Do aukce jde nejlepší Lexus historie. V edici Nürburgring jako jedno auto z padesáti

Ze vzácného supersportu udělali ještě vzácnější edici. A nyní je jeden kus z padesáti na prodej!

Lexus coby luxusní odnož světového gigantu, Toyoty, se zabývá především extrémně tichými, technologicky vyspělými sedany či crossovery. Čas od času se ale v Japonsku naštěstí úplně zblázní a postaví něco tak dokonalého, jako je kupé LC500 (recenzi pro vás chystáme). Ještě před tím tu byl ale exotický supersport LFA, ze kterého do jisté míry Lexus dodnes čerpá.

Standardní verze měla ječivý desetiválec, o zdvihovém objemu 4,8 litru a výkonem 418 kW (560 koní) sil vrcholícím v lahodných devíti tisících otáčkách za minutu. Těch během let 2010 až 2012 vyrobili pět stovek. Na závěr produkce ovšem přišla verze Nürnburgring Package.

Lexus UX živě: Hybridní verze odvážného crossoveru nabídne pohon všech kol

Lexus UX živě: Hybridní verze odvážného crossoveru nabídne pohon všech kol

Ta posouvala hru ještě dál. Vzniklo pouze padesát kusů, výkon vzrostl o deset koní a vůz byl celkově naladěn agresivněji. Odpružení je tužší, kola lehčí, převodovka rychlejší... Zvenčí jej poznáte podle oranžového laku a karbonového pevného spoileru, který nahradil vysouvací.

Exemplář, který vidíte ve fotogalerii, je na prodej. Měl jen jednoho majitele, který s ním ujel 2.754 kilometrů. K mání bude příští měsíc na aukci ve floridském West Palm Beach. Cena? Tu raději ani neodhadujeme...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků