Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Bude to jízda!

28 komentářů

Antiautomat
28. srpna • 9:44

' sound actuator' -> to myslime ten bzuciak za kastlikom? Videl som uz kopec marketingovych slovnych zvratkov a nezmyslov ale toto je Top1 :-D:-D:-D:-DInak auto pekne, zaujimalo by ma, aka verzia DSG tam je (su dve varianty, jedna standard a druha so zosilnenou skrinou aby vydrzala viac). Pri tak vykonnom motore by sa pytala ta silnejsia...(O RS TDi ju ma).

Pavel
16. září • 3:22

Jinak je Cupra prima auto,výborný "allround", opravdu universální. Málem už jsem to obrátil na střechu, takže trénink jízdy po dvou kolech zatáčkou.. ale nakonec se to ustálo - no přesto - je možná až moc hodný. Rychle si na to zvyknete. Je hodně, hodně rychlý... ale rychlost v tom "není moc znát"...něco trochu drsnějšího by nevadilo. Ale protože s tím jezdím denně do práce rozbitou Prahou.. nic jiného moc nepřipadalo v úvahu. No na českých rozbitých silnicích ty 19 kola představují určitý problém. Ne kvůli pohodlí nebo vytřásání - naladění podvozku je vynikající (na rozdíl od Octy III, která je proti tomu kostitřas) - ale ty disky i tenký gumy v těch dírách jen hoří.... . Zimáky mám na 17" (nemám brzdy Brembo - neškodily by) - to je jízda jako v bačkorách - ale už se podařilo v ostrým výmolu gumu z boku prorazit... .

Filip
24. listopadu • 12:04

Diky za postrehy Pavle. Docela by me zajimalo,jak vypada na 17" ? A za kolik zhruba jezdis takle po Praze. Pokud se Ti bude chtit posli fotku na zimnich na spikeweb@seznam.cz
diky

Pavel
16. září • 3:08

ale no tak.... . Pokud rád řídím a kupuju si sporťáček, tak snad jedině v manuálu ne? To už jsou všichni tak zblblý počítačovýma hrama nebo se chtějí cítit jako ve F1? To stejně nebudou. Opravdu nechápu koupit Cupru nebo jiný trochu hot autíčku v DSG. (Osobně bych to nechtěl ani v naftovým kombíku, ale tam se to dá spíš pochopit). Ale i podle prodejce jsem spíš vzácná výjimka. Vysvětlí mi to někdo ???

John
24. srpna • 0:10

No myslim si, ze redakcia celkom zaplace nad uctami za benzin.B-]B-]:-))

Pavel
16. září • 3:02

ha haha. Dneska jsem jel v Cupře Praha centrum - Chrudim - Praha centrum, na dálnici jsem jel jako hodný chlapec - konstantně 160, na okreskách jsem si plynu nijak neodepíral. Spotřeba 9,5 l/100. Pokud jedu na dálnici 180 - 210 (samozřejmě v Německu ;) ) a na okreskách s nastaveným profilem Cupra :) stále se držím v průměru do 10,6 l. A to rozhodně žádnou pohodovou ekonomickou jízdou. Tak to starší líný Nissan Primera 1,8 si bral spíš víc.
K problému zakarbonování motoru - nevím už jestli to bylo tady nebo v jiné diskuzi. Je to palivem. V ČR 95 benzin ve standardních palivech není aditivovaná (zřejmě na rozdíl od pump na Z od našich hranic). Vyřeší to spolehlivě přísaha aditiva do benzínu nebo častěji tankovat 100 benzin (na rozdíl od 95 je aditivovaná). Což se u dražších nebo výkonnějších aut vyplatí. Pokud delší dobu jezdím na 95 bez aditiva, je pokles výkonu motoru časem znát. Odkazuji na kvalitní článek v posledním Světě motorů. No mám tu výhodu, že finančně nemusím řešit, zda tankuji 100 nebo 95 oktanů.

Jiřík Mařík
27. srpna • 13:50

Tak rychle klikat na reklamy, ať mají z čeho :-O

Jiřík Mařík
23. srpna • 12:06

Dotaz, jaký máte limit kilometrů? A kolik už má tenhle novinářský kombík nalítáno? Však už byl snad ve všech redakcích...
Normálně máte většinou zcela nové auto, takže to bude trochu nestandardní, žádné zajíždění, tudíž menší jistota, že bylo správně zajeté (přeci jen, novináři si asi s tím moc hlavu nedělají, jestli to auto má 100 nebo 10 000km, když si ho berou jen na týden...).
Díks a přeju příjemnou zábavu ;-) (trochu závidím)

Hacek
23. srpna • 12:06

Ja jsem koupil st 135 kw dsg naftu a ze by mi nekde chybel vykon se rict neda tohle mi uz prislo zbytecne i kdyz cena byla podobna ale dodaci doba kolem roku to taky neni to cim se seat rad chlubi

k22
21. srpna • 14:08

Jsem zvědav jak obstojí po 100000km...

Stan
21. srpna • 13:21

Ukažte mi, které další rychlé kombi s cca 300 koňmi mohou tomuto vozítku kromě Golfu R konkurovat? Když třeba Audi S4 Avant startuje na 1.540.000 to si můžu koupit dvě Cupry a ještě mi zbyde na dovku :-D a že ta Cupra se vedle S4 nemusí stydět

stanley
21. srpna • 14:24

ano, ale ked si kupis S4, jazdis v aute, a nie v Seate...

lamal_SK
24. srpna • 14:58

ako majitel nejakej vylietanej A6ky 2.5TDI pred smrtou o tom urcite vies svoje :-D

SuperForce
21. srpna • 17:32

ja by som sa hanbil jazdit v drahsom a zaroven pomalsom aute (S4) :-)
A k tomu porovnaniu Audi vs Seat. Vsetci vieme, ze Seat ma blizsie k Audine ako ku VW, napr brzdy, ktore ma tato testovana Cupra su z Audi TT RS ... rozumej lepsie ako S4 :-)

Karambič
21. srpna • 18:44

Nevím no...střední vs. nižší střední, předokolka vs. Quattro (torsen ne haldex), V6 s kompresorem vs. R4...

Atomas
21. srpna • 16:26

Právě jsi předvedl takové to "východní" myšlení...

Yard
21. srpna • 11:06

Cupra se mi moc líbí, ale přesto bych si ji nekoupil, myslím, že je až moc nabušená. Pro běžného řidiče je samosvorný dif. zbytečný. Stejně tak 19" kola. Mám auto nižší střední třídy a mám kupovat gumy za pětku jednu? Na našich cestách s profilem 35? Myslím, že 18" nebo 17" tam kvůli brzdám nepůjdou. Mít na výběr 3 barvy a pak několik odstínu šedi? Jediná volba interiéru? Vše černé. Prostě máš 280 koní a nejrychlejší combi na severní smyčce, tak mlč a ber to tak jak to je...

Honza
21. srpna • 12:36

2 yard:- muzes na to obout 17tky
- diff jde nastavit v jizdnich profilech
- barvy: to je stejny jako u konkurence, treba focus ST se dela taky jen v par barvach
- interier ma 3 volby: sedo/cerna/bilej pruh alcantara, sedo/cerna/bilej pruh kuze, cerna kuzeMe se naopak libi myslenka nenapadneho a pohodlneho a jizdne schopneho hatche. Rozhodne nejuniverzalnejsi auto v kategorii, navic za dobry penize.

Seat
21. srpna • 12:34

Bez performance paketu půjdou 18" bez problémů a možná i 17" (do 340mm brzd). S PP (370mm) jdou dát 18" kola, ale musí mít užší paprsky nebo jiné ET.
Auto je na 19" s DCC pohodlnější než O3 RS na 18" bez DCC, nebo na 19" - to už je O3 utrpení.
To auto si koupí někdo, kdo si tam dá parkováky, winter paket, manuál, sleva 10% automaticky + odečte si DPH a je na půl miliónu bez DPH. Za půl míče nejde v ČR najít auto v kombiku co má nyní již 290koní, samosvor, 19" kola v sérii, DCC apod. To je prostě krutá realita.

bzzz
21. srpna • 11:26

Kupuji jen to, na co mam a barvy/materialy delim na prakticke a zbytek ;-)

Márty
21. srpna • 9:59

Nebylo těch Leonů v poslední době už nějak moc?
Nebo je to tim, že stále testujete koncernová auta a já se v tom přestávám orientovat...

...
24. srpna • 10:38

Ja by som taktiez chcel poprosit redakciu aj o testy inych aut ako z koncernu. Napriklad by asi viaceri ludia ocenili test Mazdy 3.
Urcite ma co ponuknut ako alternativa ku vsetkym turbo benzinom z koncernu. Napriklad porovnanie s benzinovym Golfom. Co na to ostatni?

jc
9. září • 13:58

100% ano

SuperForce
21. srpna • 17:28

je to tym, ze uz pomaly ine auta ako koncernove prestavaju existovat... :-)

Lukáš
21. srpna • 9:29

Bude i test dynamických schopností s racelogicem? U minulé srovnávačky s OIII RS spousta lidí namítala, že řidič neuměl s Cuprou řadit, proto naměřené parametry zaostávaly za papírovými. S DSG tato námitka odpadá.

Seat
21. srpna • 8:45

Co ten Performance Black za 61 500,- Kč? Ten mi v seznamu výbavy nějak chybí?

SuperForce
21. srpna • 17:27

hlavne ze 2-farebne disky, ktore su sucastou paketu, su nauctovane samostatne...

Seat
21. srpna • 19:23

Mají tu výbavu napsanou. Nějak špatně

Doporučujeme

Články odjinud