Do akce jde vzácný D-Type s temnou historií

Tenhle D-Type je nejen extrémně vzácným a sběratelským vozem, ale má za sebou také velmi pozoruhodnou historii.

Jaguar D-Type je natolik unikátní automobil, že i úplně na kusy rozmlácené auto se vyplatí znovu opravit. A přesně takovým případem je šasi číslo XKD 510, v jehož kokpitu zemřeli dokonce dva piloti. Prvním byl Tony Dennis, který zemřel v roce 1956 při závodě Goodwood Easter meeting, a tím druhým Young Nam Kee, který byl v průběhu malajské Gran Prix roku 1963 "sestřelen" z druhého místa a auto rozpůlilo vedví. Náraz byl tak silný, že jeho vyletěla mimo okruh a skončila v oceánu (viz foto).

Všechny typy Jaguarů budou mít za tři roky své elektrifikované verze

Všechny typy Jaguarů budou mít za tři roky své elektrifikované verze

Závodní automobil na fotografiích se objevil v aukci Mossgreen. Jeho vyvolávací cena činí 4,7 milionu liber, tedy přibližně 136 milionu korun, odhadovaná pak 150 milionu korun. Jestli se vám tato cena zdá vysoká, pak vězte, že D-Type, který v roce 1956 vyhrál Le Mans se loni v aukci RM Sotheby’s prodal za 21,8 milionu dolarů, přibližně 475 milionů korun!

V tomto světle je nabízený a také dvakrát na padrť rozbitý D-Type XKD 510 ještě docela levný…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků