Dny hatchbacku Alfa Romeo MiTo jsou sečteny. Velké trhy nezajímá

Budoucnost Alfy Romeo a dalších značek koncernu FCA odtajní Sergio Marchionne až v letošním červnu. Nicméně už v Ženevě připustil, že s hatchbackem MiTo to nevypadá dobře.

Už devět let letos na podzim uplyne od okamžiku, kdy se poprvé představil malý hatchback s logem Alfa Romeo. Byl by tedy nejvyšší čas na to, aby se první generace odebrala na odpočinek a na její místo nastoupila ta druhá.

Jenže, to se s nejvyšší pravděpodobností nestane. Britský server Autoexpress totiž zveřejnil vyjádření šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho, který připustil, že budoucnost tohoto vozu nevypadá příliš optimisticky.

Segment malých třídveřových hatchbacků je totiž v současné době velice malý a v dohledné době to nevypadá na nějakou zásadní změnu v tomto směru. Na druhou stranu, není zcela vyloučené, že by jméno zůstalo zachováno a v budoucnosti by se skvělo na zádi vozu jiné kategorie. Pravděpodobně by šlo o malý crossover. "Pokud bude MiTo v budoucnosti existovat, pak si nemyslím, že by to bylo ve stávající podobě," řekl k tomu Marchionne.

Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Oproti tomu, Giulietta by mohla pokračovat nadále, i když ani v jejím případě není situace zdaleka ideální. Jde přitom také o poměrně "starý" model. Na trhu je od roku 2010.

"Nová Alfa je definována modely 4C, Stelvio a Giulia. Giulietta a MiTo jsou velmi dobré vozy, ale nejsou na stejné úrovni jako Giulia a Stelvio," dodal k tomu hlavní technik Alfy Romeo Roberto Fedeli.

Test Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM TCT – Recept na věčné mládí

Test Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM TCT – Recept na věčné mládí

Oběma hatchbackům navíc v současné době přitěžuje, že byly vyvinuty hlavně pro evropské zákazníky a v současné době se značka daleko více orientuje na trhy v Asii a Severní Americe. Tam je přitom segment, do kterého MiTo a Giulietta patří, velice malý.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků