Dny existence Audi R8 jsou prý sečteny. Zbývají mu dva roky

V roce 2020 se Audi chystá ukončit výrobu svého supersportovního vozu R8. Zájem je totiž menší, než se očekávalo.

V roce 2020, kdy se má představit nová generace vozu desetiválcového sporťáku Lamborghini, sjede z výrobní linky poslední kousek supersportu Audi. O tento vůz prý totiž není takový zájem, jaký manažeři značky předpokládali.

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Ještě předtím se ale objeví nová verze tohoto vozu. Pohánět ji má nový motor 2,9 V6 představený již letos v RS5 Coupé a RS4 Avant. V supersportu ale má být vyladěn na maximální výkonu 470 koní, což je o dvacet více než dosud.

Audi už na záměr nabízet kromě klasických limuzín, kombi a SUV také vozy pro volný čas už zřejmě úplně rezignovalo. Podle dostupných informací byl totiž také ukončen projekt tisícikoňového hypersportu s pracovním označením Scorpion. Ten měl pro svůj pohon využívat agregát vzniklý propojením čtyř motocyklových motorů Ducati.

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Otázkou tedy také zůstává, v jakých modelech se nakonec objeví další nový motorkářský počin značky se čtyřmi kruhy. Tím je propojení zážehového motoru s elektromotorem o výkonu přibližně 114 koní. Je totiž možné, že chystané nové RS6 a RS7 zůstanou u klasického čtyřlitrového osmiválce. Případně je ve hře využití pohonné jednotky z Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků