Do aukce jde nejlepší Lexus historie. V edici Nürburgring jako jedno auto z padesáti

Ze vzácného supersportu udělali ještě vzácnější edici. A nyní je jeden kus z padesáti na prodej!

Lexus coby luxusní odnož světového gigantu, Toyoty, se zabývá především extrémně tichými, technologicky vyspělými sedany či crossovery. Čas od času se ale v Japonsku naštěstí úplně zblázní a postaví něco tak dokonalého, jako je kupé LC500 (recenzi pro vás chystáme). Ještě před tím tu byl ale exotický supersport LFA, ze kterého do jisté míry Lexus dodnes čerpá.

Standardní verze měla ječivý desetiválec, o zdvihovém objemu 4,8 litru a výkonem 418 kW (560 koní) sil vrcholícím v lahodných devíti tisících otáčkách za minutu. Těch během let 2010 až 2012 vyrobili pět stovek. Na závěr produkce ovšem přišla verze Nürnburgring Package.

Lexus UX živě: Hybridní verze odvážného crossoveru nabídne pohon všech kol

Lexus UX živě: Hybridní verze odvážného crossoveru nabídne pohon všech kol

Ta posouvala hru ještě dál. Vzniklo pouze padesát kusů, výkon vzrostl o deset koní a vůz byl celkově naladěn agresivněji. Odpružení je tužší, kola lehčí, převodovka rychlejší... Zvenčí jej poznáte podle oranžového laku a karbonového pevného spoileru, který nahradil vysouvací.

Exemplář, který vidíte ve fotogalerii, je na prodej. Měl jen jednoho majitele, který s ním ujel 2.754 kilometrů. K mání bude příští měsíc na aukci ve floridském West Palm Beach. Cena? Tu raději ani neodhadujeme...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků