Do aukce jde Ferrari, které 2x vyhrálo Le Mans. Poprvé s jinou identitou

Zvláštní okolnosti zařídily, že existuje jediné Ferrari, které vyhrálo slavný závod v Le Mans dvakrát. Akorát ne tak úplně oficiálně.

V roce 1963, když se stáj Ferrari chystala na slavnou čtyřiadvaceti hodinovku v Le Mans, se původní plány Italům z ničeho nic zhroutily. Měsíc před závodem totiž vůz s šasi číslo 0814 dostál přezdívce Zelené peklo a na Nürburgringu těžce havaroval.

Rolls-Royce britské královny hledá majitele. Cena může vyšplhat na 57 milionů

Rolls-Royce britské královny hledá majitele. Cena může vyšplhat na 57 milionů

Právě tento vůz byl laděn a připravován k velkému závodu ve Francii. Ve Ferrari tak museli na rychlo improvizovat a připravit vůz s číslem šasi 0816. Italům se však nechtělo znovu podstoupit celý proces přihlašování, a tak nechali v papírech k závodu napsané původní označení šasi.

Stejný vůz, již označen svým originálním číslem 0816, vítězství zopakoval o rok později. Stal se tak jediným Ferrari v historii, které Le Mans vyhrálo dvakrát. Ve stejném roce pak ještě tento vůz jako první projel cílem v Sebringu. A právě tento vůz, v exkluzivním stavu, nyní míří do aukce RM Sothebys. Příští týden bude součástí soukromé aukce, nedozvíme se proto ani zaváděcí, ani konečnou cenovku.

Unikátní aukce. Na prodej je nejrozsáhlejší sbírka Porsche 911 964

Unikátní aukce. Na prodej je nejrozsáhlejší sbírka Porsche 911 964

Experti odhadují, že i přes svou exkluzivitu tento vůz nepřekročí padesát milionů dolarů, na které se odhaduje další Ferrari, které se této aukce zúčastní. Řeč je o 250 GTO z roku 1962, třetí vůz z úplně první série. To by mělo trhnout absolutní aukční rekord.

Ferrari 275 P poháněl tradiční dvanáctiválec s rozevřením válců do 60 stupňů umístěný uprostřed. Zdvihový objem činí 3,3 litru, z čehož už tehdy inženýři díky šesti karburátorům Weber vymáčkli 235 kilowattů v 7700 otáčkách! Poměr výkonu motoru k jeho objemu se tak blížíl stem koním na litr. Převodovka má pět stupňů, suchá hmotnost je pouhých 755 kilogramů. Auto má na délku 4160 milimetrů a na výšku pouhých 1055 milimetrů.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků