Do Česka přijela tříkolka Morgan. Bude stát 906 000 korun

„Tahle tříkolka, to je oslava motorismu,“ řekl na představení tříkolového Morganu Jan Zvelebil, muž, který stroje britské značky v Česku od letošního roku prodává. 

A měl pravdu. Morgan 3-Wheeler, který byl poprvé představen letos na autosalonu v Ženevě jako ještě nepojízdný prototyp, podněcuje na první pohled fantazii, vybízí k hrátkám.

Klepněte pro větší obrázek
Továrna Morgan vyráběla tříkolové Morgany od svého založení v roce 1909, po celé období před druhou světovou válkou. Nyní na tuto tradici navazuje.

Na voze je na první pohled vše nezvyklé. Tvar karoserie připomíná střelu. Má odhalený přední rám, motor před vozidlem. Pod kapotou zakulacené zádi se skrývají dvě nádrže, jsou umístěné v bocích.

Kokpit připomíná letoun. Palubní deska s přístroji se dvěma koženými opláštěními z každé strany v interiéru působí až zneklidňujícím dojmem. Kdo se má v tomhle vyznat?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Do Česka budou tříkolky dodávané samozřejmě s levostranným řízením.
 

Po odklopení bezpečnostní klapky a zmáčknutí „odpojovače bomb“ uvedete do chodu dvoulitrový vzduchem chlazený vidlicový dvouválec s výkonem 115 k. Vyrábí ho kalifornská firma S&S a je připojený k pětistupňové převodovce.

„Vybíralo se ze čtyř převodovek, ta z Mazdy MX5 vyhovovala nakonec nejvíc,“ řekl Zvelebil.

Trubkové chassis (podvozek) má dva bezpečnostní oblouky pro řidiče a spolujezdce. Pohon zadního kola zajišťuje ozubený řemen.

Výhled dopředu i dozadu je dobrý, horší to je s „krytím“ jezdce. Při teplotách kolem deseti stupňů abyste ve voze seděli v zimní letecké kombinéze.

Klepněte pro větší obrázek
Ačkoli Morgan ještě nezahájil oficiálně ve světě prodej, už prodal 650 tříkolek. V Česku si ji zatím pořídili dva zájemci. Ti další si ale budou muset počkat. Čekací doba na tyto stroje je kolem třinácti měsíců.
 

„Jízdní vlastnosti jsou překvapivě dobré. Měl jsem šanci vyzkoušet vůz cestou z Bruselu do Prahy, kdy jsem ujel více než 900 kilometrů,“ řekl Jan Zvelebil. „Hmotnost motoru i pasažérů je vzájemně vyrovnaná. Celkové umístění těžiště stroje je totiž uprostřed pomyslného trojúhelníku.“

A na závěr cena. Je dosti vysoká. Verze Sport stojí 906 000 korun, varianta s leštěným výfukem, leštěným motorem a chromovanými světly pak 987 000 korun.

Foto Kristýna Zvelebilová

Technické údaje: Morgan 3 Wheeler

  • Rok 2011
  • Počet válců 2
  • Zdvihový objem 2 000 cm3
  • Nejvyšší výkon 85 kW (115 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 3 600 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,5 s
  • Nejvyšší rychlost 190 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 5 stupňů
  • Hmotnost: pohotovostní 485 kg


 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků