půjde ve prospěch rozvoru, aby bylo ve třetí řadě dostatek místa na nohy. Zdroj: Mazda

To znamená, že přesáhne délku 4 740 mm, přičemž většina půjde ve prospěch rozvoru, aby bylo ve třetí řadě dostatek místa na nohy. | Zdroj: Mazda

Nová platforma napovídá použití šestiválcových motorů s pohonem zadních kol.

Nová platforma napovídá použití šestiválcových motorů s pohonem zadních kol.

Do CX-60 se sice dávají i čtyřválce, ovšem pro větší „osmdesátku“ by mohly být poddimenzované.

Do CX-60 se sice dávají i čtyřválce, ovšem pro větší „osmdesátku“ by mohly být poddimenzované.

Vzhledem k tomu, že CX-70 a CX-90 jsou vyvíjené s ohledem na americký trh, CX-80 je určena pro Japonsko, Evropu a další trhy. Zdroj: Mazda

Vzhledem k tomu, že CX-70 a CX-90 jsou vyvíjené s ohledem na americký trh, CX-80 je určena pro Japonsko, Evropu a další trhy. | Zdroj: Mazda

Evropa přijde o kompaktní crossover Mazdu CX-3, jehož  výroba skončila  a dostupné jsou už jen „skladovky“. Zdroj: Mazda

Evropa přijde o kompaktní crossover Mazdu CX-3, jehož výroba skončila a dostupné jsou už jen „skladovky“. | Zdroj: Mazda

Zato Mazda CX-5 ještě nějakou dobu vydrží, protože jde zatím o nejprodávanější model a pravděpodobně jím zůstane i pro letošní rok vzhledem k plánované mild-hybridní verzi se zážehovým motorem. Foto: Petr Homolka

Zato Mazda CX-5 ještě nějakou dobu vydrží, protože jde zatím o nejprodávanější model a pravděpodobně jím zůstane i pro letošní rok vzhledem k plánované mild-hybridní verzi se zážehovým motorem. | Foto: Petr Homolka

Vize k roku 2030 je mít víc jak poloviční zastoupení elektromobilů v portfoliu. Zdroj: Mazda

Vize k roku 2030 je mít víc jak poloviční zastoupení elektromobilů v portfoliu. | Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

Loni přivedla na trh model  CX-60  a teprve nedávno utichly fanfáry z představení velkoprostorové  CX-90  se třemi řadami sedadel. Zdroj: Mazda
Mazda CX-V následujících měsících přijde její pětimístná verze CX-70 a koncem roku kompletní řadu doplní mezistupeň CX-80.60 (2022) Zdroj: Mazda
Jednoduše půjde o prodlouženou CX-60 se třetími řadami sedadel. Zdroj: Mazda
To znamená, že přesáhne délku 4 740 mm, přičemž většina půjde ve prospěch rozvoru, aby bylo ve třetí řadě dostatek místa na nohy. Zdroj: Mazda
13
Fotogalerie

Do Evropy míří nová Mazda se třemi řadami sedadel. Bude mít pohon zadních kol a snad i šestiválec

Rozšíření řady CX na 4 modely zvládne Mazda ve velmi krátkém čase. Ve hře je i rozšiřování rotačního motoru.

Mazda rozjíždí globální ofenzivu v segmentu SUV. Loni přivedla na trh model CX-60 a teprve nedávno utichly fanfáry z představení velkoprostorové CX-90 se třemi řadami sedadel. V následujících měsících přijde její pětimístná verze CX-70 a koncem roku kompletní řadu doplní mezistupeň CX-80.

Co si pod tím představit? Jednoduše půjde o prodlouženou CX-60 se třetími řadami sedadel. To znamená, že přesáhne délku 4740 mm, přičemž většina půjde ve prospěch rozvoru, aby bylo ve třetí řadě dostatek místa na nohy. Pro připomenutí, CX-60 má mezi předními a zadními koly 2870 mm. Nová platforma napovídá použití šestiválcových motorů s pohonem zadních kol. Do CX-60 se sice dávají i čtyřválce, ovšem pro větší „osmdesátku“ by mohly být poddimenzované. Vzhledem k tomu, že CX-70 a CX-90 jsou vyvíjené s ohledem na americký trh, CX-80 je určena pro Japonsko, Evropu a další trhy.

Evropa přijde o kompaktní crossover CX-3, jehož výroba skončila a dostupné jsou už jen skladovky.  Mazda CX-5 ještě nějakou dobu vydrží, protože jde o nejprodávanější model a pravděpodobně jím zůstane i pro letošní rok vzhledem k plánované mild-hybridní verzi se zážehovým motorem.

Vize k roku 2030 je mít víc jak poloviční zastoupení elektromobilů v portfoliu. V tomto ohledu má Mazda co dohánět, jelikož nově představená MX-30 je jediná svého druhu. Na druhou stranu, jelikož Mazdy 3 a CX-30 jsou postavené na příbuzné platformě, nebyla by integrace elektrického pohonu doplněná wankelovým motorem složitá. 

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud