Do Česka dorazil nový nejdražší Seat. Leon Cupra R ST překonal i Cupru Ateca

Leon Cupra R ST má šanci stát se sběratelským kouskem. Pro český trh bylo vyhrazeno pouze šest exemplářů!

Když značka Cupra začátkem letošního roku vstupovala na český trh, zazněla spousta užitečných informací ohledně dalších plánů. Dosud měla v nabídce pouze jeden model, SUV Cupra Ateca, které pořídíte za 1.199.900 korun. Byl to nejdražší „Seat“ na českém trhu, to už ale dneska neplatí.

Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Na náš trh totiž vstoupila jedna z novinek plánovaných pro tento rok – Leon Cupra R ST. Jde o praktičtější variantu Cupry R, která přišla loni a její výroba byla omezena na 799 kusů. k nám zamířilo deset kousků a hned se po nich zaprášilo. V případě kombíku čekejte ještě větší terno. Podle informací, které zazněly v rámci konference k uvedení Cupry na náš trh, se totiž v Česku objeví pouze šest exemplářů nejostřejšího Leonu ST.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Vůz stojí 1.203.500 Kč, aktuálně jde tedy o nejdražší Seat na našem trhu. Základ sdílí s Leonem Cupra ST, pod kapotou tedy najdete dvoulitr TSI o výkonu 300 koní a točivém momentu 400 N.m. Zrychlení z nuly na stovku zabere 4,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h a jistota v zatáčkách pramení z pohonu všech kol 4Drive. A jak to u takto konfigurované Cupry bývá, převodovka je sedmistupňová se dvěma spojkami.

První opravdová Cupra je na světě! Jmenuje se Formentor a je to hybrid

První opravdová Cupra je na světě! Jmenuje se Formentor a je to hybrid

Vůz stojí na 19palcových kolech, má výkonnější brzdy Brembo a spoustu karbonových dílů. Má ztělesňovat schopnost vyrábět jedinečné, vzrušující vozy, připravené pro ty nejnáročnější řidiče. Nezůstalo ale jen u karbonu. Pro lepší ovladatelnost v zatáčkách byl upraven odklon předních a zadních kol, nápravy jsou jednoduše „agresivnější“.  Pokud máte zájem o budoucí sběratelský kousek, vezměte dealerství Seatu úrokem!

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků