Dlouhodobý test: Seat Leon ST Cupra umí jezdit i za sedm litrů

R  |  06. 11. 2015 07:52

Zajímala by mě trakce na sněhu

Odpovědět  |   | 
Kokosacek  |  06. 11. 2015 08:23

Ty spotreby jsou jak z rise snu a opravdu nevim, jak v realu je nekdo schopen jezdit s timto autem za prumerku uvadenou v clanku. Sam jezdim den co den OIII 1.8 TSI DSG 4x4 a dlouhodoby prumer mam 9,2. Jezdim jen mesto nebo dalnice.
Moje typicka jizda cca 15 km huste mesto a najezd na dalnici. Na dalnici najizdim s prumerkou kolem 9,1, po cca 80 km na dalnici tempomat 145-150 prijizdim do mesta nekde 8,5-8,8. Pridam k tomu zase skakani po meste a jsem zpet na 9ti.
A to jsem klidny ridic. Kdybych to vodil svizne po okreskach,tak pod 10 to asi nepujde.

Odpovědět  |   | 
SuperForce  |  06. 11. 2015 09:51

ked na Cupre dodrzujem predpisy, viem sa dostat aj po 8 litrov (samozrejme zavisi od premavky). V meste mam aj ja vysoku spotrebu, okolo 10, ale mimo mesta to pekne klesa. Dlhodoby priemer mam 9,3, auto ma zatial 6tis km a uz sa s nim par tis km nemaznam

Odpovědět  |   | 
Vavris  |  06. 11. 2015 10:03

Vidíš, odpověděl sis sám. Výhradně městský a dálniční provoz je příčinou tvé spotřeby. Pokud bys do toho zakomponoval okresky a městské periferie nebo vesnice, jezdil bys za míň.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  06. 11. 2015 11:39

Jenže máte čtyřkolku, to je hned litr paliva "zbytečně" navíc.

Odpovědět  |   | 
Roman1  |  06. 11. 2015 13:06

Ale vždyť to přesně odpovídá tomu, co autor popisuje. Do 120 to žere málo, při 140 už o dost více. Já mám OIII RS TSI (manuál) a musím s autorem naprosto souhlasit. Mám ji zhruba 1,5 roku a za celou dobu (16 t km) mám dlouhodobý průměr 7,1. Ale téměř nejezdím dálnici a i toho městského provozu je málo. Jezdím převážně meziměsto a hlavně piánko. Od posledního vynulování (cca 2,2 t km) mě tam svítí dlouhodobá sp. 6,8. Jinak palubák jsem několikrát kontroloval dle dotankování a sedí to přesně. A hlavně se mě tady zase neptejte, proč jsem si kupoval RS, když jezdím klidně.

Odpovědět  |   | 
jouda  |  06. 11. 2015 13:33

Proš sis kupoval RS, když jezdíš klidně?

Odpovědět  |   | 

protože když zrovna nehledáš "O3 v holobytu" a nějaou tu výbavu chceš, tak RS má poměr cena / výbava jeden z nejlepších...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 11. 2015 17:34

Myslím, že to je zase jeden z největších omylů lidí, hned po domněnce: "bohatí lidé spotřebu paliva neřeší".
Jak jako chceš jezdit se silným autem v běžném = hustém provozu? Neklidně?

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  12. 11. 2015 17:50

Ha Ha Ha. Docela snadno.
(Seat Leon Cupra)
Ad spotřeba záleží na sklonu, kopeček se na spotřebě silně podepíše. Když se svážu, vezmu sedativa... dokážu jet s Cuprou 7,3 - 7,6.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  12. 11. 2015 17:52

... a spotřebu fakt neřeším

Odpovědět  |   | 
fri  |  06. 11. 2015 13:38

Navíc jde o hodnoty vyčtené z palubáku - a ten má za úkol především potěšit řidiče, ne ukazovat pravdu.
Podle mojí zkušenosti z koncernových aut ukazuje min. o 0,3 l méně než je skutečnost podle tankování, někdy i 0,6 l.

Odpovědět  |   | 
Filip  |  06. 11. 2015 13:43

Ano je to přesně tím jak říkáš, máš 4 kolu a jezdíš co jezdíš. Já mám O II Rs benzín a moje dlouhodobá za 10 000 km je 8,5, převážně město a okresky. A to rozhodně nejezdím piánko.. Jasně, není problém jezdit za 10 - 12 - 15, ale to buď člověk musí schválně hodně prasit a nebo jezdit jako blb brzda plyn a nikde auto nenechat dojíždět, ale tak je pravda, že takhle jezdí většina českých řidičů. Když člověk jede v klidu a mimo město okolo těch 90 - 120 km/h není problém se dostat k 6,5l/100.

Odpovědět  |   | 
dr. 120l  |  07. 11. 2015 10:42

asi proto, ze 140 - 150 se po dalnici nejezdi, ty prase ....

Odpovědět  |   | 
John  |  06. 11. 2015 08:46

Redaktor sa chcel zavdacit za pozicanie auta, tak jazdili setrne ,aby bola spotreba prijatelna. To auto ma v reale pri beznom jazdeni ,(nie 120km/h podla tacha) co je nejakych 115 podla GPS spotrebu cez 10L/100km. Taketo testy su zavadzajuce!!!

Odpovědět  |   | 
Karel  |  06. 11. 2015 09:13

Povidas nesmysl. Auto mám a co píše redaktor, tak sedí. Jezdím po dálnici 150-160 tacho a průměr je pak kolem 9-10 v závislosti na profilu. Pokud jedeš podle předpisů, jezdíš okolo 8.

Odpovědět  |   | 
Seat  |  06. 11. 2015 10:14

Mam na dalnici spotrebu pri 130km/h 7.5 (jedu pijanko). Dlouhodobou mam 9.2 jezdim hlavne mesto.
Jinak na mokru a vlhku je to hrabos hrozny a ty rany do palubky

Odpovědět  |   | 

a co čekáš od auta co má 280k na přední nápravě? Pokud chceš rychlost za všech podmínek tak 4x4...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  12. 11. 2015 17:57

Jaký rány do palubky, co to blábolíš?
Hraboš? No samozřejmě, že předokolka, která má 280 HP a sériově blbý pneumatiky (Bridgestone), že kola občas proklouzují, když dáš plyn na podlahu. To dá zdravý rozum.

Odpovědět  |   | 
John  |  06. 11. 2015 14:55

Teraz si vymyslas!!! A pak si se zobudil!!!! To hovor svojej babke.

Odpovědět  |   | 
John  |  06. 11. 2015 15:11

Nad dvacetilitrovou hranici se apetit motoru podíval jen na okruhu, naopak stále svižnou, ale klidnější jízdu zvládne vůz okolo 10 litrů naturalu (ideálně 98, ale zvládá i 95) na sto kilometrů.
Toto je test Seatu na Autoforum cz. mal som to auto od kamosa na 10dni a pod 10L som sa moc nedostal. Nijak zvlast som ho netrapil. Tie nazory ludi tu povazujem za omluvu, ze im to tolko zerie. Inak kazda liska si chvali svoj chvost.

Odpovědět  |   | 
Roman1  |  06. 11. 2015 16:00

Až půjdu do garáže, nafotím ti displej infotaimentu s dlouhodobou spotřebou, abys konečně uvěřil. Je to hlavně o tom, co se nachází mezi pedály, volantem a sedačkou.

Odpovědět  |   | 
John  |  06. 11. 2015 17:34

Roman ja viem, ze je to medzi sedackou a pedalmi.Suhlasim. Skus ist dlhsiu cestu po dialnici tachometrovych 140km/h a potom mi povies ake je to auto usporne. A to nie je nic moc ta rychlost.

Odpovědět  |   | 
Roman1  |  06. 11. 2015 17:56

Přesně tímto způsobem jsem před časem absolvoval cestu z Liberce do Plzně (tachometrových 140, převážně se zapnutým tempomatem) a následně do Klatov. Sám, bez spolujezdců, bez bagáže, bez zapnuté klimatizace. Výsledná spotřeba byla asi 7,8 l, možná 8,0 ale už si to nepamatuji přesně. A tutéž trasu jsem jel v létě s rodinou z dovolené (3 lidi, plně naložený kufr, 3 kola na střeše, puštěná klima) ale po dálnici kvůli kolům jen 120 a doma jsem měl spotřebu tuším 8,7. Taky už to nevím ale úplně přesně. Já tu vzrůstající spotřebu s rostoucí rychlostí nezpochybňuji, tak to je.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 11. 2015 18:13

Myslím, že by se měl John podívat do kalendáře. Píšeme už rok 2015 a spotřeba je prostě jiná, než nám vykládali tátové u rozebraných motorů v garážích...

Odpovědět  |   | 
John  |  06. 11. 2015 18:15

Co si napisal teraz s tym mozem suhlasit. Ja som isiel s tym autom do Grada (Taliansko) nejakych 650km. Zena,syn a bagaz. Po dialnici 150-160km/h (tachometrovych. vysledna spotreba 11,5L/100km. Bol to kombik.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  12. 11. 2015 18:02

A proč by to auto mělo být úsporné? K tomu to tedy rozhodně není. Pokud nemáš na benzin kup si Fabii 1,2. Tohle auto je úsporný na to, jak je rychlý a výkonný! Je to 2,0 s 28 HP si dovolím připomenout... . A po běžných okreskách se s ním dá jet i za 7,3. A to úsporně jezdit neumím. Na dálnici nevím, nikdy jsem tam 120 - 130 nejel ;).

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 11. 2015 17:13

Tak jak teda vysvětlíš, že M4, která má o dva válce více a výkon vyšší o 161 koní dokáže jezdit za osm litrů s přehledem (dva dospělí, dvě děti a kufr plný k prasknutí)?

Odpovědět  |   | 
John  |  06. 11. 2015 18:51

Vysvetlim ti to. Tu jazdu co mas na videu tam je jasne vidiet, ze motor ide v ciastocnej zatazi na nizke otacky. (okresky) Ziadne moc pridavanie plynu pianko plynula jazda do 100km/h (tachometrovych) Spotreba mierne cez 8L/100km. Ale na to nepotrebujes trojliter a BMW. Jazda po dialnici tachometrovych 130km/h a v pravom pruhu stale konstantnou rychlostou a bez predbiehania a vytacania motora. Opat sa jedna o ideal, co sa zatazenia tyka pre motor.
Spotreba 8L/100km. Ale na to zas nepotrebujes BMW.
Ukaz mi spotrebu dialnica 150-160km/h po 200km. Typujem 12L/100km.
Skus si ist zajazdit razantnejsie okresky do 4-teho prevodoveho stupna. Stale drzat motor v otackach na jednotlive stupne. Spotreba 15L/100km.
BMW som predaval dva roky a mam na nom najazdenych par desiatok tisic. Aj na M-kovych verziach.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 11. 2015 20:25

Ja jen nechápu co jsi tím chtěl říct. Ano jede v nejnižší možné zátěži. Smyslem bylo ověřit si nejnižší možnou spotřebu. To co popisuješ ani zkoušet nemusím. Nikde přece nepíšu, ze M4 jezdí za 8. Píšu, ze dokáže jezdit za osm. Normální spotřeba bude někde mezi 10-15, což je třeba pro me stále přijatelné.

Odpovědět  |   | 
John  |  06. 11. 2015 21:15

Tak potom sa zhodneme. Ja som mal dojem , ze si reagoval na to, ze pisem o tom Seate, ze sa mi ta spotreba niektorych ludi tu o tom pisucich zda nerealna.

Odpovědět  |   | 
John  |  06. 11. 2015 15:18

A niekto tu popiera zakony termodynamiky a fyziky ako takej , ze??,

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 11. 2015 16:32

Audi RS3 367 koní - 50 km po dálnici velmi jemně - 6.8 litru na 100 km
BMW M4 431 koní - 167 km dálnice okresky vesnice podle předpisů - 8.0 litrů na 100 km

Vše zdokumentováno na kameru.
Jinak běžná jízda (tzn ne na spotřebu a ani ne pila) u obou shodně cca 11 litrů

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 11. 2015 18:11
Pavel  |  12. 11. 2015 18:35

Přesně tak. I při víc než 160 a svižné jízdě se většinou vejde do 10 l.

Odpovědět  |   | 
Roman1  |  06. 11. 2015 13:08

Meleš úplný kraviny!!!!

Odpovědět  |   | 
takurcite  |  07. 11. 2015 12:23

Bud jste clanek necetl, nebo mate problem s pochopenim souvisleho textu. Autor jasne nekolikrat psal, ze se "obetoval" a na rozdil od kolegu v tom nejezdil jako dobytek (v CR mame 50-90-130) za 11 litru, ale pomalu za 7.
V beznem provozu pri dodrzovani zakonu (zni to lepe nez rychlosti) se stejnym pomerem mesto/mimo/dalnice to auto jezdi kolem 8 litru.
Pak uz se jen nabizi otazka: Proc chtit takoveto auto, kdyz krom okruhu je v CR skoro na nic? Odpoved je, ze jsem na to neprisel a proto si ho nebudu porizovat i kdyz se mi velmi libi, radeji vezmu neco "svizneho" o ctvrt mice levnejsiho. Mimochodem cupra v CR nedavno docela citelne zdrazila :|

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  12. 11. 2015 18:07

Odpovědět  |   | 
Stan  |  06. 11. 2015 09:33

Jezdím O3 RS 220 v manuálu. Najeto 22.000 km a od 0 nemazána dlouhodobá spotřeba, která je na hodnotě 8,1 l/100km. Je to složeno z hodně krátkých tras jako každý den do práce přes město, nákupy, malé výlety s rodinou, spousta ukázkových jízd pro známé a i já rád prošlápnu plyn. Převážně s autem jezdím svižně.

Ostrava - Jeseník - režim eko a naprosto pianko 6,8l
Ostrava - Bílá - režim sport a naprostý rapl v pasáži od Šance, zbytek cesty svižně 7,5l
Ostrava - Ostrava - 10km do práce přes město 9l
Ostrava - Liberec - projížďky po okolí - 4 lidi + bagáž - dálnice kolem 170 km hustčí provoz, ostatní cesty svižně pod 8l.
Běžná spotřeba je opravdu kolem 7,5L

Je to moje služební auto, které jsem dostal, takže i tomu odpovídá režim zacházení, kdy auto nemám potřebu šetřit. Jsou to objektivní postřehy, třeba to někomu k něčemu bude.

Odpovědět  |   | 
SuperForce  |  06. 11. 2015 09:48

Mozem len potvrdit. Sam mam Cupru 5dv. Co sa tyka spotreby, dostal som sa uz aj na papierovych 6,7, vacsinou to mam ale za 8-9. Adaptivny tampomat som si kedysi vyskusal, mam s nim rovnake skusenosti ako spomina autor, preto som si ho do auta neobjednaval. Mne akurat zacal vrzgat spojkovy pedal. Je to tam cele z plastu, kamosi vraveli, ze nieco take este nevideli, idem to reklamovat. Inak maximalna spokojnost. Mozno jedine, co mu chyba je, ze ked idem pomaly, tak sa necitim vynimocne, ako som sa citil v Megane RS. Je to akoby som mal pod kapotou obycajnu 1.4 TSI

Odpovědět  |   | 
pacho  |  09. 11. 2015 21:41

no vidíš, aj mám v 308-čke adaptívny tempomat, a nedokážem si ho vynachváliť. Je fajn, že sa nastavuje časový odstup, a nie vzdialenosť. Jedine čo nezvláda, je keď sa mi niekto "nasáčkuje" 2m pred auto.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  12. 11. 2015 18:17

Moc tu diskuzi nechápu. Kupují si Cupru a soutěží ve spotřebě . Economy run

Co se plastů týká - nic nového pod sluncem. V Peugotu 405, vyrobeném v 90 létech mně při rozjezdu na křižovatce ulítl spojkový pedál . Plastové uložení se rozlomilo...

"Mozno jedine, co mu chyba je, ze ked idem pomaly, tak sa necitim vynimocne, ako som sa citil v Megane RS. Je to akoby som mal pod kapotou obycajnu 1.4 TSI"
... No to mi hlava fakt nebere. Máš to auto vůbec a víš proč sis ho kupoval?
To auto je právě skvělý a zajímavý hlavně tím, jaký je to allround. V Meganu RS bych tedy určitě chtěl jezdit po rozbitý Praze každý den do práce.... to bych si vymlátil v hubě všechny plonby... Chce jezdit pomalu a přitom se cítit vyjímečně .
A co takhle Ferari . Některý týpci s tím jezděj tady v centru Prahy do cukrárny

Odpovědět  |   | 
Brumla  |  06. 11. 2015 12:01

No dobře, tak co je tedy lepší volba? Leon Cupra nebo Subaru Levorg?

Požadavky:

- schopnost převést 4 dospělé lidi ve slušném komfortu na delší trase (musí přežít např. Praha Drážďany a zpět a nebýt úplně nasraní a schvácení)
- dostatečně velký zavazadelník
- schopnost bezpečně předjíždět
- spolehlivost
- spotřeba na rozumné úrovni
- zábava pro řidiče, kterému už není 25, ale kolem 40, tzn. nejezdí jak magor, ale má rád auto svižné v zatáčkách
- cena max 850 tis. vč. DPH

Odpovědět  |   | 
KK  |  06. 11. 2015 13:55

"schopnost bezpečně předjíždět"

Toto je schopnost len a len vodica. Nie auta.

"má rád auto svižné v zatáčkách"

No, podla vysledkov losieho testu maju Golf GTI a Toyota Auris Hybrid kombik rovnaky limit, takze vyber sa ti razom rozsiri :)

Videl by som to na benzinovu Mazdu 6.

Odpovědět  |   | 
Brumla  |  07. 11. 2015 12:19

Mazda 6 je fajn, mám předchozí generaci, ale trochu dlouhá, v garáži není k hnutí, horší parkování, atd. Chtěl bych něco trochu kratšího.

Jinak s tím předjížděním je to samozřejmě tak, že záleží na pružném zrychlení. S výkonnějším autem si dovolím předjet tam, kde bych si se slabým nedovolil. S felicií 1.3 nepředjedu ani traktor na okresce při průměrném provozu, protože je to o držku. S Teslou S P90D můžu předjíždět skoro kdykoli kohokoli. To je asi jasný, že jo.

Odpovědět  |   | 
PepaJ  |  07. 11. 2015 17:29

Jasné je i to ze ideál by zde byla mazda 3 combi 2,5AT 4x4..což byla i pro me jasna volba ..jak směrem k velikosti ..ceně..spotřebě..radosti z řízení..spolehlivosti..atd atd..Škoda jen, že nam pani inženýři z Horosimi ..nedopreji

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  07. 11. 2015 18:24

No tak to potom, kde byvas, musia jazdit potom tie traktory strasne rychlo

Odpovědět  |   | 
Brumla  |  08. 11. 2015 12:02

To jo, Zetor je nejlepčí :) Byla to trochu nadsázka. no..

Ale ono v reálu to spíš záleží na hustotě provozu v protisměru, než jak rychle jede ten traktor před tebou..

Odpovědět  |   | 
PepaJ  |  06. 11. 2015 19:38

Jasné ..Levorg..řídil jsem oba vozy.. I pres deficit více jak sto koní..je to jasné..ten podvozek STI se 4kolkou a vektoringem je zcela jiná liga..čím více ho trapis tím lépe funguje..akorát pod 9L se nepodivas..daň za trvaly pohon 4x4...pořádně blaho bude verze 2.0T s 300koniky..Škoda, že se do EU nepodiva:(

Odpovědět  |   | 
Brumla  |  07. 11. 2015 12:12

Dík

Odpovědět  |   | 
pacho  |  09. 11. 2015 21:44

ešte si v podmienkach zabudol uviesť, že to musí byť koncern od VW.

Odpovědět  |   | 
Brumla  |  10. 11. 2015 00:30

Nezabudol, ty kokot

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  12. 11. 2015 18:19

Cupra ST

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 11. 2015 12:29

Mám Mondeo 2litr turbobenzín a delší trasy po okreskách dávám taky za 7.0litru. Zajímala by mě ale jiná věc. Píšete jak ten Seat jede, jaká je to raketa - má 280koní. Moje Mondeo má 240 koní, ale vůbec bych to raketou nenazval. Jestli těch 40 koní navíc udělá pocitově takový rozdíl?

Odpovědět  |   | 
colin  |  06. 11. 2015 12:57

Tak se taky podívej na váhu Mondea na pak na Seata a hned uvidíš, kde je rozdíl - 5dvířko oproti Mondeu o 170kg lehčí o 40/50 koní výkonnější a navíc Mondeo je vždy jen s automatem a ten nebyl u Fordu nikdy z nejrychlejších. Roli taky hrej u Seatu plný kroutící moment 350Nm v rozmezí 4100 ot., kdežto u Mondea je to 2600 ot.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 11. 2015 13:03

Mám manuál. Pokud je tam takový hmotnostní rozdíl, tak by se to pochopit dalo. Už je vyřešený problém s rozvody u TSI motorů?

Odpovědět  |   | 
Roman1  |  06. 11. 2015 13:11

Tak to už je snad vyřešený několik let, ne?

Odpovědět  |   | 
Clanek  |  06. 11. 2015 14:13

(majitelum) nezbiva nez doufat

Odpovědět  |   | 
colin  |  06. 11. 2015 13:13

Předpokládal jsem, že se bavíme o posledním modelu Mondea, u něho jsem ani v ceníku nenašel manuál. Co jsem různě četl o mondeu, tak poslednímu mondeu naměřili daleko větší hmotnost, než se uvádí ve specifikacích, ale zase neutíšm, jak to bylo u předchozích modelů a kolik se ve skutečnosti naměří Seatu. Spíš bych si myslel, že ten váhový rozdíl bude ještě větší.

Jinak TSI modely jsou myslím EA211 a ty už by s rozvody problém mít neměly, alespoň jsem se to nikde nedočetl. Navíc doma jeden EA211 máme a zatím po 50tis km v pořádku.

Odpovědět  |   | 
Miloš  |  06. 11. 2015 15:06

Pri obdobnej trase a štýle jazdy ako je popísaná v článku mne na Passate Variant 3,6 FSI reálna spotreba vyjde na cca 8 l/100 km, mozno aj menej záleží od premávky a tak. A to je 4x4 a väčšie auto, a kultivovanost, lineárnosti záťahu motoru a ticho je tiez niekde inde.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 11. 2015 16:38

Jak jsem psal výše, na spotřebu se dá jet i s M4 za 8 litrů. A oproti Passatu Variant 3.6 FSI je zátah motoru jako z jiné galaxie. Větší motory se podle mého názoru vezou na síle a kroutícím momentu. Prostě s těmi šestiválci ta auta jedou kopec nekopec jen tak pianko, prostě stačí jen lechtat nohou pedál.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 11. 2015 17:05

Jo objem a valce nicim nenahradis, ja mam superb 3.6 mam ho rok muj rekord 7,1 na trase 200 km prumer po 25 tis km mam 9,4

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  07. 11. 2015 11:50

Atmosféra nemá samozřejmě turbo kopanec. 3,6fsi má taky o 100kw menší výkon, takže se dá očekávatsamozřejmě i podstatně lepší zrychlení. Benzínový motor musí mít ve válci množství paliva, které se dá zapálit svíčkou, takže motor o shodném objemu a shodných otáčkách bere více méně stejně. To se projeví obzvláště u proponovaných jízd třílitrových šestiválců nízkou rovnoměrnou rychlostí.
Nižší spotřeby se dá dosáhnout snížením objemu nasáté směsi... to jest smysl downsizingu... snížit objem motoru např na 2 litry a turbem z toho dostat 300kw....
Pak ve stejném režimu jako s třílitrovým šestiválcem nepojedeš za 7 ale za 5 litrů. Pokud potřebuješ výkon, tak na to šlápneš a máš ho tam.
V běžném provozu se auto pohybuje v nízkém výkonu po 80% své existence.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  08. 11. 2015 18:58

Zelí | 07. 11. 2015 11:50 | [78.80.205.xxx] - ach jo Zelí, Zelí, ty ses zase předvedl... Přečti si pozorně, co jsi zase vyplodil a zkus se na tím zamyslit. I když nemáš čím, tak vývojově opožděné 3 mozkové závity by ti měly k tomu stačit, abys poznal chyby v obsahu tvého několikařádkového písemného výplodu.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  09. 11. 2015 10:35

Je to napsáno "po lopatě pro běžný lid", aby to pochopil. Tys to nepochopil, ale to mě nepřekvapuje. Ty máš svůj mentální limit nastavený hodně dole. Chtělo by to nachipovat.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  09. 11. 2015 21:59

Zelí | 07. 11. 2015 11:50 | [78.80.205.xxx] - ach jo Zelí, Zelí, ty ses zase předvedl... Přečti si pozorně, co jsi zase vyplodil a zkus se na tím zamyslit. I když nemáš čím, tak vývojově opožděné 3 mozkové závity by ti měly k tomu stačit, abys poznal chyby v obsahu tvého několikařádkového písemného výplodu.

Reaguji na Zelí | 09. 11. 2015 10:35 | [78.80.205.xxx] Zelí, Zelí, děkuji ti za reakci, kterou jsi opět potvrdil, že neumíš číst, a proto nejsi schopen správně reagovat. Já jsem ti nepsal, že ti nerozumím, ale že máš chyby v tvém „příspěvku“. Ty jsi měl reagovat, buď že chyby nalezneš a opravíš obsah svého sdělení, nebo budeš konstatovat, že si za obsahem příspěvku stojíš a chyb si nejsi vědom. Jenže ty jsi zareagoval jako „Zelí“. Líbí se mi, že ses přiznal k podstatě tvého „problému“, že jsi příspěvek napsal „po lopatě“ standardní velikosti „pro běžný lid“. To vysvětluje, že tě úder do hlavy tou lopatou otřásl tvé vývojově opožděné 3 mozkové závity, a proto jsi ani chyby v tvém příspěvku nemohl najít.
Takže ti tvé chyby v tvém příspěvku uvádím:
První chyba. Napsal jsi „Atmosféra nemá samozřejmě turbo kopanec.“ Skutečnost je taková, že moderní turbomotory už žádné turbo kopance nemají a plynule táhnou v souladu s výkonovými charakteristikami motoru. A naopak silná velkoobjemová atmosféra dokáže hezky plynule „zatáhnout“, když se to umí.
Druhá chyba. Napsal jsi „3,6fsi má taky o 100kw menší výkon, takže se dá očekávat samozřejmě i podstatně lepší zrychlení.“ To je zajímavá „Zelnatá“ logika, aby s menším výkonem se dalo očekávat podstatně lepší zrychlení.
Třetí chyba. Napsal jsi „Nižší spotřeby se dá dosáhnout snížením objemu nasáté směsi... to jest smysl downsizingu... snížit objem motoru např na 2 litry a turbem z toho dostat 300kw....“. Skutečnost je taková, že smyslem downsizingu není snížení objemu nasáte směsi, ale přeplňování motorů s menším objemem. Tím, že se pod tlakem do menšího válce vžene více vzduchu a více paliva, které se v menším válci díky dostatku „natlačeného“ vzduchu dokáže spálit, generuje v menším válci ve srovnání s větším válcem atmosférického motoru stejné nebo dokonce i větší množství energie (záleží na hodnotě přeplňování), jako je tomu u většího válce atmosférického motoru (čím větší objem válce, tím dokáže nasát větší objem vzduchu…). Přeplňované benzinové motory mají možnost nastavit charakteristiky maximálního kroutícího momentu a výkonu tak, že jsou použitelné už v nízkých otáčkách, čímž se v určitých režimech provozu mohou projevovat jako atmosférické motory s podstatně větším objemem válců. To, co skutečně vede k downsizingu, jsou limity exhalací, které se dají lépe u přeplňovaných motorů regulovat. Dále je to menší hmotnost malých motorů, menší tření menších pístů, atd. To, že to jde ale řešit i jinak (zatím), to ukazuje například Mazda.
Čtvrtá chyba, no možná jen polochyba. Ta tebou uvedená spotřeba rozdíl 7 a 5 litrů může být, ale nemusí být pravda. Záleží to na konkrétních podmínkách a srovnání konkrétních typů motorů a zejména na řidiči, který zná charakteristiky motoru a umí je správným způsobem využívat.
Pátá chyba. Napsal jsi „V běžném provozu se auto pohybuje v nízkém výkonu po 80% své existence.“ Samozřejmě záleží na typu motoru, typu auta (velikosti, hmotnosti,…) a způsobu používání. Pokud půjde o Fabii 1,2 TSI 77 kW a bude s ní jezdit „důchodce“, tak bys mohl mít pravdu. Pokud půjde o Fabii 3 válec 44 kW a bude s ní jezdit rodina na hory, na chatu, k moři, často po dálnici a třeba ještě k tomu bude tahat za sebou vozík s 5 metráky, tak už tvoje tvrzení je nesmysl. Pokud si koupí Imprezu jako soutěžní auto nadšenec, který toto „auto“ bude používat jen pro soutěže/okruhy, tak opět je tvoje tvrzení nesmysl. Pokud si ale koupí nějaký důchodce 8 válcovou limuzinu, se kterou bude jezdit jen „okolo komína“ do „kostela“ a k „doktorovi“, tak opět nebudeš mít pravdu, protože se toto „auto“ bude pohybovat v nízkém výkonu po 99,9 % své existence.

Zelí, Zelí, neměl jsi těch chyb nějak mnoho? Co se týče tvé rady, abych zlepšil chipováním mentální limit, tak to se děje. Já neustále „chipuji“ a celkem se mi daří. U mě na rozdíl od tebe je totiž co chipovat, viš? U tebe to na rozdíl ode mne nehrozí, není co chipovat. Mentální úroveň prvoka či žížaly nelze ničím zvýšit, ani tím chipováním…

Odpovědět  |   | 
Radek  |  07. 11. 2015 11:59

Ta Jawa350 je v ceně jako bonus ? :D

Odpovědět  |   | 

Co tady řešíte? STačí si pozorně přečíst nadpis článku a bylo by po diskuzi. Tam se píše, že "UMÍ" jet za 7 litrů, ne že se s tím v praxi dlouhodobě za těch 7 litrů jezdí. Jinak k věci - já osobně nevidím nejmenší důvod, aby lehký auto s relativně malým motorem nemohlo jezdit za spotřeby mezi 6-8/100. Spotřeba není o motoru (tam to je o fyzice, potažmo o termodynamice a mechanice), ale zbytek je o tom, kdo to řídí. Charakter jízdy dokáže ovlivnit spotřebu auta o 100%. Je zcela jasný, že kod "nechce", tak s tím za 7 nepojede. Ale kdo chce, tak pojede. Pak ovšem přichází otázka, zdali pro toho, pro koho je spotřeba zásadním faktroem, raději neřešit zcela jiné auto se zcela jiným motorem o jiném objemu a výkonu.

Ad downsizing: je to jen "podraz" na lidi a jejich oblbování. Pokud má motor rozpohybovat hmotu X, potřebuje k tomu vydat jistou energii. A´t je velký, nebo malý. Zatímoc ve velkém motoru se objem paliva spálí za dejme tomu poloviční otáčky ve větším objemu, u prcka se ho spálí na cyklus méně, ale těch cyklů bude o X% více. Je to řečeno silně zjednodušeně, ale energie v palivu je stejná a účinnost motorů podobná. Takže co jsem tím chtěl říct - že nelze čekat zázrak typu, že 1,0 motor pojede za 3x nižší spotřebu, než 3,0 motor. Kravina! Pro stejný charakter jízdy - průběh zrychlenía výsledná rychlost při stejné hmotnosti auta bude spotřeba velmi podobná. To nakonec dokazují kupy řidičů, kteří se nechali oblbnout např. kdysi Fabií 1,2HTP40 a ve výsledku jezdili az více, než kolegové s 2,0 motory. ( a to nemluvím o životnosti prcků - od pidi ložisek, přes tenké stěny válců, poddimenzované uzly jako pístní čepy, písty, ojnice, řetězy, atd...)

Mě by například daleko více, než odchylka spotřeba +/- 1litr zajímalo, jak je na tom Seat s celkovou odolnsotí, s odolostí vůči korozi = pro mě zcela absolutně zásadní parametr, jak se staví dýleři k řešení oprav/reklamací (u Forda již léta platí sloga" vše, co děláte, platíme my - tedy sorry, je to naopak, tzn. že vše si zákazníku zacáluj, tak jako vyjebávka v podobě 5ti leté garance u Kia - vše do puntíku zaplatíš) nebo zdali do kombíka dám dvě jídzní kola s demontovanými předními koly, aniž bych musel vozit střešní nosič a pod??? A tady se už tejden mele o litru postřeby sem tam...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  07. 11. 2015 18:03

Hlavny dovod je samozrejme v tom, ze objem rastie s tretou mocninou a povrch s druhou. Cim je v podstate povedane vsetko.

Odpovědět  |   | 
oxygen  |  08. 11. 2015 13:54

Audi A4 kombik, manual, benzin sestivalec 3,2 fsi tzn. origo N95, k tomu je to kombik a trvale quattro - a spotreba? Dlouhou cestu lze i za 6,7 svizne pak za 7,4-7,8 uzivat si lze uz od 8,3 a stylem plyn (do plnych 7.500ot) brzda na okresce cca 8,8-10,7 litru max...
Zadne turbo egr cidla mezichladice aj., tj. zadne prip. vydaje ani komplikace, nic + naopak bonus max. 7.500 ot, pruznost od 900 ot a nadherny zvuk - je to jako s tou M4, M3 a podobne

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  08. 11. 2015 14:37

To je vsechno hezky, jenze takovou kombinaci uz dneska nekoupis a kdo nema auto na par km/rok, ale na praci, tak kupuje novy. Myslim ze cupra je dobrou alternativou treba pro obchodaka, kteryho jezdeni bavi a nechce se nudit v dalsim naftovym posunovadle.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  08. 11. 2015 17:06

....trvale quattro?
Za motor samozrejme 1+

Odpovědět  |   | 
Aleš  |  08. 11. 2015 14:43
lipan  |  14. 11. 2015 19:25

Zdravím nadšence Leona! V lednu jdu objednávat (Seat Leon ST FR 1.8 TSI) - těším se jak díte. Chtěl bych se ale zeptat majitelů tohoto autíčka - je možný dostat od kufru (se sklopenými sedačkami) celé cyklistické kolo bez rozložení (tzn. bez sundání předního kola)? V současné době mám Peugeot 307 SW a tam kolo vleze jak do maminy. Dík moc za odpovědi.

Odpovědět  |   | 
Lad  |  14. 11. 2015 20:21

Zdravím kolego, taky mám objednaného Leona,stejnýho - ST 1.8 akorát DSG , kolo jsem tam nacpat nezkoušel, takže ti teda neporadím. Jak dlouhou čekací lhůtu budeš trpět, na jakou slevu jsi se dostal jestli se smím zeptat(já fyz.osoba-8%).Mně má dojít začátkem prosince, tak ti to pak můžu s tím horalem vyzkoušet, abys byl v obraze..

Odpovědět  |   | 
lipan  |  14. 11. 2015 21:56

Před týdnem mi bylo řečeno, že čekačka 4 měsíce (nevěřím). Byla mi nabídnuta sleva 9 % + další 3 % za referenčku. U jiného dealera narovinu 14 % (referenčka), takže se budu snažit cenu tlačit co nejvíc dolů (chtěl bych alespoň 15 % - fyz. osoba). Jinak držím pěstí, aby autíčko přišlo OPRAVDU v prosinci :D

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 29 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

13.  12.  2019 | | 103 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A