Do Česka přijela tříkolka Morgan. Bude stát 906 000 korun

„Tahle tříkolka, to je oslava motorismu,“ řekl na představení tříkolového Morganu Jan Zvelebil, muž, který stroje britské značky v Česku od letošního roku prodává. 

A měl pravdu. Morgan 3-Wheeler, který byl poprvé představen letos na autosalonu v Ženevě jako ještě nepojízdný prototyp, podněcuje na první pohled fantazii, vybízí k hrátkám.

Klepněte pro větší obrázek
Továrna Morgan vyráběla tříkolové Morgany od svého založení v roce 1909, po celé období před druhou světovou válkou. Nyní na tuto tradici navazuje.

Na voze je na první pohled vše nezvyklé. Tvar karoserie připomíná střelu. Má odhalený přední rám, motor před vozidlem. Pod kapotou zakulacené zádi se skrývají dvě nádrže, jsou umístěné v bocích.

Kokpit připomíná letoun. Palubní deska s přístroji se dvěma koženými opláštěními z každé strany v interiéru působí až zneklidňujícím dojmem. Kdo se má v tomhle vyznat?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Do Česka budou tříkolky dodávané samozřejmě s levostranným řízením.
 

Po odklopení bezpečnostní klapky a zmáčknutí „odpojovače bomb“ uvedete do chodu dvoulitrový vzduchem chlazený vidlicový dvouválec s výkonem 115 k. Vyrábí ho kalifornská firma S&S a je připojený k pětistupňové převodovce.

„Vybíralo se ze čtyř převodovek, ta z Mazdy MX5 vyhovovala nakonec nejvíc,“ řekl Zvelebil.

Trubkové chassis (podvozek) má dva bezpečnostní oblouky pro řidiče a spolujezdce. Pohon zadního kola zajišťuje ozubený řemen.

Výhled dopředu i dozadu je dobrý, horší to je s „krytím“ jezdce. Při teplotách kolem deseti stupňů abyste ve voze seděli v zimní letecké kombinéze.

Klepněte pro větší obrázek
Ačkoli Morgan ještě nezahájil oficiálně ve světě prodej, už prodal 650 tříkolek. V Česku si ji zatím pořídili dva zájemci. Ti další si ale budou muset počkat. Čekací doba na tyto stroje je kolem třinácti měsíců.
 

„Jízdní vlastnosti jsou překvapivě dobré. Měl jsem šanci vyzkoušet vůz cestou z Bruselu do Prahy, kdy jsem ujel více než 900 kilometrů,“ řekl Jan Zvelebil. „Hmotnost motoru i pasažérů je vzájemně vyrovnaná. Celkové umístění těžiště stroje je totiž uprostřed pomyslného trojúhelníku.“

A na závěr cena. Je dosti vysoká. Verze Sport stojí 906 000 korun, varianta s leštěným výfukem, leštěným motorem a chromovanými světly pak 987 000 korun.

Foto Kristýna Zvelebilová

Technické údaje: Morgan 3 Wheeler

  • Rok 2011
  • Počet válců 2
  • Zdvihový objem 2 000 cm3
  • Nejvyšší výkon 85 kW (115 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 3 600 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 4,5 s
  • Nejvyšší rychlost 190 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 5 stupňů
  • Hmotnost: pohotovostní 485 kg


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků