S délkou 5 180 mm je delší než Taycan s batohem i ID.7. Zdroj: Volkswagen

S délkou 5 180 mm je delší než Taycan s batohem i ID.7. | Zdroj: Volkswagen

Očekávaná verze má tři motory. Přední s výkonem 230 kW, oba zadní pak mají po 240 kW. Zdroj: čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií,

Očekávaná verze má tři motory. Přední s výkonem 230 kW, oba zadní pak mají po 240 kW. | Zdroj: čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií,

Dohromady to dává 710 kW, což je o chloupek více, než nabídne nejrychlejší Taycan Turbo S Sport Turismo. Tím pádem nepřekvapí omezená maximální rychlost na 240 km/h. Zdroj: Porsche

Dohromady to dává 710 kW, což je o chloupek více, než nabídne nejrychlejší Taycan Turbo S Sport Turismo. Tím pádem nepřekvapí omezená maximální rychlost na 240 km/h. | Zdroj: Porsche

Celková hmotnost Denza Z9 GT je 2 875 kg. Hodně z toho připadá na LFP Blade baterie z dílny BYD, ale jejich kapacita není uvedena. Zdroj: čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií,

Celková hmotnost Denza Z9 GT je 2 875 kg. Hodně z toho připadá na LFP Blade baterie z dílny BYD, ale jejich kapacita není uvedena. | Zdroj: čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií,

Zmínky o karbonových dílech karoserie, panoramatické střeše, elektrickém spoileru a lidaru naznačují, že můžeme očekávat luxusní výbavu včetně pokrokového autonomního řízení. Zdroj: čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií,

Zmínky o karbonových dílech karoserie, panoramatické střeše, elektrickém spoileru a lidaru naznačují, že můžeme očekávat luxusní výbavu včetně pokrokového autonomního řízení. | Zdroj: čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií,

Zajímavostí je, že se Denza byla kdysi dceřinou automobilkou rozdělená rovným dílem mezi Mercedes-Benz a BYD. Německá automobilka, ale koncem roku 2021 svůj podíl prodala a nechala si jen 10 %. Zdroj: čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií,

Zajímavostí je, že se Denza byla kdysi dceřinou automobilkou rozdělená rovným dílem mezi Mercedes-Benz a BYD. Německá automobilka, ale koncem roku 2021 svůj podíl prodala a nechala si jen 10 %. | Zdroj: čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií,

Očekávaná verze má tři motory. Přední s výkonem 230 kW, oba zadní pak mají po 240 kW. Zdroj: čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií,
Dohromady to dává 710 kW, což je o chloupek více, než nabídne nejrychlejší Taycan Turbo S Sport Turismo. Tím pádem nepřekvapí omezená maximální rychlost na 240 km/h. Zdroj: Porsche
Celková hmotnost Denza Z9 GT je 2 875 kg. Hodně z toho připadá na LFP Blade baterie z dílny BYD, ale jejich kapacita není uvedena. Zdroj: čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií,
Zmínky o karbonových dílech karoserie, panoramatické střeše, elektrickém spoileru a lidaru naznačují, že můžeme očekávat luxusní výbavu včetně pokrokového autonomního řízení. Zdroj: čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií,
6
Fotogalerie

Do Evropy míří další elektrické kombi. Je obrovské, váží skoro tři tuny a disponuje výkonem 710 kW

BYD nabíjí další zbraň plánovanou na evropský trh. Je to střela v výkonem supersportu a rozměry luxusní limuzíny.

Když si jdete vybrat elektromobil, máte na výběr nepřeberné množství hatchbacků, crossoverů i SUV, ale kombíků je jako šafránu. Na jedné straně máte prémiovou ID.7, na druhé supersrpotovního Taycana Sport Turismo a někde mezi tím je Zeekr 001. Zdá se to jako prostředí bez konkurence, a právě proto si jej vybrala čínská značka BYD pro svůj nejnovější model. Denza Z9 GT je někde na pomezí sedanu a shooting brake, a už příští rok rozvíří jinak klidné vody.

Asijský vůz už mnozí viděli, když v maskování najížděl testovací kilometry ulicemi Stuttgartu. Minulý týden zažádala automobilka o homologaci nového jména u čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií, odkud pocházejí i první fotografie a technická data.

Ačkoliv jsme vyjmenovali pár teoretických soků, Denza Z9 GT si jede vlastní ligu. S délkou 5180 mm je delší než Taycan s batohem i ID.7. K tomu přidává šířku 1990 mm, výšku 1500 mm a rozvor 3125 mm. Výkonem je také zanechává za sebou. Očekávaná verze má tři motory. Přední s výkonem 230 kW, oba zadní pak mají po 240 kW. Dohromady to dává 710 kW, což je o chloupek více, než nabídne nejrychlejší Taycan Turbo S Sport Turismo.

Celková hmotnost Denza Z9 GT je 2875 kg. Hodně z toho připadá na LFP Blade baterie z dílny BYD, ale jejich kapacita není uvedena. Zmínky o karbonových dílech karoserie, panoramatické střeše, elektrickém spoileru a lidaru naznačují, že můžeme očekávat luxusní výbavu včetně pokrokového autonomního řízení.

Zajímavostí je, že se Denza byla kdysi dceřinou automobilkou rozdělená rovným dílem mezi Mercedes-Benz a BYD. Německá automobilka, ale koncem roku 2021 svůj podíl prodala a nechala si jen 10 %. Ačkoliv má stále určité slovo, na vývoji se prý nepodílela.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud