Dny značky Mercury byly definitivně sečteny

S Mercury je amen. Po předchozích náznacích, o nichž jsme vás informovali na tomto místě, jsme se nyní dozvěděli, že střední značka koncernu Ford Motor Company během několika měsíců skutečně zmizí z automobilové mapy světa. V podstatě se však naši američtí přátelé nemusí obávat žádného radikálního průšvihu, Mercury toho v poslední době mnoho neprodává, modelová paleta je navíc dosti omezená.

Konec Mercury nastane během posledního čtvrtletí letošního roku, čímž se uzavře historie značky založené synem Henryho Forda Edselem těsně před rozpukem druhé světové války. Prodejním počtům jsme se věnovali ve výše odkazovaném článku, nyní zmíníme, že tržní podíl značky Mercury na americkém trhu nyní klesl na zanedbatelných 0,8 %, zatímco koncern FMC letos svůj podíl navýšil na 16 %.

Doba se změnila a kdysi autonomní značka situovaná na prahu luxusního segmentu v posední době nabízí jen nepatrně vylepšené Fordy ověšené chromovaným cingrlátky a koženým čalouněním. Legendární značka se tedy vypravila do propadliště dějin, jméno Mercury se však zapsalo hluboko do povědomí amerického stylu života. Pokud vás v tuto chvíli přepadl nával melacholie, podpořte jej poslechem skladby Mercury Blues Alana Jacksona a počkejte si na medailonek, který pro Mercury jistě brzy připravíme.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 6 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky