Do Česka dorazil nový nejdražší Seat. Leon Cupra R ST překonal i Cupru Ateca

Leon Cupra R ST má šanci stát se sběratelským kouskem. Pro český trh bylo vyhrazeno pouze šest exemplářů!

Když značka Cupra začátkem letošního roku vstupovala na český trh, zazněla spousta užitečných informací ohledně dalších plánů. Dosud měla v nabídce pouze jeden model, SUV Cupra Ateca, které pořídíte za 1.199.900 korun. Byl to nejdražší „Seat“ na českém trhu, to už ale dneska neplatí.

Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Na náš trh totiž vstoupila jedna z novinek plánovaných pro tento rok – Leon Cupra R ST. Jde o praktičtější variantu Cupry R, která přišla loni a její výroba byla omezena na 799 kusů. k nám zamířilo deset kousků a hned se po nich zaprášilo. V případě kombíku čekejte ještě větší terno. Podle informací, které zazněly v rámci konference k uvedení Cupry na náš trh, se totiž v Česku objeví pouze šest exemplářů nejostřejšího Leonu ST.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Vůz stojí 1.203.500 Kč, aktuálně jde tedy o nejdražší Seat na našem trhu. Základ sdílí s Leonem Cupra ST, pod kapotou tedy najdete dvoulitr TSI o výkonu 300 koní a točivém momentu 400 N.m. Zrychlení z nuly na stovku zabere 4,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h a jistota v zatáčkách pramení z pohonu všech kol 4Drive. A jak to u takto konfigurované Cupry bývá, převodovka je sedmistupňová se dvěma spojkami.

První opravdová Cupra je na světě! Jmenuje se Formentor a je to hybrid

První opravdová Cupra je na světě! Jmenuje se Formentor a je to hybrid

Vůz stojí na 19palcových kolech, má výkonnější brzdy Brembo a spoustu karbonových dílů. Má ztělesňovat schopnost vyrábět jedinečné, vzrušující vozy, připravené pro ty nejnáročnější řidiče. Nezůstalo ale jen u karbonu. Pro lepší ovladatelnost v zatáčkách byl upraven odklon předních a zadních kol, nápravy jsou jednoduše „agresivnější“.  Pokud máte zájem o budoucí sběratelský kousek, vezměte dealerství Seatu úrokem!

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků