Dnes končí platnost loňských dálničních známek. Řady úseků se ale netýkají

Kdo po půlnoci vyrazí na placené úseky českých dálnic se starým kuponem, zadělává si na problém. V krajním případě hrozí pokuta až 100.000 Kč.
Dnes končí platnost loňských dálničních známek. Řady úseků se ale netýkají

Dálniční známky pro rok 2018 platí už od 1. prosince loňského roku, ani s jeho koncem však nebylo nutné okamžitě strhávat starý kupon. Platí totiž až do 31. ledna, což je právě dnes.

Řidičům, kteří po půlnoci vyrazí s loňskou známkou na placené úseky českých dálnic, se může jízda pěkně prodražit. Policie a Celní správa za to totiž mohou uložit blokovou pokutu do výše 5000 korun, ve správním řízení se pak pokuta vyšplhat na dvacetinásobek.

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

Ceny dálničních známek pro rok 2018 se ve srovnání s loňskem nemění. Majitelé osobních vozů do 3500 kilogramů hmotnosti zaplatí za roční kupon 1500 korun, měsíční známka vychází na 440, a desetidenní na 310 korun. Pro motocyklisty povinnost koupě dálniční známky neplatí. Nemění se ani distribuční síť. Kupony pořídíte na poštách, čerpacích stanicích, partnerských prodejních místech společnosti MTX či pobočkách Autoklubu Bohemia Assistance.

Záměrně píšu u nutnosti použití dálniční známky na zpoplatněných úsecích dálnic, protože ony také existují nezpoplatněné úseky. Jedná se o několikakilometrové  části dálnic v okolí velkých měst - například obchvaty Kroměříže, Olomouce či Prostějova, vjezdy do Prahy od dálnic D0, D1, D10 a D11 a podobně.

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Dálniční známky 2018: Vše, co je potřeba o nich vědět

Od letošního ledna se síť dálnic bez poplatku rozrostla o desetikilometrový úsek D6 mezi Novým Sedlem a Březovou, dále o tři kilometry dlouhý úsek D52 u Pohořelic, část D55 u Otrokovic, D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem, a také o D46 u Hněvotína. Vznikly hlavně z toho důvodu, aby řidiči, kteří využívají uvedené úseky například pouze při dojíždění do práce, nemuseli hned kupovat roční známku.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků