Dnes je to přesně osmdesát let od doby, kdy Škoda Rapid objela svět

Dnes je to přesně osmdesát let od doby, kdy Škoda Rapid objela svět

Škoda dnes slaví jedno zajímavé výročí. Přesně před osmdesáti lety se z cesty kolem světa vrátil původní model Rapid. Jeho dvoučlenná posádka s ním během 97 dnů ujela dohromady 27 700 km. 

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Škoda Rapid se na svou cestu kolem světa vydala 25. dubna 1936, přičemž startovala z Prahy. Vedoucím expedice byl podnikatel Břetislav Jan Procházka, kterému pomáhal navigátor a druhý řidič Jindřich Kubias. K dispozici měli stroj s motorem o objemu 1,4 litru, který disponoval maximálním výkonem 23 kW (31 k). 

Po startu z Prahy v dubnu roku 1936 se posádka vydala se svou Škodou Rapid do Německa, Polska, Litvy, Lotyšska a Sovětského svazu. Plavbou přes Kaspické moře se Rapid dostal do Íránu a následně zamířil do Bombaje, odkud pokračoval trajektem na Srí Lanku. Po průjezdu Malajsií a Singapurem vedla další plavba přes Hongkong a Šanghaj až do japonského Kóbe. Následně přes Honolulu doplula dvojice do San Franciska. 

Škoda 130 RS (1975-1980): Okřídlený šíp pro okruhy i soutěže

Škoda 130 RS (1975-1980): Okřídlený šíp pro okruhy i soutěže

Americkou etapu dlouhou 5300 km do New Yorku zvládl Rapid za 100 hodin a 55 minut. Po plavbě do Evropy, konkrétně do francouzského Cherbourgu, se posádka vrátila přes Paříž a Norimberk zpět do Prahy. Stalo se tak přesně 1. srpna roku 1936 pět minut před polednem. 

Celkově tato cesta zabrala 97 dnů, ovšem 53 dnů trvaly různé plavby nebo vyřizování celních formalit. Čistý čas jízdy Škody Rapid byl 44 dnů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

dnes | Miro Mihálik | 5 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský