Do Česka přijel nový Volkswagen Crafter. Z passatu si vzal i vyhřívaný volant

Velkou dodávku Crafter nabízí Volkswagen již od roku 1975. Nyní přicházející generaci již vyvíjel sám, bez spolupráce s Mercedesem.

Za ceny začínající na částce 513 109 Kč bez DPH bude divize Volkswagen Užitkové vozy nabízet novou generaci velké dodávky Crafter.

Základní motorizací je dvoulitrový turbodiesel s výkonem 75 kW (102 koní). Motor je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou.

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy

Auto ale může mít pod kapotou i silnější verze tohoto agregátu (buď 103 nebo dokonce 130 kW). Momentálně obsahuje oficiální ceník skříňové vozy se středním nebo dlouhým rozvorem.

"Další varianty, včetně těch s pohonem všech kol ovšem bude možné začít objednávat v již během několika příštích týdnů," uvedl Petr Freiman z Porsche Česká republika. Verze se zadním pohonem přijdou v létě, automatické převodovky a karosérie kombi ale až příští rok.

V budoucnosti bude Volkswagen nabízet celkem čtyři základní modely se třemi délkami, dvěma rozvory, dvěma převisy, třemi výškami a dvěma typy kabin. Dohromady půjde o 69 verzí.

Při konstrukci tohoto auta se inženýři německé značky zaměřili na několik věcí. Například na snížení aerodynamického odporu. Hodnota Cx je u sériového vozu 0,33 a u variant s aerodynamickým paketem dokonce jen 0,30. Samozřejmě také na zvětšení velikosti a využitelnosti nákladového prostoru.

Volkswagen e-Crafter: EV dodávka zatím jako koncept, do roka sériově

Volkswagen e-Crafter: EV dodávka zatím jako koncept, do roka sériově

Nyní půjde do crafteru naložit až 18,4 m3 a vnitřní výška je až 2196 milimetrů. Šířka mezi podběhy činí 1380 milimetrů a maximální vnitřní délka až 4855 milimetrů. Tolik dosud žádná konkurence nenabízela. Novinkou je také vnitřní střešní nosič vhodný například pro přepravu trubek a podobného materiálu. Montáž regálů usnadňují třeba speciální otvory ve stěně.

Délky valníku (za krátkou kabinou) mohou být tři, přičemž ta nejdelší má plochu  9,6 m2.

Až budou na trhu i verze se zadním pohonem, bude možné dosáhnout celkové hmotnosti 5,5 tuny. "Čtyřkolky" se ovšem nabízejí s celkovou hmotností do 4 tun, stejně jako "předokolky".

Standardní výbava obsahuje airbag řidiče, asistent pro kompenzaci vlivu bočního větru, asistent pro rozjezdy do kopců, systém start&stop, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizaci, rádio, dvě světla v zavazadlovém prostoru, elektrické ovládání předních oken, dvojsedadlo s odkládacím prostorem pro spolujezdce, minimálně 8 úchytných ok v nákladovém prostoru. V ceně je také prodloužená záruka na čtyři roky nebo do ujetí 200 000 kilometrů.

Příplatková výbava zahrnuje i některé prvky, které dosud byly dostupné jen v osobních vozech střední třídy. Například jde o vyhřívaný volant, asistent pro couvání s přívěsem, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, zásuvky na 230 voltů. Také lze dokoupit odpružené ergonomické sedadlo řidiče.

Fotogalerii jednotlivých variant vozu a nabízených vestaveb najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků