Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Opravdu to byla jízda!

Před koncem prázdnin jsme na tomto místě konstatovali, že dlouhodobý test nejrychlejšího Leonu bude jízda. A také ano! Španělské kombi nás při několikaměsíčním soužití přesvědčilo o neobyčejně širokém repertoáru svých schopností.
Seznam kapitol
  1. Úvod; postavení na trhu
  2. Výkon, dynamika, spotřeba
  3. Výbava a dlouhodobé zkušenosti
  4. Verdikt; technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie

Když jsme v létě přebírali klíče od světle šedého Seatu Leon ST Cupra, nebyla to pro nás žádná neznámá. Už dříve na nás Cupra s krátkou karoserií udělala vynikající dojem při duelu s Renaultem Mégane RS a měli jsme za sebou i mezinárodní prezentaci ve Španělsku. Proto jsme nepochybovali, že nás čeká šest měsíců s fantastickým autem. A nemýlili jsme se.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rychlé kombi od Seatu se pyšní i skvělými jízdními výkony, výrobce udává zrychlení 0-100 km/h za 6 s a nejvyšší rychlost 250 km/h

Dnes se proto nebudeme tolik zaobírat jízdními výkony a zážitkem z jízdy Seatem Leon ST Cupra, těm jsme se dostatečně věnovali v samostatných článcích. S Cuprou jsme vyrazili mimo jiné na autobahn, ale také na mostecký závodní okruh, abychom ji podrobili konfrontaci s koncernovou příbuznou:

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Na Autobahnu

Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Na Autobahnu

Duel na okruhu: Leon ST Cupra vs. Octavia RS 230 Combi

Duel na okruhu: Leon ST Cupra vs. Octavia RS 230 Combi

Pouze si připomeneme to nejdůležitější z naměřených údajů a jinak se budeme soustředit zejména na zkušenosti z dlouhodobého praktického používání, v němž – jak už to v životě chodí – sportovní jízda na oblíbených silnicích tvořila jen relativně nízké procento času stráveného za volantem. Nejprve si ale stručně připomeneme, co je to vlastně za auto a kam na trhu patří. Zasvěcení čtenáři mohou následující odstavce přeskočit a přejít rovnou na další kapitolu.

Seat Leon ST Cupra 280 je sportovní kombi založené na modulární platformě MQB skupiny Volkswagen. Přímého soupeře v rámci koncernu nemá: Octavia RS 230 má sice delší rozvor a prostornější karoserii, ale slabší motor; Golf GTI se s karoserií kombi nevyrábí, Golf R je pak ještě výkonnější a má pohon všech kol. Tomu odpovídá i jeho cena.

Golf R Variant: Jak vysoký má výkon a o kolik je Cupra slabší?

Golf R Variant: Jak vysoký má výkon a o kolik je Cupra slabší?

Naprosto srovnatelné auto bychom ostatně na trhu hledali těžko nejen v rámci koncernu. Nabídka rychlých kombíků nižší střední třídy je dnes sice bohatší než kdykoliv v minulosti, žádný jiný ale neposkytuje kombinaci tak vysokého výkonu, adaptivních tlumičů a samosvorného diferenciálu, dokonce elektronicky řízeného. A to Cupra během našeho dlouhodobého testu vlastně zastarala.

Na trh totiž mezitím přišel mírně aktualizovaný model. Označení 290 prozrazuje, že nominální výkon narostl z 206 kW (280 k) na 213 kW (290 k). Jinak se nic zásadního nezměnilo.

V další kapitole si zrekapitulujeme základní naměřená data a posvítíme si také na dlouhodobou spotřebu během celého testu. 

Radosti
Vynikající motor
Vysoký reálný výkon
Bohatá standardní výbava
Citlivě reagující samosvor a tlumiče
Komfort v každodenním provozu
Schopnosti při sportovní jízdě
Starosti
Jen 6,5" obrazovka
Nepříliš luxusní vyznění interiéru
Omezená trakce na mokru
Viditelnost v dešti (LED světla)
Už jsme ho museli vrátit
9  /10
Pokračování testu
Fotogalerie116 fotografií
_DSC1194.jpg _DSC1199.jpg _DSC1195.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod; postavení na trhu
  2. Výkon, dynamika, spotřeba
  3. Výbava a dlouhodobé zkušenosti
  4. Verdikt; technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky