Dny hatchbacku Alfa Romeo MiTo jsou sečteny. Velké trhy nezajímá

Budoucnost Alfy Romeo a dalších značek koncernu FCA odtajní Sergio Marchionne až v letošním červnu. Nicméně už v Ženevě připustil, že s hatchbackem MiTo to nevypadá dobře.

Už devět let letos na podzim uplyne od okamžiku, kdy se poprvé představil malý hatchback s logem Alfa Romeo. Byl by tedy nejvyšší čas na to, aby se první generace odebrala na odpočinek a na její místo nastoupila ta druhá.

Jenže, to se s nejvyšší pravděpodobností nestane. Britský server Autoexpress totiž zveřejnil vyjádření šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho, který připustil, že budoucnost tohoto vozu nevypadá příliš optimisticky.

Segment malých třídveřových hatchbacků je totiž v současné době velice malý a v dohledné době to nevypadá na nějakou zásadní změnu v tomto směru. Na druhou stranu, není zcela vyloučené, že by jméno zůstalo zachováno a v budoucnosti by se skvělo na zádi vozu jiné kategorie. Pravděpodobně by šlo o malý crossover. "Pokud bude MiTo v budoucnosti existovat, pak si nemyslím, že by to bylo ve stávající podobě," řekl k tomu Marchionne.

Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Oproti tomu, Giulietta by mohla pokračovat nadále, i když ani v jejím případě není situace zdaleka ideální. Jde přitom také o poměrně "starý" model. Na trhu je od roku 2010.

"Nová Alfa je definována modely 4C, Stelvio a Giulia. Giulietta a MiTo jsou velmi dobré vozy, ale nejsou na stejné úrovni jako Giulia a Stelvio," dodal k tomu hlavní technik Alfy Romeo Roberto Fedeli.

Test Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM TCT – Recept na věčné mládí

Test Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM TCT – Recept na věčné mládí

Oběma hatchbackům navíc v současné době přitěžuje, že byly vyvinuty hlavně pro evropské zákazníky a v současné době se značka daleko více orientuje na trhy v Asii a Severní Americe. Tam je přitom segment, do kterého MiTo a Giulietta patří, velice malý.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků