Do aukce jde Ferrari, které 2x vyhrálo Le Mans. Poprvé s jinou identitou

Zvláštní okolnosti zařídily, že existuje jediné Ferrari, které vyhrálo slavný závod v Le Mans dvakrát. Akorát ne tak úplně oficiálně.

V roce 1963, když se stáj Ferrari chystala na slavnou čtyřiadvaceti hodinovku v Le Mans, se původní plány Italům z ničeho nic zhroutily. Měsíc před závodem totiž vůz s šasi číslo 0814 dostál přezdívce Zelené peklo a na Nürburgringu těžce havaroval.

Rolls-Royce britské královny hledá majitele. Cena může vyšplhat na 57 milionů

Rolls-Royce britské královny hledá majitele. Cena může vyšplhat na 57 milionů

Právě tento vůz byl laděn a připravován k velkému závodu ve Francii. Ve Ferrari tak museli na rychlo improvizovat a připravit vůz s číslem šasi 0816. Italům se však nechtělo znovu podstoupit celý proces přihlašování, a tak nechali v papírech k závodu napsané původní označení šasi.

Stejný vůz, již označen svým originálním číslem 0816, vítězství zopakoval o rok později. Stal se tak jediným Ferrari v historii, které Le Mans vyhrálo dvakrát. Ve stejném roce pak ještě tento vůz jako první projel cílem v Sebringu. A právě tento vůz, v exkluzivním stavu, nyní míří do aukce RM Sothebys. Příští týden bude součástí soukromé aukce, nedozvíme se proto ani zaváděcí, ani konečnou cenovku.

Unikátní aukce. Na prodej je nejrozsáhlejší sbírka Porsche 911 964

Unikátní aukce. Na prodej je nejrozsáhlejší sbírka Porsche 911 964

Experti odhadují, že i přes svou exkluzivitu tento vůz nepřekročí padesát milionů dolarů, na které se odhaduje další Ferrari, které se této aukce zúčastní. Řeč je o 250 GTO z roku 1962, třetí vůz z úplně první série. To by mělo trhnout absolutní aukční rekord.

Ferrari 275 P poháněl tradiční dvanáctiválec s rozevřením válců do 60 stupňů umístěný uprostřed. Zdvihový objem činí 3,3 litru, z čehož už tehdy inženýři díky šesti karburátorům Weber vymáčkli 235 kilowattů v 7700 otáčkách! Poměr výkonu motoru k jeho objemu se tak blížíl stem koním na litr. Převodovka má pět stupňů, suchá hmotnost je pouhých 755 kilogramů. Auto má na délku 4160 milimetrů a na výšku pouhých 1055 milimetrů.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků