Do aukce jde BMW Z8 Steva Jobse. Uvnitř má i telefon, iPhone to však není

V prosinci půjde do aukce vzácné BMW Z8. To si v roce 2000 pořídil slavný Steve Jobs. Cena se má vyšplhat na minimálně 6,6 milionu korun.

Aukční společnost RM Sotheby's se opět pochlubila vzácným kouskem. Tentokrát jde do aukce BMW Z8, které si pořídil Steve Jobs v roce 2000. Jeho jméno dokonce nechybí ani na registrační značce. 

Ke koupi automobilu prý zakladatele Applu přemluvil Larry Ellison, generální ředitel společnosti Oracle. Podle něj byl model Z8 v tom čase vrcholem automobilového inženýrství. Úsměvně působí ve voze telefon Motorola. V té době ale ještě revoluční iPhone neexistoval.

Apple vyvrátil spekulace o vlastním voze. Software pro autonomní řízení ale vyvine

Apple vyvrátil spekulace o vlastním voze. Software pro autonomní řízení ale vyvine

Roadster používá 4,9 litrový osmiválec spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. S výkonem 300 kW zvládne zrychlení z nuly na sto za 4,7 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky limitována na 250 km/h. Najeto má 15.200 mil, tedy přibližně 24.462 kilometrů. 

Zajímavý příběh se váže k dalším vlastníkům vozu. Druhý majitel jej koupil v roce 2003 a o rok později jej hned i prodal. Své rozhodnutí ale vzápětí litoval. Kupce se mu nakonec v roce 2006 podařilo přesvědčit, aby mu cenné Z8 prodal zpátky. Druhý majitel jej tak vlastní až doteď.

Podle společnost RM Sotheby's bylo o automobil dokonale postaráno. Aukce zahrnuje také originální pevnou střechu, kryt vozu nebo manuály. Konečná cena se má vyšplhat minimálně na v přepočtu 6,6 milionu korun. 

Více fotografií v naší galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zdroj: RM Sotheby's

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků