Dny existence Audi R8 jsou prý sečteny. Zbývají mu dva roky

V roce 2020 se Audi chystá ukončit výrobu svého supersportovního vozu R8. Zájem je totiž menší, než se očekávalo.

V roce 2020, kdy se má představit nová generace vozu desetiválcového sporťáku Lamborghini, sjede z výrobní linky poslední kousek supersportu Audi. O tento vůz prý totiž není takový zájem, jaký manažeři značky předpokládali.

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Ještě předtím se ale objeví nová verze tohoto vozu. Pohánět ji má nový motor 2,9 V6 představený již letos v RS5 Coupé a RS4 Avant. V supersportu ale má být vyladěn na maximální výkonu 470 koní, což je o dvacet více než dosud.

Audi už na záměr nabízet kromě klasických limuzín, kombi a SUV také vozy pro volný čas už zřejmě úplně rezignovalo. Podle dostupných informací byl totiž také ukončen projekt tisícikoňového hypersportu s pracovním označením Scorpion. Ten měl pro svůj pohon využívat agregát vzniklý propojením čtyř motocyklových motorů Ducati.

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Otázkou tedy také zůstává, v jakých modelech se nakonec objeví další nový motorkářský počin značky se čtyřmi kruhy. Tím je propojení zážehového motoru s elektromotorem o výkonu přibližně 114 koní. Je totiž možné, že chystané nové RS6 a RS7 zůstanou u klasického čtyřlitrového osmiválce. Případně je ve hře využití pohonné jednotky z Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků