Do Česka se dováží stále více ojetin

Do Česka se dováží stále více ojetin

Do České republiky bylo za prvních pět měsíců dovezeno 90 328 ojetých automobilů, což představuje meziroční nárůst o téměř dvacet procent. Ve stejném období bylo u nás prodáno nových 55 000 osobních a 23 000 lehkých užitkových vozů.

Za výrazným nárůstem ojetin přitom stojí liberalizace právních předpisů, která umožnila dovážet i vozy, které dříve nešly. Z dovezených ojetin je přitom zhruba polovina vozů ve stáří pět až deset let a zhruba čtvrtinu tvoří vozy starší patnácti let.

Vůbec nejčastěji dováženou značkou je Ford. Těch se v letošním roce dovezlo téměř 13 000 kusů. Druhé místo zaujímají vozy Škoda, kterých se k nám přivezlo téměř 11 000. Za nimi pak následuje Renault, Peugeot a Volkswagen.

Pokud se vyplní všechny prognózy, doveze se za letošní rok přes 200 000 ojetých vozů.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 263 026 km
Cena: 62 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků