Do České republiky je možné dovážet osmileté ojetiny

Poslanci v úterý schválili dovoz automobilů starších pěti let a prodloužili tak lhůtu na osm let. Schválena však byla senátní podoba novely, což znamená, že je možné dovážet o tři roky starší automobily než dosud, ale jen takové, které splňují technické parametry předepsané pro emisní normu Euro 2.

Ministr dopravy Jaromír Schling, někteří poslanci a senátoři se obávají, že v České republice se budou soustřeďovat ojeté automobily a také toho, že bude pro některé cizince výhodnější odvést auto do ČR než se ho zbavit doma.

Na druhé straně je potřeba přiznat, že mezi dováženými automobily není jen „šrot“, ale v některých případech také automobily, které jsou technicky i konstrukčně na lepší úrovni, než mnohé automobily běžně jezdící po českých silnicích.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků