Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

O ruských obojživelných vozidlech Sherp jsme již dříve psali. Velmi zajímavá off-.roadová kreace se nyní oficiálně dostává i do České republiky. Dovážet ji k nám bude polský importér. Na první pohled komické vozy jezdí už téměř po celém světě. Vedle Ruska, Ameriky nebo Kanady pomáhají třeba i v Africe.

Budoucnost off-roadů? Koncept Audi AI:Trail je autonomním dobrodruhem

Budoucnost off-roadů? Koncept Audi AI:Trail je autonomním dobrodruhem

Terénní vozidlo pro dva pasažéry měří na délku pouze 3,4 metru. Jeho světlá výška je šedesát centimetrů a kola mají průměr 1,6 metru. Sherp nezná nic jako je nájezdový úhel, protože začíná a končí svými koly. Nemusí se ani brodit, protože umí plavat. Navíc zvládne stoupavost 35 stupňů a boční náklon 30 stupňů. 

O pohon se stará japonský atmosférický motor Kubota o objemu 1,5 litru, který je umístěný za sedadly. Výkon 44 koní stačí 1,6 tuny vážícímu offroadu k maximální rychlosti 40 km/h. Minimální rychlost, která je pro jízdu terénem stěžejní, činí 1,5 km/h. Objem nádrže je 56 litrů, ale můžete si připlatit i čtyři přídavné gumové nádrže, které jsou ukryté v kolech. Každá přidá dalších 58 litrů.

První jízda s novým Suzuki Jimny 1.5 VVT: Tak kde to můžeme podepsat?

První jízda s novým Suzuki Jimny 1.5 VVT: Tak kde to můžeme podepsat?

Řídí se smykovým řízením, podobně jako u nakladače od Bobcatu. Co všechno Sherp dokáže, si můžete prohlédnout ve videu níže. Sherp v základní výbavě vyjde na 110.000 dolarů (2.570.000 Kč) bez daně. Jen pro srovnání: za tyto peníze si můžete koupit třeba nové BMW X6 M50i. Obří pneumatiky nemají rády asfalt, proto je dobré si k němu pořídit ještě přívěs. V nabídce příplatkové výbavy najdete i přívěsnou loďku.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků