Dny existence Audi R8 jsou prý sečteny. Zbývají mu dva roky

V roce 2020 se Audi chystá ukončit výrobu svého supersportovního vozu R8. Zájem je totiž menší, než se očekávalo.

V roce 2020, kdy se má představit nová generace vozu desetiválcového sporťáku Lamborghini, sjede z výrobní linky poslední kousek supersportu Audi. O tento vůz prý totiž není takový zájem, jaký manažeři značky předpokládali.

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Ještě předtím se ale objeví nová verze tohoto vozu. Pohánět ji má nový motor 2,9 V6 představený již letos v RS5 Coupé a RS4 Avant. V supersportu ale má být vyladěn na maximální výkonu 470 koní, což je o dvacet více než dosud.

Audi už na záměr nabízet kromě klasických limuzín, kombi a SUV také vozy pro volný čas už zřejmě úplně rezignovalo. Podle dostupných informací byl totiž také ukončen projekt tisícikoňového hypersportu s pracovním označením Scorpion. Ten měl pro svůj pohon využívat agregát vzniklý propojením čtyř motocyklových motorů Ducati.

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Otázkou tedy také zůstává, v jakých modelech se nakonec objeví další nový motorkářský počin značky se čtyřmi kruhy. Tím je propojení zážehového motoru s elektromotorem o výkonu přibližně 114 koní. Je totiž možné, že chystané nové RS6 a RS7 zůstanou u klasického čtyřlitrového osmiválce. Případně je ve hře využití pohonné jednotky z Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků