Do aukce jde nejlepší Lexus, jaký kdy byl vyroben. Cena se má šplhat k 21 milionům

Americký aukční dům Gooding & Company nabízí skutečný klenot. Váš může být jeden z 50 kusů limitované edice Lexus LFA Nürburgring Edition.

Jako zjevení jednorožce. K tomuto úkazu přirovnává portál Drivetribe unikátní příležitost získat sněhobílý Lexus LFA Nürburgring Edition. Opravdový motoristický klenot nabídl k prodeji americký aukční dům Gooding & Company.

Proč je vlastně tento kousek takovou raritou? Japonská automobilka totiž z modelu LFA vyrobila pouze 500 kusů. Z toho jen 50 ve verzi Nürburgring. Aukční dům konkrétně nabízí automobil sériového čísla 498, vyrobený v roce 2012. Brány továrny tak po něm opustily už jen dva vozy. Navíc je sněhobílý kousek ve skvělém stavu. Najeto má necelých 100 kilometrů, což se podepsalo na výborném stavu interiéru, karoserie i motorového prostoru.

Lexus se prý při vývoji zavěšení kol kupé LC inspiroval jídelními hůlkami

Lexus se prý při vývoji zavěšení kol kupé LC inspiroval jídelními hůlkami

O pohon se stará atmosférický desetiválec s výkonem zvýšeným na 571 koňských sil. U Nürburgring Edition dále najdete zdokonalenou převodovku s časem řazení 0,05 sekundy, vylepšené zavěšení a aerodynamické modifikace, včetně pevného zadního spojleru. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne sporťák za 3.7 sekundy, maximálka je stanovena na 325 km/h.

Minulý rok se v Německu prodával LFA Nürburgring Edition i s podpisem  Akia Toyody za neuvěřitelných sedm milionů dolarů (více než 148 milionů korun). Americký aukční dům Gooding & Company odhaduje, že v tomto případě bude cena mnohem nižší. Šplhat se má "jen" v přepočtu k 21 milionům korun. 

Lexus LFA Nürburgring Edition

  • limitovaná edice pouze 50 exemplářů
  • maximální rychlost: 325 km/h
  • zrychlení 0-100 km/h: 3,7 sekundy
  • výkon: 571 koňských sil

Jak se zrodil supervůz LFA?

S nápadem na vytvoření tohoto sportovního kousku přišel tvůrce legendární Toyoty Celica GT4 Haruhika Tanahashiho. O svou myšlenku se podělil se zkušebním jezdcem Hiromuem Narusem, který byl také instruktorem závodní jízdy Akia Toyody, vnuka zakladatele koncernu. Dnes už prezident Toyoty Akio se pro tento projekt nadchl. V roce 2003 už byl připraven prototyp.

Jako první usedl za jeho volant právě Akio Toyoda. Po testování nakonec padlo rozhodnutí postavit výrobní verzi s karoserií z uhlíkových kompozitů a motorem V10 o výkonu 560 koní. V roce 2007 Toyoda a Naruse sestavili tým Gazoo Racing s myšlenkou účasti v závodě 24 hodin Nürburgring. Jedním z týmových jezdců byl jakýsi Morizo – pod tímto pseudonymem řídil Lexus LFA sám Akio Toyoda.

Model LFA se vyráběl v letech 2010-2012 a stal se kultovním automobilem. Supervůz dokázal zákazníky přesvědčit, že Lexus může nabídnout i něco více než jen luxus. LFA přinesl také skvělý zážitek z jízdy a také celou řadu unikátních řešení, které se později dočkala využití v dalších modelech. Jeremy Clarkson o něm kdysi prohlásil, že je LFA možná až tak dobré, že ani samotná Lexus není schopen postavit lepší vůz.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků