Do emisní pasti se chytlo už i BMW. SUV X3 mělo 11krát vyšší emise

SUV X3 ukázalo v reálném provozu jedenáctkrát vyšší emise oxidů dusíku, než dovoluje evropská norma Euro 6. Akcie společnosti poklesly v reakci na tuto zprávu o 8 %.
Do emisní pasti se chytlo už i BMW. SUV X3 mělo 11krát vyšší emise

S neplněním emisí, respektive se švindlováním při jejich měření, v tom asi nebude Volkswagen úplně sám. Nyní se do pasti chytlo i BMW, když jeho SUV X3 ukázalo v reálném provozu jedenáctkrát vyšší emise oxidů dusíku, než dovoluje evropská norma Euro 6.

Podle normy Euro 6 smí diesel vypouštět 0,08 gramu NOx na kilometr, ale testované BMW X3 xDrive20d mělo v reálném provozu 11x vyšší hodnotu emisí oxidů dusíku. To je dokonce víc, než kolik dovolovala norma Euro 3, od které se začaly emise NOx regulovat.

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? [komentář]

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? [komentář]

Organizace ICCT provedla měření tohoto mnichovského SUV v reálném provozu a zjistila velký rozdíl. Nepodařilo se ale zatím zjistit, jestli auto funguje v jiném režimu na měřícím zařízení a v provozu.

Právě software, který rozpoznal měření emisí v laboratoři a podle toho upravil řízení motoru, uměle snižoval motoru 2.0 TDI EA189 koncernu Volkswagen. To vedlo až k rezignaci šéfa celého koncernu Martina Winterkorna

I když ještě nebylo BMW usvědčeno ze stejného podfuku, akcie společnosti poklesly v reakci na tuto zprávu o 8 %. Připomeňme ale, že evropská metodika měření emisí je jasně definována a pokud auto projde homologační zkouškou, nelze vyšší emise v reálném provozu považovat za porušení zákona. 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků