Do České republiky je možné dovážet osmileté ojetiny

Poslanci v úterý schválili dovoz automobilů starších pěti let a prodloužili tak lhůtu na osm let. Schválena však byla senátní podoba novely, což znamená, že je možné dovážet o tři roky starší automobily než dosud, ale jen takové, které splňují technické parametry předepsané pro emisní normu Euro 2.

Ministr dopravy Jaromír Schling, někteří poslanci a senátoři se obávají, že v České republice se budou soustřeďovat ojeté automobily a také toho, že bude pro některé cizince výhodnější odvést auto do ČR než se ho zbavit doma.

Na druhé straně je potřeba přiznat, že mezi dováženými automobily není jen „šrot“, ale v některých případech také automobily, které jsou technicky i konstrukčně na lepší úrovni, než mnohé automobily běžně jezdící po českých silnicích.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků