Souhlas. Mám ho půl roku a lze jezdit 2300 otáček max a jemně a jedu za 5.2. Nebo to víc škádlim a jedu za 7...Ale auto super, motor charizmatiskej a interiér pohodlnej, mě vyhovuje se všém všudy.
Vlastnim uz necele dva roku peugeot 5008 1.2 130k. Najeto cca 55 tisic a dlouhodoba spotreba 6,2L.Pri klidne jizde se da dostat uplne v pohode i pod pet litru. Jen pro zajimavost, cesta do Chorvatska v 6 lidech, uplne narvanym autem a rakvi na strese 6,7... Klidnou ustalenou rychlosti,dle predpisu. Jinak jezdim uz pomerne malo a motor pro normalni jizdu absolutne dostacujici i v takovem aute.
spotreba masakr :-(moje octavia 1,9 tdi 96 kw je oproti tomu zlata. lepsi starsi auto s naftou nez nove s tak silene zravym benzinem
Mercedes Kompressor, 170 koní - cca 200 km/h 11,5 l :-D ; při ustálené 130 km/h 7,7-8 litrů. Při dodržování limitů po městě 8,5 l; svižněji po městě 9,5 - 11 l vč. okresek. Takže to prostě žere průměr 9 litrů. Ale zase jsem ochuzen o nirvánu při dráždění tříválce :-))
Kdy si přečteme podobný test za podobných podmínek na něco koncernového ? Vezměte Octavii nebo Leona a prožeňte ho stejným způsobem, jaký bude rozdíl ? Peugeot 1.2 je motorem roku, 308 je autem roku, ale v Čechách to prostě bude pořád špatně, že ?
vacsina majitelov nechodí po dialnici ani na dovolenku ak raz za dva roky..v teste testovali aku má najvacsiu spotrebu tak tlacili na plyn..normalne predpokladám spotrebu cca blizsie okolo 6 litrov...ja na mojej Elantre 1.6 motor mám 37 ooo km a na nej a spotrebu som nemal este 6 litrov priemer 5.5 l/100 km..Iba CHUJ na Slovensku po uzkých cestách tlačí na PLYN!!alebo sa""ponáhla"" potom skoncí na trvalom pobyte v tichom prostredí,kde už nemusí jazdiť plyn -brzda!!B-]
to můj třílitrový benzín při dovustovce po německé dalnici bral 12.5 nač mít menší motor s menším výkonem a vyšší spotřebou při rychlém přesunu nechápu. strčte si ty oturbený sekačky do prdele.
Zapomněl jsi dodat, že to bylo před dvaceti lety. Zkus se podívat na hmotnosti aut v dnešní době a v dobách těch tolik oslavovaných superatmosfér...Všichni tam chcete miliardu blbin a vymožeností, ale ty si zkrátka taky vezmou svou daň. Klima, audio, vyhřívání toho a onoho... a najednou ty litry lezou více a více nahoru...
Hmotnosti aut se nicméně vzhledem k výkonu až tak zásadně nezměnily. Je pravda, že auto stejné třídy má dnes výrazně vyšší hmotnost, ale také výrazně vyšší výkon a je tedy stejně výkonné a stejné těžké jako staré auto... ale o třídu výš. Dnešní malé auto má rozměry, hmotnost a výkon auta nižší střední před x lety. Stejně tak dnešní nižší střední třída má rozměry, hmotnost a výkony jako kdysi střední třída. Takže pokud se podíváš na výsledky někdejší střední třídy s určitým výkonem a výsledky dnešní nižší střední třídy (což jsou auta stejně rozměrná, těžká i výkonná), pak můžeš dobře porovnávat vývoj ve spotřebě.
:-D cože? S tou hmotností je to v poslední době přesně naopak, odlehčuje se i kvůli spotřebě. Takže třeba 7 let staré C3 Picasso (1300kg) je těžší než větší a hlavně novější C4 Picasso (1280kg), které je o třídu výš.
Jasne a pak se tady nekdo probudil s rukou v nocniku. B-] Vicemene zadny bezny motor nejezdi za "12.5 pri dvoustovce", dokonce ani diesely. Trilitrovy benzin ma pri dvoustovce spotrebu atakujici dvacet litru.
A to je ono. Oturbený litrový tříválce jsou na ježdění ve městě a okrsky. Dálnice občas a nižší rychlostí třeba 110km/h. Pak je spotřeba OK.No a na rychlé ježdění po dálnicích tu jsou ty třílitrový šestiválce.Downsizing v celém portfoliu automobilky je cesta do pekel.
Tak jestli to ono nebude způsobeno tím, že tyhle oturbený sekačky NEjsou určené k rychlým dálničním přesunům. Důchodce si také na nákupy do Kaufu nebude kupovat Tatru 815 stejně jako na stavbu si místo tatrovek nebudou pořizovat Citigo, aby jim to žralo méně. Nač mít motor s menším výkonem? Třeba proto, že jej nechceš používat na dálnici při 200, ale třebas častěji ve městě a podobně. Tam si zas člověk může říci, nač mít větší výkon, když ho nevyužiju a žere mi to o pár litrů víc? Je to prostě o potřebách konkrétního člověka. Je nesmysl jej zatracovat z pohledu, pro který to auto nebylo stvořené a určené. Každopádně je pravda, že ta spotřeba auta není ani v provozu, pro který bylo stvořeno, zrovna nějak dobrá.
jasný výsledok testu.: Keď chcem lietať po nemeckých dialniciach 180, tak si nekúpim oturbenú 1,2 , keď chcem okresky, mesto, občas dialnicu, ideálna voľba.
Ale teď kde koupit ten dálniční koráb na rychlosti 180km/h????Kdo ještě dává do aut třílitrový šestiválce v benzínu bez turba? Ani nový Superb to nebude mít. :-(
to je zasto to samé jako s ekologií diselů nebo hybridů, za pár let se zjistilo, že malý disel zvýšil splodiny ve městech a teď je budou zakazovat nebo že energeitcké nákaldy na baterie jsou vyšší než spotřeba u Hummeru, tak i snížená životnost malého motoru vede k vyšším energetickým nárokům na nová auta potažmo motry, takže tato jejich ekologie je pěkné ekozvěrstvo
Zase článek co ukazuje diletantství autora..."""Na konci úseku ukazuje palubní počítač spotřebu 14,4 l/100 km. Přibližným přepočtem podle tankování mi vychází ještě o litr víc""". Tomu říkám metrologie.:-D:-D:-D
Spritmonitor, pánové, je to Spritmonitor. Sprit = německy šťáva neboli palivo. Se sprintem nemá ona služba opravdu nic společného. ;)
Zajimave: Temer kazdy tu na foru ma minimalne sestivalcovou limuzinu. :-) A pritom tu vetsina lidi pada do mdlob pri zmince o spotrebe vetsi nez 5 l/100km.B-]B-]B-]
Ale kdeže. To je šestiválec v TDIčku aby nás nesežral na provozních nákladech.
Rád bych upozornil redakci, že v názvu webu spritmonitor.de je slovo "Sprit", které označuje pohonné hmoty, nikoli "Sprint".
„Pokud víte, že budete pravidelně jezdit dlouhé trasy po dálnici vysokou rychlostí, máme v nabídce vynikající vznětový dvoulitr.“ A co když naftu nechci? Jaký mají benzínový motor pro rychlé dálniční přesuny?
Tak je to tak trochu bulvární nadpis. Tou 170-180kou u nás s tímto autem nikdo jezdit nebude, i když ano, těch 15 litrů je hodně špatný výsledek. Spíše by bylo zajímavější, kolik to žere při dálniční 130ce.
6,5l s manuálnou prevodovkou
Čili reálně řekněme 7 litrů, což už je dobré.
Když za 6 jede diesel při 130 těžko pojede benzin za 6.5. Ono by taky bylo fajn kdyby napsali jak to vůbec měří.
Dvojliter mazdy za tych 6.5 po dialnici v pohode pojde 130 pri 2700 otackach a bez turba.To turbo nam bol cert dlzny, namiesto poriadneho vyvoja motorov namontovali zobrali mnohe automobilky zdochly usporny trojvalec a namontovali turbo - vyriesene. Uz aby sa zmenil ten cyklus merania spotreby v EU...
mam G145a pri 130tacho to tych ca 6,5l , 145 tacho je za cca 7,5l . ale nesmie bt zle pocase
Jak to meris?
Diesely dnes už nejsou o moc úspornější než benzíny.
Při větší zátěži a na dálnici vždy.
Jsi si opravdu tak jistý? Koukl jsem teď na pár testů a cca 6,5 litru při 130km/h není pro benzin vůbec žádný problém. Pro zajímavost Fabia 1,2TSI/66kW 6,3litru, Octavia 1,4TSI/103kW 6,3 litru, Focus 1,0EB/92kW - 6,4 litru, Focus 1,5EB/110kW - 6,5 litru, Corsa 1,4T/74kW - 6,7litru, dokonce jsem našel testy, kde 1,2TSI a 1,2e-THP mělo naměřeno 5,8 na dálnici, což už mi přijde, že PP kecal skutečně brutálně. U atmosfér je to většinou trochu více (Civic 1,8/104kW 7,3 litru, Mazda3 2,0/121kW 7,0).A diesely? Fabia 1,4TDI/77kW - 5,7 litru, Astra 1,6/100kW - 5,8 litru, 308/1,6HDI/88kW - 5,8litru, Pulsar 1,5dci/81kW - 5,3 litru. Takže ano, rozdíl tu je, ale rozhodně to nejsou litry jako v minulosti.Pokud jde o zátěž, to také záleží. Nedávno jsem jel s 1,4CRDi a to byl třeba motor, který mě nepřestával udivovat tím, jak se mu v zátěži dramaticky navyšovala spotřeba. Zatímco na mém atmosférickém dvoulitru např. spotřeba v kopci moc neroste (rozumně kopcovatý terén - nahoru za méně než dvojnásobek spotřeby na rovině, dolů za nulu) mi spotřebu snižuje, u té nafty jsem byl na dvojnásobku rovinaté spotřeby v podstatě i při mírnějších kopcích a stejně kopcovatý terén spotřebu zvyšoval. Na rovině bylo tedy CRDi opravdu výrazně úspornější, ale při jízdě do kopce žral v podstatě stejně jako benzin (navíc mnohem výkonnější benzin), tedy navýšení spotřeby bylo výraznější. Ale u jiných turbodieselů to samozřejmě může být jinak.
Diesel je svoji kontrukci motor s vyssi ucinnosti nez benzinovy. Proto má podobně zkonstruovany diesel motor vzdy mensi spotrebu nez benzin. Ale pokud srovnate 3-válec s 6-ti valcem (mnohem vetsi mechanicke ztraty, mnohem vetsi ztraty pri spalovani, ruzne konstrukce potahovani sten valcu specialnimi hmotami apod, muze se stat ze diesel bude mit vetsi spotrebu nez benzin. Ta doba asi prijde. To, ze ten Peugeot zral 15litru neni mozne pokud nebojoval s protivetrem a nebo nejakou technickou zavadou. Rozdily ve spotrebe maloobjemovych motoru v plne zatezi nejsou tak velke jak se rika, ale z podstaty veci nemůže takový motor žrát méně než "normální" motor.Prostě maloobjemový motor je schopen v malé zátěži být úsporný. Větší motor tohoto není nikdy schopen. Mám několik BMW a jet s nimi za 5 litrů prostě nejde i kdyby jste jeli hodně pod rychlostními limity, nezrychlovali - nebrzdili apod. Na dálnici v zátěži taky dokážou žrát - ale rozdíl bud není žádný a nebo malý (s maloobjemovými motory).
Ty hodnoty spotřeby jsou místy nereálné. Ne že by v tom odkazu to bylo nějaké zaručené, ale při cca 140 km/hod je na 1,2 TSI 81 kW vykazuje spotřebu 7,8 l / 100 km. http://www.autocentrum.pl/filmy/nasze-nagrania/pomi... ... Spolupracovník má Rapid 1,2 TSI 77 kW a pro dálnici uvádí spotřebu kolem 7 litrů.
Ono je také otázkou, zda se měří podle tachometrových 130 nebo podle GPS. Což hned můžou být nějaké tři čtyři deci nahoru. Ale teda nechápu tu spotřebu z tvého odkazu. To jako fakt 1,2 TSI žere 5,5 litru při 90km/h? To je přece strašně moc, to by těžko někdo mohl dosahovat takovou kombinaci (což dle SM lidi schopni jsou). Mně na dvoulitrové atmosféře se 114kW a hmotností 1,4 tuny ukazuje PP při 90km/h dle GPS 5,4-5,7, což je v reálu cca 5,6-6,0 (dělal jsem dvakrát dvě měření v obou směrech v různých ročních dobách, takže tam třeba mohl být vliv jiných gum), a to mi při 90ce motor točí 2600 otáček (má jen pětikvalt a to ještě vcelku krátký). Nějak se mi nezdá, že tolik opěvovaná turba při tak malé zátěži a tak malých otáčkách budou žrát v podstatě stejně jako můj dvoulitr s krátkou pětkou. Od 1,2T bych při 90km/h čekal spotřebu tak někde okolo 4,7-5,0 litru.
Heh, to je zajímavé. Ze stejného serveru Polo 1,2TSI/81kW.https://www.youtube.com/watch... Při 90km/h jsou na 4,4 litrech (Fabia se stejným motorem 5,5!) a při 140km/h jsou na 8,6 litru (Fabia 7,8).
Také jsem se na to díval, jediný rozdíl je v převodovkách, Fabia automatická, Polo manuální, ale rychlost dosahují prakticky ve stejných otáčkách. Je zvláštní, že jsou tak velké rozdíly spotřeby. Napadá mne již jen, že není motor, jako motor a ve výrobě mají velký rozptyl parametrů.Navíc je zvláštní, že Fabia žere při nižších rychlostech více než Polo a při dálničních méně.
Tak ono tam může být více vlivů (pneu, aerodynamický odpor, hmotnost, vítr,...), ale aby byl rozdíl čtvrtinový při stejném motoru, navíc při stejných otáčkách, to se mi zdá být příliš i na to, že mají rozdílné převodovky. Ten automat snad nemůže mít tak brutální ztráty. To by se muselo sejít všecko najednou. Fabie by musela mít neúsporné pneu, plnou nádrž, silný protivítr, pesimisticky naladěný PP a Polo naopak úsporné pneu, má půlku nádže (takže skoro 20 kilo dolů), vítr do zad a ještě příliš optimistický PP. I tak to ale nevysvětluje to, že zatímco při 90km/h je to litr dolů pro Polo, při 140km/h litr nahoru. Fakt je to hodně divné. Vyplývá z toho buď to, že se PP nedá věřit ani orientačně nebo že podmínky při testu byly výrazně jiné a nevíme, zda opravdu drželi tutéž rychlost celou dobu nebo zda něco nedojeli, nepřibrzdili, zda třeba zrovna nefoukalo moc, když jela Fabia první test a Polo ten druhý, prostě něco, co by to měření tak moc rozhodilo.
vypliva z toho to, ze tie ich testy mau nulovu vypovedaciu hodnotu. Za mna velmi zbytocne palenie PHM , je to odflaknute . Ale zase ak tie videa su k clnkom, tak tam by sa mozno covek dozvedel o trase a podmienkach
Pokud jsi viděl více testů, tak víš, že pro testy využívají stejných tras pro všechna vozidla a zatím jsem si nevšiml, že by někdy "někomu" nadržovali. Prásknou vše, na co přijdou. Stačí se podívat na test Mazdy 3, zadní sedadla. V žádném jiném testu jsem to neviděl ani nečetl. Při svém testu Mazdy 3 jsem to zkusil a je to fakt.
Ale já přece nikde neřekl, že tam vidím úmyslné "nadržování". To, že použijí stejnou trasu ale ještě neznamená stejné podmínky. A prostě jednou na jednom místě může více/méně foukat, může to někdo jiný překazit tím, že musí na chvilu přibrzdit/rozjet se a už začnou výsledky lítat. Neříkám, že je to úmyslné, prostě 25% rozdíl u stejného motoru ve stejné kategorii auta na stejné silnici je strašně velký rozdíl a zajímalo by mě, co za tím vězí, protože je to strašně moc.
Jen jsem chtěl říci, že pokud to neovlivní něco jiného, tak mají stejné podmínky. Problém u tohoto je, že pokud by to byl např. vítr, tak to bude v neprospěch jednoho auta, ale tady to tak není. Předpokládám, že by nedělali měření, kdyby museli brzdit a znovu rozjíždět. To by nemělo smysl.
Hmm, a jak to pri tech 130 merili? Asi ne v obou smerech na stejne trase a s prumerem 130kmh, vid? Pak si ovsem ty vysledky muzou strcit za klobouk (to same ovsem plati i pro hodnoty v tomto testu u Peugeota, i kdyz se vic blizi realnym hodnotam). Pri mereni spotreby pri ustalene rychlosti (treba 130kmh) se delaji v testech celkem fatalni chyby, nikdy to nebude idealni ale alespon zakladni veci by mely byt dodrzeny - merit v obou smerech na stejne trase a prumer musi byt na danem useku 130, dle GPS. Jsou borci co v testech koukaji na okamzitou spotrebu, coz je udaj naprosto nesmyslny, jsou borci kteri do prumeru pocitaji i cestu na dalnici a cestu za dalnici, ktera spotrebu logicky o dost snizi (takze ujedou treba 150km, z toho jen 50 po dalnici, z toho se parkrat dostanou na 170 a hura, jedu za 7 :-D), jsou borci kteri meri jen v jednom smeru a prdlajs vi jestli cesta klesa nebo jim fouka do zad.Realne spotreby merili v autobildu na okruhu, kde se eliminuje to ze jedou z kopce nebo ze jim fouka do zad a vysledky , dost pro nektere neznale sokujici. Prius pro informaci jezdil za 8 (nutno rict ze test je starsi a byla to prvni generace, ale presto i v te dobe majitele priusu basnili jak jezdi na dalnici za 4-5 litru :-D). Zajimave jsou taky rozdily mezi diesely a benzinem, viz nize.Chapu ze mit okruh kde jde drzet konstantni rychlost neni tak jednoduche, ale bohate by stacilo kdyby se dodrzovalo co jsem psal, merit usek par km v obou smerech pri tempomatu ktery odpovida 130kmh a prip. pridat info jak bylo auto zatizene.http://www.autobild.de/bilder/was-kostet-vollgas... ... http://www.autobild.de/bilder/was-kostet-vollgas... ...
Spotřebu na dálnici jsem měřil tak, jak píšeš v posledním odstavci, zhruba 15 km úsek se začátkema koncem ve stejné nadmořské výšce, měřil jsem vždycky v obou směrech, vzhledem k malému provozu nebyl problém udržovat 130 dle GPS a udržet takovou průměrnou rychlost. Výsledek se v závislosti na počasí a větru lišil až skoro o litr, ale v průměru to bylo kolem 7,3 dle palubního počítače. U toho jsem měl zjištěno, že lže v průměru o dvě až tři deci benzínu, takže reálně to mohlo být někde kolem 7,5 nebo 7,6.. Byla to Fabka Combi 2.0 MPI, než jsem ji přestavěl na plyn, měl jsem průměr dle dotankování 6,8.
Jj, jedině tohle ma smysl. Kdyby tohle zkusili a napsali všichni u svých aut tak se o spotřebě dozvíme víc než z některých pseudotestu. Taky samozřejmě záleží na velikosti a tvaru auta, ja měl na mysli auto cca velikosti testovaného Peugeotu, u fabky to bude vypadat jinak, jak píšeš.
Optimální by bylo, kdyby si hodnoty spotřeby nemusi zjišťovat zákaznící sami. V podstatě by stačilo, kdyby se tak jako u staré normy uváděla spotřeba při 90 a 120 km/h.
Tak samozřejmě jsou to patrně jen hloupá měření dle PP na nějakém úseku dálnice a nejspíše jen v jednom směru, přesně těžko říci, protože to neuvádí. Já když si měřil spotřebu, tak jsem jsem to dělal v obou směrech a ještě jsem do toho počítal průměrnou odchylku PP (která u mě činí 6%), abych se dostal k přesnějším číslům. Okruh je samozřejmě nejlepší řešení, ale dosažená čísla z toho testu, která jsi poslal, nebudou při udržování rychlosti, ne? Název testu je "Was kostet Vollgas" a pokud umím jakž takž německy, měla by to být spotřeba při plném plynu a ne při udržování dané rychlosti. Protože ty výsledky jsou na udržování rychlosti nějak moc vysoké (ale na plný plyn mi zase přijdou být nízké).
Nápis je trochu zavádějící, chtěli poukázat na extrémy, ale v grafu vidíš spotřeby pri ustálených rychlostech. Ono třeba ten golf ma 170k tuším, výkon hraje taky roli - výkonnější motor ma pri stejně rychlosti vyšší výkon a ten musí z něčeho vzít.
No počkej... To auto může sice při stejné rychlosti poskytnout vyšší výkon, ale při dané rychlosti (pro její udržení na ustálené hodnotě) potřebuje jen určitý výkon, přestože umožňuje nabídnout vyšší. To, že mám třeba 2000 otáček při rychlosti 90 km/h ještě neznamená, že motor v takovém případě poskytuje např. 175Nm a 37kW. To jsou údaje pro maximální plyn. Pokud při 90km/h potřebuju třeba 15kW, tak těch 15kW mi bude dávat jak 1,2 TSI tak, 1,4TSI, tak i 2,0 TDI nehledě na to, že při té rychlosti bude moct jeden motor dát 35kW, druhý 50kW a třetí třeba 60kW. Otázkou je, který motor dokáže těch potřebných 15kW dát nejúsporněji.
Ne může poskytnout vyšší výkon ale skutečně ho poskytuje a platis za to zvysenou spotrebou. To, že by stačil vykon menší na tom nic nemění. Proto se taky dělají ACT motory nebo jak se to vypinani valcu jmenuje ktere nedela nic jineho nez snizuje vykon pri male zatezi, zpravidla konstantni rychlosti. Motor ma pri konstantni rychlosti vykon bud 15 nebo 35 nebo 50kw, ale ne "mohl by mit 50kW" ale "žere jenom jako 15kW". Vem si že jedeš na 6 rychlosti 130kmh a podřadíš na 4. Jedes porad stejne rychle ale s daleko vetsim vykonem (a spotrebou). Vem si třeba 1.2TSi v Octavii - při 130kmh ma vykon cca 55kW, verze s 1.4TSI 103kW nebo 2.0 TDI 110kW ma při 130kmh vykon cca 80kW - jaky vykon poskytuje motor takova je i spotřeba. Taky ovšem, když šlapnes na plyn to jede jinak nez u 1.2TSI z tech 130kmh.
Zkus se zamyslet nad tou blbostí, cos napsal :-)Točivý moment je síla na páce, která tě žene vpřed. Souhlasí? Pokud mám větší točivý moment, dostávám na páku větší sílu. Souhlas? Větší síla = větší akcelerace. OK? Výkon = točivý moment * otáčky. Pokud mám stejné otáčky a větší točivý moment, dostanu větší výkon a tedy větší zrychlení (protože větší točivý moment je větší síla na páce). Souhlasí?Pokud ano, pak dvě auta, která jedou stejnou rychlostí (třeba 130 km/h) a mají stejné otáčky, ale mají rozdílný točivý moment, musí mít dle rovnice výkon = točivý moment*otáčky také rozdílný výkon. Jenže, auto s vyšším výkonem má tedy při stejných otáčkách vyšší točivý moment, tedy větší sílu. Když jej tedy pohání větší síla (větší síla než v případě slabšího auta) a obě auta udržují rychlost, kampak se ti ta síla ztrácí? Další nemysl z tvé klávesnice. Cituji: "Jedes porad stejne rychle ale s daleko vetsim vykonem (a spotrebou)" Aha, takže výkon souvisí se spotřebou? OK, takže jedeme rychlostí 130 km/h s výkonem 55kW (dle tvé zvrácené teorie), spotřebováváme třeba 7 litrů na 100km. Dupneme na plyn. Pořád máš 55kW, přece podle tvojí teorie má při daných otáčkách auto vždycky stejný výkon. Jak je tedy možné, že s nohou na plynu ti stoupne spotřeba, přestože máš dle tvé teorie stále stejný výkon? Jak to, že najednou 55kW žere 13 litrů a ne 7? Nemělo by to dle tvé teorie žrát stejně, když přece po autu chceš stejný výkon, pořád oněch 55kW?Ten příklad s podřazením. Je to hovadina. Pokud podřadíš, dostaneš pořád tentýž výkon při udržování rychlosti. Zvýší se ti otáčky, zvýší se spotřeba např. díky zvýšeným odporům (byť ani to není pravidlem za určitých podmínek), ale odebíráš pořád stejné množství kW. Pokud ale šlápneš na plyn (teprve až tehdy), u nižšího stupně máš vyšší otáčky a tedy můžeš dosáhnout vyššího výkonu a větší akcelerace.
Kolega, dostuduj fyziku a potom vypisuj komentare
No s myšlením by jsi měl začít hlavně ty sám, moc ti to nejde. Že se tvoje akademické počty nesetkavaji s realitou je holt tvuj problem, ne muj. K tvým nesmyslům:Cituji" Další nemysl z tvé klávesnice. Cituji: "Jedes porad stejne rychle ale s daleko vetsim vykonem (a spotrebou)" Aha, takže výkon souvisí se spotřebou? OK, takže jedeme rychlostí 130 km/h s výkonem 55kW (dle tvé zvrácené teorie),"- zvrácené to je tak maximálně v tvoji hlavě, kdybys to co máš na hlavě zaměstnal vyhledáním faktů by jsi zjistil, že takový výkony podává motor realného auta při cca 130kmh na 6. rychlostni stupen. Ale ty jsi holt takový lumen že bys mel asi napsat do Skody Auto že jsou debilové že mají takový graf výkonu u Octavie 1.2 TSI 77kW, protože ty jsi spočítal že by to mělo být jinak :-D. Cituji "Dupneme na plyn. Pořád máš 55kW, přece podle tvojí teorie má při daných otáčkách auto vždycky stejný výkon."Auto ma pri stejnych otackach cca stejny vykon. Proto taky existuji grafy vykonu v zavislosti na otackach, víš? ;-) Ale kdyz dupnes na plyn ty otacky i vykon zvysis a uz tam mas vic nez 55kW."Jak je tedy možné, že s nohou na plynu ti stoupne spotřeba, přestože máš dle tvé teorie stále stejný výkon?- nikde jsem nepsal, že když dupneš na plyn máš stále stejný výkon, právě naopak. Když už to máš v hlavě pomotané, tak bud tak hodný a neargumentuj vecmi ktere jsem nenapsal. "Jak to, že najednou 55kW žere 13 litrů a ne 7? Nemělo by to dle tvé teorie žrát stejně, když přece po autu chceš stejný výkon, pořád oněch 55kW?"- tvuj zakladni omyl je v tom, ze uz tam davno nemas 55kW ale vic, takze ti to logicky vice zere. S nohou na plynu zacnou stoupat otacky, stoupat bude tedy logicky i vykon a logicky i spotřeba. Vykon nezustane stejny. Totez se stane kdyz podradis a zachovas rychlost, máš vyšší otáčky motoru, vyšší výkon motoru, vyšší spotřebu. Psal jsem to v predchozim prispevku, staci umet cist. Nebo ty máš snad auto které jezdí při ustálené rychlosti 130kmh na 6, 5, 4 i 3. stupen se stejnou spotrebou? Asi ne, že?Cituji "Ten příklad s podřazením. Je to hovadina. Pokud podřadíš, dostaneš pořád tentýž výkon při udržování rychlosti. Zvýší se ti otáčky, zvýší se spotřeba např. díky zvýšeným odporům (byť ani to není pravidlem za určitých podmínek), ale odebíráš pořád stejné množství kW. Pokud ale šlápneš na plyn (teprve až tehdy), u nižšího stupně máš vyšší otáčky a tedy můžeš dosáhnout vyššího výkonu a větší akcelerace."- No pokud podradis a zvysi se ti otacky asi tezko bude motor podavat porad stejny vykon :-D Spotreba se ti zvedne hlavne kvuli tomu ze tocis vyssi otacky, ty ale soucasne davaji vyssi vykon. Pri 130kmh ma motor napr. otacky 3100/min. na 6. kvalt, na 5. uz to je napr. 3800, na 4. 4 500, na 3. 5200. Je jasne ze kdyz dve stejna auta jedou ustalenou rychlosti 130kmh, jedno ma zarazenou 6 a druhe 3, pak to druhe bude mit daleko vyssi spotrebu, protože jeho motor jede ve vyssich otackach.
Ty jsi doopravdy blázen...
Hezky napsáno, leč si myslím, že zbytečně. Když někdo může tvrdit to, co tvrdí a ještě si za tím stát, tak jsou tohle řádky, které pravděpodobně nepadnou na úrodnou půdu.
Taky mas motor jako Mino, ktery ma stejny vykon bez ohledu na otacky? :-D
Tak to se sakra pleteš ;-) ... motor dává takový výkon, jaký po něm požaduješ regulací plynového pedálu. Kdyby to bylo tak, jak popisuješ, tak motor neudržuje rychlost, ale zrychluje (dokud ten výkon bude pro to zrychlení dostačující, pak by zase rychlost udržoval). Při konstantní rychlosti, v případě jednoho stejného auta, které potřebuje pro udržování rychlosti po rovince třeba 120km/h výkon 40kW je úplně jedno, jestli ten motor má 80, nebo 120kW. Stále je potřeba jen těch 40kW, což u jednoho motoru znamená 1/2 maximálního výkonu a u druhého 1/3 maximálního výkonu. Pak záleží na efektivitě spalování a od toho se odvodí spotřeba. Ale rychlost jako taková si ve všech případech vyžádá jen těch 40kW po rovince (v ideálních podmínkách). Spotřebu pak mohou mít oba motory velmi podobnou.Co se týče vypínání válců, tak to je jen kvůli snížení mechanické práce motoru (neotevírají se ventily, snižuje se tření, nevzniká prázdná komprese, ...).
No pleteš se ty, a těžce. Podle toho co píšeš si snad v životě neseděl v autě. Ted prozradim pro tebe asi velke tajemstvi, v aute je jedna vec o ktere evidentne nemas tuseni, a té se říká PŘEVODOVKA. Když podřadíš, musíš zvednout otáčky motoru abys jel porad stejne rychle, to snad jeste dokazes pochopit. No a kdyz podradis a zvednes otacky to neznamena ze zrychlujes, nakrasne porad drzis stejnou rychlost, ale na jiny kvalt, a motor toci vyssi otacky a podava vyssi vykon (nebo mas snad auto se spalovacim motorem u ktereho kdyz vytocis motor poskytuje porad stejny vykon bez ohledu na otacky? :-D ). Takze muzes jet při různém výkonu motoru stejnou rychlostí. Uz jsi to pochopil?S ACT jses taky vedle, valce se porad toci, na treni neusetris. To ceho dosahnou vypnutim zapalovani ve dvou valcich je de facto zmenseni objemu motoru - spalovaciho prostoru.
Jsi pracovat do Autosalonu na Prime, tam se svoji inteligenci zapadnes. Vždy si rad poslechnu ci prectu názor těchto odborniku na temata tykajici se aut, je to fakt zabava!!!
Koncem loňského roku byl v Auto Tipu strašidelný test spotřeb automobilů při maximální rychlosti. Auta na benzín měla spotřebu od nějakých 13-14 litrů až o hodně výš, diesly taky přez deset, takže pežotova patnáctka není vůbec nic divného. A že někteří lidé nedokáží jezdit úsporně neznamená že to nejde, jsou i jiné testy, kde je udávaný reál něco nad 5-6 litrů. Pamatuji si jak před nějakými osmnácti lety byl v Mladé frontě senzační nadpis Octavia má spotřebu 15 litrů ! A vo co šlo ? Na neodklizeném zasněženém mosteckém autodromu si novináři vyrazili zajezdit na plný plyn co to šlo, maximálně na trojku. Ale porovnávaná konkurence jezdila za prý o hodně míň, tedy nejméně Vectra za baťovských 13,9, zbytek 14 a něco, prostě ohromná senzace v nadpisu. Takže asi tak, spotřeba auta je spíš takový malý test inteligence a schopností.
No jo, jenže to byly spotřeby při maximální rychlosti, zatímco testovaný Peugeot nejel maximálkou a měl spotřebu vyšší.
Překvapuje mě proč se stále tolik lidí diví spotřebám přeplňovaných zážehových motorů.Málo kdo si uvědomuje,že třeba právě tento testovaný pohon svými výkony odpovídá atmosferickému motoru o objemu nějakých 2.4L.Pokud s dva čtyřkou pojedete jak k ohni,těžko to bude za "pět a půl".
Ale pan kolega, ak niekto robi 2,4 l hladky benzinovy motor s vykonom 130 koni, mal by radsej vyrabat damske spodne pradlo. Je to dnes uz predsalen trochu malo (a bolo aj pred 20 rokmi).Lexus GS 3,5 V6 AWD, 317 koni - pri dodrziavani predpisov na okreskach cca. 8,5-8,8 l/100 km, mesto aj 13, normalna svizna jazda (priemer na 30 tis. km) 10,8 l/100 km, plyn/brzda bez rychlostnych limitov 12-13,5 l
já divím, že tento turbo pidižvík má stejnou spotřebu jako normální turbobenzinový motor (2.0T) v podobně velkém autě.
Na tom není nic zvláštního .Pokud z 1.2l a 2.0l budeš brát stejný výkon ,tak jejich spotřeby budou obdobné.Zážehové motory nejsou prpetuum mobile.
co tak pozeram, tak 1.6 turbo 147 KW, ma podobnu spotrebu ak nie aj nizsiu..Asi nieco ten automat, zvysi, kludne aj liter, ale zazraky sa nedeju s tymito motormi. Asi skor 1.6 diesel priplatit, alebo 1.6 turbo benzin.. Realne velmi usporny trojvalec 1.2 kompressor ma Nissan co davaju do Note.
Pri dodrziavani predpisov to realne pod tych oslavovanych 6.7 zvlada s absolutnym prehladom aj jednasestka oktavka, ktoru mame v rodine a ten motor je konstrukcne tri dekady stary a ovela jednoduchsi !!!
No, není to sice zrovna málo, ale 1,6ka oktávka za prvé zdaleka nemá takový výkon a myslím, že by se pod těch 6,7 asi moc nedostala. Je nutné si uvědomit, že okreskovou část nebude problém při dodržování předpisů udržet výrazněji pod 6 litry, ale ta zpáteční cesta dálnicí by s oktávkou znamenala nejspíš něco mezi 7,5-8 litru, takže dost pohybuji, že to v průměru dá nějak výrazně pod 6,7 a už vůbec ne s absolutním přehledem. Být těch 6,7 jen ta okreska, tak pak ano, to by byl opravdu průser jak prase.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/36-Peugeot/... ... nebude to tak zle, testeri sa ltt dostali na 6,7 a ludia s tym idu aj za 7l priemer
Spotreba pri 130 6.3l s manuálnou prevodoukou neni zla hodnota. S rodinou sa nejazdi moc agresivne, takze spotreba tohto rodinného auta s manuálom bude dobra.
http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/A... ...
Se závěry článku souhlasím. Od 10/2013 mám 301 s tříválcem 1,2ccm. v provedení Ambiens. (Stejná motorace jako u 308). I když jsem celý život jezdil se čtyřmi Škodovkami (jsem důchodce) ale na důchod jsem si koupil pohodlné rodinné auto, které mně opravdu potěšilo svými jízdními vlastnostmi a hlavně spotřebou. Mám najeto 18.000 km, z toho asi 8 tisíc po dálnici, se spotřebou 5,2 na letním obutí a 5,4 na zimních. Spočítána spotřeba matematicky, idikace na displey je mirně vyšší. Je pravda, že mírně překračuji povolené rychlosti ale na dálnici jezdím jen do 120km/hod. Při 140. je už indikováná spotřeba 8,5 l. S Fabií 1,4 jsem jezdil za 6,9 v létě a 7,7 v zimě a proto si Paugeota 301 s 1,2 motorem nemůžu vynachválit jak pro spotřebu jak pro jeho příjemnou jízdu.
když jsem nějakou dobu užíval bráchovo Volvo V40 2.0T 163PS MY01, tak jsem jezdil v podstatě se stejnou spotřebou. Dlouhodobý průměr jsem měl 8,6 podle tankování. Minimum na 7 litrech (Teplice-Praha-Teplice po D8 a okreskách). Maximum cirka na těch 13-14litrech.Kde je sakra nějaký přínos těchto maloobjemových motůrků?
Jistě,přínos není žádný. Mám podobnou zkušenost, kdy se Suzuki Kizashi (2.4) po dálnici ve dvou osobách a s plně naloženým kufrem při rychlosti 180km/h. byla průměrná spotřeba 7,2l/100 a ve městě mezi 8-9l. Nevím, co by se muselo stát,aby spotřeba tohoto auta byla nad 10 l ? Musel bych jezdit stylem brzda plyn a snažit se každého dojet a předjet. Pravdou je, že velmi záleží na tom, jak citlivou má řidič nohu na plynu a jak využívá kynetiky auta. :-O
Kurna cely vyspely motorizovany svet to nedokaze ale japonci ano. Oni su fakt dobri.B-]B-]B-]
Moje Mazda3 ma benzinovy dvoulitr bez turba. Jezdim sam s nenalozenym autem dlouhe trasy bez dalnic jen "lehce" nad dovolenymi rychlostmi. Najeto zatim asi 16000, spotreba podle vyrobce 5.1 kombinovana, podle pocitace dlouhodoba 5.6, podle tankovani 5.8. Nemam duvod si cokoli vymyslet.Oni su FAKT dobri.
No pokud ti přijde normalni to že mu to bere 7 při 180kmh, pak neco normalniho neni s tebou. Takhle zazracni jsou japonci FAKT jenom v diskusich.
"Mám podobnou zkušenost, kdy se Suzuki Kizashi (2.4) po dálnici ve dvou osobách a s plně naloženým kufrem při rychlosti 180km/h."to je predpokladam hluboke nedrozumneni a ryhlost bola 110km/h :-D:-D . http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/A... ...
Mirku souhlas. Fabickari te tu sice ubijou, ale vim o cem mluvis.
Na papire ;-) S KOMBIKOVOU OMEGOU ROK 2003 2.5 DTI R6 (bmw m57) v automatu mam po meste 9,5 litru na sto dlouhodobe. Auto ma prazdne 1750 kg.
Pro srovnani - Omega Caravan 2002, 3.2 V6 v automatu - po meste okolo 14,5l, mimo mesto cca 8,5l Je to sice stary verk, ale po skoro 300t Km vypada a chova se porad lip nezli vetsina novejsich aut s tretinovym najezdem. Predpokladam, ze vsechny ty 1.4, 1.2 a podobne moturky se nedoziji ani desetiny toho, co tahle obludka - ale na ecorallye to zrovna neni.
Jasný důkaz, že spotřeba u nízkoojemových motorů NEKLESA' a jejich životnost je otázka. Kam tedy kráčí celá ekologie a nařízení EU ?
...kraca do Tvojej penazenky a odtial prikazany smer jednosmerka na ucet vyrobcom, servisom, ich dodavatelom a bruselu.
Je to klasicky neobjektivní,všechny automobilové servry mají pod palcem němci a ti budou pomlouvat vše,co nepochází z jejich produkce.Je to jen ovlivňování prodejů-nic víc..Tohle auto ve spotřebě poráží Tsi i EcoBoost-testy jsou dohledatelné na webu.Je to pro němce velmi silný soupeř a proto se na něj musí plivat,plivat ,plivat.....
tiez sa mi tym 14,4l plus 1l na real nechce verit. Keby to pri tej rychlosti tocilo 5000rpm, tak o.k, ale takto tomu neverim. Aj ked za dazda a pritivetru uz by ten udaj pomali mohol aj sediet. To si dokaze vypytat svoje
"Reálná spotřeba paliva v běžném provozu nezáleží na tom, co je napsané v technickém průkazu, ale na řidiči a jeho způsobu jízdy ." Tak to redakce objevila Ameriku:-D:-D:-DDoufám že stejnému testu podrobíte ochcávku 1,2 to bude určitě úplně něco jiného.:-D:-D:-D
Ta to ma za 13.4 při maximálce 193kmh, spokojený? :-D
Automat?
Myslím ze ne, ale při ustalene rychlosti zásadní rozdíly ve spotřebě nebudou. Nehledě na to, ze kdyby to byl automat pak to bude dsg a tam nebude rozdíl žádný.
Oktávku 1,2TSI a v automatu. :-) Hodnoty spotřeby budou podobné.
Nadpis trošku bulvární, závěr naštěstí s logickými argumenty a kdo přemýšlí, tak se poučí a ví že spotřeba je hlavně o přemýšlení, toho kdo řídí. Tak si z toho vezměte ponaučení, kluci ušatý, až skončíte se čtením a přemýšlením u údaje o maximální spotřebě a začnete povykovat.
Nicméně některé motory žerou jak prokopnuté a můžeš o tom přemýšlet jak chceš a nic s tím neudělášVypadá že tenhle k nim patří taky
A nedá mi to a tak ještě doplním :-), tohle taky jezdí za 7, ale i za 15 L, má 2 tuny, 280 koní a objem 3,6 L, tak nevím co si teď vybrat, vlastně vím, jezdím delší trasy ;-).https://www.youtube.com/watch...
Souhlas, pokud i úsporná lehkonohá jízda mimo město vykáže o polovinu větší spotřebu než tvrdí výrobce, je něco hodně špatně. Nechápu k čemu je ten maloobjemový motor dobrý, když i ve svém nejlepším režimu práce takhle zklame
Žádná sláva pro frantíky. S 15 let starym Zetecem 2.0 l jezdim venku za podobný údaj jak tohle (někdy víc, někdy míň) a na ,,německé,, dálnici se tomu přes 10 taky moc nechce.Ve finále mám průměr pod 10 - rychlá jízda na dálnici + centrum Prahy. Takže downsizing opět nezklamal :)
Sorry ale sebelepší kultivovanost ani měničový automat takovou spotřebu nedokáže ospravedlnit. A kombinace malé benzínové turbo + automat + poměrně velký kombík = záruka vysoké spotřeby. Udávané hodnoty ale překračují rozumné a akceptovatelné meze a vymykají jak 1,2-1,4 TSi, tak 1,0 Ecoboost. Já jezdím s 1,4 TSi 90Kw po měste i na dálnici ( 130 ) za 6,5, na okreskách za 5 a když to ženu 160-170 tak 8 l. průměr mám 5,9. Takže na spotřebě by měli frantíci hóóódně zapracovat.
ty by si mal zapracovat trosku na logickom mysleni. Este som nestretol redaktora, ktory aj ked sa snazil o eko jazdu, tak mal dobre hodnoty. Aj tento redaktor sa snazil o eko jazdu a napriek tomu ma hodnoty take, ako nemec normalnu, priemernu jazdu a nemec sa pozera menej na spotrebu ako cech/slovak.
Na myšlení zapracuj ty, "ekojízda" v pojetí redaktora znamená jízdu průměrného člověka, tedy běžný silniční přesun. Žádné pedály na podlahu, ostré průjezdy zatáček a rychlejší akcelerace. A můžeš být klidný, vzhledem k lenosti tankovat se naopak Němci na spotřebu dost ohlížejí, zejména mimo dálnice jezdí spíš plynulým jízdním stylem s minimem brždění a akcelerací. Skutečná ekojízda by vypadala úplně jinak, ale to bys musel mít taky nějaké ty životní zkušenosti...
asi se budeš divit, ale eko jízda není pomalá jízda. Např. ty průjezdy zatáček právě musí být rychlé. Nemůžeš před zatáčkou přibrzdit a po ní přidat. Musíš jet konstantně zatáčka, nezatáčka.
Ale pane, trochu soudnosti do prispevku... Ta vase cisla jsou ponekud nesmysna, co myslite...;-)
Služební C5 1,6THP normální ježdění čr státnice + dálnice na limitu pod 7 litrů. Dálka dálnice Německo při průměrné rychlosti 136km/h na pětistech kilometrech je 9,3l/100km...tři lidi a plný kufr...jsem spokojený!
Mam 1.4 TSI v A3 103kW s vypínáním válců a po okreskách se dá jezdit za 5. Město mam tak 7 a dálnici při 130 tak 6.5. Celkově a dlouhodobě jezdím za 6.2
Stačí se podívat na spiritmonitor na mého golfa. Na rozdíl od tebe vím za kolik a v jakých situacích jezdím. :-D
A urcite to budou vede moc dobre i ti za tebou jak jezdis :-D
Sice nemám osobní zkušenosti s 1.4, ale vím jaký rozdíl dokáže u 1.8 118kW udělat citlivej řidič a schopnost vhodně a včas řadit, po městě se dá jezdit do 8 a mimo bez loudání do 7, takže já Vernymu věřím.
170kmh se spotřebou 8litru u benzinoveho motoru? Totální nesmysl.
Píše 160-170 což bude skutečná rychlost kolem 140-150, samozřejmě počítač něco taky přilže, takže ve finále to může skoro tak vypadat. Mě počítač při rychlosti 190-200 ukazoval asi 13 1.8 Okt., kamarádovi co jel ve dvolitrový atm. 4x4 to ukazovalo asi o půl litru míň. Při trvalé skutečné 170 souhlasím že je to velmi nepravděpodobné.Myslel jsem ale spíš trvalé běžné ježdění, málo kdo to umí, s auty co jezdím se hravě dostávám do údajů od výrobce a to přitom čítám legendy jak to nejde.
Z podstaty měřícího cyklu NEJDE jezdit s menší spotřebou než udává výrobce!Fyzikální zákony platí.
Máš pravdu že chyba tachometru se taky dost může podílet na těch zázračných hodnotách. Nedávno jsem ale jel s atmo 1.6 (ma to kolem 120k) v Hyundai i30 combi a vzalo to 8 rovnych (a to nevim kolik kecal PP) pri 130kmh, tak si rikam ze 170kmh se stejnou spotrebou mi nejak nesedi. Navic kdyz si vezmes nektere testy spotreby pri vyssich rychlostech, tak to proste nemuze byt pravda. Co se tyka bezneho jezdeni, tam se to tezko srovnava, kazdy jezdi nekde jinde (mesto) atd., takze se do tehle diskuse moc nepoustim. Ze je mozne jezdit za papirovou spotrebu je asi mozne, ale s u nejnovejsich aut to uz musi byt docela fuska ;-)
U těch turbíček to zas taková fuška není, třeba ta 1.8 táhne v 1500 už pohodově a tak jen stačí včas řadit a netočit a překračovat 2000 (myslím ve městě), s tímhle motorem to rozhodně provoz nebrzdí a nežere to, pokud to není ve městě vysloveně zasr.... je spotřeba v pohodě do 8. S těma malejma mixerama nemám zatím moc možnost jezdit, ale princip bude asi stejnej.
to bych si radsi nechal svoji octavii combi, 2004, 96 kw, tdi se kterou jezdim po praze za 8 a mimo za 4,5 :-)motor je fakt zrout, chce to naftu
U nafty je problém to, co je za autem. Víte jak ta spálená nafta smrdí do okolí? Chce to trochu ohleduplnosti. Je normální, že nepálím v kotli PETky když je v okolí plno domů. S naftou je to podobné.
Já když jedu tak sedim v autě... co je za ním je mě těžce u prd. Jestli ty nemáš na auto a musíš chodit pěšky, tak mě to mrzí, ale i kdybys z toho smradu umřel, tak je mě to jedno, jako to když neumřeš :-D
To si ale zabil. Nemame 90-te roky.B-]
Nemyslím si. Povívejte se co se valí těm např. Oktávkám a Superbům z vejfuku. Černej dým a kyselá vůně.
Vidím, že jste znalec :-) . Ta kyselá vůně je od filtru pevných částic pane a ten dým? Podívejte se kolem sebe, kolik lidí čipuje motor. Motor nedokáže spálit množství nafty a proto se ta nafta musí někde objevit. Stačí Vám toto vysvětlení? Kolega má VW Passat 2.0 TDI 125 Kw (2012), auto má natočeno 280.000 Km a bez jediné chybičky, až na rezonující obložení palubní desky kartáčovaným hliníkem.
Ta kysela vune jde z jointa co hulis.
Zajimalo by me jak moc nalozeny vuz vykazoval tyto hodnoty? Jinak ta cisla vypadaji hrozive a jen potvrzuji, ze maloobjemy vysaji zasoby ropy mnohem rychleji nez velke motory.
Ja mam na c3 prutech 1.2 60 kw a plne nalozeny neda viac ako 8 l na 100km mozem ho katovat kolko chcem ide oto ake je velke a tazke auto lebo do 1.5 tonoveho je to okj ale do 2 tonoveho to je pre motor trapenie 308 nieje velka ale je to blbost
"maloobjemy vysaji zasoby ropy mnohem rychleji nez velke motory" - s takýmto generalizovaním si dovolím nesúhlasiť. Môj Seat Leon ST (velkostne velmi podobný tomuto Peugeotu) s 1.2 TSI má dlhodobú spotrebu za doterajších najazdených 18 tis. km rovných 5 l/100 km benzínu aditivovaného VIF-om. Čo je cca o 1,3 litra menej ako som mal pri rovnakom štýle jazdy a na tých istých tratiach na mojom bývalom aute Kia Rio s 1.4 atmosférou. Pričom Rio bolo menšie, lahšie a menej výkonné auto.
Bolo by korektne voci citatelom, keby ste neklamal!!!B-]B-]B-]
Mohl by jste zkusit někdy to auto naložit jak lidmi tak nákladem a trošku se prohnat po německé dálnici. Pak napsat jakou jste měl spotřebu. Je jasné, že pokud auto jen tak lechtáte, navíc na trase, kterou dobře znáte, tak Vám bude odměnou krásné číslo na PP.Navíc by mě zajímalo zdali těch 5 litrů je podle tankování nebo palubního počítače. Předem Vám děkuji za odpověď.
No pred 2 týždňami som sa s ním "prehnal" nemeckou dialnicou na trase Salzburg - Innsbruck a spotreba sa držala cca 5,2 l/100 km. Vzhľadom na to že skoro na celej trase boli rýchlostné obmedzenia 110km a 120 km/h. Išli sme lyžovať - 3 ludia + lyže a batožina, trasa 2x900 km s nastaveným tempomatom 120 km/h okrem úsekov s obmedzenou rýchlosťou. Výsledná spotreba tam aj späť - 5,2 l aj podľa PP aj podľa tankovania. Môj palubný počítač meria na desatinu litra presne. Ak by som ale mal v pláne jazdiť často dialnicami (ktoré v mojom regione sú zatial velmi riedko) tak si asi 1.2 TSI nekúpim aj ked vyslovene problém na dialnici nemá. Keďže som ale vedel že 90% kilometrov na ňom nakrútim na okreskách a že pri ako ste uviedli "lechtání" tento motor je na benzín velmi úsporný, tak preto som si ho vybral.
Ja mam 1.2 TSI vo VW Jetta a tieto tvoje spotreby povazujem za cistu fantasmagoriu.Ked jazdim 70% mesto a 30% okreska tak priemery mi vychadzaju od 6.5 po 7.2 l / 100km.A to jazdim dost opatrne.Ked jazdim trasu Bratislava - Geneva, tak mam priemer cca 7 - 7.2l /100km s tempomatom na 130km . Najazdenych mam 40K
To nevím, jak jezdíš, já mám taky 1.2 tsi v Rapidu, jezdím s tím denně do práce po okreskách a dlouhodobou spotřebu mám 5.3
Stano, si blby jak rampa. 1,2 tsi v tvojej jette je stary tsi. Leon st ma uplne iny motor.
Auto vezlo v kufru náklad o hmotnosti do 20 kg a seděl v něm pouze řidič.
Děkuji pane Červenko, o to strašidelnější ty údaje jsou. Dokážu si představit co udělají další tři lidi v autě a náklad vzadu s dynamikou a spotřebou. A tohle je vůz, který je určen pro přepravu nákladu a více osob.
Sám jsem byl zvědav na tu spotřebu, minulý měsíc jsem koupil nový Peugeot 308SW 1.2 Puretech 110 koní, už teda samozřejmě ten nový facelift 2018. Mám teda zatím najeto jen 2.000 km, ale jako rodinné auto super. Jeli jsme s manželkou a dcerou o víkendu trasa Znojmo - Ostrava tam a zpět, většinu času tedy po dálnici, takže 3 osoby, v kufru kočárek a dvě naložené cestovní tašky, na tempomatu nastavených přesně 130 a spotřeba na počítači 5.7l! Reálně podle natankování nějakých 5.83l/100km. Za mě naprostá spokojenost! Po zajetí by se měla spotřeba ještě o něco málo snížit, tak uvidíme.
Děkuji za vaši reálnou zkušenost.
Naprostý souhlas s Michalem. Jsem majitel P308 SW 1.2 110k, koupeno jako funglovka na podzim 2018 - aktuálně najeto 2000 km. Klasifikoval bych se jako pohodový řidič od 1500 do 3500 ot. - od koupě jezdím na zimních pneu, aktuální průměrná spotřeba 6,2l/100 km 90% kolem komína a do práce ( většinou město 11 km). Tankuju pouze u Benziny 95. S rodinou (2 dospělí, 2 děti) na pohodový výlet 80 km mírně kopcovitým terénem za 4,8l !!!! Motor je parádní, lehký, výkonný a do dnešního hustého provozu plně dostačující. Roční nájezd očekávám 10000km, takže mě nějaký nájezd za 20 let trápit nebude, protože to budou mít jednou děti na doježdění až získají řidičák :) Předchozí Mondeo 1.8l v benzínu, při koupi jsem chtěl znovu atmosféru, ale nabídka v dané cenové relaci je tak omezená, že padla volba na 3válcové turbo po svezení a přečtení všemožných recenzí. Elektrika se mi aktuálně jeví jako ekonomický a ekologický nesmysl s nepřirozeným vývojem.
Moc děkuji pane Michale, mam v hledáčku stejný typ vozu, jen ještě nejsem rozhodnut
Blbost :-D Na rychlé cestování 5 maníků + rakev na střeše přece stačí 1,0 od Škody. Všude to píší. To musí být pravda.:-D
Ještě zajímavější by bylo, nehamtat na plyn na D dálnicích, ale udělat pár koleček v dopoledních špičkách kolem centra Prahy.To bychom se asi také divili.
Jj naloženej kufr a 4 lidi v autě. Rychlý přesun z dovolené po DE dálnici. A 18l/100km jak vyšitých. :-O:-O:-O:-O:-OS benzínovou Lagunou jsem to dělával za 9-10l/100km.Kde jsou ty časy třílitrových V6...... ???? 3-[3-[3-[3-[3-[
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.