Do Česka dorazil nový nejdražší Seat. Leon Cupra R ST překonal i Cupru Ateca

Leon Cupra R ST má šanci stát se sběratelským kouskem. Pro český trh bylo vyhrazeno pouze šest exemplářů!

Když značka Cupra začátkem letošního roku vstupovala na český trh, zazněla spousta užitečných informací ohledně dalších plánů. Dosud měla v nabídce pouze jeden model, SUV Cupra Ateca, které pořídíte za 1.199.900 korun. Byl to nejdražší „Seat“ na českém trhu, to už ale dneska neplatí.

Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Cupra oficiálně vstupuje na český trh. Co všechno chystá?

Na náš trh totiž vstoupila jedna z novinek plánovaných pro tento rok – Leon Cupra R ST. Jde o praktičtější variantu Cupry R, která přišla loni a její výroba byla omezena na 799 kusů. k nám zamířilo deset kousků a hned se po nich zaprášilo. V případě kombíku čekejte ještě větší terno. Podle informací, které zazněly v rámci konference k uvedení Cupry na náš trh, se totiž v Česku objeví pouze šest exemplářů nejostřejšího Leonu ST.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Vůz stojí 1.203.500 Kč, aktuálně jde tedy o nejdražší Seat na našem trhu. Základ sdílí s Leonem Cupra ST, pod kapotou tedy najdete dvoulitr TSI o výkonu 300 koní a točivém momentu 400 N.m. Zrychlení z nuly na stovku zabere 4,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h a jistota v zatáčkách pramení z pohonu všech kol 4Drive. A jak to u takto konfigurované Cupry bývá, převodovka je sedmistupňová se dvěma spojkami.

První opravdová Cupra je na světě! Jmenuje se Formentor a je to hybrid

První opravdová Cupra je na světě! Jmenuje se Formentor a je to hybrid

Vůz stojí na 19palcových kolech, má výkonnější brzdy Brembo a spoustu karbonových dílů. Má ztělesňovat schopnost vyrábět jedinečné, vzrušující vozy, připravené pro ty nejnáročnější řidiče. Nezůstalo ale jen u karbonu. Pro lepší ovladatelnost v zatáčkách byl upraven odklon předních a zadních kol, nápravy jsou jednoduše „agresivnější“.  Pokud máte zájem o budoucí sběratelský kousek, vezměte dealerství Seatu úrokem!

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků