Dnešním dnem končí povinnost svítit po celý den. Na chvíli

123 komentářů

Mr.Digital
27. března • 17:48

Petr se tady celkem solidně rozčílil - pokud jsi napsal že na nehodách se nejvíce podílí nepřiměřená rychlost, tak se zkus zamyslet (pokud jezdíváš rychleji ) jestli uvidíš( identifikuješ) při rychlém pohledu do zpětného zrcátka lépe auto nebo motorku s rozsvícenými světlomety anebo se zhasnutými - třeba i v to pravé slunečné poledne toho 21.června.Já to taky nechápal, když jsem pobýval v zahraničí, až jsem se nad tím zamyslel a podle tohoto názoru  jsem začal chápat i povinnost svícení u motorkářů - a ti jsou tedy občas jo rychlí.... Takže pokud je nepřiměřená rychlost tak nebezpečná pro počet nehod, tak to může být i proto, že nějakéj strejc ve starším autě Ti krásně vletí do rychlého, kde se ty blížíš a on Tě neregistruje, protože jsi mu krásně splynul s ozářenou vozovkou právě v to pravé slunečné poledne.....a pak je vše jen okamžik. Zkus to nebrat jen jako příkoří ale zkus se na to i podívat jako na opatření zkušenějších lidí - to nemá nic s těmi co to kontrolují .....to už je pak jiná kapitola ) Proto od té doby svítím celoročně - i kvůli sobě - rád se občas svezu rychleji a jsem rád, že mám skoro jistotu , že mně včas vidí i ti váhaví střelci v pomalém pruhu .....

Petr
27. března • 18:20

"Zkus to nebrat jen jako příkoří ale zkus se na to i podívat jako na opatření zkušenějších lidí."

Ten, kdo denně jezdí 17.let je podle tebe nezkušený ""ňouma", kterého ty za ručičku povedeš a krásně mu tu vysvětlíš, jak již zítra pojedeme všichni bez nehod?

"Proto od té doby svítím celoročně - i kvůli sobě - rád se občas svezu rychleji a jsem rád, že mám skoro jistotu , že mně včas vidí i ti váhaví střelci v pomalém pruhu"

To je přesně potvrzení toho, co jsem psal výše. Oslabený pud sebezáchovy, airbagy, světla, nejlépe blikání, já jim to natřu, a jedemééééééééééé..... Tohle by měli policajti hlídat, bral bych šílencům papíry, doživotně. Myslím to naprosto vážně.

bendík
29. března • 0:12

Chtěl bych se Vás zeptat, proč jste proti celoročnímu svícení? Nějaký pořádný argument proč? Jízdu 21.června v pravé poledne, nebo buzerování policisty neberu jako argument. Letní čas není jen 21.června, ale i spousta jiných dnů, kdy slunce nepraží. Nicméně řekl bych že i ve vašem příkladu jsou světla zapotřebí.Myslím si, že osvětlené auto je i za pražícího slunce oproti vozovce lépe vidět, než neosvětlené, protože za určitých situací auto splýva ať už s vozovkou anebo s okolím. Jak tu vidím tak každý tady má na svícení jiný názor, a každý si svítí jak chce. Chce to nějaký řád a proto se naši zákonodárci usnesli o tomto nařízení a dle mého názoru je to potřeba. Celoroční svicení považuji za součást pasivní bezpečnosti tzn. ve dne hlavně být viděn!!!!! Neříkám že když svítím tak sem nejbezpečnější( nebo jak bych to řekl), ale zase jsem pro tu bezpečnost(ochranu), ať už mojí tak ostatních, něco udělal. Co komu udělá při nastartování rozsvítit světla, zase ať už ručně nebo automatickým spínačem? Svítím od té doby co mám auto a jsem naučený při rozjezdu rozsvicet. A můžu Vám říct že nezapomínám, dá se to naučit jako číst a psát. A co se týče policistů není zádná novinka že si hledají kraviny aby vykázali činnost a bylo vidět že něco dělají. Snažím se mít auto v pohodě a většinou jim nezbývá nic jiného než smeknout a popřát šťastnou cestu.

bendík
29. března • 0:11

Chtěl bych se Vás zeptat, proč jste proti celoročnímu svícení? Nějaký pořádný argument proč? Jízdu 21.června v pravé poledne, nebo buzerování policisty neberu jako argument. Letní čas není jen 21.června, ale i spousta jiných dnů, kdy slunce nepraží. Nicméně řekl bych že i ve vašem příkladu jsou světla zapotřebí.Myslím si, že osvětlené auto je i za pražícího slunce oproti vozovce lépe vidět, než neosvětlené, protože za určitých situací auto splýva ať už s vozovkou anebo s okolím. Jak tu vidím tak každý tady má na svícení jiný názor, a každý si svítí jak chce. Chce to nějaký řád a proto se naši zákonodárci usnesli o tomto nařízení a dle mého názoru je to potřeba. Celoroční svicení považuji za součást pasivní bezpečnosti tzn. ve dne hlavně být viděn!!!!! Neříkám že když svítím tak sem nejbezpečnější( nebo jak bych to řekl), ale zase jsem pro tu bezpečnost(ochranu), ať už mojí tak ostatních, něco udělal. Co komu udělá při nastartování rozsvítit světla, zase ať už ručně nebo automatickým spínačem? Svítím od té doby co mám auto a jsem naučený při rozjezdu rozsvicet. A můžu Vám říct že nezapomínám, dá se to naučit jako číst a psát. A co se týče policistů není zádná novinka že si hledají kraviny aby vykázali činnost a bylo vidět že něco dělají. Snažím se mít auto v pohodě a většinou jim nezbývá nic jiného než smeknout a popřát šťastnou cestu.

Mr.Digital
27. března • 18:40

ještě k těmto výkřikům tady  - vezměme to z té druhé strany - už jsi někdy viděl auto  který se v rychlým pruhu napakuje zezadu do před ním jedoucího  ? to není jen o tom, že kdo jede svítí a vynucuje si nějakou přednost, to je i tom, že když někdo jede hodně rychle a já ho nespatřím včas tak do mne při mém najíždění do rychlýho napakuje zezadu a přestože je to jeho problém a nezodpovědnost  tak  ohrozí to i mne .....a mimochodem chceš tvrdit, že světlo rozsvícené v parabole má stejnou intenzitu jako  okolní rozptýlené světlo a že tedy zcela splývá ? ale no táááák  proč teda v zahraničí svítí celoročně ? kvůli policajtům ? )

mr
27. března • 18:53

Muzes mi prosim rict kde v zahranici sviti celorocne? Ja to tak zase nesleduju, takze to nevim.
Vím jen o severskych zemich, ale tam je to dano jejich severnejsi polohou zeme, a tudiz sviti, protoze tam nemaji tolik svetla.

Veverak
27. března • 22:59

Mimochodem v severskych zemich se jezdi po dalnici taky maximalne 100kou (tusim Finsko, Svedsko, Norsko ma mozna jeste min). Myslim si ze snizeni rychlosti na dalnici mnohem vyrazneji prispeje ke snizeni nehodovosti napriklad na D1. To ale predpokladam ze zastanci sviceni slyset nechteji (vsichni jezdi prece naramne bezpecne kdyz si to kali po dalnici sych 170 s rozsvicenejma svetlama ....)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kruch
28. března • 0:46

Ja z tech vsech predchozich prispevku mam zatim spis dojem, ze zastanci sviceni jsou spis ti kdo jezdi opatrneji. Rozhodne nevidim jasnou implikaci "jsem zastance sviceni" -> "jezdim jako Bulawa".

vera
28. března • 12:17

no já si myslím, že to, jak kdo jezdí opatrně nebo ne, se z textu na monitoru těžko vypozoruje

kruch
28. března • 15:27

O tom, jak clovek reaguje (urazeni vs slusnost, dialog vs utok, sebereflexe vs hyckany ego, logika argumentace atd), se preci jenom neco dovime. Jasne ze to neni stopro, ale nedivil bych se potom odpovidajicimu chovani za volantem...

Petr
28. března • 16:19

Koupil jsem si auto s nejmenším objemem válců. Jsem opravdu ten poslední, kdo by měl chuť s kýmkoli závodit. Přečti si pozorně, kdo tu psal o tom, že má rád rychlou jízdu. Prosím, udělej si tu práci.

vera
28. března • 0:01

No a kdyby se jezdilo po dálnicích 40 a ve městech 20, s americkejma nárazníkama, a policejním majákem na střeše, tak by bylo ještě mnohem bezpečněji.
 

Mr.Digital
27. března • 18:25

nic ve zlým , ale asi máš nějaký problém ......
P.S. někdo může jezdit celý život a řídit se nenaučí ..... bohužel. Víc už k těm tvým názorům psát nemíním ...... jsme evidentně každý jinde

Petr
27. března • 18:10

Ne, skutečně musím trvat na tom, že za jasné oblohy v pravé poledne v létě je svit světel aut měřeno v jednotkách luxy úplně stejný až nepatrně slabší, než světelné záření okolí. Nemá to naprosto žádný význam, nezareaguješ ani o mikrosekundu rychleji. To je fyzika, to se nedá okecat přes pocity. Za oblačné oblohy je to jiné, když se hodně zatáhne, světlo aut začíná mít "navrch". Svit Slunce je v miliónech wattů, svit halogenových žároviček v autě je směšně slabý ve srovnání s ním, takže je pomocí opticky zakřiveného zrcadla za žárovkou násoben a směrován dopředu, aby vůbec bylo vidět. Svit Slunce se nedá pomocí autobaterie překonat. To se dá leda atom. výbuchem. Prostě s vařečkou v kánoi nepřepluješ Atlantický oceán.

koffr
27. března • 13:11

ten, kdo v tmavé noci nevidí na silnici bez světel, tomu bych bral řidičáky. aspoň by se ušetřilo za světla na automobilech.

Petr
27. března • 16:20

To byla reakce. Ve stylu a přece je moje bábovička větší než vaše. A je a je a je! Už to vidím a dupal jsi nohou do země, že jo?

vera
27. března • 17:31

Svícení v létě, to je krásná ukázka jak jít proti logice a paradoxně ještě tomu hodně naivních magorů věří jako té pravé bezpečnostní spáse!
To už by bylo jednodušší dát policistům rovnou do ruky zákon, že rychlost vozidla může příslušník odhadnout okem a následně pokutovat, jako je tomu v Rakousku, a nemuseli by kvůli své potřebě ještě více chytat lidi na švestkách a kasírovat, otravovat s nějakm svícením. To auto to nějak zvládne, ale duševně nemůžu tuhle násilím nakázanou marnotratnou zbytečnost vstřebat.
 
Ale všichni časem poznají, kde je pointa této akce, až párkrát zapomenou rozsvítít a nějaký trouba schovaný za rohem se po nich bude vozit, jako by je chytil při krádeži, až zjistí, že akumulátor už nevydrží to co dříve, až i nejenom ti největší statistici zjistí, že průměrná spotřeba je skutečně vyšší, až majitelé známých "há jedniček" budou umět akt výměny poslepu, až se reflektory budou kupovat jako spotřební díl kvůli oslepnutí tak často jako brzdové destičky, no a nakonec to nejpodstatnější, až se zjistí, že statisticky nedošlo k poklesu nehodovosti.   

Fanda
13. dubna • 15:05

Jsi vazne tak blbej nebo si tu na blbce jen hrajes ???

vera
27. března • 17:36

Ještě jsem chtěl chtěl říci třiká hurá vstříc bezpečnějším zítřkům, aneb sejdeme se s rozvícenými světli v pravé poledne při 35°C na Jižní spojce v koloně. A běda kdo by kazil morálku a nedejbože nesvítil!
 
P.S. Já budu asi i troubit a blikat

vera
27. března • 17:37

pardon "světly"
 

Petr
26. března • 19:02

Jak můžou takoví připosraní slepí dementi vůbec jezdit? Povinně na oční vyšetření! Všichni! Kdo potřebuje za slunečného počasí, aby protijedoucí auto svítilo, jinak to do něho napálí, okamžitě sebrat řidičák, a povinné oční a psychiatrické vyšetření, aby se zjistilo, co bylo příčinou vyšinutého chování!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bendík
27. března • 9:17

Magoři, připosraní slepí dementi??? Vidím, že Vy by jste potřeboval psychiatrické vyšetření! Nechtěl bych vás potkat na silnici.

Petr
27. března • 9:37

Ano, trvám na tom, že ten, kdo tvrdí, že za slunečného počasí 21. června v pravé poledne potřebuje svítit, protože si myslí, že díky tomu bude méně dopravních nehod, potřebuje psychiatrické a oční vyšetření. Buď je
a)připosraný
b)slepý
c)magor

Každý ať se zařadí, jak je libo.

Jirka
5. dubna • 15:48

Jak vis ze 21. cervna bude v prave poledne slunecny pocasi?
Jak se to zmeni kdyz slunicko zaleze :
Ano, trvám na tom, že ten, kdo tvrdí, že v sychravy den 21. června v pravé poledne potřebuje svítit, protože si myslí, že díky tomu bude méně dopravních nehod, potřebuje psychiatrické a oční vyšetření. Buď je
a)připosraný
b)slepý
c)magor
 
Co ty na to chytroline ?
 
A jak bys to udelal v zime ? Je prece mnoho slunecnich dnu i v zimnim obdobi ne ?
 

XYZ
27. března • 10:21

Radsi budu a) nebo b) nebo c). Ale ty jses evidentne a) b) i c) naraz

Petr
27. března • 11:07

Fajn, já si myslím, že ten, kdo za slunečného počasí 21. června v pravé poledne svítí z důvodů, které jsem uvedl, není normální. Ty si myslíš, že naopak je normální za tak intenzivního osvětlení svítit. Upřesníme to. Kdo svítí, protože nechce platit pokutu, rozumím, je to normální. Kdo svítí, protože si myslí, že by se všechny zákony a vyhlášky měly dodržovat, taky rozumím. Kdo si rozsvítí v tuto dobu jen proto, že si myslí, že ubude dopravních nehod je
a)připosraný
b)slepý
c)magor

a máš pravdu, že možná někdo splňuje všechna tři kritéria

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
wendy
27. března • 12:11

Řekni mi, jak tobě osobně ublíží, když budou všichni na silnicích svítit. Nebo jenom vykřikuješ, protože tě maminka pustila k netu?
Různé evropské studie se shodly na tom, že při zavedení DRL (celoroční svícení) by se snížil počet mtrtvých na silnicích o několik tisíc (přesné číslo z hlavy nevím, kdyžtak ti tu studii najdu) a to je tam započítané i případné zvýšení počtu mrtvých chodců a cyklistů.

Petr
27. března • 16:46

"Různé evropské studie se shodly na tom, že při zavedení DRL (celoroční svícení) by se snížil počet mtrtvých na silnicích o několik tisíc (přesné číslo z hlavy nevím, kdyžtak ti tu studii najdu) a to je tam započítané i případné zvýšení počtu mrtvých chodců a cyklistů."

Odpověď: Přečti si pozorně Tebou uváděné studie. K poklesu úmrtí nedošlo pouze kvůli uzákonění povinného svícení. Ty nehody, kde došlo k úmrtí kvůli nedostatečnému osvětlení vozidla, odsuzuji stejně jako Ty, možná i víc. Kdo si myslí, že nemusí svítit, protože je červen a přitom je zamračeno a prší, je magor. Tomu bych sebral řidičák. Neváží si života ostatních, ani svého.

"Řekni mi, jak tobě osobně ublíží, když budou všichni na silnicích svítit". Řeknu Ti. Tento zákon poslouží policii k tomu, aby mohla buzerovat obyčejné řidiče. Už je vidím, jak stojí schovaní za bukem a čekají, až si nějaký řidič zapomene zapnout světla, když jede o prázdninách z koupáku. Přál bych Ti, abys to byl Ty. Na sledování závažných doprav. přestupků se vykašlou úplně. A vím to z první ruky. Mám buhužel jednoho podobného v rodině. Když se s ním o tom hádám, tak mi tvrdí, že prý každý se snaží si svoji práci usnadnit. Teď podobní vymaštěnci dostanou do ruky novou zbraň proti těm, kdo si v pravé poledne za jasného počasí zapomenou rozsvítit. Už je vidím, jak vítězoslavně mávají a slinají blahem, když můžou přijít k oknu řidiče a říct: "Pane řidiči, uvědomujete si, jakého závažného přestupku jste se dopustil?" Pokud se to stane mně, mám přichystanou odpověď: "Ano, uvědomuji, doufám že můj zločin tvrdě potrestáte, navrhuji trest smrti."

Petr
27. března • 18:34

I když oni, ti policajti se po zásluze potrestají sami. Ten můj si v -8 st. C chtěl umýt auto a vylil na auto kbelík s horkou vodou. Jak dopadla dvě okna a lak si domyslíte sami.

jiri
27. března • 12:33

Me osobne to ublizi az v lete sednu na motorku, staci ?

wendy
27. března • 13:04

A jak? To jako myslíš, že fakt, že všichni rozsvítí, tě zneviditelní? Možná je to drsný, ale když zařve o deset motorkářů víc, aby se zachránilo sto automobilistů, tak je opatření prospěšné.

jiri
27. března • 14:13

Tomu se mam smat?
Na masine mam uplne stejny halogen jako v aute.
Jinak vam panove napodobne preji smrt pod koly tatrovky s piskem.

wendy
27. března • 15:27

Ne, to neni k smíchu, to je drsná skutečnost. Proč by jsme měli chránit jednu skupinu v provozu, a tím ohrožovat druhou, mnohem větší.

jose
27. března • 22:08

Promluvil Goebels.
Co takhle rasovy cistky, treba by to taky prospelo spolecnosti na ukor nevyznamne mensiny.
20.000 lidi obetovat...

mr
27. března • 17:32

Protoze ta druha neni chranena plechovou schrankou kolem sebe, ale jen par milimetru silnou kombinezou. Proto se pro jeji vetsi ochranu naridilo svitit.
Zkus se na to podivat taky z druhe strany, protoze tu rozdily jsou a pomerne podstatne.

Mozna az tvoje ditko za tebou prijde, ze chce skutr na litani po meste/vesnici, tak co mu reknes? At chodi pesky, asi ze? Samozrejme muzes, ale uz ho asi neuhlidas, aby na skutr nevlezlo s kamaradem.

doubt
27. března • 12:59

ty nemáš na motorce světlo? to je mi líto...

Standa
27. března • 1:33

Při tomto počtu vykříčníků za větou se doporučuje přispěvateli navštívit psychologa.

Jirka
26. března • 21:46

Přesně tak! Kdo nevidí, ať chodí na houby do lesa, tam nic nezkazí. Já mám octavii, když už musím tedy svítit, svítím mlhovkama-jsou integrované do světlometů- takže si šetřím potkávací až je bude potřeba v noci a navíc, ať si šmáknou ti, co jsou pro denní svícení, ať si ty moje světla vychutnaj

nonameK
27. března • 11:34

Pan je integrovany idiot, predpokladam.

xX
26. března • 19:34

Presne - vubec nechapu vyznam povinneho sviceni - svitit se ma tehdy kdy je potreba a pokud nekdo nesviti za snizene viditelnosti a je ucastnikem nehody, je jasna vina.

Navic nejcastejsim duvodem v tomhle state je neprimerena rychlost - a tady se obavam ze sviceni nepomuze.

koumi
26. března • 21:02

A co za pár korun povině namontovat spínač světel na fotobuňku? Žádný lajdák by to nemohl vypnout a rozsvítilo by se to pokaždé při snížené viditelnosti./ kontrolovat při STK jako emise /.

Petr
26. března • 20:22

Nejčastější důvody jsou tyto:
1. Nepřiměřená rychlost
2. Nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly
3. Předjíždění v kritických úsecích (zatáčky), bezohledná jízda
4. Nedání přednosti v jízdě
5. Nepřizpůsobení jízdy povaze a stavu vozovky
6. Alkohol a drogy v krvi řidiče
7. Příliš pomalá jízda svátečních řidičů nutící všechny ostatní řidiče předjíždět
8. Špatný technický stav vozidel


Nedostatečné osvětlení je taky problém, ale statisticky mnohem méně významný než výše jmenované důvody. Zaměřil bych se na těch 8 bodů. Je mi ale jasné, že pro lenivou policii je mnohem pohodlnější buzerovat za slunečného počasí řidiče za to, že zapomněl při návratu z koupaliště rozsvítit.

Jirka
5. dubna • 15:44

Pockej pockej.
Nemuze byt bouracka s neosvetlenym vozidlem statisticky pocitana do bodu 4 ?
A co takhle castecne i do bodu 3 a 7 ?

Standa
27. března • 1:32

Předjíždění v kritických úsecích (zatáčky) - svítící aute je vidět líp, možná si to i magor s předjížděním rozmyslí
Nedání přednosti v jízdě - sem spadají i případy, kdy řidič přehlédl přijíždějící auto (přepokládám, že se všichni nevymlouvají, že neviděli)

JayDee
28. března • 0:27

by mě zajímalo jak uvidi to svitici auto za zatackou kdyz rikas ze to sviceni tak pomuze(bavime se o dni)...jinak sem taky proti celorocnimu sviceni,duvody radsi publikovat nebudu pac by me zase nekdo ukamenoval urcite

Petr
27. března • 9:39

Je to přesně naopak. Prorože má airbagy, myslí si, že je nesmrtelný, protože svítí, někdy i bliká dálkovými světly, myslí si, že mu každý uhne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Standa
27. března • 13:27

Haha, jo jasně. Když ještě nebyly airbagy, tak všichni jezdili ohleduplně a klidně.

pepa
27. března • 14:36

V dobach kdy nebyly airbagy si lide na rozdil ode dneska nepokouseli myslet,ze pokud si auto nacpou elektronikou a zapnou svetla tak se stavaji nesmrtelnymi.

Standa
27. března • 16:11

Ovšem procento magorů bylo přinejmenším stejné, takže rozdíl nulový.

Petr
27. března • 17:51

Ne, tehdy měli magoři pud sebezáchovy, který jim v současnosti vymizel díky klamavé reklamě o nesmrtelnosti v autech a s airbagy.

Standa
27. března • 21:38

"Ne, tehdy měli magoři pud sebezáchovy"

To byl fór týdne. Vy jste asi jeden z těch, co vzpomínají na staré časy, kdy auto řídili jen samí zkušení řidiči a všechno bylo lepší, že jo.

Petr
28. března • 7:59

100 krát opakovaná lež se stává jak známo pravdou. Když člověku neustále ze všech stran automobilky hustí do hlavy, že zrovna jejich auto dostalo deset hvězdiček v nár. testu, že je bezpečné, nic se vám nemůže stát, tisíc airbagů apod., slabší povahy nakonec uvěří a začnou jezdit podle toho. Přitom všichni víme, v jakém fáru s kolika airbagy jezdil Ivan Hlinka a jak dopadl, taky víme, že? Udělal bych to přesně naopak. Tak jak jsou na cigaretách varovné nápisy o škodlivosti kouření, měli by být řidiči při koupi auta povinně informováni, že dostávají do rukou zbraň proti jiným a potencionální rakev pro sebe. Netvrdím, že jezdili lepší lidé než dnes. Rozdíly jsou v tom, že kdysi bylo méně aut na cestách a lidem se tolik nelhalo o údajné skoronesmrtelnosti v autě.

Standa
28. března • 15:11

Hlinka nebyl připoutaný! To ho ty airbagy potom mohly akrát tak dorazit. Ale to je celkem známá skutečnost a automobilky na to upozorňují. Navíc každý řidič musí projít autoškolou, kdyžto kuřák žádný kuřácký průkaz nepotřebuje.

*Netvrdím, že jezdili lepší lidé než dnes. Rozdíly jsou v tom, že kdysi bylo méně aut na cestách a lidem se tolik nelhalo o údajné skoronesmrtelnosti v autě.*

I přesto že dnes jezdí víc aut, mrtvých na silnicích u nás nepřibývá. Čím to asi bude...

Ale pro mě za mě, žijte dál ve starých dobrých časech.

Petr
28. března • 16:24

http://www.motobanda.com/nehody/

Podívejte se na ty fotky dole. Jinak se Vás vážně ptám? myslíte si, že v současných moderních autech je člověk nesmrtelný?

Standa
28. března • 18:55

Psal jsem to snad někde?? Můžete mě citovat.

Vývoj počtu mrtvých (k lepšímu) na českých silnicích je podle vás důsledkem čeho?


PS: Na tvrdší fotky z neho tu máme třeba ogrish.com...

Mr.Digital
26. března • 18:42

jsem absolutně pro - konečně jsem se dočkal - svítím už celé roky bez ohledu na to kam jedu a jaké je počasí. A občas když vidím některé rádoby auta nejlépe v šedé nebo černé barvě jak se snaží zcela splynout s vozovkou tak jsem rád, že alespoň rozsvícená žárovka v rezavém světlometu mne předem upozorní, že se za mnou něco žene

Pošťák
26. března • 16:45

Dneska jsem za volantem strávil dobrých 8 hodin a nestačil jsem se divit. Skončilo celodenní svícení, ale lilo jak z konve, místama mlhy a nesvítilo mnohem víc aut , než před pár dny když byl krásný slunný den.
Už aby bylo 1.7. a začalo opět platit celodenní svícení. Jsem pro právě kvůli těm pakům, co nejsou schopný rozsvítit ani za snížené viditelnosti

jamir
26. března • 15:05

Svítit pořád? Proč ne? Pokud se zmenší počet zraněných nebo usmrcených nevinných lidí, říkám jednoznačné ANO!
Mám dvě možnosti. Buď se to naučím a za chvilku mi ten otočný spínač (Fabie) zůstane v ruce a bude nutná oprava. Světla bych zapínal vypínal dohromady 40x za den. Nebo zajedu do servisu a nechám si tam namontovat automatický spínač světel. V obou případech bude nutná investice.  Mám už tři živnostňáky, vážně uvažuju o čtvrtém - Prodej, servis a montáž spínačů světel dopravních prostředků.  Bude to kšeft jako hrom. Díky vládo! 

Bendík
26. března • 16:37

Zdravím, jsem jednoznačně pro svícení! Není mi jasné z vašeho příspěvku, zda jste svítil přes toto zimní období, připadá mi že ne. Dále bych se chtěl zeptat kolikrát vám za zimu zůstal ten vypínač v ruce? Doporučuji zainvestovat do automatického spínače, také to udělám.

TomB
26. března • 14:29

Dyť je to jasný ne???Od čeho na tom autě ty světla jsou???Na okrasu????Já když vlezu do auta tak zcela ze zvyku ty světla zapnu..A názor že v 30°vedru plastové světlomety nějakým způsobem degradují ba přímo se ničí.Může říct jedině člověk co snad ani auto nemá a nebo se o ně vůbec nezajímá!!!Každý přece ví že auto a všechny jeho části jsou extrémně zkoušeny....Nebo v rovníkové africe maj všechna Ferrari světla ze skla aby se jim neroztekla????????

pepa
26. března • 20:07

Ferrari v rovnikove Africe. Jeste nejakej pribeh ze zivota ?

Marios
26. března • 19:14

"Dyť je to jasný ne???Od čeho na tom autě ty světla jsou???Na okrasu????"
Slovo svetla je odvozeno od slova svitit a svitit znamena, ze chces neco TY videt. Svetla nejsou od toho aby tebe nekdo videl! A nebo kdyz ti vypnou doma v noci elektriku, tak roznes baterku jen proto aby te ostatni doma videli? NE roznes ju proto aby jsi nenarazil čuňou do zdi. Svitis proto abys neco videl od toho byly svetla vymysleny!
Jinak svitit ve dne za krasneho pocasi je uplna blbost! Dit prece vy vsichni co budete svitit a nebo jste i v zime svitili za dne, prece doma v prave poledne neroznete vsechny lustry, lampy, zarivky a zarovky doma a nesvitite ne? A nesvitite protoze to nepotrebujete, protoze vsechno vidite, tak proc svitit v aute za dne, kdyz stejna na palubni prostroje v aute vidite a kuzel svetla z vasich svetel je tak maly, ze ho i slunko za mrakama presviti!

ufi
27. března • 15:00

to si děláš prdel? za kolik si si ten řidičák koupil? (admin promine, slušnějš to nešlo). Světla na autě že nemají i funkci aby mě někdo viděl? Právě že u auta mají i tuto funkci. Všude se vtlouká do hlavy, vidět a být viděn. Proč se asi má v hustým slejváku svítit? Abych byl hlavně viděn. Nebo zkus jet v podvečer kolem lesa, sám vidíš, ale ty můžeš s lesem splynout. Nelze srovnávat doma s lustrem. Tam jsou úplně jiný situace.

jose
26. března • 19:58

Klid, vzdyt ten mantak TomB ani neumi psat. Jeden a ten samej prispevek posle nekolikrat a to jeste pro jistotu to ruznych threadu

TomB
26. března • 14:31

Sorry nějak to poslalo vícekrát..........se stane

TomB
26. března • 14:29

Dyť je to jasný ne???Od čeho na tom autě ty světla jsou???Na okrasu????Já když vlezu do auta tak zcela ze zvyku ty světla zapnu..A názor že v 30°vedru plastové světlomety nějakým způsobem degradují ba přímo se ničí.Může říct jedině člověk co snad ani auto nemá a nebo se o ně vůbec nezajímá!!!Každý přece ví že auto a všechny jeho části jsou extrémně zkoušeny....Nebo v rovníkové africe maj všechna Ferrari světla ze skla aby se jim neroztekla????????

TomB
26. března • 14:28

Dyť je to jasný ne???Od čeho na tom autě ty světla jsou???Na okrasu????Já když vlezu do auta tak zcela ze zvyku ty světla zapnu..A názor že v 30°vedru plastové světlomety nějakým způsobem degradují ba přímo se ničí.Může říct jedině člověk co snad ani auto nemá a nebo se o ně vůbec nezajímá!!!Každý přece ví že auto a všechny jeho části jsou extrémně zkoušeny....Nebo v rovníkové africe maj všechna Ferrari světla ze skla aby se jim neroztekla????????

ruby
26. března • 13:41

Muhehe. "Nejlepší" argument odpůrců je bezesporu jakási snížená viditelnost chodců a cyklistů - zřejmě jste slepí, když se vám tak specifický objekt na kraji silnice ztrácí ve dne v "záři" světel protijedoucího automobilu a tudíž by vám měl být v zájmu nás vidících odebrán řidičský průkaz.

mr
26. března • 14:34

Rikej si co chces, ale prehlednou neosvetleneho chodce, nebo neosvetlene auto, to je nebe a dudy.
Kdyz nevidis auto, jsi slepy, chodce nebo kolo jednoduseji prehlednout jde. A to je statisticky dokazano.
Pokud jezdis i po nejakem meste, tak vis, ze chodci chodi mnohdy jak se jim zachce a zanedlouho si vuci jejich stylu chuze po chodniku a nekdy po ceste imunni. Kdyz budou svitit velky krabice, ktery prehledne jen clovek tveho kalibru, bude to na ukor objektu ktere osvetleny nejsou a toto pouze z logiky veci vyplyva. Svitis abys byl viden- jak tady tvrdis, tedy ten kdo nesviti, videt nejde, nebo jde videt malo.

ruby
26. března • 21:39

Člověče, natoč to někdy na video - jak při průjezdu svítícího auta miznou do té doby zřetelně viditelní chodci i s cyklistama a pak to pošli do TV. Možná ti za to slušně zaplatí.

mr
26. března • 22:00

Ja nekde napsal ze neco mizi??? Umis vubec cist??? Koukam, ze kdys si nadelas do vlastniho hnizda, tak logika mizi a nastupuje urazeni.

PS: Pisu o tom co tu pises ty, nevymyslim si blbosti.

ruby
27. března • 11:47

Příště reaguj na příspěvek a nezaplácávej to tady svými, co se týče příspěvku na který reaguješ, off topic bláboly - na to si založ novej thread.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mr
27. března • 12:57

Precti si jeste jednou co jsem napsal a na co jsem reagoval. Mozna ti potom dojde, ze jediny kdo tady off topic, jsi ty. Nikoho tady nezajima tve radoby vtipne, z palce u nohy vycucane fakta.
Tedy znova a naposled, pokud nejsi schopen odpovedet na to na co jsem se ptal(a bylo to k veci), asi bude lepsi, kdyz vubec nebudes psat do diskuzi, vime?
To ze mas v hlave prazdnou slamu, te bohuzel neomlouva.

TomB
26. března • 14:29

Dyť je to jasný ne???Od čeho na tom autě ty světla jsou???Na okrasu????Já když vlezu do auta tak zcela ze zvyku ty světla zapnu..A názor že v 30°vedru plastové světlomety nějakým způsobem degradují ba přímo se ničí.Může říct jedině člověk co snad ani auto nemá a nebo se o ně vůbec nezajímá!!!Každý přece ví že auto a všechny jeho části jsou extrémně zkoušeny....Nebo v rovníkové africe maj všechna Ferrari světla ze skla aby se jim neroztekla????????

Ondra
26. března • 13:35



Ti magoři kteří si myslí že nemusí svítit za dne při slunci jsou fakt magoři !!! Ať se dívají pravidelně na STOP a poznají proč se má svítit i za dne při slunci!!! Jo, a těm kteří nebudou svítit bych bral řidičáky...

Jirka
26. března • 20:31

Sundej si tmavé brýle a uvidíš lépe. Vždycky se tak jezdilo a šlo to. Teď je víc bouraček, protože jezdí každej ma-gor a aut je tu víc než lidí.

Standa
27. března • 1:29

No jezdilo se i bez ABS, deformačních zón, airbagů, pásů... a taky to šlo. Jen ty nehody byly častěji smrtelné.

Ldf
26. března • 14:02

Tak jim je ber, ale nejsem si jist, jestli ti je daj

Ozzy
26. března • 12:11

Nevím, proč tady řešíte zapomínání zapínání světel. Fičura na automatické zapínání po nastartování stojí míň, než jedna pokuta...jenže to by člověk nesměl být líný a říct si o to při návštěvě servisu...
Tahle věc má jedinou nevýhodu: zvyknete si a musíte se hlídat při nasednutí do jiného vozu. Stejně se divím, že to výrobci nenabízí standardně.
mmchdem během léta jezdívám úsekem, kde v určitou pozdě-odpolední dobu svítí slunce přímo do očí tak, že neosvětlený automobil v protisměru prostě při nejlepší vůli vidět není. Smířím se s vyšší spotřebou o 0,001 litru/100 km a raději budu viděn

Jony
26. března • 13:16

u Audi to jde nastavit v PP...

mr
26. března • 13:15

Zapinani svetel: Vyrobci to nabizeji standardne v zemich, kde je to dano zakonem. Napriklad danske auta to maji jiz od prodejce (nevim jestli od vyrobce), ale kdyz si kupujes novy vuz, uz to ma.

Saman
26. března • 11:16

Tedka sem odvazel zname nahory a cestou byla mlha kde cca 50 metru a konec, dal sem proste nevidel, a jako mavnutim kouzelneho proutku jaksi minimalne polovina ridicu nesvitila, idealni, pulka aut jede se svetlama a ti co meli tak i s mlhovkama, taky aby ne, byla mlha a do toho se proti vam vyritej auta co si neuracej ani rozsvitit potkavacky. A u Horic se kvuli tomu stala vazna dopravni nehoda, proste debil v mlze a ani si neracil zapnout svetla. Us aby ten zakon platil a daval bych za to pokuty i klidne k 10 tisicum, proste dement co nerozsviti a sejme u toho jiny auto si nezaslouzi nic jineho nes pri te nehode skapat  .

Jirka
26. března • 10:12

Svícení v létě za jasného počasí považuji za nesmysl. Pak když budu potřebovat světla ve tmě, zjistim, že mám v hajzlu žárovku. Když je někdo slepej a nevidí ve dne auto, neměl by raději jezdit vůbec.

Jirka
5. dubna • 15:39

Pak když budu potřebovat světla ve tmě, zjistim, že mám v hajzlu žárovku. Když je někdo slepej a nevidí ve dne auto, neměl by raději jezdit vůbec. ???
 
To myslis vazne ???
Je jasny ze pokud nekdo nevidi ve dne auto, nemel by asi jezdit. Ale kdyz nekdo v 6:30 rano, tyden pred Vanocema, nesviti, tak by mel byt postaven úred soud za obecny ohrozeni. A tady je asi zakopana fena. Kvuli takovym jezdcum se ten zakon uplatnil a ja jsem pro vsema deseti. Doma mame namontovany automaticky rozsecovani svetel po nastartovani na obou autech a jsem za to jen rad. Za dva roky u jednoho a za 6 mesicu u druheho auta jeste neodesla ani jedna zarovka, takze ten argument o zarovkach tu radeji nepiste. Zbytecne se ztrapnujete nesmyslnou argumentaci.
Samozrejme za uplne jasneho dne (a nejen letniho) je sviceni "skoro" zbytecny, ale jakmile se objevi mracek, hned je to o necem ¨jinem.
Jak rikam, jsem pro a neni snad jediny logicky argument proti.

Petr
26. března • 18:55

Svícení v létě za jasného počasí považuji za nesmysl. Pak když budu potřebovat světla ve tmě, zjistim, že mám v hajzlu žárovku. Když je někdo slepej a nevidí ve dne auto, neměl by raději jezdit vůbec.


Přesně tak. za jasného počasí je svit světel auta stejně intenzivní jako světelnost okolní prozářené krajiny. Lidi, co tu píšou nad tím podle mě nokdy nepřemýšleli, ani si toho nevšimli. Já je nepodezírám z toho, že jsou slepí, ale spíše z toho, že jsou blbí.

Red_Dwarf
26. března • 12:20

Ještě že mám počítač,kterej mi to napíše

bingo
26. března • 10:20

Na to s tou zarovkou ani nejde slusne reagovat, to si snad delas...

mr
26. března • 11:01

Vsadim boty, ze po case pribude vozidel, kterym nebudou svitit vsechny zarovky. A nejvic to poznas prave v noci a mozna budes nadavat, ze tomu vzadu sviti jedna bludicka a tys myslel ze je to motorka (vtip)
A co je jeste vetsi pruser, clovek ktery ridi to ani nepozna, leda ze by kazdej den kontroloval auto  style m Sverak a rodinka ve filmu Vrchni prchni.

petrumr
26. března • 11:11

A před výjezdem se jako auto nekontroluje-je vidět,že nejsi profesionál.A k tomu slunku-když svítí do zad,tak protijedoucí auto vás nevidí a lepší je svítit,i to slunko dělá sníženou viditelnost.

pepa
26. března • 11:57

Jasne spolehej, ze kdyz ti sviti slunce do oci a neco je na silnici, ze to prece musi svitit. Az sejmes ve dne nejakeho chodce neco cyklistu jsu zvedavej jak se timto budes vymlouvat. Kdyz nevidim, jedu pomalu a nevymlovam se na sviceni!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Diamant
26. března • 14:55

Ja by som ani za "profesionálov" nedal roku do ohňa. Práve naopak, najviac nesvietiacich svetiel registrujem na autobusoch, náklaďákocha taxíkoch. Minule som videl novú Octaviu ako taxi a nesvietilo jej jedno celé zadné svetlo (podotýkam, je tvorené 4-mi žiarovkami) a na druhej strane iž svietila iba 1 žiarovka z tých 4-och. Tak ako je to s tou kontrolou pán "profesionál"?

mr
26. března • 11:30

Pred vyjezdem auta nekontroluje 90% lidi. Jestli mi neveris, zajdi se podivat treba na kterekoli parkoviste pred nejaky market, tam je to dosti evidentni i pro takove zabednence "profesionaly" jako jsi ty.
Proziravy clovek totiz uvazuje tak, jak se bude chovat drtiva vetsina lidi a ne jako par radobyodborniku tady na AR.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
koffr
27. března • 13:05

jsi idiot. zkontrolovani vozidla prej jizdou mas zakotveny ve vyhlastce, jestli to nedelas, jsi vesnicky amater.

mr
27. března • 18:42

Neboj nejsem idiot, ten budes asi ty. Copak ja psal, ze nekontroluji sve auto? Psal jsem o "drtive vetsine lidi", ne o sobe. Chce to vice cist s chladnou uvazujici hlavou.

PS: Ve vyhlasce je psanych veci Mimo jine i hromada paragrafu jak se chovat na silnici, ze? A urcite vis z toho co si napsal, ze naprosta vetsina lidi vyhlasku dodrzuje a je jen par "vesnickych amateru", kteri jezdi "podle plota". Žejo?

Petr
26. března • 9:08

Svítit v době, kdy praží skoro kolmo Slunko, tak, že musím mít sluneční brýle, to mohl vymyslet jen totální magor. Neříkám, když je zamračeno, to svítím i v červenci, ale za jasného počasí nebudu svítit. To mě nikdo nedonutí. Ledaže uvidím polic. auto, tak rozsvítím, jakmile je předjedu, opět zhasnu.

Pavel
26. března • 22:13

Do zakona dame:
Svitit se smi vzdy, kdyz hladina svetla v okoli klesne pod hodnotu xx lm, nebo je barevna teplota o vice nez 500 K vetsi/mensi nez 5000 a kazdy ridic u sebe musi mit pristroj, kterym to bude vyhodnocovat.
Ano, zda se mi to jako mnohem lepsi reseni! ;) (obcas to chce trochu uvazovat, nez neco napisete)

Ondra
26. března • 13:32



A co v lese??? Taky nesvítit??? Dívaš se někdy na STOP, tam byl hodně dobrý příklad proč svítit a při silném slunci... Třeba stříbrné auto na horizontu bez světel neuvidíš...

Cynik
26. března • 12:42

Petr: Rikas nesmysly, clovece. Kdyz se budes treba rozhlizet na krizovatce a zleva ti bude do oci prazit slunce, tak urcite ocenis, ze ta bila Felicie, co odtamtud jede, ma rozsviceno... Stejny pripad je jasny slunecny den, cerne auto a stromova alej - oci jsou zvykle na svetlo a kdyz jede cerne auto ve stinu stromu, nevidis nic.

MadMack
26. března • 9:25

A jeste doplnim k vam a k slovensky pisicimu kolegovi, ktery psal prispevek vyse. Pisete, ze svitite za zhorsenych podminek a slov. kolega ze by to naridil mimo mesto a na dalnici a ne ve meste. Myslim, ze je mnohem jednodussi svitit porad, nez sednout do auta a premyslet, kam vlastne pojedu a jake je vlastne pocasi, jestli si mam rozsvitit nebo ne. To byste pak mohli rovnou vymyslet pravidla, ze kanarkove zluta auta v lete svitit nemusi vubec, cervena jen do deviti rano a od sedmi vecer, modra radeji do deseti a uz od peti odpoledne a stribrna, seda a cerna do jedenacti a od tri, protoze jsou videt nejhure. M.

Standa
27. března • 1:27

Přesně tak! Dopadlo by to ještě hůř než teď. Ani v zimním čase, který trvá půl roku, není schopná část řidičů zapnout světla

grisby
26. března • 9:40

to MadMack: aby som to trochu upresnil, samozrejme, ze svoj nazor nedovediem do absurdnosti takym sposobom, ze ked budem krizovat krajinu, tak vzdy ked dojdem do obce na tych par km zhasnem a na vypadovke opat rozsvietim.

Byvam a 80% casu jazdim po Bratislave, kde mi vyznam tohto opatrenia naozaj unika.

Viete, nie som z tych, co z principu rypu do vsetkych nariadeni a zjedli vsetku mudrost sveta. Niektori ludia su telata, kvoli ktorym trpia ostatni slusni vodici (vid retardery a pod.) a preto treba podstatne veci nariadovat direktivne zakonom, to akceptujem. Konkretne u tejto povinnosti na priklade mojho mesta vsak tvrdim, ze to je len prostriedok na vyberanie pokut, nic ine, pretoze bezpecnost to neovplyvni.

MadMack
26. března • 14:36

Ja jsem psal spise k panu Petrovi, protoze jeho prispevek vyznel tak, ze nebude svitit z principu, prestoze pro toto sve rozhodnuti zadne racionalni agumenty nema (rict, ze svitit je blbost neni argument). A myslim, ze i sviceni ve meste ma svou logiku. I ve meste se clovek dostane do situace, kdy stoji na vedlejsi, rozhlizi se na hlavni a sviti mu do oci slunicko. Pak stribrne auto s rozsvicenymi svetly bude urcite lepe viditelne nez bez svetel.
A v zakone lze tezko presne specifikovat, ze pri poskakovani v kolone se svitit nemusi, protoze to nema pro ostatni zadny prinos, ale jakmile se kolona trosku rozptyli, hned se zase svitit musi. Je mnohem jednodussi naridit sviceni porad. Pak uz je to na strane policie, aby tento prohresek kontrolovala na mistech, kde je to opravdu potreba (treba v lesnich usecich) a ne v kolone aut v patek odpoledne. M.

Koba
26. března • 9:35

vies, jedna vec je ked cestujes niekam dalej, a cez mesta len prechadzas... vtedy nema vyznam zhasinat na tych par minut svetla, ale druha vec je, ak len ides na nakup niekam do supermarketu, alebo len behas po meste po uradoch a pod. stalo sa mi nedavno, ze som isiel asi na 4 miesta v meste a vzdy som na chvilu auto opustil... no ked som uz stvrtykrat nastupoval do auta, tak som proste na svetla zabudol a spamatal sa az po niekolkych km... v meste je to v lete proste zbytocne...
ale nie som radikalne proti celodennemu svieteniu

bingo
26. března • 10:16

Aha, takze svitit nechces proro, ze si nejses schopnej pokazde rozsvitit.

Svitit musi vsichni z duvodu lepsi viditelnosti auta, jednak pro dalsi auta, ale taky pro chodce a cyklisty. Sam na cestu svitit nepotrebujes, to je jasny, ale to taky neni duvod, abys nesvitil.

Globetrotter.XL
26. března • 18:02

nemluve o tom, ze zde vetsina ctenaru ma obec zafixovano jako mesto... ale co ruzne vesnice v lesech/useky ve meste v alejich, mezi stromy atd. ? Jaky je pak rozdil mesto/mimo mesto?

Koba
26. března • 12:39

hmm... keby si tak aspon poriadne cital... ja som nepovedal, ze nechcem svietit a uz vobec nie, ze nie som schopny rozsietit svetla...  ja len tvrdim, ze v lete svietit v obci je neefektivne... 
a nemusis mi vysvetlovat vyhody a nevyhody, neni som dilino  tiez radsej zasvietim, aj ked to nie je prikazane zakonom aby ma bolo vidno, ale ako som napisal, v lete v obci to nema vyznam...

MadMack
26. března • 9:21

Velmi by me zajimalo, co vas vede k tomuto chorobnemu chovani? Je videt, ze jsme Cesi, kteri principielne nebudou dodrzovat to, co je narizeno. A pokud je magor ten, kdo sviti celorocne i kdyz je slunecno, jak byste nazval cloveka, ktery si rychle rozsviti pred policejni hlidkou a pak opet rychle zhasne? M.

sayza
26. března • 4:16

grisby
26. března • 8:46

neviem ale nariadovat niekomu plazit sa po meste uprostred slnecneho dna a naplno svietit, je podla mna uplna blbost a dufam, ze nieco podobne nepride aj na slovensko.

druha vec samozrejme je, mimo obce. dialnica ale hlavne okresky, tam by to malo byt povinne bez debaty celorocne, je to citelny rozdiel.

ale ako vravim, svietit niekomu na prdel v mestskej kolone, ked je 35 stupnov v tieni, je chora buzeracia.

Standa
27. března • 1:23

I za slunečného dne to má smysl. Navíc kdyby se nemuselo za slunečného počasí svítit, tak půlka řidičů nebude svítit ani když bude zataženo (budou na to kašlat nebo zapomenout).

Rohlik22,
26. března • 15:22

No tak už vidím jak to je nařízený jen mimo obec a při každým průjezdu obcej budou všichni zhasínat světla a při výjezdu zase rozsvěcet... to je pěkná pi***na....

pepa
26. března • 16:16

Je rozdil mezi moznosti a nutnosti

pepa
26. března • 11:54

Nechci videt tu teplotu dnesnich plastovych svetel v lete v 30stupnovych vedrech pri courani po meste a na krizovatkach. Kdyz uz svitit ve dne tak svetly na to urcenymi, ne skvarit tlumene v situacich na ktere tyto svetla nejsou dimenzovane a konstruovane.

Koba
26. března • 9:25

no ja si myslim, ze to pride aj na Slovensko, ale inak s tebou suhlasim... nie som proti celodennemu svieteniu, lebo je to urcite bezpecnejsie (a to mam potvrdene aj z vlastnych skusenosti), ale na druhej strane si tiez myslim, ze by to svietenie malo platit v lete len mimo obci... v meste je to v podstate zbytocne vzhladom k rychlosti akou sa vacsinou jazdi...

Flipper Tom
26. března • 1:38

podle mě je drobnej problémeček v tom že cyklisti a chodci na sobě asi nebudou mít navěšený halogenový žárofky a budou tak vidět o to míň :/

Váňa
26. března • 8:26

oni ty žárovičky na sobě nemají ani v noci, a to je není vidět vůbec. Teda cyklisti jsou osvětleni málokdy a chodci nikdy
 

Pavel
26. března • 22:16

Stejne argumenty jako kdyz se zavadelo celodenni sviceni tramvaji... Jak se pak ukazalo prave nehody s cyklisty a chodci se snizili nejvice.
Vase slepe argumenty pouzite bez realnych znalosti jak soucasne situace, tak historickeho vyvoje jsou uplne zcestne!

Flipper Tom
27. března • 1:22

a z jaký statistiky vycházíte ? :)
a z historickýho hlediska samozřejmě musíme připustit že když před autem běhal chlap s praporkem tak jistě nehod bylo taky míň :)
já samozřejmě svítím (v autě) celoročně (mimo město) a na kole mám 10W halogen
jinak samozřejmě cyklisti pouštějící se v noci na neosvětleným kole na hlavní silnice jsou idioti, ale o tom není tato diskuse

mr
26. března • 10:54

Stejne to bude o to horsi.

Vse ma sve pro a proti, tohle je jedno z proti.

Driver
26. března • 0:10

Jedine souhlasim. Auto, ktere sviti, je videt daleko lip a daleko driv nez auto, ktery nesviti. Ja svitim celorocne.

Nejlepsi argumenty odpurcu sviceni jsou asi ty, ze to zere spotrebu paliva a zvysuje naklady na provoz auta, protoze si po X mesicich nebo i letech budou muset za par korun koupit novy zarovky

soudce
6. dubna • 13:08

Ach ti odpúrci svícení z důvodu nákladů za provoz ,budou žehrat ,ale pak si pustí autorádio se výšším výkonem a k tomu si dobijí telefon v HF-sadě. A pak budou vykládat něco o zvyšování paliva

Driver 2
27. března • 17:40

Ty 20-ti letej brejlatej blbeček tomu tak rozumíš! A hlavně že máš v podpisu vypsaný firmware svý Nokie....

Lojzik
27. března • 16:48

A argument zdraveho rozumu Te zjevne nenapadl, co? Jako pricina nehod se to Tvy sviceni nedostane ani do prvni desitky pricin, nebo si fakt myslis, ze magora, co jezdi pres 200km/h po meste nebo imrvere nalitej, zachrani ted (jeho i jeho obeti) nejake sviceni pres poledne? Kdyby to byla tak genialni (nikoliv pouze genitalni) myslenka, proc uz to nepouzivaji davno minimalne v cele Evrope a vsechna auto nemaji ve standardni vybave automaticke rozsvecovani?
Sice se nejapne tlemis tem zarovkam, ale kdyz nemas zrovna Trabanta, tak i ty desitky zarovek v interieru, co zcela zbytecne pres den budou svitit, neco stojej a nejsou neznicitelny (a mnohem vic jeste k tomu stoji cas a prace s jejich vymenovanim a shanenim).
Uz jen (zcela vazne a bez ironie) cekam, az nejakyho k*k*ta napadane, ze od 1.7.2007 bude povinnost neustale troubit, protoze nestaci "lepe videt", ale i "lepe slyset" - aneb stejne hloupy a pitomy arument jako pro sviceni...

Doporučujeme

Články odjinud