Do emisní pasti se chytlo už i BMW. SUV X3 mělo 11krát vyšší emise

SUV X3 ukázalo v reálném provozu jedenáctkrát vyšší emise oxidů dusíku, než dovoluje evropská norma Euro 6. Akcie společnosti poklesly v reakci na tuto zprávu o 8 %.
Do emisní pasti se chytlo už i BMW. SUV X3 mělo 11krát vyšší emise

S neplněním emisí, respektive se švindlováním při jejich měření, v tom asi nebude Volkswagen úplně sám. Nyní se do pasti chytlo i BMW, když jeho SUV X3 ukázalo v reálném provozu jedenáctkrát vyšší emise oxidů dusíku, než dovoluje evropská norma Euro 6.

Podle normy Euro 6 smí diesel vypouštět 0,08 gramu NOx na kilometr, ale testované BMW X3 xDrive20d mělo v reálném provozu 11x vyšší hodnotu emisí oxidů dusíku. To je dokonce víc, než kolik dovolovala norma Euro 3, od které se začaly emise NOx regulovat.

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? [komentář]

„Skandál: Socialisté z EU chtějí zdražit diesely“. Nebo ne? [komentář]

Organizace ICCT provedla měření tohoto mnichovského SUV v reálném provozu a zjistila velký rozdíl. Nepodařilo se ale zatím zjistit, jestli auto funguje v jiném režimu na měřícím zařízení a v provozu.

Právě software, který rozpoznal měření emisí v laboratoři a podle toho upravil řízení motoru, uměle snižoval motoru 2.0 TDI EA189 koncernu Volkswagen. To vedlo až k rezignaci šéfa celého koncernu Martina Winterkorna

I když ještě nebylo BMW usvědčeno ze stejného podfuku, akcie společnosti poklesly v reakci na tuto zprávu o 8 %. Připomeňme ale, že evropská metodika měření emisí je jasně definována a pokud auto projde homologační zkouškou, nelze vyšší emise v reálném provozu považovat za porušení zákona. 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků