Do Česka přijel nový Volkswagen Crafter. Z passatu si vzal i vyhřívaný volant

Velkou dodávku Crafter nabízí Volkswagen již od roku 1975. Nyní přicházející generaci již vyvíjel sám, bez spolupráce s Mercedesem.

Za ceny začínající na částce 513 109 Kč bez DPH bude divize Volkswagen Užitkové vozy nabízet novou generaci velké dodávky Crafter.

Základní motorizací je dvoulitrový turbodiesel s výkonem 75 kW (102 koní). Motor je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou.

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy

Auto ale může mít pod kapotou i silnější verze tohoto agregátu (buď 103 nebo dokonce 130 kW). Momentálně obsahuje oficiální ceník skříňové vozy se středním nebo dlouhým rozvorem.

"Další varianty, včetně těch s pohonem všech kol ovšem bude možné začít objednávat v již během několika příštích týdnů," uvedl Petr Freiman z Porsche Česká republika. Verze se zadním pohonem přijdou v létě, automatické převodovky a karosérie kombi ale až příští rok.

V budoucnosti bude Volkswagen nabízet celkem čtyři základní modely se třemi délkami, dvěma rozvory, dvěma převisy, třemi výškami a dvěma typy kabin. Dohromady půjde o 69 verzí.

Při konstrukci tohoto auta se inženýři německé značky zaměřili na několik věcí. Například na snížení aerodynamického odporu. Hodnota Cx je u sériového vozu 0,33 a u variant s aerodynamickým paketem dokonce jen 0,30. Samozřejmě také na zvětšení velikosti a využitelnosti nákladového prostoru.

Volkswagen e-Crafter: EV dodávka zatím jako koncept, do roka sériově

Volkswagen e-Crafter: EV dodávka zatím jako koncept, do roka sériově

Nyní půjde do crafteru naložit až 18,4 m3 a vnitřní výška je až 2196 milimetrů. Šířka mezi podběhy činí 1380 milimetrů a maximální vnitřní délka až 4855 milimetrů. Tolik dosud žádná konkurence nenabízela. Novinkou je také vnitřní střešní nosič vhodný například pro přepravu trubek a podobného materiálu. Montáž regálů usnadňují třeba speciální otvory ve stěně.

Délky valníku (za krátkou kabinou) mohou být tři, přičemž ta nejdelší má plochu  9,6 m2.

Až budou na trhu i verze se zadním pohonem, bude možné dosáhnout celkové hmotnosti 5,5 tuny. "Čtyřkolky" se ovšem nabízejí s celkovou hmotností do 4 tun, stejně jako "předokolky".

Standardní výbava obsahuje airbag řidiče, asistent pro kompenzaci vlivu bočního větru, asistent pro rozjezdy do kopců, systém start&stop, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizaci, rádio, dvě světla v zavazadlovém prostoru, elektrické ovládání předních oken, dvojsedadlo s odkládacím prostorem pro spolujezdce, minimálně 8 úchytných ok v nákladovém prostoru. V ceně je také prodloužená záruka na čtyři roky nebo do ujetí 200 000 kilometrů.

Příplatková výbava zahrnuje i některé prvky, které dosud byly dostupné jen v osobních vozech střední třídy. Například jde o vyhřívaný volant, asistent pro couvání s přívěsem, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, zásuvky na 230 voltů. Také lze dokoupit odpružené ergonomické sedadlo řidiče.

Fotogalerii jednotlivých variant vozu a nabízených vestaveb najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Mercedes V Marco Polo Horizon: Když chcete víkend vozit s sebou

Mercedes-Benz V250d 4M Marco Polo Horizon

Našel Mercedes skulinu na trhu obytných dodávek?

12.  4.  2018 | Milan Lažanský | 4 příspěvky