Do aukce jde BMW Z8 Steva Jobse. Uvnitř má i telefon, iPhone to však není

V prosinci půjde do aukce vzácné BMW Z8. To si v roce 2000 pořídil slavný Steve Jobs. Cena se má vyšplhat na minimálně 6,6 milionu korun.

Aukční společnost RM Sotheby's se opět pochlubila vzácným kouskem. Tentokrát jde do aukce BMW Z8, které si pořídil Steve Jobs v roce 2000. Jeho jméno dokonce nechybí ani na registrační značce. 

Ke koupi automobilu prý zakladatele Applu přemluvil Larry Ellison, generální ředitel společnosti Oracle. Podle něj byl model Z8 v tom čase vrcholem automobilového inženýrství. Úsměvně působí ve voze telefon Motorola. V té době ale ještě revoluční iPhone neexistoval.

Apple vyvrátil spekulace o vlastním voze. Software pro autonomní řízení ale vyvine

Apple vyvrátil spekulace o vlastním voze. Software pro autonomní řízení ale vyvine

Roadster používá 4,9 litrový osmiválec spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. S výkonem 300 kW zvládne zrychlení z nuly na sto za 4,7 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky limitována na 250 km/h. Najeto má 15.200 mil, tedy přibližně 24.462 kilometrů. 

Zajímavý příběh se váže k dalším vlastníkům vozu. Druhý majitel jej koupil v roce 2003 a o rok později jej hned i prodal. Své rozhodnutí ale vzápětí litoval. Kupce se mu nakonec v roce 2006 podařilo přesvědčit, aby mu cenné Z8 prodal zpátky. Druhý majitel jej tak vlastní až doteď.

Podle společnost RM Sotheby's bylo o automobil dokonale postaráno. Aukce zahrnuje také originální pevnou střechu, kryt vozu nebo manuály. Konečná cena se má vyšplhat minimálně na v přepočtu 6,6 milionu korun. 

Více fotografií v naší galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zdroj: RM Sotheby's

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků