Do aukce jde unikátní Ferrari, které nemůže na silnici. I tak o něj bude rvačka

Ferrari FXX je jedno z těch aut, které sem tam spatříte na závodní dráze a máte z toho zážitek na celý život. Jedno teď může být vaše.

Možnost vlastnit auto, která má doma i Michael Schumacher, se boháčům asi jen těžko odmítá (i když by stačilo koupit si Fiat Croma). Na Monterey Car Week, prestižní aukci, která se odehrává na začátku příštího měsíce, se bude dražit velmi unikátní vůz. Svého nového majitele zde totiž najde Ferrari FXX z roku 2006.

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Ferrari SF90 oficiálně: Rychlejší silniční Ferrari neexistuje, ujede i LaFerrari

Novopečený majitel s ním ale domů neodjede, a dokonce mu jej ani nepřivezou do garáže. Vůz pochází ze speciálního programu automobilky Ferrari XX. Asi nejprestižnější automobilový klub je vstupenkou nejen za sedadlo závodního Ferrari, ale i do spoluúčasti na vývoji. 

Účast v tomto klubu totiž spočívá v tom, že zaplatíte několik milionů eur a Ferrari vás bude v průběhu roku vozit po světových okruzích, kde na vás bude zaplacené auto vždy čekat a budete s ním moc jezdit po dráze. Bohužel ale jenom tam, protože žádný vůz z programu XX nemůže na silnici. Jen jedno Ferrari FXX je upraveno pro silniční provoz.

Ferrari vylepšilo FXX-K. Verze Evo generuje více než 800 kilogramů přítlak

Ferrari vylepšilo FXX-K. Verze Evo generuje více než 800 kilogramů přítlak

Ačkoliv se to zdá jako nesmysl, má tato služba v klubu miliardářů velký úspěch. Majitelé jsou totiž často zkušení jezdci, a tak se se zaplacením určené částky nestávají pouze vlastníky vozu, ale přímo součástí automobilky. Svými postřehy potom totiž pomáhají při dalším vývoji vozů a výsledky se odráží i do těch produkčních.

Předmětem této aukce bude jedno ze třiceti Ferrari FXX, které má své základy ve slavném modelu Enzo. Pod kapotou je motor V12 6.2 litru o výkonu 809 koní, který je spárovaný se šestistupňovou sekvenční převodovkou. Některé díly z vozu mají svůj původ ve Formuli 1. Spíš než auto si ale nový majitel koupí vstupenku do klubu. Výsledná částka se bude samozřejmě pohybovat v řádu milionů eur.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků