Do Česka míří nová elektrická čtyřkolka. XBus ujede až 600 km a nebude drahý

XBus spadá do kategorie L7e. Bude stát necelých čtyři sta tisíc a nabídne výkon 15 kW.

Německá společnost Electric Brands představuje schopnosti své elektrické modulární platformy na malém náklaďáčku s označením XBus. Jedná se o funkční prototyp a sluší se dodat, že nejde o automobil v pravém slova smyslu. XBus totiž spadá do kategorie L, konkrétně L7e, tedy těžké čtyřkolky.

Nový slovenský projekt: Silniční čtyřkolka dosáhne stovky za 2,5 sekundy

Nový slovenský projekt: Silniční čtyřkolka dosáhne stovky za 2,5 sekundy

Obejde se také bez dálniční známky, má dva uzavíratelné diferenciály, čtyřkotoučový brzdový systém a k jeho provozu na silnici potřebujete řidičské oprávnění skupiny A, případně B pro čtyřkolky s výkonem motoru do výkonu 15 kW. Uveze 450 kg nákladu.

XBus má v každém kole jeden elektromotor. Společně produkují výkon 15 kW, ovšem v případě potřeby dokážou vyprodukovat až 56 kW (76 koní). Maximální rychlost vozu je 100 km/h. Standardní verze má akumulátor o kapacitě 10 kWh, který na jedno nabití ujede 200 kilometrů. Varianta s 30kWh baterií ujede 600 km.

Moderní verze buginy Steva McQueena jde do výroby. SCG Boot má 650 koní

Moderní verze buginy Steva McQueena jde do výroby. SCG Boot má 650 koní

Baterie je umístěna uprostřed vozu a výrobce se chlubí tím, že případnou výměnu zvládnou snadno dva lidé bez speciálního nářadí. Základní cena je 17.380 eur (447.535 Kč). Výroba začne během příštího roku a k dispozici je hned několik variant. Objednávat můžete i z České republiky, výrobce s naším trhem počítá. S konfigurátorem si už můžete hrát zde.

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků