Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Opravdu to byla jízda!

24 komentářů

Radim
22. února • 14:41

Zdravim, mel bych dotaz na nejakeho vlastnika cupry st 290.
Jaka je realna spotreba pri normalnim provozu a pak jake jsou servisni naklady?
Jasně chapu ze to neni fabie kde je vsechno za hubicku,ale jestli to neni jako EVO nebo STI.
Diky za info:-)

Viktor
3. dubna • 1:04

Bežna jazda 7l není problém. Náklady pri 51700km veľký servis výmena oleja motor a dsg plus všetky filtre. Výmena sviečok a kontrola. 718e
Servis v autorizovanom Seat servise. Pri manuálnej prevodovke to bude menej.

pe3k
24. ledna • 20:33

Musim s redakciou suhlasit, Cupra je fakt skvele auto... Sam si ju niekedy poziciam na vikend a len tak jazdim hore dole.... Cupra je auto mnoha tvari a to na nej obdivujem... Spotreba je adekvatna vykonu a da sa s nou jazit relativne za malo - cesta do Krakova a spat pri dodrziavani rychlostnych limitov 6,8l/100 co je super.. okresky okolo 8 a samozrejme najviac to zerie na dilanici a pri vyssich rychlostiach, tam sme uz so spotrebou niekde inde... Strasne sa mi na nej paci motor... ako lahko sa toci a ako krasne zabera, chcete niekoho predbehnut nie je problem zaradit 4-rku a uz len sa rozhodnut ci jedno, dve auta, alebo rovno celu kolonu, behom okamihu mate 150 a radite sa spat do svojho pruhu... Nedavno som mal moznost sa zviest na novej A4-ke s najvykonnejsim dieslom 272 koni, ale tam je to take ine... auto vykon ma, ale tych 8 stupnov tam hadze jeden za druhym a z jazdy sa vytraca taka ta radost... (viem je to diesel a podobne...) proste motor Cupry je super.. Este by som chcel vyskusat novy Civic type R, ktory je udajne este o trosku lepsi... tak uvidime...
Kazdopadne suhlasim s redakciou a verim, ze je im za Cuprou smutno...

cupra 290
21. ledna • 6:25

Už se nemohu dočkat své cupry 290.:-P

cupra ST 290
29. ledna • 17:30

To mi povídejte ! :-D jak dlouhou Vám řekli čekačku a odkdy máte objednáno ? Já objednal před dvěma dny a už mi to přijde jako věčnost! :-D

cupra 290
30. ledna • 8:20

Objednával jsem v září, cupra už je vyrobena a očekávám jí během února.:-D Prý to bude 1. 290 cupra u nás. Na youtube je možno najít video jak lépe zní ve srovnání s 280.

ObiWanKenobi
20. ledna • 20:16

Musim povedat, ze ako majitel Cupry 5D rovnako s Performance Packom zdielam skusenosti redaktora. Este par mojich postrehov - ESP(ASR) zasahuje casto, ale velmi jemne, vidite len blikat kontrolku, necitite to. Treba ale povedat, ze Megane RS ma lepsi grip a tak casto nepreklzoval. To, ze v comfortnom rezime sa auto sprava ako 1.4 TSI povazujem za najvacsiu slabinu a preto tento rezim prakticky nepouzivam. Ale ako univerzalne auto podla mna nema konkurenciu

Tom
20. ledna • 21:20

Mám taky Cupru 5D už rok, ale že by se v Confortu chovala jak popisuješ nesouhlasím. Pokud prudce přidáš, motor se automaticky přepne do režimu sport a je to dostatečná raketa na předjíždění.

ObiWanKenobi
21. ledna • 11:03

myslel so mto prirovnanie skor k dojmu pri normlanej jazde, samozrejme ze ked na ti dupnes, ten vykon je vzdy poruke. Ale ten makkucky podvozok a ziaden zvuk v tom rezime kazi dojem, ze soferujes nieco vynimocne. S Meganom som sa aj pri pomalom presuvani po meste citil vynimocne

Honziss
21. ledna • 8:20

Moje taky nijak nestrada ani v comfort modu, spis je jen min slyset..

Stanley
21. ledna • 6:16

ako vies, ze sa prepne - nejako to ukaze, alebo ste to merali?

Tom
21. ledna • 10:58

Neukazuje, ale cítíš jak auto ožije. Pokud nepotřebuješ a zacházíš normálně s plynem, tak není tak citlivý a couráš se třeba po městě jako běžné 100-150k auto, ale pokud to prudce přišlápneš, reakce na plny se zostří. Navíc pokud dáš opravdu plný a držíš, (v jakémkoli režimu confort, sport,cupra), tak je tam ještě něco jako powerboost, auto zrychluje a pak než by mu došel dech, tak pedál malinko povolí a auto ještě přidá....je to příjemné třeba při předjíždění, kdy víš, že tam máš ještě rezervu.

R2d2
20. ledna • 21:13

Dá se ESP úplně vypnout, aby šlo zadek přes ručku dostat do smyku, např. na sněhu?

Pavel
11. září • 10:10

Zadek u Cupry dostávám ruční brzdou do smyku bez problémů i bez úplně vypnuté stabilizace i na asfaltu posypaném trochou kaminků. Pustí tak cca do 30-40°, což na odbočení na okresce i stačí :-)

Honziss
21. ledna • 8:19

Kdykoliv se da esp vypnout podrzenim tlacitka na 3 vteriny, i za jizdy.

Honziss
20. ledna • 20:31

Souhlas. Jeste bych doplnil, ze celkem benevolentnimu protiprokluzu dobre sekunduje ten diferak, kdyz je diff v rezimu cupra, tak se tohle auto rozjizdi na snehu/ledu/brecce daleko lip nez cokoliv jineho fwd co jsem kdy zazil.

Driver
20. ledna • 12:16

Ještě bych chtěl autora pochválit za to, co jsem ještě nečetl, že nesklouznul ke klasice, aneb: "Jezdím jen bez asistentů, jsem pilot, a bez ESC a vytahuji pojistku z ABS a elektronika je pro nemehla"... Po dlouhé době někdo, kdo i v mainstreamu ukazuje, že AAC+SIDE+DSG jsou pro svoji cílovku příjemné, že to funguje a dokonce to pak člověku chybí. Není to pro každého ale je mnoho těch, co si v tom libují. Je potřeba to umět využít, jinak to máte k ničemu. To znamená kdo nemá dálniční známku, tak to pomluví. Výhodné to je pro defenzivní jízdu, když už zjistíte, že není kam se hnát. To neznamená jezdit jako šnek. Defenzivně takto přeletíte v noci celé česko, třeba Ostrava-Rozvadov za 5h, při spotřebě "tříválce" a ještě shlédnete dva filmy, a není třeba pálit gumy, škubat volantem nebo ho "důležitě" držet levou na dvanácté :-)) Celkově se mi test líbí, byť tohle auto, kde se vzadu nedá sedět, jako v 95% konkurence, nesnáším. Ale buďme objektivní, super auto.

Zelí
20. ledna • 17:10

Je velmi zvláštní, že někdo, kdo se živí jako redaktor v auto redakci objeví až v roce 2016 výhody aktivního tempomatu. Co tam ti lidi, kromě nesmyslného žvanění o výhodách manuálních převodovek, zpětné vazby ve volantu a zadního pohonu, dělají..

Driver
20. ledna • 11:35

Dodnes je standardem při BT přehrávání hraje skladba, která je v mobilu zrovna na řadě – požadované album musíte vyhledat přímo na telefonu. Leon uměl procházet alba, interprety a playlisty v iPhonu přes BT stejně, jako přes MIDI. Konec citátu. On to umí i v Androidu. A zobrazuje nejen na NAVI ale i na Maxíku. Vysvětlím. To je u VW-AG jednoduché, záleží na řídící jednotce, která je umístěná pod sedačkou spolujezdce. Když máte verzi premium, tak už umí nejen to, co popisujete, ale umí i přetáčení a přeskakování skladeb z volantu a i přes BT.
Těch premium verzí je více generací, 3G dnes už 4G a liší se to dle verzí infotaimentu.
Každopádně je jisté, že ty premium jednotky jsou až na vyjímky za příplatek i u nejvyšších verzí. Tím pádem se s nimi nesetkáte často. Ale jelikož obsahují současně telefonní jednotku a WIFI Internet jednotku all in one, a BT konektivitu na vše, tak ten příplatek okolo ASI 10.000kč není tak brutální, když se nad tím zamyslíte, co to pak přináší. A mimochodem to lze dovybavit mimo autorizák ještě o třetinu levněji.

Driver
20. ledna • 11:04

Tak Ibiza nemá nejlepší LED světla na světě, ale stejně mi to nedá. Myslíte, že halogen, konkrétně na Ibize svítí za deště lépe? Ono to je velmi subjektivní. Záleží na okolí. Já někdy dle typu asfaltu a okolí nevidím téměř nic i s bixenony a mám pocit, že světla jedou na parkovačky, a jindy vidím s halogenem jako ve dne. Jsou různé podmínky. Ten typ asfaltu je hodně znát. A k tomu patníky s odrazkami a nebo příkopy bez stromů, silnice bez vodorovného značení, pruhy pryč...

Michal Kohlík (Potkan007)
20. ledna • 16:54

Teplejší barva světla je za deště a za mlhy mnohem výhodnější, dnes je moderní bílá, až namodralá barva světla.
Podle zkušeností se všemi třemi generacemi Leona (aktuálně 1P bixenon a 5F LED, 1M halogen už je roky z domu) bych hodnotil světla následovně.
sucho: bixenon > LED > halogen, tam hraje roli jen množství světla a halogen se nechytá
mokro: halogen > bixenon > LED, tady už hraje roli i barva světla a teplejší je lepší

Zelí
20. ledna • 17:06

Souhlasím, 100/100w H4 halogeny byly nejlepší. Momentálně mám rekonstruované bixenony od hochů ze sviť líp a ty se k tomu halogenu přibližují.

Vana666
20. ledna • 8:41

V textu s parametry motoru (první odstavec na druhé stránce) je hrubá chyba v údaji o rozsahu točivého momentu

Jiří Červenka
20. ledna • 9:05 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Díky za upozornění, opraveno.

Doporučujeme

Články odjinud