Do Česka přijel nový Volkswagen Crafter. Z passatu si vzal i vyhřívaný volant

Velkou dodávku Crafter nabízí Volkswagen již od roku 1975. Nyní přicházející generaci již vyvíjel sám, bez spolupráce s Mercedesem.

Za ceny začínající na částce 513 109 Kč bez DPH bude divize Volkswagen Užitkové vozy nabízet novou generaci velké dodávky Crafter.

Základní motorizací je dvoulitrový turbodiesel s výkonem 75 kW (102 koní). Motor je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou.

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy

Auto ale může mít pod kapotou i silnější verze tohoto agregátu (buď 103 nebo dokonce 130 kW). Momentálně obsahuje oficiální ceník skříňové vozy se středním nebo dlouhým rozvorem.

"Další varianty, včetně těch s pohonem všech kol ovšem bude možné začít objednávat v již během několika příštích týdnů," uvedl Petr Freiman z Porsche Česká republika. Verze se zadním pohonem přijdou v létě, automatické převodovky a karosérie kombi ale až příští rok.

V budoucnosti bude Volkswagen nabízet celkem čtyři základní modely se třemi délkami, dvěma rozvory, dvěma převisy, třemi výškami a dvěma typy kabin. Dohromady půjde o 69 verzí.

Při konstrukci tohoto auta se inženýři německé značky zaměřili na několik věcí. Například na snížení aerodynamického odporu. Hodnota Cx je u sériového vozu 0,33 a u variant s aerodynamickým paketem dokonce jen 0,30. Samozřejmě také na zvětšení velikosti a využitelnosti nákladového prostoru.

Volkswagen e-Crafter: EV dodávka zatím jako koncept, do roka sériově

Volkswagen e-Crafter: EV dodávka zatím jako koncept, do roka sériově

Nyní půjde do crafteru naložit až 18,4 m3 a vnitřní výška je až 2196 milimetrů. Šířka mezi podběhy činí 1380 milimetrů a maximální vnitřní délka až 4855 milimetrů. Tolik dosud žádná konkurence nenabízela. Novinkou je také vnitřní střešní nosič vhodný například pro přepravu trubek a podobného materiálu. Montáž regálů usnadňují třeba speciální otvory ve stěně.

Délky valníku (za krátkou kabinou) mohou být tři, přičemž ta nejdelší má plochu  9,6 m2.

Až budou na trhu i verze se zadním pohonem, bude možné dosáhnout celkové hmotnosti 5,5 tuny. "Čtyřkolky" se ovšem nabízejí s celkovou hmotností do 4 tun, stejně jako "předokolky".

Standardní výbava obsahuje airbag řidiče, asistent pro kompenzaci vlivu bočního větru, asistent pro rozjezdy do kopců, systém start&stop, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizaci, rádio, dvě světla v zavazadlovém prostoru, elektrické ovládání předních oken, dvojsedadlo s odkládacím prostorem pro spolujezdce, minimálně 8 úchytných ok v nákladovém prostoru. V ceně je také prodloužená záruka na čtyři roky nebo do ujetí 200 000 kilometrů.

Příplatková výbava zahrnuje i některé prvky, které dosud byly dostupné jen v osobních vozech střední třídy. Například jde o vyhřívaný volant, asistent pro couvání s přívěsem, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, zásuvky na 230 voltů. Také lze dokoupit odpružené ergonomické sedadlo řidiče.

Fotogalerii jednotlivých variant vozu a nabízených vestaveb najdete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

22.  1.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky