Do akce jde vzácný D-Type s temnou historií

Tenhle D-Type je nejen extrémně vzácným a sběratelským vozem, ale má za sebou také velmi pozoruhodnou historii.

Jaguar D-Type je natolik unikátní automobil, že i úplně na kusy rozmlácené auto se vyplatí znovu opravit. A přesně takovým případem je šasi číslo XKD 510, v jehož kokpitu zemřeli dokonce dva piloti. Prvním byl Tony Dennis, který zemřel v roce 1956 při závodě Goodwood Easter meeting, a tím druhým Young Nam Kee, který byl v průběhu malajské Gran Prix roku 1963 "sestřelen" z druhého místa a auto rozpůlilo vedví. Náraz byl tak silný, že jeho vyletěla mimo okruh a skončila v oceánu (viz foto).

Všechny typy Jaguarů budou mít za tři roky své elektrifikované verze

Všechny typy Jaguarů budou mít za tři roky své elektrifikované verze

Závodní automobil na fotografiích se objevil v aukci Mossgreen. Jeho vyvolávací cena činí 4,7 milionu liber, tedy přibližně 136 milionu korun, odhadovaná pak 150 milionu korun. Jestli se vám tato cena zdá vysoká, pak vězte, že D-Type, který v roce 1956 vyhrál Le Mans se loni v aukci RM Sotheby’s prodal za 21,8 milionu dolarů, přibližně 475 milionů korun!

V tomto světle je nabízený a také dvakrát na padrť rozbitý D-Type XKD 510 ještě docela levný…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků