Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Na Autobahnu

Clanek  |  25. 09. 2015 09:19

To s tou S6 pobavilo, ale k veci.
Jak je na tom cupra s hlukem v takovych rychlostech? Myslim tim treba 160+? Je to bezny standart nizsi stredni, jeste navic opepreny sportovnim zvukem ktery pri delsi ceste po case leze na nervy, nebo je v necem lepsi?

Odpovědět  |   | 
Seat  |  25. 09. 2015 10:04

Nevím jak ve 160km/h, ale zkoušeli jsme to a Cupra ST dala tachometrových 272km/h a pak se to zastavilo. Hluk při této rychlosti byl stále nad míru v pohodě.
Ještě při 220km/h, když to člověk sešlápne pod tu zrážku plynu, tak to zatlačí trochu do sedaček. Na auto za půl míče bez DPH to nemá konkurenci.

Odpovědět  |   | 
Stanley  |  26. 09. 2015 20:12

asi si davno nesedel vo vacsom aute, ked pises, ze hluk v aute z nizsej strednej je pri >160km/h "v pohode".
To ani omylom.

Odpovědět  |   | 
GeM  |  06. 10. 2015 14:38

Leona mám a na rovinu, říct, že při 160 km/h je hluk v pohodě je hodně odvážné. Mě hluk vadí už kolem 100ky, a to mám 17tky kola. Ano jel jsem v hlučnějších autech, ale s Audinou se to opravdu srovnávat nedá. Ta je jinde, samozřejmě i cenově.

Odpovědět  |   | 
goes  |  25. 09. 2015 13:05

To s tou S6 je ale realita. Mam auto vykonem na urovni S6 a na dalnici setrast auta s vykonem 200-250 koni vuci tem 450 je opravdu problem. Nejde o to, ze pri pri plnem plynu to slabsi auto stacilo, to opravdu nestaci, ale ty rozdily v ujizdeni jsou pomerne male a navic kazdou chvili vas nekdo zbrzdi a to slabsi auto to silnejsi proste dojede.

Jinak k tomu hluku - je otazkou na co je clovek zvykly. V ramci nizsi stredni je to proste standardni auto. Vuci treba tebou zminene S6 je to velmi hlucne. Motor nebo vyfuk uz pri tech 180+ stejne nejdou slyset a vse prebira aerodynamicky hluk + hluk od gum. A tezko se to srovnava, pri 200+ uz clovek v Leonu musi mluvit hooodne nahlas.

Odpovědět  |   | 
Clanek  |  25. 09. 2015 14:27

diky

Odpovědět  |   | 
mex  |  25. 09. 2015 14:35

Ondrasiku, placas nesmysly, to, ze nujedes dvoutset konovymu autu svědčí jenom o tom, ze jsi ridic totálně naprd.

Odpovědět  |   | 
BMW  |  25. 09. 2015 14:53

Když budeš dělat prasárny, tak můžeš ujíždět bez problému, ale půjde o životy. Jinak v dnešním provozu neujedeš nikam, pár stovek metrů, když ti to D1 dovolí a hotovo, pak tě dojede i trakař. Okruh to je jiná, tam se poznají rozdíly, auto, šofér atd.

Odpovědět  |   | 
busherr  |  25. 09. 2015 15:01

Ujedeš vždycky, provoz, neprovoz, když máš raketu, letíš. O život jde jen blbcům co ti zavazí.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  25. 09. 2015 17:53

Tak radsej dalej ostan dome pri xboxe. V zaujme tvojom, a aj tych blbcov.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 09. 2015 15:22

S tou S6, pokud má volič automatu na D nikoli na S, je to výstižná realita. I desetiválec v S6 je atmosféra a volič v poloze D nechává otáky nízko kolem 2-2500ot/min a tam to moc nejede ani u S6. Pán v S6 by musel dát volič na S a pak by mu to začalo vytáčet do červeného pole a pak by asi cupra začala nestíhat.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  25. 09. 2015 17:55

Carovne slovicko je tu hmotnost....

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 09. 2015 20:38

To máš 100% pravdu, ale ve výkonové hmotnosti je na tom S6 líp.
Jinak kdysi jsem viděl jak se borec v MB 2.5t traktoru s třílitrem o výkonu 165kw se marně snažil do kopce předjet stokoňovou fabku.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  25. 09. 2015 21:31

Samozrejme nie je napisane, ze papierovo vykonnejsi motor pojde lepsie. Mozem basnit, mal som 65kW /namerane, seria/ feldu. Skusil som aj GolfR32. A aby som neklamal, ta potvora /berme to relativne na ten vykon/, posobila na ten svoj vykon ovela plnotucnejsie. Na zrazenie sebavedomia pripadnemu nagelovanemu debilkovi, co mal obe ruky lave, to bol idealny nastroj. Paradna jazda, mojho Bandita600GSF /v priatelkinom podani - pozor, ta sa s tym nesr.ala/, felda hnala kopec-nekopec, okresku za okreskou od Krupiny az po Hronsky Benadik, na okresnych rovinkach 150+...policajti prepacia -vyyrazali sme o stvrtej rano...ak budes nahodou v tejto oblasti, urcite si daj cestu cez Ostru Luku. Tie zakruty musel projektovat genius. Budes sa bavit.

No a S6...nestratila sa nahodou ta rozhodujuca porcia vo vykone v tom, co v aute pre radost z jazdy nema co hladat : rozumej v automate...?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  26. 09. 2015 11:30

Slovensko je na ježdění fantastické. Pravda v posledních letech tam tak zhoustla doprava, že už si to člověk moc neužije. Pořád tam někdo zavazí ...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  26. 09. 2015 21:24

Pro Zelí | 25. 09. 2015 20:38 | [78.80.205.xxx] - ano, rozumíme ti .... Jinak "kdysi" Zelí měl sen a zdála se mu pohádka - seděl v té stokoňové fabce a do kopce ho nemohl předjet MB...
Bože Zelí, ty jsi ale opravdu exot. Příště, až zde budeš zase psát pohádku, tak použij trošku lepší "hrdiny" pohádky. Není všechno jen o výkonu motoru, ale i o ostatních parametrech/charakteristikách motoru. A potom ještě jedna drobnost. Záleží na řidiči, jak umí s autem jezdit, jak využívá výkonové možnosti daného auta a jaký je vůbec jeho záměr - jestli chce opravdu závodit nebo jen tak někoho se slabším vozem "dráždit" a podobně.
Pokud pominu argumenty, které jsem ti uvedl a vrátím se k tebou zmiňované "výkonové hmotnosti", tak si vezmi kalkulačku a počítej - hmotnost fabky k těm jejím 100 koním a potom hmotnost 2500 kg toho MB k 224 koním. Rozdíl se ještě zvětší pokud započítáš hmotnost řidiče, která se poměrově více negativně projeví u té fabky.
Jsi Zelí opravdu největší exot ve zdejších "diskusích". Jestli jsi vůbec někdy řídil auto a jen o tom "nebásníš", tak jsi jel maximálně ve staré Feldě nebo staré 100 koňové Fabii....

Odpovědět  |   | 
Josef  |  26. 09. 2015 22:27

Pro Zelí | 25. 09. 2015 20:38 | [78.80.205.xxx] - tvoji konzistenci v "nemyšlení" je hezky vidět v tvém příspěvku v diskusi o srovnání MB a Audi, kdy mají b podstatě shodnou hmotnost a i výkon.
Napsal jsi Zelí, cituji:
"Zelí | 23. 09. 2015 12:04 | [78.80.205.xxx]
Pětiválec je pětiválec. Proti čtyřválci je to jiná liga."
A zde klidně Zelí napíšeš, že MB s třílitrem o výkonu 165 kW nestačí na stokoňovou fabku. A počet válců jaksi už nemiňuješ...
Něco tak "tupého" jako Zelí člověk jen tak snadno na webu nenajde.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  27. 09. 2015 15:12

Josefe a ty odloz kalkulacku a sedni do skutecneho auta.. zjistis, ze ty vypocty opravdu nejsou vse a skutecnost mnohdy prekvapi :)

Odpovědět  |   | 
Josef  |  28. 09. 2015 16:35

Právě proto, Martine, že jezdím skutečnými auty, tak bych nikdy nenapsal takovou koninu jako Zelí, že "MB 2.5t s třílitrem o výkonu 165kw se marně snažil do kopce předjet stokoňovou fabku". Kalkulačka jen pomůže pomůže objasnit nesmysl, protože platí zákony fyziky a ty nelze obejít. Jinak to, že záleží především na řidiči a jeho ochotě a schopnosti využít z vozu/motoru jeho maximum je věc druhá a nelze to potom přenést obecně na auto jako tavoé, to jsem už uvedl v příspěvku reagujícím na Zelí, který jsi jistě pozorně četl...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  28. 09. 2015 16:43

Pardon, překlep - na auto jako "takové". A doplním, že pokud předjedu silnější auto, tak by mne nikdy nenapadlo pomyslet si, že moje slabší auto je silnější, ale prostě, že řidič silnějšího auta si jede podle své chuti. A stejně tak, když jsem utahaný a je mi blbě, tak klidně nechám předjet slabší auto, kterému uhnu a nepřekážím mu (a jestli v něm náhodou sedí "Zelí", který si myslí jak mu to skvěle "táhne", tak je mi to v té situaci jedno...).

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 09. 2015 15:17

Nějak jsem přehlédl údaj o průměrné rychlosti v uvedených dálničních úsecích.
Moje zkušenost v dálničním provou v německu je taková, že dostat se na průměrnou rychlost nad 110km/h, když tam jsou průjezdy kolem velkých měst (např. Berlín) je docela honička.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  26. 09. 2015 21:54

Zelí | 25. 09. 2015 15:17 | [78.80.205.xxx] - Pokud bys Zelí pozorně četl, tak by ses dozvěděl, že v testování šlo o dálnici od Rozvadova na Norinberk, která je postavená celkem nedávno a dá se na ni jet hodně svižně a občas i naplno, protože je celkem volná a je ve slušném stavu. Od Norinberka na Heilbron je už silnější provoz. Na Wurzburg (na Frankfurt) to bývá ještě horší. Jsou ale i další úseky, kdy se dá jet naplno, například z Kaserslautern na Trier. Bohužel stále v Německu přibývá úseků s omezenou rychlostí... Rekord mám z Prahy do Bruselu za 7 hodin se dvěma krátkýma přestávkama - v noci, volné dálnice. Ale dá se jet bohužel i za 12 hodin, záleží na situaci - dopravních špičkách, zácpách, počasí,... To ale ví každý, to není nic nového a zajímavého, Zelí. Podle obsahu tvého sdělení lze opět vidět, že toho moc nenajezdíš (a v Německu jsi jel jen někde a jen občas, tedy pokud vůbec....). Můžeš ale napsat zase nějakou pohádku...

Odpovědět  |   | 
z4 coupe  |  25. 09. 2015 15:59

Zrovna minuly tyzden som sa s jednou Cuprou ST nahanal, dokonale nenapadna, biela, iba na zaklade koncoviek som vedel, ze je to Cupra, nemala ani napis vzadu. Vcelku mi utekala, ked sme dali obaja plyn na podlahu pri cca stovke - ked sa skoncilo obmedzenie. Nie dramaticky, ale pomalicky sa mi vzdalovala. Auto mam BMW Z4 Coupe (265k). Utiect mi samozrejme neutiekla, to je v premavke nerealne. Vmax niekde okolo 260, potom sme obaja museli brzdit

Odpovědět  |   | 
Márty  |  27. 09. 2015 00:17

Dál jsou pro lidi, co umim jet jen rovně....nicméně.. Aspoň náš auto, co nějak vypadá! Ne rodinou mrdku nad kterou keždej honí, že má kufr a je celoroční a jede 250!!!!!

Odpovědět  |   | 
Márty  |  26. 09. 2015 12:12

,,Co víc si může řidič přát? ,, nevim, třeba trochu stylu? Větší motor? Pohon na zadek?

Odpovědět  |   | 
Driver  |  26. 09. 2015 19:32

Ano, všichni si kupte 3er s šestihrnkem, vypněte ESP a nedáte NS ani jednou a jste ve svodidlech. Vidím to do prvních 5km na klasicky lift-off oversteer a minimálně předek+zadek očesaný, když už né rovnou střecha. Ale Cupra, která jedna z mála rychlých aut je vhodná na celoroční ježdění, né jen když je pár dní v létě sucho, a která jedna z mála umí řešit i ten prokletý lift-off oversteer jen prostou kombinací ručky a plynu, ta je pro Vás všechny slabá a má špatnou koncepci

(Jestli máš náhodou závodní licenci, tak vše beru zpět, protože předokládám, že nikoliv, tak potom už jen pěkný víkend a ulož si do mobilu na první místo číslo 112)

Odpovědět  |   | 
Stanley  |  26. 09. 2015 20:09

ohanas sa tu buzzwordami a robis sa tym dolezitym? Nejde ti to..

Odpovědět  |   | 
Márty  |  27. 09. 2015 00:11

To že ty neumimš řídit, neznamená že nikdo :((( (nejsem žadnej fan bmw) ale tzhle kecz si strč hluboko do své rozpíchané řiťk*

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  27. 09. 2015 09:14

Neco na tom je, ale ta rucka na NS, to teda nevim ...

Odpovědět  |   | 
Olda  |  11. 12. 2015 12:34

Jednoduché řešení - nauč se řídit namísto onanování cizímy slovy

Odpovědět  |   | 

Jsem dojat nadšením redaktora odborného časopisu nad jízdními vlastnostmi Cupry. Jakoby někdo vysolil tři sta litrů navíc omylem za Leona s většími koly a pak se divil, že může v zatáčce dvě kila... No, budíš, slovo navíc, chleba krajíc. Cupry miluji, nedám na ně dopustit, ale s tou spotřebou už mi připomínáte ty rybáře v hospodě: zkrať toho kapra o půl metru, a já tu petrolejku, co jsem včera vylovil zhasnu. Na své Princezně mám sice najeto jenom pět tisíc, funguje skvěle, i když si na automat zvykám pomalu, ale deset litrů, kombinovaná, jen se zapřením. Lhát o spotřebě, když zlobím S6 škodí značce. Spotřeba u tohoto skvělého vozu je adekvátní nárokům, což je kouzelné a spravedlivé.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 01. 10. 2015 10:27

karelse

Odpovědět  |   | 
Peter  |  09. 06. 2018 18:36

Tak Cupru mám 260k po dvoch rokoch cipnutu na 360k na brzde pre tých čo tu budú hneď reagovať. Už v základe je to veľmi živé, no po cipe to je choré. ( 490Nm) . Treba si uvedomiť že prevodovka je v tomto aute postavená športovo, to znamená maximálna rýchlosť je pri maximálnych otáčkach. Preto ak vám niekto tvrdí že išiel rýchlejšie ako 250, nie je veľmi reálne. Ovšem na 3000 otáčok dojesť 130 už je veľmi málo áut ktoré dokážu zrýchliť rýchlejšie. Po cipe sa už skoro nenájde žiadne. Spotreba dlhodobo vychádza na 9 celých 2 litra veľa Jazdím v meste a bývam na kopci ráno v zápche dolu poobede v podstate v zápche do kopca. Je to okolo 11 litrov v zime v lete 10 a pol ale aj v meste jazdím trošku rýchlejšie a hlavne Pridávam rýchlejšie ako ostatní. Moja žena s tým správy o liter menej ako ja. Diaľnica pri 130 je niekde okolo 7 a pol litra 365 to je okolo 9 a pri tých 200 a vyššie to je 14 a viac. Za tú cenu je to auto vážne úžasné, Viem si predstaviť ju nahradiť iba ST 4 x 4 alebo mustangom :) snáď jazdiť za sedem, No už sa mi to raz podarilo (6) :) ale asi iba raz. Proste nemám rád autá pred sebou a toto mi to umožňuje ich predbehnúť. Snáď pripomienka k tomu diferenciálu a autorovi, uťahovanie v zákrutách ubratim plynu. pri tomto aute je naopak potrebné čo najviac pritlačiť plyn v zákrute kedy to difik ťahá do zákruty, pustiť plyn v plnej rýchlosti v zákrute je sebevražda a nie reálne jazdenie s týmto autom, myslím si že sa to tak nemá jazdiť a podľa mojich skúseností tu treba naopak čo najviac zatlačiť na plyn aby došlo ku preklzu a vtedy to diferenciál zamkne a v ťahá auto do zákruty. je to reálne overené. Pekný deň prajem

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

dnes | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 79 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na ko…

Jedny z poslední variant Tatry 613 byly přehlídkou hi-tech výbavy, která u české produkce neměla obdoby.

31.  10.  2020 | | 32 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaTatraLuxusní auta
Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvrzena! Do hry ji vrátili i naštvaní Češi

Nová Škoda Fabia Combi byla oficiálně potvr…

Na schválení výroby měly údajně zapůsobit i negativní ohlasy české veřejnosti na ukončení praktičtější Fabie.

26.  11.  2020 | | 68 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkodaKombi
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster