Do akce jde vzácný D-Type s temnou historií

Tenhle D-Type je nejen extrémně vzácným a sběratelským vozem, ale má za sebou také velmi pozoruhodnou historii.

Jaguar D-Type je natolik unikátní automobil, že i úplně na kusy rozmlácené auto se vyplatí znovu opravit. A přesně takovým případem je šasi číslo XKD 510, v jehož kokpitu zemřeli dokonce dva piloti. Prvním byl Tony Dennis, který zemřel v roce 1956 při závodě Goodwood Easter meeting, a tím druhým Young Nam Kee, který byl v průběhu malajské Gran Prix roku 1963 "sestřelen" z druhého místa a auto rozpůlilo vedví. Náraz byl tak silný, že jeho vyletěla mimo okruh a skončila v oceánu (viz foto).

Všechny typy Jaguarů budou mít za tři roky své elektrifikované verze

Všechny typy Jaguarů budou mít za tři roky své elektrifikované verze

Závodní automobil na fotografiích se objevil v aukci Mossgreen. Jeho vyvolávací cena činí 4,7 milionu liber, tedy přibližně 136 milionu korun, odhadovaná pak 150 milionu korun. Jestli se vám tato cena zdá vysoká, pak vězte, že D-Type, který v roce 1956 vyhrál Le Mans se loni v aukci RM Sotheby’s prodal za 21,8 milionu dolarů, přibližně 475 milionů korun!

V tomto světle je nabízený a také dvakrát na padrť rozbitý D-Type XKD 510 ještě docela levný…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 40 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků