Dnes končí platnost loňských dálničních známek. Řady úseků se ale netýkají

Kdo po půlnoci vyrazí na placené úseky českých dálnic se starým kuponem, zadělává si na problém. V krajním případě hrozí pokuta až 100.000 Kč.
Dnes končí platnost loňských dálničních známek. Řady úseků se ale netýkají

Dálniční známky pro rok 2018 platí už od 1. prosince loňského roku, ani s jeho koncem však nebylo nutné okamžitě strhávat starý kupon. Platí totiž až do 31. ledna, což je právě dnes.

Řidičům, kteří po půlnoci vyrazí s loňskou známkou na placené úseky českých dálnic, se může jízda pěkně prodražit. Policie a Celní správa za to totiž mohou uložit blokovou pokutu do výše 5000 korun, ve správním řízení se pak pokuta vyšplhat na dvacetinásobek.

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Ceny dálničních známek pro rok 2018 se ve srovnání s loňskem nemění. Majitelé osobních vozů do 3500 kilogramů hmotnosti zaplatí za roční kupon 1500 korun, měsíční známka vychází na 440, a desetidenní na 310 korun. Pro motocyklisty povinnost koupě dálniční známky neplatí. Nemění se ani distribuční síť. Kupony pořídíte na poštách, čerpacích stanicích, partnerských prodejních místech společnosti MTX či pobočkách Autoklubu Bohemia Assistance.

Záměrně píšu u nutnosti použití dálniční známky na zpoplatněných úsecích dálnic, protože ony také existují nezpoplatněné úseky. Jedná se o několikakilometrové  části dálnic v okolí velkých měst - například obchvaty Kroměříže, Olomouce či Prostějova, vjezdy do Prahy od dálnic D0, D1, D10 a D11 a podobně.

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Od letošního ledna se síť dálnic bez poplatku rozrostla o desetikilometrový úsek D6 mezi Novým Sedlem a Březovou, dále o tři kilometry dlouhý úsek D52 u Pohořelic, část D55 u Otrokovic, D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem, a také o D46 u Hněvotína. Vznikly hlavně z toho důvodu, aby řidiči, kteří využívají uvedené úseky například pouze při dojíždění do práce, nemuseli hned kupovat roční známku.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků