Dlouhodobý test Seatu Leon ST Cupra: Bude to jízda!

Seat  |  21. 08. 2015 08:45

Co ten Performance Black za 61 500,- Kč? Ten mi v seznamu výbavy nějak chybí?

Odpovědět  |   | 
SuperForce  |  21. 08. 2015 17:27

hlavne ze 2-farebne disky, ktore su sucastou paketu, su nauctovane samostatne...

Odpovědět  |   | 
Seat  |  21. 08. 2015 19:23

Mají tu výbavu napsanou. Nějak špatně

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  21. 08. 2015 09:29

Bude i test dynamických schopností s racelogicem? U minulé srovnávačky s OIII RS spousta lidí namítala, že řidič neuměl s Cuprou řadit, proto naměřené parametry zaostávaly za papírovými. S DSG tato námitka odpadá.

Odpovědět  |   | 
Márty  |  21. 08. 2015 09:59

Nebylo těch Leonů v poslední době už nějak moc?
Nebo je to tim, že stále testujete koncernová auta a já se v tom přestávám orientovat...

Odpovědět  |   | 
SuperForce  |  21. 08. 2015 17:28

je to tym, ze uz pomaly ine auta ako koncernove prestavaju existovat...

Odpovědět  |   | 
...  |  24. 08. 2015 10:38

Ja by som taktiez chcel poprosit redakciu aj o testy inych aut ako z koncernu. Napriklad by asi viaceri ludia ocenili test Mazdy 3.
Urcite ma co ponuknut ako alternativa ku vsetkym turbo benzinom z koncernu. Napriklad porovnanie s benzinovym Golfom. Co na to ostatni?

Odpovědět  |   | 
jc  |  09. 09. 2015 13:58

100% ano

Odpovědět  |   | 
Yard  |  21. 08. 2015 11:06

Cupra se mi moc líbí, ale přesto bych si ji nekoupil, myslím, že je až moc nabušená. Pro běžného řidiče je samosvorný dif. zbytečný. Stejně tak 19" kola. Mám auto nižší střední třídy a mám kupovat gumy za pětku jednu? Na našich cestách s profilem 35? Myslím, že 18" nebo 17" tam kvůli brzdám nepůjdou. Mít na výběr 3 barvy a pak několik odstínu šedi? Jediná volba interiéru? Vše černé. Prostě máš 280 koní a nejrychlejší combi na severní smyčce, tak mlč a ber to tak jak to je...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  21. 08. 2015 11:26

Kupuji jen to, na co mam a barvy/materialy delim na prakticke a zbytek

Odpovědět  |   | 
Seat  |  21. 08. 2015 12:34

Bez performance paketu půjdou 18" bez problémů a možná i 17" (do 340mm brzd). S PP (370mm) jdou dát 18" kola, ale musí mít užší paprsky nebo jiné ET.
Auto je na 19" s DCC pohodlnější než O3 RS na 18" bez DCC, nebo na 19" - to už je O3 utrpení.
To auto si koupí někdo, kdo si tam dá parkováky, winter paket, manuál, sleva 10% automaticky + odečte si DPH a je na půl miliónu bez DPH. Za půl míče nejde v ČR najít auto v kombiku co má nyní již 290koní, samosvor, 19" kola v sérii, DCC apod. To je prostě krutá realita.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  21. 08. 2015 12:36

2 yard:

- muzes na to obout 17tky
- diff jde nastavit v jizdnich profilech
- barvy: to je stejny jako u konkurence, treba focus ST se dela taky jen v par barvach
- interier ma 3 volby: sedo/cerna/bilej pruh alcantara, sedo/cerna/bilej pruh kuze, cerna kuze

Me se naopak libi myslenka nenapadneho a pohodlneho a jizdne schopneho hatche. Rozhodne nejuniverzalnejsi auto v kategorii, navic za dobry penize.

Odpovědět  |   | 
Stan  |  21. 08. 2015 13:21

Ukažte mi, které další rychlé kombi s cca 300 koňmi mohou tomuto vozítku kromě Golfu R konkurovat? Když třeba Audi S4 Avant startuje na 1.540.000 to si můžu koupit dvě Cupry a ještě mi zbyde na dovku a že ta Cupra se vedle S4 nemusí stydět

Odpovědět  |   | 
stanley  |  21. 08. 2015 14:24

ano, ale ked si kupis S4, jazdis v aute, a nie v Seate...

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  21. 08. 2015 16:26

Právě jsi předvedl takové to "východní" myšlení...

Odpovědět  |   | 
SuperForce  |  21. 08. 2015 17:32

ja by som sa hanbil jazdit v drahsom a zaroven pomalsom aute (S4)
A k tomu porovnaniu Audi vs Seat. Vsetci vieme, ze Seat ma blizsie k Audine ako ku VW, napr brzdy, ktore ma tato testovana Cupra su z Audi TT RS ... rozumej lepsie ako S4

Odpovědět  |   | 
Karambič  |  21. 08. 2015 18:44

Nevím no...střední vs. nižší střední, předokolka vs. Quattro (torsen ne haldex), V6 s kompresorem vs. R4...

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  24. 08. 2015 14:58

ako majitel nejakej vylietanej A6ky 2.5TDI pred smrtou o tom urcite vies svoje

Odpovědět  |   | 
k22  |  21. 08. 2015 14:08

Jsem zvědav jak obstojí po 100000km...

Odpovědět  |   | 
Hacek  |  23. 08. 2015 12:06

Ja jsem koupil st 135 kw dsg naftu a ze by mi nekde chybel vykon se rict neda tohle mi uz prislo zbytecne i kdyz cena byla podobna ale dodaci doba kolem roku to taky neni to cim se seat rad chlubi

Odpovědět  |   | 
Jiřík Mařík  |  23. 08. 2015 12:06

Dotaz, jaký máte limit kilometrů? A kolik už má tenhle novinářský kombík nalítáno? Však už byl snad ve všech redakcích...
Normálně máte většinou zcela nové auto, takže to bude trochu nestandardní, žádné zajíždění, tudíž menší jistota, že bylo správně zajeté (přeci jen, novináři si asi s tím moc hlavu nedělají, jestli to auto má 100 nebo 10 000km, když si ho berou jen na týden...).
Díks a přeju příjemnou zábavu (trochu závidím)

Odpovědět  |   | 
John  |  24. 08. 2015 00:10

No myslim si, ze redakcia celkom zaplace nad uctami za benzin.

Odpovědět  |   | 
Jiřík Mařík  |  27. 08. 2015 13:50

Tak rychle klikat na reklamy, ať mají z čeho

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  16. 09. 2015 03:02

ha haha. Dneska jsem jel v Cupře Praha centrum - Chrudim - Praha centrum, na dálnici jsem jel jako hodný chlapec - konstantně 160, na okreskách jsem si plynu nijak neodepíral. Spotřeba 9,5 l/100. Pokud jedu na dálnici 180 - 210 (samozřejmě v Německu ;) ) a na okreskách s nastaveným profilem Cupra :) stále se držím v průměru do 10,6 l. A to rozhodně žádnou pohodovou ekonomickou jízdou. Tak to starší líný Nissan Primera 1,8 si bral spíš víc.
K problému zakarbonování motoru - nevím už jestli to bylo tady nebo v jiné diskuzi. Je to palivem. V ČR 95 benzin ve standardních palivech není aditivovaná (zřejmě na rozdíl od pump na Z od našich hranic). Vyřeší to spolehlivě přísaha aditiva do benzínu nebo častěji tankovat 100 benzin (na rozdíl od 95 je aditivovaná). Což se u dražších nebo výkonnějších aut vyplatí. Pokud delší dobu jezdím na 95 bez aditiva, je pokles výkonu motoru časem znát. Odkazuji na kvalitní článek v posledním Světě motorů. No mám tu výhodu, že finančně nemusím řešit, zda tankuji 100 nebo 95 oktanů.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 08. 2015 09:44

' sound actuator' -> to myslime ten bzuciak za kastlikom? Videl som uz kopec marketingovych slovnych zvratkov a nezmyslov ale toto je Top1

Inak auto pekne, zaujimalo by ma, aka verzia DSG tam je (su dve varianty, jedna standard a druha so zosilnenou skrinou aby vydrzala viac). Pri tak vykonnom motore by sa pytala ta silnejsia...(O RS TDi ju ma).

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  16. 09. 2015 03:08

ale no tak.... . Pokud rád řídím a kupuju si sporťáček, tak snad jedině v manuálu ne? To už jsou všichni tak zblblý počítačovýma hrama nebo se chtějí cítit jako ve F1? To stejně nebudou. Opravdu nechápu koupit Cupru nebo jiný trochu hot autíčku v DSG. (Osobně bych to nechtěl ani v naftovým kombíku, ale tam se to dá spíš pochopit). Ale i podle prodejce jsem spíš vzácná výjimka. Vysvětlí mi to někdo ???

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  16. 09. 2015 03:22

Jinak je Cupra prima auto,výborný "allround", opravdu universální. Málem už jsem to obrátil na střechu, takže trénink jízdy po dvou kolech zatáčkou.. ale nakonec se to ustálo - no přesto - je možná až moc hodný. Rychle si na to zvyknete. Je hodně, hodně rychlý... ale rychlost v tom "není moc znát"...něco trochu drsnějšího by nevadilo. Ale protože s tím jezdím denně do práce rozbitou Prahou.. nic jiného moc nepřipadalo v úvahu. No na českých rozbitých silnicích ty 19 kola představují určitý problém. Ne kvůli pohodlí nebo vytřásání - naladění podvozku je vynikající (na rozdíl od Octy III, která je proti tomu kostitřas) - ale ty disky i tenký gumy v těch dírách jen hoří.... . Zimáky mám na 17" (nemám brzdy Brembo - neškodily by) - to je jízda jako v bačkorách - ale už se podařilo v ostrým výmolu gumu z boku prorazit... .

Odpovědět  |   | 
Filip  |  24. 11. 2015 12:04

Diky za postrehy Pavle. Docela by me zajimalo,jak vypada na 17" ? A za kolik zhruba jezdis takle po Praze. Pokud se Ti bude chtit posli fotku na zimnich na spikeweb@seznam.cz
diky

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A