Dny starých amerických vozů na Kubě jsou sečteny?

Představitelé socialistické Kuby se po letech rozhoupali a rozhodli se, že změní jeden z nejotřesnějších místních zákonů. Vypadá to, že od příštího roku si budou moci obyčejní Kubánci kupovat nová auta.

Podle současného zákonu se s vozy, které byly na ostrově zaregistrovány po revoluci v roce 1959, nesmí nijak manipulovat. Nemohou být nakupovány ani prodávány. Proto Kubánci dodnes s vypětím všech sil udržují americké koráby pocházející z předrevolučního období, na něž se toto ustanovení nevztahuje.

Klepněte pro větší obrázek
Rub a líc. Pro turisty romantický pohled, pro Kubánce drsná realita.

Občas je na staré automobily udržované při životě legendární vynalézavostí kubánských mechaniků hrozný pohled, ale přesto tyto vozy přispívají svým zvláštním způsobem ke koloritu země. Stalo se z toho ostatně nejčastěji fotografované klišé – oprýskaná stará Havana a před ní mohutná Amerika.

To však už brzy asi skončí. Kubánci (tedy ti, kteří na to budou mít) si jistě nenechají ujít příležitost a pokud bude zákon skutečně změněn, tak si koupí nový automobil.

A jaký bude osud starých amerických bouráků?

Některé zřejmě skončí u sběratelů starých aut po celém světě, ovšem většina z nich zcela jistě  poslouží jako vítaný zdroj náhradních dílů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

 

 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 76 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků