Do České republiky je možné dovážet osmileté ojetiny

Poslanci v úterý schválili dovoz automobilů starších pěti let a prodloužili tak lhůtu na osm let. Schválena však byla senátní podoba novely, což znamená, že je možné dovážet o tři roky starší automobily než dosud, ale jen takové, které splňují technické parametry předepsané pro emisní normu Euro 2.

Ministr dopravy Jaromír Schling, někteří poslanci a senátoři se obávají, že v České republice se budou soustřeďovat ojeté automobily a také toho, že bude pro některé cizince výhodnější odvést auto do ČR než se ho zbavit doma.

Na druhé straně je potřeba přiznat, že mezi dováženými automobily není jen „šrot“, ale v některých případech také automobily, které jsou technicky i konstrukčně na lepší úrovni, než mnohé automobily běžně jezdící po českých silnicích.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků