Do Česka přijel nový Volkswagen Crafter. Z passatu si vzal i vyhřívaný volant

Velkou dodávku Crafter nabízí Volkswagen již od roku 1975. Nyní přicházející generaci již vyvíjel sám, bez spolupráce s Mercedesem.

Za ceny začínající na částce 513 109 Kč bez DPH bude divize Volkswagen Užitkové vozy nabízet novou generaci velké dodávky Crafter.

Základní motorizací je dvoulitrový turbodiesel s výkonem 75 kW (102 koní). Motor je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou.

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy

Auto ale může mít pod kapotou i silnější verze tohoto agregátu (buď 103 nebo dokonce 130 kW). Momentálně obsahuje oficiální ceník skříňové vozy se středním nebo dlouhým rozvorem.

"Další varianty, včetně těch s pohonem všech kol ovšem bude možné začít objednávat v již během několika příštích týdnů," uvedl Petr Freiman z Porsche Česká republika. Verze se zadním pohonem přijdou v létě, automatické převodovky a karosérie kombi ale až příští rok.

V budoucnosti bude Volkswagen nabízet celkem čtyři základní modely se třemi délkami, dvěma rozvory, dvěma převisy, třemi výškami a dvěma typy kabin. Dohromady půjde o 69 verzí.

Při konstrukci tohoto auta se inženýři německé značky zaměřili na několik věcí. Například na snížení aerodynamického odporu. Hodnota Cx je u sériového vozu 0,33 a u variant s aerodynamickým paketem dokonce jen 0,30. Samozřejmě také na zvětšení velikosti a využitelnosti nákladového prostoru.

Volkswagen e-Crafter: EV dodávka zatím jako koncept, do roka sériově

Volkswagen e-Crafter: EV dodávka zatím jako koncept, do roka sériově

Nyní půjde do crafteru naložit až 18,4 m3 a vnitřní výška je až 2196 milimetrů. Šířka mezi podběhy činí 1380 milimetrů a maximální vnitřní délka až 4855 milimetrů. Tolik dosud žádná konkurence nenabízela. Novinkou je také vnitřní střešní nosič vhodný například pro přepravu trubek a podobného materiálu. Montáž regálů usnadňují třeba speciální otvory ve stěně.

Délky valníku (za krátkou kabinou) mohou být tři, přičemž ta nejdelší má plochu  9,6 m2.

Až budou na trhu i verze se zadním pohonem, bude možné dosáhnout celkové hmotnosti 5,5 tuny. "Čtyřkolky" se ovšem nabízejí s celkovou hmotností do 4 tun, stejně jako "předokolky".

Standardní výbava obsahuje airbag řidiče, asistent pro kompenzaci vlivu bočního větru, asistent pro rozjezdy do kopců, systém start&stop, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizaci, rádio, dvě světla v zavazadlovém prostoru, elektrické ovládání předních oken, dvojsedadlo s odkládacím prostorem pro spolujezdce, minimálně 8 úchytných ok v nákladovém prostoru. V ceně je také prodloužená záruka na čtyři roky nebo do ujetí 200 000 kilometrů.

Příplatková výbava zahrnuje i některé prvky, které dosud byly dostupné jen v osobních vozech střední třídy. Například jde o vyhřívaný volant, asistent pro couvání s přívěsem, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, zásuvky na 230 voltů. Také lze dokoupit odpružené ergonomické sedadlo řidiče.

Fotogalerii jednotlivých variant vozu a nabízených vestaveb najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků