Po znovuzrození ikonického Renaultu 5 se do formy novodobého elektromobilu s dodatkem E-Tech přerodil i praktičtější Renault 4. Stylový crossover má po loňské premiéře už blízko k nástupu na trh. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Po znovuzrození ikonického Renaultu 5 se do formy novodobého elektromobilu s dodatkem E-Tech přerodil i praktičtější Renault 4. Stylový crossover má po loňské premiéře už blízko k nástupu na trh. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Ještě před tím nám ovšem značka poskytuje bohatou galerii z mezinárodní prezentace v Portugalsku. Podobně jako menší sourozenec bude i nová „čtyřka“ kompletně vznikat doma ve Francii. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Ještě před tím nám ovšem značka poskytuje bohatou galerii z mezinárodní prezentace v Portugalsku. Podobně jako menší sourozenec bude i nová „čtyřka“ kompletně vznikat doma ve Francii. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Pětimístný elektrický crossover má v nabídce Renaultu zastávat praktičtější alternativu „pětky“... | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Pětimístný elektrický crossover má v nabídce Renaultu zastávat praktičtější alternativu „pětky“... | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

...takže se na stejné platformě AmpR Small dočkal prodlouženého rozvoru o 8 cm (2,62 m) – pro srovnání, hatchback 5 má délku 3,92 m. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

...takže se na stejné platformě AmpR Small dočkal prodlouženého rozvoru o 8 cm (2,62 m) – pro srovnání, hatchback 5 má délku 3,92 m. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Ve výsledku tak novinka zapadá velikostně i mezi Clio a Captur, přičemž oproti Capturu má s dobrodružnějším charakterem o 1,2 cm vyšší světlou výšku (18,1 cm). | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Ve výsledku tak novinka zapadá velikostně i mezi Clio a Captur, přičemž oproti Capturu má s dobrodružnějším charakterem o 1,2 cm vyšší světlou výšku (18,1 cm). | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Ze zmíněných modelů je poté odvozena i přední náprava MacPherson s novými tlumiči, zatímco vzadu najdeme víceprvkové zavěšení. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Ze zmíněných modelů je poté odvozena i přední náprava MacPherson s novými tlumiči, zatímco vzadu najdeme víceprvkové zavěšení. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Designové prvky starého modelu z 60. let převádí Renault do moderní podoby a doplňuje je aktuálními výstřelky – například přídí s osvětlenou maskou a emblémem značky. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Designové prvky starého modelu z 60. let převádí Renault do moderní podoby a doplňuje je aktuálními výstřelky – například přídí s osvětlenou maskou a emblémem značky. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Z přeživších retro prvků je obzvláště nutné zmínit shrnovací plátěnou střechu, která bude dostupná u vybraných verzí modelu (její volbou nicméně ztratíte možnost střešních nosičů). | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Z přeživších retro prvků je obzvláště nutné zmínit shrnovací plátěnou střechu, která bude dostupná u vybraných verzí modelu (její volbou nicméně ztratíte možnost střešních nosičů). | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Jinak značka pro R4 oznamuje až 600 kombinací příplatkové výbavy, zejména tedy po stránce stylingu. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Jinak značka pro R4 oznamuje až 600 kombinací příplatkové výbavy, zejména tedy po stránce stylingu. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Na praktičnost modelu odkazuje Renault kufrem s nízkou nákladovou hranou a základním objemem 420 litrů... | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Na praktičnost modelu odkazuje Renault kufrem s nízkou nákladovou hranou a základním objemem 420 litrů... | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

...z čehož 35 litrů představuje úložný prostor pod podlahou s dvojicí otvorů, takže vyhrabání nabíjecího kabelu i při naloženém kufru bude o něco snazší. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

...z čehož 35 litrů představuje úložný prostor pod podlahou s dvojicí otvorů, takže vyhrabání nabíjecího kabelu i při naloženém kufru bude o něco snazší. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Zadní sedačky jsou sklopitelné, stejně jako sedadlo spolujezdce, tedy ideální pro převoz dlouhých předmětů a zavazadel. Maximální objem kufru pak čítá až 1405 litrů. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Zadní sedačky jsou sklopitelné, stejně jako sedadlo spolujezdce, tedy ideální pro převoz dlouhých předmětů a zavazadel. Maximální objem kufru pak čítá až 1405 litrů. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Architekturu palubní desky si crossover přebírá z Renaultu 5 E-Tech, včetně aktuální digitalizace s nejnovější generací infotainmentu OpenR Link s 10palcovou obrazovkou a integrovanými službami Google nebo chatbotem ChatGPT. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Architekturu palubní desky si crossover přebírá z Renaultu 5 E-Tech, včetně aktuální digitalizace s nejnovější generací infotainmentu OpenR Link s 10palcovou obrazovkou a integrovanými službami Google nebo chatbotem ChatGPT. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

V závislosti na úrovni výbavy je před řidičem 7- či 10palcový digitální přístrojový štít. Rozsáhlý soubor asistenčních a bezpečnostních funkcí samozřejmě novince také nechybí. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

V závislosti na úrovni výbavy je před řidičem 7- či 10palcový digitální přístrojový štít. Rozsáhlý soubor asistenčních a bezpečnostních funkcí samozřejmě novince také nechybí. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Známou techniku kopíruje 4 E-Tech i pohonným ústrojím. Nabízen bude s jedním elektromotorem pro pohon předních kol, možností dvou výkonů 90 kW (122 k) nebo 110 kW (150 k)... | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Známou techniku kopíruje 4 E-Tech i pohonným ústrojím. Nabízen bude s jedním elektromotorem pro pohon předních kol, možností dvou výkonů 90 kW (122 k) nebo 110 kW (150 k)... | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

...a to ve spojení s bateriemi o kapacitě 40 kWh nebo 52 kWh (pro dojezd mezi 308 až 409 km). | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

...a to ve spojení s bateriemi o kapacitě 40 kWh nebo 52 kWh (pro dojezd mezi 308 až 409 km). | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

V nejsilnější variantě umí crossover zrychlit z nuly na 100 km/h za 8,2 sekundy a maximálně dosáhnout elektronicky omezené maximální rychlosti 150 km/h. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

V nejsilnější variantě umí crossover zrychlit z nuly na 100 km/h za 8,2 sekundy a maximálně dosáhnout elektronicky omezené maximální rychlosti 150 km/h. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Stejně jako u „pětky“ je standardem 11kW palubní AC nabíječka, u DC rychlonabíjecích stanic pak zvládne model s větší baterií nabíjecí výkon až 100 kW, s tou menší 80 kW. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Stejně jako u „pětky“ je standardem 11kW palubní AC nabíječka, u DC rychlonabíjecích stanic pak zvládne model s větší baterií nabíjecí výkon až 100 kW, s tou menší 80 kW. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

V ideálním případě tak zabere obnovení kapacity energie z 15 na 80 % zhruba 30 minut. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

V ideálním případě tak zabere obnovení kapacity energie z 15 na 80 % zhruba 30 minut. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Mimo to umožňuje architektura i funkce V2L (vehicle-to-load) pro napájení externích spotřebičů z akumulátoru vozu nebo V2G (vehicle-to-grid) pro přenos energie zpět do elektrické sítě během špičky. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Mimo to umožňuje architektura i funkce V2L (vehicle-to-load) pro napájení externích spotřebičů z akumulátoru vozu nebo V2G (vehicle-to-grid) pro přenos energie zpět do elektrické sítě během špičky. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Jinak R4 nechybí ani možnost ovládání pouze pedálem plynu, kdy po jeho uvolnění využívá vůz maximální úroveň rekuperace při brzdění až do úplného zastavení... | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

Jinak R4 nechybí ani možnost ovládání pouze pedálem plynu, kdy po jeho uvolnění využívá vůz maximální úroveň rekuperace při brzdění až do úplného zastavení... | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

...zatímco dobrodružnější charakter podtrhuje systém kontroly trakce Extended Grip s novými jízdními režimy All-terrain (pro obecnou jízdu v terénu) a Snow (pro jízdu na sněhu). | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

...zatímco dobrodružnější charakter podtrhuje systém kontroly trakce Extended Grip s novými jízdními režimy All-terrain (pro obecnou jízdu v terénu) a Snow (pro jízdu na sněhu). | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

České cenovky ani datum uvedení na trh zatím Renault neupřesňuje. Doma ve Francii nebo v Německu už nicméně model vstoupil do prodeje. Dlouho bychom tedy čekat nemuseli. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

České cenovky ani datum uvedení na trh zatím Renault neupřesňuje. Doma ve Francii nebo v Německu už nicméně model vstoupil do prodeje. Dlouho bychom tedy čekat nemuseli. | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

S vyšší praktičností u nás novinka pravděpodobně překročí částku 675.000 Kč, za kterou nyní startuje základní specifikace Renaultu 5 E-Tech (90 kW/122 k). | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

S vyšší praktičností u nás novinka pravděpodobně překročí částku 675.000 Kč, za kterou nyní startuje základní specifikace Renaultu 5 E-Tech (90 kW/122 k). | Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault

| Renault 4 E-Tech | Zdroj: Renault

Ještě před tím nám ovšem značka poskytuje bohatou galerii z mezinárodní prezentace v Portugalsku. Podobně jako menší sourozenec bude i nová „čtyřka“ kompletně vznikat doma ve Francii. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault
Pětimístný elektrický crossover má v nabídce Renaultu zastávat praktičtější alternativu „pětky“... | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault
...takže se na stejné platformě AmpR Small dočkal prodlouženého rozvoru o 8 cm (2,62 m) – pro srovnání, hatchback 5 má délku 3,92 m. | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault
Ve výsledku tak novinka zapadá velikostně i mezi Clio a Captur, přičemž oproti Capturu má s dobrodružnějším charakterem o 1,2 cm vyšší světlou výšku (18,1 cm). | Renault 4 E-Tech Zdroj: Renault
76
Fotogalerie

Do Česka brzy zamíří praktický elektromobil z Francie. Renault 4 E-Tech hraje na retro notu

Crossover jedoucí na retro vlně si můžeme v nové fotogalerii prohlédnout opravdu do detailu.

Po znovuzrození ikonického Renaultu 5 se do formy novodobého elektromobilu s dodatkem E-Tech přerodil i praktičtější Renault 4. Stylový crossover má po loňské premiéře už blízko k nástupu na trh. Ještě před tím nám ovšem značka poskytuje bohatou galerii z mezinárodní prezentace v Portugalsku. Podobně jako menší sourozenec bude i nová „čtyřka“ kompletně vznikat doma ve Francii.

Pětimístný elektrický crossover má v nabídce Renaultu zastávat praktičtější alternativu „pětky“, takže se na stejné platformě AmpR Small dočkal prodlouženého rozvoru o 8 cm (2,62 m) – pro srovnání, hatchback 5 má délku 3,92 m. Ve výsledku tak novinka zapadá velikostně i mezi Clio a Captur, přičemž oproti Capturu má s dobrodružnějším charakterem o 1,2 cm vyšší světlou výšku (18,1 cm). Ze zmíněných modelů je poté odvozena i přední náprava MacPherson s novými tlumiči, zatímco vzadu najdeme víceprvkové zavěšení.

Designové prvky starého modelu z 60. let převádí Renault do moderní podoby a doplňuje je aktuálními výstřelky – například přídí s osvětlenou maskou a emblémem značky. Z přeživších retro prvků je obzvláště nutné zmínit shrnovací plátěnou střechu, která bude dostupná u vybraných verzí modelu (její volbou nicméně ztratíte možnost střešních nosičů). Jinak značka pro R4 oznamuje až 600 kombinací příplatkové výbavy, zejména tedy po stránce stylingu.

Na praktičnost modelu odkazuje Renault kufrem s nízkou nákladovou hranou a základním objemem 420 litrů, z čehož 35 litrů představuje úložný prostor pod podlahou s dvojicí otvorů, takže vyhrabání nabíjecího kabelu i při naloženém kufru bude o něco snazší. Zadní sedačky jsou sklopitelné, stejně jako sedadlo spolujezdce, tedy ideální pro převoz dlouhých předmětů a zavazadel. Maximální objem kufru pak čítá až 1405 litrů.

Architekturu palubní desky si crossover přebírá z Renaultu 5 E-Tech včetně aktuální digitalizace s nejnovější generací infotainmentu OpenR Link s 10palcovou obrazovkou a integrovanými službami Google nebo chatbotem ChatGPT. V závislosti na úrovni výbavy je před řidičem 7- či 10palcový digitální přístrojový štít. Rozsáhlý soubor asistenčních a bezpečnostních funkcí samozřejmě novince také nechybí.

Známou techniku kopíruje 4 E-Tech i pohonným ústrojím. Nabízen bude s jedním elektromotorem pro pohon předních kol, možností dvou výkonů 90 kW (122 k) nebo 110 kW (150 k), a to ve spojení s bateriemi o kapacitě 40 kWh nebo 52 kWh (pro dojezd mezi 308 až 409 km). V nejsilnější variantě umí crossover zrychlit z nuly na 100 km/h za 8,2 sekundy a maximálně dosáhnout elektronicky omezené rychlosti 150 km/h.

Stejně jako u „pětky“ je standardem 11kW palubní AC nabíječka, u DC rychlonabíjecích stanic pak zvládne model s větší baterií nabíjecí výkon až 100 kW, s tou menší 80 kW. V ideálním případě tak zabere obnovení kapacity energie z 15 na 80 % zhruba 30 minut. Mimo to umožňuje architektura i funkce V2L (vehicle-to-load) pro napájení externích spotřebičů z akumulátoru vozu nebo V2G (vehicle-to-grid) pro přenos energie zpět do elektrické sítě během špičky.

Jinak R4 nechybí ani možnost ovládání pouze pedálem plynu, kdy po jeho uvolnění využívá vůz maximální úroveň rekuperace při brzdění až do úplného zastavení, zatímco dobrodružnější charakter podtrhuje systém kontroly trakce Extended Grip s novými jízdními režimy All-terrain (pro obecnou jízdu v terénu) a Snow (pro jízdu na sněhu).

České cenovky ani datum uvedení na trh zatím Renault neupřesňuje. Doma ve Francii nebo v Německu už nicméně model vstoupil do prodeje. Dlouho bychom tedy čekat nemuseli. S vyšší praktičností u nás novinka pravděpodobně překročí částku 675.000 Kč, za kterou nyní startuje základní specifikace Renaultu 5 E-Tech (90 kW/122 k).

Renault 4 E-Tech: Základní technické údaje
Výkon [kW] 90 110
Točivý moment [N.m] 225 245
Pohon  přední kola
Akumulátor [kWh] 40 52
Nabíjení DC max. [kW] 80 100
Nabíjení DC max. [min] 30
Dojezd [km] 308 409
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,2 8,2
Maximální rychlost [km/h] 150
Hmotnost [kg] 1410 1462
Rozměry [mm] 4144x1808x1572
Rozvor [mm] 2624
Objem kufru [l] 420/1405
Zdroj: Renault | Zdroj videa: Renault

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud