Dny hatchbacku Alfa Romeo MiTo jsou sečteny. Velké trhy nezajímá

Budoucnost Alfy Romeo a dalších značek koncernu FCA odtajní Sergio Marchionne až v letošním červnu. Nicméně už v Ženevě připustil, že s hatchbackem MiTo to nevypadá dobře.

Už devět let letos na podzim uplyne od okamžiku, kdy se poprvé představil malý hatchback s logem Alfa Romeo. Byl by tedy nejvyšší čas na to, aby se první generace odebrala na odpočinek a na její místo nastoupila ta druhá.

Jenže, to se s nejvyšší pravděpodobností nestane. Britský server Autoexpress totiž zveřejnil vyjádření šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho, který připustil, že budoucnost tohoto vozu nevypadá příliš optimisticky.

Segment malých třídveřových hatchbacků je totiž v současné době velice malý a v dohledné době to nevypadá na nějakou zásadní změnu v tomto směru. Na druhou stranu, není zcela vyloučené, že by jméno zůstalo zachováno a v budoucnosti by se skvělo na zádi vozu jiné kategorie. Pravděpodobně by šlo o malý crossover. "Pokud bude MiTo v budoucnosti existovat, pak si nemyslím, že by to bylo ve stávající podobě," řekl k tomu Marchionne.

Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Oproti tomu, Giulietta by mohla pokračovat nadále, i když ani v jejím případě není situace zdaleka ideální. Jde přitom také o poměrně "starý" model. Na trhu je od roku 2010.

"Nová Alfa je definována modely 4C, Stelvio a Giulia. Giulietta a MiTo jsou velmi dobré vozy, ale nejsou na stejné úrovni jako Giulia a Stelvio," dodal k tomu hlavní technik Alfy Romeo Roberto Fedeli.

Test Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM TCT – Recept na věčné mládí

Test Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM TCT – Recept na věčné mládí

Oběma hatchbackům navíc v současné době přitěžuje, že byly vyvinuty hlavně pro evropské zákazníky a v současné době se značka daleko více orientuje na trhy v Asii a Severní Americe. Tam je přitom segment, do kterého MiTo a Giulietta patří, velice malý.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků