Do emisní pasti se chytlo už i BMW. SUV X3 mělo 11krát vyšší emise

SUV X3 ukázalo v reálném provozu jedenáctkrát vyšší emise oxidů dusíku, než dovoluje evropská norma Euro 6. Akcie společnosti poklesly v reakci na tuto zprávu o 8 %.
Do emisní pasti se chytlo už i BMW. SUV X3 mělo 11krát vyšší emise

S neplněním emisí, respektive se švindlováním při jejich měření, v tom asi nebude Volkswagen úplně sám. Nyní se do pasti chytlo i BMW, když jeho SUV X3 ukázalo v reálném provozu jedenáctkrát vyšší emise oxidů dusíku, než dovoluje evropská norma Euro 6.

Podle normy Euro 6 smí diesel vypouštět 0,08 gramu NOx na kilometr, ale testované BMW X3 xDrive20d mělo v reálném provozu 11x vyšší hodnotu emisí oxidů dusíku. To je dokonce víc, než kolik dovolovala norma Euro 3, od které se začaly emise NOx regulovat.

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? [komentář]

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? [komentář]

Organizace ICCT provedla měření tohoto mnichovského SUV v reálném provozu a zjistila velký rozdíl. Nepodařilo se ale zatím zjistit, jestli auto funguje v jiném režimu na měřícím zařízení a v provozu.

Právě software, který rozpoznal měření emisí v laboratoři a podle toho upravil řízení motoru, uměle snižoval motoru 2.0 TDI EA189 koncernu Volkswagen. To vedlo až k rezignaci šéfa celého koncernu Martina Winterkorna

I když ještě nebylo BMW usvědčeno ze stejného podfuku, akcie společnosti poklesly v reakci na tuto zprávu o 8 %. Připomeňme ale, že evropská metodika měření emisí je jasně definována a pokud auto projde homologační zkouškou, nelze vyšší emise v reálném provozu považovat za porušení zákona. 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků