Do aukce jde nejlepší Lexus, jaký kdy byl vyroben. Cena se má šplhat k 21 milionům

Americký aukční dům Gooding & Company nabízí skutečný klenot. Váš může být jeden z 50 kusů limitované edice Lexus LFA Nürburgring Edition.

Jako zjevení jednorožce. K tomuto úkazu přirovnává portál Drivetribe unikátní příležitost získat sněhobílý Lexus LFA Nürburgring Edition. Opravdový motoristický klenot nabídl k prodeji americký aukční dům Gooding & Company.

Proč je vlastně tento kousek takovou raritou? Japonská automobilka totiž z modelu LFA vyrobila pouze 500 kusů. Z toho jen 50 ve verzi Nürburgring. Aukční dům konkrétně nabízí automobil sériového čísla 498, vyrobený v roce 2012. Brány továrny tak po něm opustily už jen dva vozy. Navíc je sněhobílý kousek ve skvělém stavu. Najeto má necelých 100 kilometrů, což se podepsalo na výborném stavu interiéru, karoserie i motorového prostoru.

Lexus se prý při vývoji zavěšení kol kupé LC inspiroval jídelními hůlkami

Lexus se prý při vývoji zavěšení kol kupé LC inspiroval jídelními hůlkami

O pohon se stará atmosférický desetiválec s výkonem zvýšeným na 571 koňských sil. U Nürburgring Edition dále najdete zdokonalenou převodovku s časem řazení 0,05 sekundy, vylepšené zavěšení a aerodynamické modifikace, včetně pevného zadního spojleru. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne sporťák za 3.7 sekundy, maximálka je stanovena na 325 km/h.

Minulý rok se v Německu prodával LFA Nürburgring Edition i s podpisem  Akia Toyody za neuvěřitelných sedm milionů dolarů (více než 148 milionů korun). Americký aukční dům Gooding & Company odhaduje, že v tomto případě bude cena mnohem nižší. Šplhat se má "jen" v přepočtu k 21 milionům korun. 

Lexus LFA Nürburgring Edition

  • limitovaná edice pouze 50 exemplářů
  • maximální rychlost: 325 km/h
  • zrychlení 0-100 km/h: 3,7 sekundy
  • výkon: 571 koňských sil

Jak se zrodil supervůz LFA?

S nápadem na vytvoření tohoto sportovního kousku přišel tvůrce legendární Toyoty Celica GT4 Haruhika Tanahashiho. O svou myšlenku se podělil se zkušebním jezdcem Hiromuem Narusem, který byl také instruktorem závodní jízdy Akia Toyody, vnuka zakladatele koncernu. Dnes už prezident Toyoty Akio se pro tento projekt nadchl. V roce 2003 už byl připraven prototyp.

Jako první usedl za jeho volant právě Akio Toyoda. Po testování nakonec padlo rozhodnutí postavit výrobní verzi s karoserií z uhlíkových kompozitů a motorem V10 o výkonu 560 koní. V roce 2007 Toyoda a Naruse sestavili tým Gazoo Racing s myšlenkou účasti v závodě 24 hodin Nürburgring. Jedním z týmových jezdců byl jakýsi Morizo – pod tímto pseudonymem řídil Lexus LFA sám Akio Toyoda.

Model LFA se vyráběl v letech 2010-2012 a stal se kultovním automobilem. Supervůz dokázal zákazníky přesvědčit, že Lexus může nabídnout i něco více než jen luxus. LFA přinesl také skvělý zážitek z jízdy a také celou řadu unikátních řešení, které se později dočkala využití v dalších modelech. Jeremy Clarkson o něm kdysi prohlásil, že je LFA možná až tak dobré, že ani samotná Lexus není schopen postavit lepší vůz.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků