Dnešní SUV už přerostly i některé dodávky. Zajímavá srovnání rozměrů

8 komentářů

Antiautomat
3. října • 12:03

No ale zasa aj dodavky sa priblizuju pohodlim dnesnym autam. Napriklad take posledne Ducato v top motorizacii s najmensou kabinou v prevedeni kombi (cize dve rady sedadiel a vzadu nakladovy priestor) si pokojne viem predstavit ako velke (a naozaj velke) rodinne auto. Odveziete v nom pohodlne celu rodinu aj s celym svetom a ak treba doviezt veci okolo domu, pripadne odtiahnut prives, mate nakladak ktory to spravi lavou zadnou. Auto ma vcelku dobru svetlu vysku, je z neho dobre vidiet, slonie usi zasa znamenaju prehlad o tom co je a Vami no a ono to dokonca aj celkom slusne jazdi.A co je na tom najlepsie, za tych par priplatkovych prvkov nemusite nechavat majlant (stolitrova nadrz sa moze hodit tiez), masina je robustna a cenovo to vychadza lepsie ako hociktore porovnatelne SUV.

Gašpo
3. října • 9:02

Konštruktéri sa asi dozvedeli, že vesmír sa rozťahuje a špatne si to vysvetlili, že sa nafukuje aj planéta.:-/
U bežných áut mi to nevadí ak je to spojené s vačším vnútorným priestorom, čo nebýva bohužiaľ pravidlom. Už dávno nie je štandartom, že sa dajú sklopiť predné sedačky, alebo aspoň tá u spolujazdca, nedajú sa dokonca ani posunúť dopredu úplne k prístrojovke, operadlo nakloniť dopredu viacej, okraje vstupu do kufru neumožňujú nakladanie rozmernejších vecí, ktoré by sa vnútri zmestili atd atd. Je tu marketingová honba za tabuľkovým objemom, ktorý ale reálne nie je využiteľný naplno.
A k tej mánii SUV škoda hovoriť, pre drvivú vačšinu "uživateľov" je to imidžovka, kompenzácia za malé ego, ktorú si zdovodňujú imaginárne vyššou bezpečnosťou, lepším rozhľadom. Beriem ešte argument, že sa do toho lepšie nastupuje starším ľuďom. A rešpektujem ak si niekto kúpi crossover na rozbité okresky, vačšie kolesá a trochu vyšší podvozok sú pre naše tankodromy asi vhodnejšie. A nič nenamietam ak niekto potrebuje 4x4 v horských oblastiach. Ale tá mánia mestských SUV je fakt trápna. Síce stále lepší prípad než obrovské pickupy, ktorými v USA jazdia do práce aj bankový úradníci, lenže tam majú miesta podstatne viacej.

Antiautomat
3. října • 12:12

Mne by male SUV vyhovovalo, trebars jednoducha ASX s este jednoduchsou benzinovou 1.6 Mivec, dvojkolka a pablby manual. Vacsie kolesa (podla moznosti balonovy rozmer) jazdia na nerovnej ceste pohodlnejsie, vacsia svetla vyska znamena ze sa nemusim bat vyjazdenych kolaji, obrubnikov a ani polnej na chatu, sedim vyssie a dalej vidim, pricom to auto je stale prijemne kompaktne a nestrati sa ani v meste, ani na dlhsej ceste. Na normalne prakticke pouzivanie idealne, staci sa k nemu slusne spravat a bude jazdit do aleluja.Teraz mam jemne zvyseny liftback na balonoch, takisto jednoduchy benzinak. Neda sa na tom zavodit, ale jednoduchost, spolahlivost, univerzalnost a (ak nahodou) samo-opravitelnost a nenapadnost (ludia su zli) by som za nejaku predrazenu, komplikovanu a navovanu tzv.'premiu' nemenil ani zadarmo. Loteriu na vlastne konto nech hra ten, kto na to ma a za kazdu cenu to musi ukazat.

Quebe
3. října • 8:52

To je dost, že si architekti všimli, že se auta zvětšují. Asi to konečně dospělo do stádia, že už se jim v CADu do parkovacího místa ani ten obdélníček, znázorňující půdorys auta, nevešel. Tak snad budou pamatovat i na to, že auta mají zrcátka, že je potřeba otevřít dveře a že vjezdem obvykle nikdo neprojíždí s milimetrovou přesností, takže by bylo fajn mít pár desítek cm rezervy.

Aladin
3. října • 22:27

Oni to pochopitelně všechno vědí a rádi by projektovali tak, aby se lidem jejich výtvory příjemně uživali.Jenže jsou tu ještě investoři a zástupci investorů. Investoři jsou škrti a jejich zástupci se snaží být papežštější než papež. Minimální rozměry parkovacích míst jsou definovány normou. Normy se nemění, protože by se developeři pos****. Samozřejmě, lze dělat i větší rozměry, ale to většinou u investora neprojde. Jestli si pamatujete radního Hudečka. Ten se snažil prosadit normu na výstavbu bytů v Praze. Zmenšovala světlou výšku místností, oslunění místností, tudíž rozestupy mezi domy. A tak je to se vším.Na statiky se u projektů za stovky milionů doslova řve, pokud náhodou utratí za výztuž o 40tis více, aby se stropní kce neprohla a esteticky nepopraskala. Další oblíbenou disciplínou je na poslední chvíli projekt celý měnit a chtít to celé v řádném termínu. Pokud projekce cukne, příště zakázku nemusí vůbec dostat, takže se to patlá jak to jde. Tady pomůže jen osvícený investor.

brk77
3. října • 22:49

A co se na to podívat z druhé strany? Všichni víme, jak jsou velká parkovací místa, jak je málo místa na parkování okolo bytových domů, jak jsou zde úzké cesty, že už ani to míjení aut není tak bezproblémové jako před lety a stejně si pořád nesmyslně kupujeme větší a větší auta.

Aladin
3. října • 23:10

To máš naprostou pravdu. Obyvatelé měst na Západě nemají problém jezdit menšími vozy. Tady je rozměr vozu vnímán až komicky vážně. Já se jen chtěl zastat projektantů, kteří jsou v tom téměř vždy nevinně.

Dylan
3. října • 17:31

Promin, ale architekt ci projektant komunikaci je v tomhle TOTALNI KOSOCTVEREC!!! Obdelnik pouzivaji porad, jako bezny denni polomer otaceni davaji uplne maximalni rejd vozidla, kruhove objezdy klopi ven misto dovnitr, aby voda vytekala, tedy odstrediva sila te vynasi jeste vic. Kde je treba si nadjet nekdo da sloupek znacky apod. Nema to smysl komentovat, vetsina z nich nikdy nejezdila ani s dvoukolakem. Sklidnovani dopravu druhe takove, jiste auta ktera nejedou nic nezpusobi. Voda odtece take nejlepe kdyz ma co nejvice prekazek. Jsou extrabuze***, horsi jak velkomafian Bures co nikdy nebyl v StB.

Doporučujeme

Články odjinud