Do Česka dorazil korejský Kodiaq. Hyundai Santa Fe sází na naftu

Nová generace velkého SUV od Hyundaie se dostává na český trh s trojicí motorů a rovněž třemi úrovněmi výbavy. Dostupná bude taktéž s třetí řadou sedadel.

Premiéra nového Santa Fe již v únoru odhalila, že po stránce designu se SUV inspirovalo menším crossoverem Kona, ale velikostí a prostorem uvnitř zase o něco povýšilo. Hyundai tak novinku popisuje jako nejprostornější ve své kategorii, a to hlavně díky prodlouženému rozvozu, který vůči dřívější generaci narostl o 66 mm na konečných 2766 mm. Zvětšil se tak i objem zavazadlového prostoru na 625 litrů v základním stavu.

Zapracovalo se také na kvalitě materiálů v interiéru, celkovém pohodlí a dle nejnovějších trendů nabídne vůz pěknou řadu bezpečnostních a asistenčních systémů – včetně nejnovější funkce SEA, která upozorní na situaci, když se pasažéři vzadu chystají otevřít dveře do cesty vedle projíždějícímu autu.

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

I pod kapotou nového Santa Fe přitom zůstává v nabídce benzinový 2,4litrový čtyřválec GDI, který s výkonem 138 kW (188 koní) a nejnižší výbavou Confidence představuje nejdostupnější verzi modelu.

Kromě šestistupňové automatické převodovky a standardně pohonu všech kol dostanete v této specifikaci za cenu 849.990 korun mimo jiné 17palcová litá kola, přední full LED světlomety, systém automatického nouzového brzdění, asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích, zadní parkovací senzory, adaptivní tempomat nebo 5palcový displej infotainmentu.

S touto výbavou lze nicméně za 859.990 korun pořídit také verzi s naftovým dvoulitrem CRDi naladěným na 110 kW (150 koní), šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem jen předních kol.

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

U střední výbavy Style se již objevuje naftový dvoulitr CRDi s výkonem 136 kW (185 koní), manuální převodovkou a pohonem 4x4. Zde cenovka začíná na 959.990 korunách a navíc dostanete LED světla vpředu i vzadu, chromované doplňky karoserie, vyhřívaný volant potažený kůží, přední parkovací senzory, zadní parkovací kameru či 7palcový displej infotainmentu.

Nejvýkonnější naftový motor 2,2 CRDi produkující 147 kW (200 koní), spojený s manuální převodovkou a pohonem všech poté začíná ve výbavě Style na částce 999.990 korun.

Hyundai i30 jako první přináší verzi N Line. Ostře už jen vypadá

Hyundai i30 jako první přináší verzi N Line. Ostře už jen vypadá

S touto motorizací však najdete v ceníku i nejvyšší výbavu Premium za 1.139.990 korun, která přidá například 18palcová litá kola, adaptivní full LED světlomety, sledování mrtvého úhlu, zmíněný systém SEA, rozpoznávání dopravních značek, 7palcový přístrojový panel, 8palcový displej infotainmentu či přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu.

Příplatek za novou osmistupňovou automatickou převodovku je u naftových motorů 2,0 CRDi a 2,2 CRDi zpravidla 60.000 korun. Za doplňkovou třetí řadu sedadel pak dáte navíc 20.000 korun, přičemž v ceně je i samostatná klimatizace a automatické udržování světlé výšky vzadu.

Hyundai Santa Fe – ceny nabízených verzí (1/2)
Motor 2,4 GDI 2,0 CRDi 2,0 CRDi
Válce 4 4 4
Největší výkon [kW] 138 110 136
Převodovka 6A 6M 6M
Pohon 4x4 4x2 4x4
Cena Confidence [Kč] 849.990 859.990 -
Cena Style [Kč] 899.990 909.990 959.990
Cena Premium [Kč] - - 1.099.990
Hyundai Santa Fe – ceny nabízených verzí (2/2)
Motor 2,0 CRDi 2,2 CRDi 2,2 CRDi
Válce 4 4 4
Největší výkon [kW] 136 147 147
Převodovka 8A 6M 8A
Pohon 4x4 4x4 4x4
Cena Confidence [Kč] - - -
Cena Style [Kč] 1.019.990 999.990 1.059.990
Cena Premium [Kč] 1.159.990 1.139.990 1.199.990

(podrobnější technické údaje k modelu zatím Hyundai neuvádí)

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků