Dnes je to přesně osmdesát let od doby, kdy Škoda Rapid objela svět

Dnes je to přesně osmdesát let od doby, kdy Škoda Rapid objela svět

Škoda dnes slaví jedno zajímavé výročí. Přesně před osmdesáti lety se z cesty kolem světa vrátil původní model Rapid. Jeho dvoučlenná posádka s ním během 97 dnů ujela dohromady 27 700 km. 

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Škoda Rapid se na svou cestu kolem světa vydala 25. dubna 1936, přičemž startovala z Prahy. Vedoucím expedice byl podnikatel Břetislav Jan Procházka, kterému pomáhal navigátor a druhý řidič Jindřich Kubias. K dispozici měli stroj s motorem o objemu 1,4 litru, který disponoval maximálním výkonem 23 kW (31 k). 

Po startu z Prahy v dubnu roku 1936 se posádka vydala se svou Škodou Rapid do Německa, Polska, Litvy, Lotyšska a Sovětského svazu. Plavbou přes Kaspické moře se Rapid dostal do Íránu a následně zamířil do Bombaje, odkud pokračoval trajektem na Srí Lanku. Po průjezdu Malajsií a Singapurem vedla další plavba přes Hongkong a Šanghaj až do japonského Kóbe. Následně přes Honolulu doplula dvojice do San Franciska. 

Škoda 130 RS (1975-1980): Okřídlený šíp pro okruhy i soutěže

Škoda 130 RS (1975-1980): Okřídlený šíp pro okruhy i soutěže

Americkou etapu dlouhou 5300 km do New Yorku zvládl Rapid za 100 hodin a 55 minut. Po plavbě do Evropy, konkrétně do francouzského Cherbourgu, se posádka vrátila přes Paříž a Norimberk zpět do Prahy. Stalo se tak přesně 1. srpna roku 1936 pět minut před polednem. 

Celkově tato cesta zabrala 97 dnů, ovšem 53 dnů trvaly různé plavby nebo vyřizování celních formalit. Čistý čas jízdy Škody Rapid byl 44 dnů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků