Dny hatchbacku Alfa Romeo MiTo jsou sečteny. Velké trhy nezajímá

Budoucnost Alfy Romeo a dalších značek koncernu FCA odtajní Sergio Marchionne až v letošním červnu. Nicméně už v Ženevě připustil, že s hatchbackem MiTo to nevypadá dobře.

Už devět let letos na podzim uplyne od okamžiku, kdy se poprvé představil malý hatchback s logem Alfa Romeo. Byl by tedy nejvyšší čas na to, aby se první generace odebrala na odpočinek a na její místo nastoupila ta druhá.

Jenže, to se s nejvyšší pravděpodobností nestane. Britský server Autoexpress totiž zveřejnil vyjádření šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho, který připustil, že budoucnost tohoto vozu nevypadá příliš optimisticky.

Segment malých třídveřových hatchbacků je totiž v současné době velice malý a v dohledné době to nevypadá na nějakou zásadní změnu v tomto směru. Na druhou stranu, není zcela vyloučené, že by jméno zůstalo zachováno a v budoucnosti by se skvělo na zádi vozu jiné kategorie. Pravděpodobně by šlo o malý crossover. "Pokud bude MiTo v budoucnosti existovat, pak si nemyslím, že by to bylo ve stávající podobě," řekl k tomu Marchionne.

Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Test ojetiny: Alfa Romeo MiTo je krásná, zlobí méně, než byste čekali

Oproti tomu, Giulietta by mohla pokračovat nadále, i když ani v jejím případě není situace zdaleka ideální. Jde přitom také o poměrně "starý" model. Na trhu je od roku 2010.

"Nová Alfa je definována modely 4C, Stelvio a Giulia. Giulietta a MiTo jsou velmi dobré vozy, ale nejsou na stejné úrovni jako Giulia a Stelvio," dodal k tomu hlavní technik Alfy Romeo Roberto Fedeli.

Test Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM TCT – Recept na věčné mládí

Test Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM TCT – Recept na věčné mládí

Oběma hatchbackům navíc v současné době přitěžuje, že byly vyvinuty hlavně pro evropské zákazníky a v současné době se značka daleko více orientuje na trhy v Asii a Severní Americe. Tam je přitom segment, do kterého MiTo a Giulietta patří, velice malý.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

 

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

dnes | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků