Do akce jde vzácný D-Type s temnou historií

Tenhle D-Type je nejen extrémně vzácným a sběratelským vozem, ale má za sebou také velmi pozoruhodnou historii.

Jaguar D-Type je natolik unikátní automobil, že i úplně na kusy rozmlácené auto se vyplatí znovu opravit. A přesně takovým případem je šasi číslo XKD 510, v jehož kokpitu zemřeli dokonce dva piloti. Prvním byl Tony Dennis, který zemřel v roce 1956 při závodě Goodwood Easter meeting, a tím druhým Young Nam Kee, který byl v průběhu malajské Gran Prix roku 1963 "sestřelen" z druhého místa a auto rozpůlilo vedví. Náraz byl tak silný, že jeho vyletěla mimo okruh a skončila v oceánu (viz foto).

Všechny typy Jaguarů budou mít za tři roky své elektrifikované verze

Všechny typy Jaguarů budou mít za tři roky své elektrifikované verze

Závodní automobil na fotografiích se objevil v aukci Mossgreen. Jeho vyvolávací cena činí 4,7 milionu liber, tedy přibližně 136 milionu korun, odhadovaná pak 150 milionu korun. Jestli se vám tato cena zdá vysoká, pak vězte, že D-Type, který v roce 1956 vyhrál Le Mans se loni v aukci RM Sotheby’s prodal za 21,8 milionu dolarů, přibližně 475 milionů korun!

V tomto světle je nabízený a také dvakrát na padrť rozbitý D-Type XKD 510 ještě docela levný…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků