Dny hatchbacku Alfa Romeo MiTo jsou sečteny. Velké trhy nezajímá

Budoucnost Alfy Romeo a dalších značek koncernu FCA odtajní Sergio Marchionne až v letošním červnu. Nicméně už v Ženevě připustil, že s hatchbackem MiTo to nevypadá dobře.

Už devět let letos na podzim uplyne od okamžiku, kdy se poprvé představil malý hatchback s logem Alfa Romeo. Byl by tedy nejvyšší čas na to, aby se první generace odebrala na odpočinek a na její místo nastoupila ta druhá.

Jenže, to se s nejvyšší pravděpodobností nestane. Britský server Autoexpress totiž zveřejnil vyjádření šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho, který připustil, že budoucnost tohoto vozu nevypadá příliš optimisticky.

Segment malých třídveřových hatchbacků je totiž v současné době velice malý a v dohledné době to nevypadá na nějakou zásadní změnu v tomto směru. Na druhou stranu, není zcela vyloučené, že by jméno zůstalo zachováno a v budoucnosti by se skvělo na zádi vozu jiné kategorie. Pravděpodobně by šlo o malý crossover. "Pokud bude MiTo v budoucnosti existovat, pak si nemyslím, že by to bylo ve stávající podobě," řekl k tomu Marchionne.

Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Oproti tomu, Giulietta by mohla pokračovat nadále, i když ani v jejím případě není situace zdaleka ideální. Jde přitom také o poměrně "starý" model. Na trhu je od roku 2010.

"Nová Alfa je definována modely 4C, Stelvio a Giulia. Giulietta a MiTo jsou velmi dobré vozy, ale nejsou na stejné úrovni jako Giulia a Stelvio," dodal k tomu hlavní technik Alfy Romeo Roberto Fedeli.

Test Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM TCT – Recept na věčné mládí

Test Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM TCT – Recept na věčné mládí

Oběma hatchbackům navíc v současné době přitěžuje, že byly vyvinuty hlavně pro evropské zákazníky a v současné době se značka daleko více orientuje na trhy v Asii a Severní Americe. Tam je přitom segment, do kterého MiTo a Giulietta patří, velice malý.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků
Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Toyota Corolla GR Sport TS

Když jsme se s označením GR Sport viděli naposledy, nebylo to zrovna příjemné setkání. Toyota nám ale teď dokázala, že to s ním myslí vážně.

26.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 43 příspěvků