Dnešním dnem končí povinnost používat zimní pneumatiky

SS  |  31. 03. 2013 10:15

Přijel Martin na bílé herce a říká,že přezouvat nemám

Odpovědět  |   | 
Velikonoční apríl  |  31. 03. 2013 16:05

Zítra je Apríl, takže vzhledem k počasí místo "Hody hody doprovody, dejte vejce malovaný ..." budeme asi říkat "Koleda koleda Štěpáne ... " nebo zpívat "Nesem vám noviny ...".
Zkrátka tradiční pranostika "Březen - za kamna vlezem, Duben - ještě tam budem" nejspíš pod vlivem globálního oteplování opět začíná platit?

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  31. 03. 2013 10:25

Teď se krásně projevila nesmyslnost přesně uzákoněných termínů. Dnes je sníh a nemít zimáky je za 2 tisíce. Zítra bude sníh úplně stejný a už to nikom nevadí

Odpovědět  |   | 
SS  |  31. 03. 2013 10:27

Venku zuří maskované jaro v bílých maskáčích

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  31. 03. 2013 10:35

Jaro si evidentně nevyzvedlo úřední oznámení o změně zákona a dělá si co chce
Proč jaro ještě nemá svoji datovou schránku? Jak je to možné?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  31. 03. 2013 16:49

Tupý zákon je tu kvůli tupým řidičům. Kdyby mysleli, nemuseli bychom mít tupé zákony, na jejichž dodržování dohlíží tupí policajti.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  02. 04. 2013 13:03

Tupe zakony jsou tu kvuli snaze okrast lidi. S tupymi ridici to nic spolecneho nema, dokud zakon nebyl, nedelo se nic dramatickeho.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  31. 03. 2013 11:41

Zákonem rozum nenahradíš, jak se nám falešně snaží podsunout milovníci fašounských doktrín, kteří potřebujou mít uzákoněnou povinnost vozit rezervu nebo lepící sadu.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  31. 03. 2013 16:50

svatá pravda.

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  31. 03. 2013 16:09

Nemáš tak docela pravdu, zítra ti už sice pokuta nehrozí, pokud ovšem zaviníš kvůli letním pneu nějakou nehodu, velmi ti to přitíží nejen u policie, ale také u pojišťovny. Výmluva, že tě počasí zaskočilo, by byla vzhledem k současnému počasí poněkud trapná. Takže ono to pořád vadí dosti lidem.

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  31. 03. 2013 18:10

Byl bych velmi rád, kdyby mi ten, co mi udělil nsouhlas, vysvětlil, v čem nemám pravdu. Rád se přiučím od chytřejšího.

Odpovědět  |   | 
lethal924  |  01. 04. 2013 18:23

Tak dobře: Váš příspěvek je mimo vzhledem k tomu na co reagujete. Nejde o to že byste neměl pravdu, ale že jste mimo kontext. Nehoda je jedna věc, ale včera mi mohl policajt napařit pokutu a dnes, ikdyž se podmínky nezměnily, mi ji napařit nemůže. V tom je problém celého toho jak už někdo napsal tupého zákona.

PS: pokud byste byl "velmi rád" za odpověď, není vhodné psát útočné věty typu "Rád se přiučím od chytřejšího."

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  31. 03. 2013 22:54

Mně ale šlo spíš o ten princip. Za jednu stejnou věc jsi večer potrestán, ale ráno už ne. Asi kouzelná noc

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  01. 04. 2013 18:40

A jak bys ten "princip" upravil? Povinné zimáky až do května (i v květnu může sněžit)?
Nebo zákaz přezouvat dříve, než zmizí náledí a sníh ze silnice? To snad i naprostý blb pochopí, že by to byl nesmysl, ne? Ale možná máš pravdu, zřejmě bude nutno kašlat na logiku a zákon napsat i pro naprosté hlupáky, jak je z některých příspěvků patrné. Tím nemyslím zrovna ten tvůj, na ty "nejlepší" nemáš ani zdaleka...

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  02. 04. 2013 13:05

"A jak bys ten "princip" upravil?"

Zrusil bych ten dementni zakon. Jezdilo se bez nej dost dlouho a po par letech nefunkcniho experimentu patri do kose. Chybet bude jen hlupakum a pomahacum/chranicum systemu.

Odpovědět  |   | 
Bidlo  |  01. 04. 2013 07:46

Pokud máš 1.4. na letních pneumatikách vzorek alespoň 1.6 mm splnil jsi literu zákona a nemůže ti to nijak přitěžovat! Tvůj příspěvek je na rozhraní demence a SCIENCE - FICTION!

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  01. 04. 2013 11:26

Chlapče, na rozhraní demence je tvé chápání "litery" zákona! Tebe dovede k poznání zjevně až vlastní zkušenost.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  01. 04. 2013 20:12

Kdyby se těm méně chytrým řidičům neustále připomínala možnost krácení pojištění v případě nehody na letňákách, tak by zákon o zimních pneu ani nemusel vznikat. Podobných zákonů je samozřejmě víc.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  02. 04. 2013 13:06

To je samozrejme hloupost, kraceni (pokud by na nej meli smejdi z pojistoven vubec mit narok) by mohlo nastoupit az pokud by se prokazal vliv pneu na nehodu. Nabourat loni v breznu pri 20 stupnich na letnacich prece neni vina kol.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 04. 2013 14:03

S tímto souhlasím. Navíc jsem byl u nehody kolegy a vím, že policie jeho letní pneu na sněhu vůbec neřešila a ani neevidovala.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  02. 04. 2013 18:01

A řekls aspoň kolegovi, že je trouba? To, že policie neřeší způsobilost k provozu je jejich základní chyba. Oni venkoncem neřeší některé své daleko lehčí úkoly. Ale až si na ně pojišťovny vyšlápnou, tak začnou fungovat i hoši od policie.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  02. 04. 2013 17:58

Co se ti na tom zdá hloupého? Resp. je fakt, že když máš něco dané zákonem, tak je to pro mnohé jednodušší.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  02. 04. 2013 18:43

Ten priklad nebyl dost jasny?

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  02. 04. 2013 19:50

Ten příklad se týkal pouze toho, že si někdo neplní své povinnosti. A proto stát vytváří represivní zákony a omezuje tě v možnostech vlastního úsudku.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  02. 04. 2013 20:36

Jake "povinnosti"? Stat vytvari represivni zakony a omezuje moznosti predevsim proto aby mohl ovladat a okradat, jiny vyznam to nema.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  02. 04. 2013 21:15

Ta povinnost se týkala toho nedostatečného vyšetření dopravní nehody. Myslel jsem, že sleduješ celé vlákno.

Odpovědět  |   | 
TOmáš  |  31. 03. 2013 11:24

Stejně dnes přezuji

Odpovědět  |   | 
runner42  |  31. 03. 2013 11:38

proč?

Odpovědět  |   | 
kaa  |  31. 03. 2013 11:49

Protože může..

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  31. 03. 2013 12:08

Ale to přece mohl i teď.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  31. 03. 2013 12:59

ja som prezul už 3.3, a pohoda. Ináč hrozne bludy o zimných gumách. Je testami overené, že na suchej ceste aj pri nulových a mínusových teplotách, majú lepšie brzdne a jazdné vlastnosti letné pneu. Jedina výhoda zimných je na ľade a snehu. Na zimných som toho roku spravil cca 5000km, z toho na ľade a snehu zhruba 500km, a podotýkam že žijem v horskej oblasti. Ostatok su bludy a reklamné ťahy. Takže asi tak.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  31. 03. 2013 13:05

Však také současný zákon správně říká, že když v zimě není sníh a náledí, jezdi si na čem chceš. Ale spoustě lidí to stále vadí a stále je jim to málo.

Odpovědět  |   | 
Bobby Deerfield  |  02. 04. 2013 18:02

Já mám spíš pocit, že se opět schyluje k pevným termínům používání.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  31. 03. 2013 13:42

Ostava len suhlasit, ono nehody a problemy vznikaju jednoducho preto, ze za volantom sedi mantinel, proti ktoreho blbosti nema aj ta najlepsia zimna guma sancu. V istych pripadoch to moze byt dokonca opacne, prehnane ocakavania a nezdrave sebavedomie plynuce z faktu ze auto je *prezute* moze skoncit /a casto konci/ zle.

Inak je dokazane ze normalne rozmyslajuci a konajuci vodic /co je prave ten tazky problem/ dokaze jazdit v b-e-z-n-e-j premavke bezpecne nezavisle na tom co tam ma obute, pokial to je normalna kvalitna pneu v nalezitom stave.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  31. 03. 2013 14:03

To jsou bohužel důsledky spotřební, konzumní společnosti : kupuj - používej (nepřemýšlej) - zahoď - kupuj další.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  31. 03. 2013 14:18

Tak tak, jsem rád že všichni máte zdravý rozum... ale ruku na srdce než se hádat s pčr je pro všechny lepší mít zimní pneu... ale jelikož mám lepší (v podstatě nové) letní a zimní s asi 4mm vzorkem, tak raději dám letní... nehledě na to,že mám hezká litá kola a kloudnou pneumatikou (R16 205/45) než příšerný R13 175/70 balon a ještě barum polaris..

Odpovědět  |   | 
SS  |  31. 03. 2013 14:44

tak týden bych raději počkal

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  31. 03. 2013 16:26

Hezká litá kola ti opravdu na kluzké silnici hodně pomůžou. To je skutečně názor zkušeného mistra volantu! Tušíš, jaký je na sněhu rozdíl mezi širokou a úzkou gumou? Víš vůbec, jaké vlastnosti má silika a proč se přidává právě do zimních gum? Hlavně, že všichni máte "zdravý rozum"...

Odpovědět  |   | 
LanRic  |  31. 03. 2013 17:43

Přesně tak, půlka republiky pod sněhem a zdejší profesionálové přezouvají na letní jen aby je hřálo u srdce, že přemohli zlý stát. Přeju hezký rozhovor s pojišťovnou.
Chápu, že člověka mrzí když musí jezdit v 10 stupních na zimních, ale přes noc ještě mrzne a po ránu bývá běžně námraza. A počítat s tím, že v našich končinách bude jen zima a ne mokro je hazard.
Spiklenecké debaty o tom, že letní guma je vlastně uplně stejná jako zimní je hloupost. Letní funguje na 100% zhruba do 7 stupňů a ve 2 stupních prakticky ztrácí veškeré své vlastnosti.

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  31. 03. 2013 19:00

Přesně tak, vidím, že stačí, když má člověk v hlavě mozek a navíc ho umí používat.

Odpovědět  |   | 
homer  |  01. 04. 2013 07:36

Největší hloupost je tvoje poslední věta. VŠECHNY testy všech kdo testy udělali potvrdily že letní pneumatika je lepší na všech površích, suchých nebo mokrých, za všech teplot KROMĚ sněhu a ledu. Zprávy na nově nestačí, zkus taky někdy otevřít google.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  01. 04. 2013 10:20

a to chceš tvrdiť, že na suchej ceste pri 0° skôr zabrzdí zimná, ako letná? na to netreba ani uja "gugla", stačí si to vyskúšať v praxi. Ono ta letná sa po krátkej jazde trocha zahreje, takže nie je o čom. Skús si pozorne prečítať tento test http://auto.sme.sk/c/6737578/test-volkswagen... ... a hlavne záver. Keď sa Ti máli 4m na suchej ceste, tak fakt s Tebou nie je o čom. Už by Ste fakt mohli zabudnúť na to 7° -vé vymývanie mozgov, a riadiť sa zdravým rozumom.

Odpovědět  |   | 
homer  |  02. 04. 2013 10:00

i když bude -20°C a bude SUCHÝ povrch tak letní zastaví dřív - má totiž větší přilnavost danou souvislejším vzorkem který nepotřebuje lamely na "hrabání" a směs zimáku je měkčí jenom proto abys ty slabý lamely hned neutrhal a pro brzdění je to spíš handicap,
zrovna tak je pozoruhodné že na suchu smykem zastavíš dřív než s ABS akorát někdy nevíš kde

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 04. 2013 14:36

Nemáte pravdu. Budeme uvažovat pouze suchý povrch. Do těch zhruba osmi stupňů má mnohem lepší přilnavost měkčí zimní guma. Letní je příliš studená a tvrdá. Kolem cca 20 stupňů se to začíná pomalu obracet, zimní guma díky přítomnosti oleje a delším molekulám polymeru působící síly neudrží, stává se z ní "žvejkačka", brzdná dráha se prodlužuje a rychle se sjíždí. Kolem +30°C je zimní guma stejně nebezpečná, jako letní při -20°C.

Jinak pro lepší pochopení doporučuji podívat se do F1 na pneumatiky Pirelli a jejich provozní rozsah teplot při různě tvrdých směsích.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 04. 2013 13:54

Všiml jste si, že ve Vámi odkazovaném článku je jasně uvedeno, že testovali při teplotě +13°C ?!
V takovém případě samozřejmě výhody letní pneu jasně převládají, ale odvozovat z toho lepší výkon i při nule, to moc logiku nemá.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  02. 04. 2013 13:09

Kvuli hlupakum jako je LanRic vznikaji zakony jako ten nesmysl o povinnych pneu. Ty delas v nejake pneumatikarske firme ze omilas tu demenci o 7 stupnich nebo jsi jeste neco tupejsiho?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 04. 2013 13:23

Má samozřejmě pravdu.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  02. 04. 2013 13:49

A jeee, runner42, ted ses slusne vybarvil

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 04. 2013 14:10

Ale školku jste dochodil, ne? Takže z kreslení víte, že měkká guma má lepší přilnavost než tvrdá, že ano...

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  02. 04. 2013 18:50

Chapu, ze se na me divas s obdivem (kdyz uz nemas ani tu skolku) a tak te zkusim nezklamat:
- Zkus si nekdy sahnout na kola po jizde v -5 stupnich (napoveda: studena nejsou)
- Je-li prilnavost mekke gumy tak uzasna vec, proc maji zimni gumy tak katastrofalni vysledky v lete?

Jezdil jsem jednu zimu komplet na letnich. Zadne drama se nedelo. Letni kola "kupodivu" vsechny sve vlastnosti neztratila, auto jelo, brzdilo a zatacelo naprosto v pohode. Akorat kdyz napadl snih, jel jsem MHD.

Bludy o tom, jak jsou pod 7 stupnu letni kola k nicemu jsou vymysl pneumatikarskych firem aby se rozsiril pocet mesicu, pri kterych je zimni guma udajne nepostradatelna. Je to samozrejme velka lez, nicmene chapu, ze kdyz nemas ani skolku, nezbyva ti, nez tomu verit. Na strane druhe, proc bych si mel myslet, ze rozumis gumam vic nez autum?

Odpovědět  |   | 
LanRic  |  02. 04. 2013 20:41

Urážky, chytání za slovo a slaboduché dedukce. Zajděte si půjčit učebnici fyziky do nějaké lepší knihovny a možná pochopíte to co nechcete pochopit. Ty čísla mají samozřejmě rezervu, kvůli vystrašení hlupáků aby i jim včas došlo kdy měnit pneumatiky.
A nejsem z pneumatikářského průmysl, jen jsem osm let studoval pružnost, pevnost a dynamiku snad všech materiálů používaných ve stavebnictví i strojírenství.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
runner42  |  03. 04. 2013 09:05

Zimní pneu má v teplém špatné výsledky, protože pneumatika má omezení účinnosti dané teplotou zdola i shora. To nevíte, experte?

Proč si myslíte, že F1 přezouvají čtyři typy tvrdosti pneu do sucha? Aby jim to barevně ladilo k autu? By to mohli podle vás odjezdit na tvrdejch a hotovo :D

Někdy máte poměrně rozumné názory, ovšem jindy jako např. teď se pěkně shazujete.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Skyline  |  03. 04. 2013 09:10

Ano, spravne, takze najednou to "mekci je lepsi" neplati. Zajimave, ze smerem dolu se toho drzis jak exkrement kosile, experte.

Jiste, provoz auta po meste je neco jako F1 a kdo neprezouva 4 druhy pneu je blazen? Tvoje schopnost vydedukovat z meho prispevku ten blabol o tom, ze by mohli F1 jezdit na jednech gumach je minimalne zajimavy studijni material do kolonky "mentalni projekce".

Odpovědět  |   | 
runner42  |  03. 04. 2013 10:45

Nevykrucujte se a odpovězte, proč F1 přezouvá gumy různých tvrdostí.

"Měkčí je lepší" samozřejmě neplatí univerzálně, stejně jako větší auto, propečenější steak, delší soulož. Ale evidentně jste jediný, kdo to takhle chápe, normální člověk posuzuje měkkost pneu, velikost auta, propečenost steaku i délku soulože podle účelu a okamžité potřeby.
Jinak proč je zimní guma v horku a letní v zimě špatná volba jsem tady psal už včera, najděte si to.

Jinak je už taková tradice, že v každé diskuzi o pneumatikách se najde někdo, kdo neměl na to koupit si další set zimních pneu, jezdí v zimě na letních, když napadne tak MHD a pak se on-line bije v prsa a každému vysvětluje, jak letní stačí a jaká že je to diktatura, když se zimní natvrdo vyžadují. Klasika.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  03. 04. 2013 13:52

Nevim, na co bych mel odpovidat, s tematem to nijak nesouvisi a snaha zatahnout diskusi jinam abys nevypadal jako uplny blbec je pro tebe typicka.

Jiste, ze letni staci a jiste, ze jejich vyzadovani je demence. To nejakym blabolenim mimo misu skutecne neokecas. Ale tys nikdy nebyl chlap, takze nic noveho. Klasika.

Odpovědět  |   | 
Isi  |  03. 04. 2013 14:41

Skyline neodpoví a neodpoví, jen se bude donekonečna vymlouvat

I hloupej Honza ví že monoposty přezouvaj podle teploty a charakteru trati, jen pro chudáka Skajlajna z horní dolní je to novinka a radší si naere do huby než aby přiznal svoje neznalosti a že nemá za zimáky.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  03. 04. 2013 14:51

To víš, Skyline je expert, škoda že takového nemají v Brně, on by jim všechno vysvětlil a nemuseli by kvůli chladnému počasí odložit začátek letošní sezóny okruhu.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  03. 04. 2013 15:17

Je videt, ze na hlupce to zabralo a ten nad tebou uz mele o prezouvani F1 jako kdybysme se tady o tom bavili od zacatku. Tak se hosi poplacejte po zadech, vy se k sobe hodite

Odpovědět  |   | 
runner42  |  03. 04. 2013 16:17

Ty jsi ale fakt mega lama
Největší prdel je, jak si krásně protiřečíš, že měká guma nedrží líp a současně že je to v pohodě protože i letní se v zimě trochu zahřeje Protože zřejmě gumu drží na silnici teplo, to dá Skylinův rozum

Odpovědět  |   | 
runner42  |  03. 04. 2013 16:22

A hele, venku sněží.... tak šup šup na autobus

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 04. 2013 13:35

Ano, je to přesně tak.
Netrpělivě sleduji teploměr, kdy konečně přelezou stálé teploty 8 stupňů a já vytáhnu Zetko na novou sezónu. V zimě s ním nejezdím a tudíž ani neobouvám zimní pneu. Po zkušenostech vím, že těch osm je plus mínus teplota, kdy se dá bezpečně jezdit a pneu má rozumnou adhezi. Mám vyzkoušené Potenzy a Pilot SuperSporty a u obou je pod těch 8 stupňů povrch příliš chladný, stejně tak gumy je problém zahřát a je to fakt o hubu a to i na jinak suché a sluncem zalité silnici.
Ti co tady vykládají, že letní guma je v chladu v pohodě, obouvají zřejmě pneu na vizidlo s koly a výkonem šlapací tříkolky.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  31. 03. 2013 18:02

Vzhledem k tomu, že si nemohu dovolit pneumatiku za 3-4 tisíce, bych řekl že až takový rozdíl v relativně levných (1500cca) nebude oproti letních. A se zimní pneu to na sněhu zrovna tak klouže a na led mě tak i tak nepomůže... to by museli mít zimní pneu hřeby...
Co se týče šíře, tak zas takový extra rozdíl oproti 205 není. To bych musel mít Lambo, které má 395 třeba :D "Hezká kola" jsem původně použít nechtěl neboť jsem přesně čekal podobné reakce :) A pokud je venku celý den 5°, silnice jsou suché (Praha), tak nevidím jediný důvod proč nemít klidně letní pneumatiky. Nehledě na to, že jízdu musím přizpůsobit podmínkám tak i tak.

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  31. 03. 2013 18:53

1) Netuším, na jakém voze střídáš 16" a 13" disky.
2) Za kvalitní pneu rozhodně nemusíš dát 3-4 tis., na kvalitní a značkové ti stačí polovina.
3) Že na sněhu a ledu to klouže s oběma stejně, je tvůj obrovský a nebezpečný omyl a neznalost! Právě na takovém povrchu je rozdíl nejzásadnější! To možná poznáš v praxi, až před tebou bude někdo brzdit na zimních gumách.
4) 205 proti 175 opravdu není extra rozdíl, ale i trochu zkušený řidič to na sněhu pozná velmi rychle, když už ne na odporu (to samozřejmě znamená zhoršení jízdních vlastností), tak jistě na spotřebě. Myslíš, že severské rallye se jezdí na "žiletkách", aby si jezdci zhoršili časy? S tím rozměrem u Lamborghini jsi totálně mimo, pokud bys toto myslel vážně, tak by byla diskuze s tebou zcela zbytečná, takže to beru jako "poněkud" přestřelenou nadsázku.
5) A nakonec ti dám i za pravdu, při pěti stupních, suché vozovce a normálních rychlostech je opravdu jedno, na čem pojedeš.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  01. 04. 2013 16:55

"Hezká litá kola ti opravdu na kluzké silnici hodně pomůžou......" Zdenku, prosim Ťa predtým, ako reaguješ na príspevok, skús sa zamyslieť, a hlavne snaž sa pochopiť písaný text. Prosím Ťa kde je tam v texte napísané, že "liťáky" pomáhajú na šmykľavej ceste? Tie "liťáky" to je už len bonus , že sa nemusím pozerať na škaredé kolesa, aspoň ja som to tak pochopil. N ale čo už, prečo si do niekoho len tak nerypnuť, a nespraviť z neho blbca, že.

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  01. 04. 2013 19:00

Máš pravdu, tou druhou větou to vypadá, že reaguji na ta litá kola, ale není to tak. Ta první věta je pouze ironie, tou druhou mám na mysli jeho dosti nerozumné názory, se kterými, jak doufám, snad nesouhlasíš taky. Opravdu nebylo mým úmyslem z něj dělat hlupáka, to zvládl sám i bez mého přičinění. A můžu tě ujistit, že psaný text chápu velmi dobře, pokud samozřejmě není napsaný naprostým idiotem. I takové se zde někdy vyskytnou.

Odpovědět  |   | 
letec  |  31. 03. 2013 20:02

Zimní guma i s 3mm bude na sněhu a ledu vždy lepší než nová letní, nechtěl bych tě potkat na silnici!

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  01. 04. 2013 11:34

Vidíš, máš naprostou pravdu, ale přesto ti dá nějaký zjevně "zkušený řidič" mínus.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  31. 03. 2013 14:53

V tomhle případě se neřídím zákonem ale rozumem. V místě mého bydliště už mě před léty překvapil sníh i v červnu (samozřejmě jen padal a hned tál), takže s ohledem na současný průběh zimy ještě zhruba měsíc s výměnou kol počkám.
Jen už teď mám hrůzu z nedočkavců co přezujou a pak na poprašku budou jezdit 30km/h aby si nerozbili hubu. Asi si nainstaluju silnější klakson :o)))))

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  31. 03. 2013 16:51

Na blba to nepomůže.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  31. 03. 2013 17:38

No a co že chumelí???? Není zima, nevyšlo to v rozkaze!!!!!
Kdo byl na vojně, ví o čem je řeč
Jinak by mě zajímalo, kolik vlastně je ten zmíněný "výrazný rozdíl" mezi zimní a letní gumou při 0 stupňů na suchém asfaltu. Zatím mi to spíš připomíná ten známý výrok herr Goebbelse "stokrát zopakovaná lež se stane pravdou".

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  31. 03. 2013 18:04

Mě také, nehledě na to, že se dnes šmelí, kde se dá...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  02. 04. 2013 14:52

Testováno na 2x Nissan 370Z, 331 koní, 365 Nm, zadní pohon, 5°C, jasno, sucho. Zkoušeli jsme opakovaně rozjezdy pod plným plynem, prohodit řidiče, různé nastavení stabilizace.
Guma Potenza RE050A jde okamžitě do smyku.
Guma Blizzak LM25 normálně drží trakci.

Je v tom k***a velkej rozdíl !!!

Odpovědět  |   | 
beda  |  02. 04. 2013 16:24

http://www.dfens-cz.com/view.php...
jediný srovnání co jsem našel, bohužel odkazy již nefungujou.
jinak odpověď na vaši otázku ne základě testu z roku 2009 je prakticky žádný

Odpovědět  |   | 
petan  |  01. 04. 2013 10:37

k čemu je třeba upozornění : Dnešním dnem končí povinnost používat zimní pneumatiky , když tomu neodpovídají přírodní podmínky. Když necham zimní pneumatiky na autě do cca 10. 4. tak žádný postih zákonný nedostanu.

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  01. 04. 2013 11:49

Panebože, proč bys měl být postihován??? Na zimních můžeš jezdit celoročně!

Odpovědět  |   | 
lethal924  |  01. 04. 2013 19:47

Zatim jste nepochopil ani jeden prispevek na ktery reagujete. Tady napriklad odporujete nekomu, kdo ma stejny nazor jako vy.

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  02. 04. 2013 11:07

"Když nechám zimní pneu do cca10.4., tak žádný zákonný postih nedostanu".
Jak si tuto větu vysvětluješ ty? Nemáš dojem, že někteří si slova "končí povinnost používat zim. pneu" vysvětlují jako povinnost přezout na letní? Já tedy ten dojem mám.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  01. 04. 2013 11:01

Super zákon . ze včerejška na dnešek napadlo přes 30 cm sněhu asi nahoře nemají respekt k zákonům našich vyvolených nejmoudřejších. Asi s tím přezouváním ještě počkám zákon nezákon.

Odpovědět  |   | 
zdeněk  |  01. 04. 2013 11:50

Netušíš, co jsi napsal za neuvěřitelnou pitomost, že?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 46 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A