Dny značky Mercury byly definitivně sečteny

S Mercury je amen. Po předchozích náznacích, o nichž jsme vás informovali na tomto místě, jsme se nyní dozvěděli, že střední značka koncernu Ford Motor Company během několika měsíců skutečně zmizí z automobilové mapy světa. V podstatě se však naši američtí přátelé nemusí obávat žádného radikálního průšvihu, Mercury toho v poslední době mnoho neprodává, modelová paleta je navíc dosti omezená.

Konec Mercury nastane během posledního čtvrtletí letošního roku, čímž se uzavře historie značky založené synem Henryho Forda Edselem těsně před rozpukem druhé světové války. Prodejním počtům jsme se věnovali ve výše odkazovaném článku, nyní zmíníme, že tržní podíl značky Mercury na americkém trhu nyní klesl na zanedbatelných 0,8 %, zatímco koncern FMC letos svůj podíl navýšil na 16 %.

Doba se změnila a kdysi autonomní značka situovaná na prahu luxusního segmentu v posední době nabízí jen nepatrně vylepšené Fordy ověšené chromovaným cingrlátky a koženým čalouněním. Legendární značka se tedy vypravila do propadliště dějin, jméno Mercury se však zapsalo hluboko do povědomí amerického stylu života. Pokud vás v tuto chvíli přepadl nával melacholie, podpořte jej poslechem skladby Mercury Blues Alana Jacksona a počkejte si na medailonek, který pro Mercury jistě brzy připravíme.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků