Do divadla i do terénu

Audi allroad quattro uvedený na tuzemský trh v polovině loňského roku, který kombinuje výhody dynamického luxusního cestovního vozu s vlastnostmi terénního automobilu.
Do divadla i do terénu
Audi allroad quattro uvedený na tuzemský trh v polovině loňského roku, který kombinuje výhody dynamického luxusního cestovního vozu s vlastnostmi terénního automobilu.

Vůz Audi allroad quattro je vynikající v každé situaci – pohodlný na silnici, bojovný v drsném terénu. Tímto modelem automobilka Audi reaguje na požadavky řidičů, kteří se nechtějí podvolit dosud obvyklé vylučovací volbě „buď a nebo“ – buď pohodlný cestovní vůz, ale pouze pro silnice a nebo off-road, ovšem s problematickými jízdními vlastnostmi ve vyšších rychlostech na zatáčkovitých silnicích. Audi allroad quattro nabízí skvělé vlastnosti v obou těchto situacích.

O pohon nového modelu Audi allroad quattro se stará zážehový šestiválec 2.7 V6 „biturbo“ o výkonu 184 kW/250 k, nebo vznětový šestiválec 2.5 V6 TDI o výkonu 132 kW/180 k. Výkon motorů se přenáší na všechna čtyři kola. Verze s manuální převodovkou mohou být vybavené také převodovkou s možností redukce převodových stupňů Low Range, která prokáže své služby zejména při jízdě těžkým terénem nebo v extrémních stoupáních.

Všechna čtyři kola modelu Audi allroad quattro mají pneumatické odpružení, které dokáže měnit světlou výšku vozu ve čtyřech krocích od 208 do 142 mm. Při jízdě po kvalitní dálnici se využívá nejnižší nastavení, které zlepšuje aerodynamiku vozu, v náročném a členitém terénu přijde naopak vhod nejvyšší světlá výška. Pneumatické odpružení je řízené výkonným procesorem, který samočinně mění výšku vozu nad silnicí v závislosti na rychlosti jízdy. Při jízdě na často se měnícím povrchu může úroveň nastavení světlé výšky samozřejmě určovat i řidič pouhým stisknutím jediného tlačítka na palubní desce.

Design modelu Audi allroad quattro osobitým způsobem rozvíjí elegantní styling prestižního modelu Audi A6 Avant. Širší rozvor kol a vyšší stavba vozu vyvolávají u pozorovatele zřetelný pocit síly a dynamiky. Na první pohled zaujmou žebrované ochranné plechy vpředu pod motorem a vzadu pod podlahou zavazadlového prostoru a výraznější nárazníky i lemy podběhů všech čtyř kol. Střecha vozu je vyvedená v kontrastní barvě laku a všechny modely mají standardně dvojici praktických ližin.

Provedení a zpracování interiéru modelu Audi allroad quattro odpovídá vysokému standardu prestižních vozů Audi. Charakteristickým rysem prostoru pro cestující je vysoká míra elegance zpestřená nepřehlédnutelným sportovním šarmem. Zákazník může volit ze dvou základních odstínů interiéru: zeleného a šedého.

Audi allroad quattro je vozem pro dlouhá putování a tomu odpovídá i velikost a variabilita jeho interiéru. Pět pasažérů cestuje v nadprůměrném komfortu, v případě potřeby lze ve voze vytvořit nákladový prostor o objemu až 1590 litrů. To postačí pro převoz např. horských kol nebo mimořádného množství zavazadel pro nejdelší prázdninová putování. Audi allroad quattro je skutečný silák – jeho užitečná hmotnost činí 630 kg a za vůz lze ještě připojovat přívěsy o hmotnosti až 2100 kg!

Všechny tyto vlastnosti dělají z nového modelu Audi allroad quattro skutečně výjimečnou nabídku automobilového trhu. Svojí přizpůsobivostí, výkony, čtyřstupňovou volbou světlé výšky nebo stálým pohonem všech kol stanovuje tento vůz nové standardy celé automobilové branži.

Audi allroad quattro stojí na českém trhu 1 946 300 Kč ve verzi s motorem 2.7 a 1 631 400 Kč s dieselovým motorem 2.5, oba s šestistupňovou manuální převodovkou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků