Do bazarů se zákazníci nejčastěji vrací pro šedý hatchback nebo combi

Věrnost zákazníků, kteří opakovaně uskuteční nákup ojetého vozu, se nejvíce projevuje u výběru karoserie a značky. Kromě druhu paliva nebo například bezpečnostní výbavy má na opětovný nákup vliv i barva. I přes drobný pokles vévodí značkám Škoda, za kterou následuje Ford a Toyota. Top 5 uzavírá dvojice Volkswagen a Renault. Vyplývá to z analýzy AAA Auto Index, při které společnost AAA Auto hodnotila své prodeje za uplynulých 5 let.

Fakta o věrnosti zákazníků z AAA AUTO Index:

  • Značkám, pro které se zákazníci vrací nejčastěji, typicky vévodí Škoda. I přes sedmiprocentní pokles si tuzemská automobilka drží neohroženou první pozici s 47,9 %. Druhý Ford (25,1 %) je pak následován značkou Toyota (22,2 %).
  • Z druhů karoserie si zákazníci vybírají hatchback (46,7 %), který doprovází combi (37,4 %) a sedan (23,2%). Znatelný pokrok zaznamenaly vozy SUV (26 %), pro které se vrátilo o 6,4 % více zákazníků než v roce 2013.
  • Cenově jsou stále nejvyhledávanější vozy do 50 tisíc (48 %). Mírně vzrostla i kategorie ojetin dražších než 200 tisíc (47,9 %).
  • Oproti minulému roku si výrazně polepšila šedá barva (22 %), která se ze třetího místa dostala na první příčku a modrou (20,8 %) odsunula na místo druhé. Třetí pozici v těsném závěsu obsadila barva černá (20,5 %).

Stejně jako u jiného druhu zboží existuje vysoká pravděpodobnost, že zákazník si v případě spokojenosti s výrobkem tento koupí znovu. A právě spokojenost a návratnost zákazníků z dlouhodobého hlediska pečlivě monitorujeme, abychom byli schopni zajistit klientům opětovně každý vůz, se kterým byli v minulosti spokojeni“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová a dodává:

Jsme si vědomi toho, že péče o zákazníka a zajištění veškerých služeb souvisejících s prodejem může mít i značný akviziční potenciál a může přivést nové zákazníky, kteří se značkou dosud neměli zkušenost.“ Zvyšování věrnosti zákazníků se neprojeví jen v opakovaných nákupech (popřípadě využívání servisu), ale představuje potenciál pro další prodeje, jako je např. pořizování dalších vozů do domácnosti od stejné značky atd.

V případě, že se zákazník rozhodne pro změnu při výběru další ojetiny, ze značek si namísto Škody kupuje nejčastěji Ford (7,8 %) nebo Volkswagen (7,7 %). Majitelé hatchbacku jako alternativu volí combi (23,4 %) či sedan (13,4 %). Opačná situace platí při volbě jiné karoserie u vlastníků combi. Ti si vybírají hatchback (30,8 %) nebo sedan (10,7 %). Letos nejoblíbenější barvu, šedou, mění za modrou, případně stříbrnou nebo černou. Rozdíl mezi změnou druhu paliva je téměř stejný. Majitelé dieselových motorů přechází na benzínové agregáty v 36,3 % případů, zatím co v opačném sledu je to 34,9 %.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 91 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 51 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 81 355 km
Cena: 152 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků