Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6

49 komentářů

Vladimir
6. března • 12:37

Vse co udelali je P.covina, auto z venku musel delat nekdo jiny nez zevnitr, jinak to nevidim to auto je jak hrzk ale uplne blba zenska, v golfech yem najezdil sluzebne 400 tis km ted mam sluzebni 308, 1.nemate si kam dst bryle ve vw ano, 2.nevidite pres venec na budiky pokud si volantem neolizujete kolena.3 mobil si taky nemate kam dat pokud ne pred radici paku kde vam v prvni zatacce vyleti4..vetraky na displaji?wtf je to nebezpecne nez se v tom nahrabete ste mimo cestu, katastrofa a dalsi vec ve 4 autech nam piskaji vetraky, v zime zamrza display a prestavaji jit sterace (auta do 20 tis. Km).a proc jakoze je to aspon jiny nez vsechny auta?no na hovno kdyz je to debilni, sterace jsou jak ze skodovky s porovnani s vw bavim se o aute ve stejne cene 500 tis.brzdove desticky kazdych 20 tis jakoze coze?jezdim stejne jak s vw a porad se meni desticky (ruzne servisy).naco mit docela dobrou holku kdyz muzu mit fakt dobrou. Uzijte si to s pezotkama ja bych si to za svoje nekoupil ani omylem.

Jouda
27. března • 15:45

Zvenku kopie Mondea / Focuse a zevnitř (hlavně palubovka) k zblití. To někdo myslí vážně ty budíky? K motoru se radši vyjadřovat nebudu ... :-D
Tuhle spotřebu dosahují výkonnější benzínové MOTORY!
Tady je krásně vidět "výhoda" downsizingu :-/

Ali
23. února • 21:59

Cca 3 měsíce máme 308 sw s 1.6hdi 85kW s manuální převodovkou v Allure. Najeto cca 5000 km v kombinaci 30% město, zbytek mimo město. Je používán jako rodinné auto. Je to cca 5 auto v řadě různých značek. Tolik popis situace. Než jsem auto kupoval, kromě zkušebních jízd jsem prošel většinu recenzí a testů modelu. Musím říci, že jednodenní recenze se s reálnými zkušenostmi moc neshodují. Nebudu hodnotit design, je to subjektivní věc každého. 1. Interiér a místo v autě: Z pohledu řidiče mě nevadí malý volant a přístroje nad volantem, ani na zadních sedadlech nemám problém se posadit, mám 187 cm. Vyzkoušená je i jízda ve 4 chlapech na hory do Rakouska a v pohodě. Většinou ale jezdím buď sám nebo s rodinou 2+2. Co bych v autě ocenil je více odkládacích přihrádek, Peugeot podřizuje vše designu a minimalismu. S odstupem času je neuvěřitelná diskuse v každé recenzi nad dotykovým displejem a ovládáním klimatizací :). Podezírám novináře, že už neví, co by v recenzích psali. Já osobně s displejem problém nemám, odezva dobrá, funguje i v rukavicích. Navigace perfektní, zobrazení info ve středovém panelu mezi budíky super. Za co bych designéry nepochválil je hliníková koncovka řadicí páky v zimě než se interiér zahřeje dost studí. Jinak materiály interiéru a zpracování je moc příjemné. Velikost kufru a hlavně pravidelné tvary pro rodinu OK. Co oceňuji je díra na lyže v sedačce, ale nevejdou se tam 4 dospělé lyže. Když už jsem u zadních sedaček, tak zapnout dětskou sedačku napoprvé do isofixu je síla. Druhý a další pokus je o moc lepší. 2. Motor, převodovka, jízdní dojmy: 308 sw je jednoznačně auto na delší cesty. Vyloženě se těším na každou delší jízdu. Nebudu řešit spotřebu, protože zda auto jezdí za 5 nebo 6 nemá pro toho, kdo najede soukromě 25 t. za rok podle mě význam. Jen pro zajímavost, s motorem mám zatím za celou dobu spotřebu 5.5 a nejsem brzda provozu. Delší převody jsou rozhodně fain na dálnici, na běžné okresce šestku zařadíte výjimečně a po městě jezdíte 50 na trojku. Co mě překvapilo, že u manuálu funguje tempomat až od čtyřky a kouzlu omezovače nějak ve městě nepodléhám. K řazení a řízení nemám v podstatě výhrady. Co dokáže podvozek rozhodit, je nerovnost do zadní nápravy v zatáčce. Ale za normálních podmínek OK. Brzdy musím pochválit, rychlý nástup a ostré. Co mi vadí tak je zvuk blinkrů, vždy si vzpomenu na starou 120 :). Co musím hodně pochválit jsou full led světla. Skvělé světlo v noci. Ještě poznámka k motoru. To, že je hdi dobrý motor, nemusím psát. Co mi ale vadí je, že nejde trvale vypnout start-stop systém. Na motory jsem ze staré školy a tak vypínat ho tlačítkem po každém startu není příjemné. Tolik pár postřehů z dosavadního používání auta. Osobně se těším na dlouhodobý test novinářů z redakce a jaké budou mít zkušenosti s autem.

Prouzman
22. února • 22:23

Zkušenostis autem jsou následující. Máme 5d s manuálem, takže jak řadí automat hodnotit nemohu. Máme ho od Prosince, momentálně tam je asi 6500 km. Nejprve tedy k těm věcem ohledně designu. Co se týká otáčkoměru, to je naprostá blbost, jelikož si toho člověk prakticky vůbec navšímá, takže veškerý obavy jsou zcela liché. Ten volant a posaz je trochu nezvyk, je třeba mít sedadlo výš. Ale po pelší jízdě vám to vlastně ani nijak extrémní nepříde, a snadno si na to člověk zvykne. Vzhledem k tomu, že je to auto pro ženy a ty stejně většinou mají pocit, že čim výš maj sedadlo tim líp, tak bych to taky jako problém neviděl. Ovládání vše na display, já osobně s tím problém nemám, jelikož většina nastavení se udělaá na začátku a pak na to už nesahám, ovládání hlasitosti, případně přeskakování písniček atd je na volantu. Na druhou stranu je fakt že ovládáníza jízdy vyžaduje větší pozornost, takže třeba klim by mohla mít samostatné knoflíky, aspon na nastavení teploty. I když doposavad nebylo vůbec třeba na to šahat, ale v létě to asi bude třeba, když jsou velkeé teplotní rozdíly.
Jízdní vlastnosti, zde mám jen slova chvály a je to obrovské překvapení jak moc dobré auto to je. Samozřejmě v rámci dané třídy a cenové relace a taky určení auto především do městskéhjo a příměstského provozu. V první řadě motor je opravdu super, nevěřil bych že to kdy řeknu, ale je to tak. Auto je svižné, ve sport modu reaguje okamžitě na plyn, snadno se točí, na druhou stranu nemá příliš výrazný brzdný účinek. I mimo obec to jezdí pěkně a rozhodně to není brzda provozu a to ani na dálnici. Trhač asfaltu to není, nic méně předjíždění a to i v kopci je bez problému, 10 km na předjetí kamionu rozhodně netřeba. Trochu dojem , respektive radost z jízdy kazí převodovka. Samotné řazení chod a přesnost páky super, ale to zpřevodování je zbytečne dlouhé a ubírá to na dravosti auta. Rozsah 4 od 45 do 160 nebo 3 od 30 do 140 a dávat za jedna pokaždé když to klesne pod 15 (protože dvojka se s tím pak dost pere) je podle mě dost nesmyslné. Podvozek je hodně komfortní (máme to na 16") ale zároven jistý i na rychlejší jízdu. Ale vyloženě mezní situace jsem nezkoušel takže nevím, normální ježdění v pohodě.
Spotřeba je celková od začátku provozu 6,4 l/100 s tím že žena jezdí tak 90% město a občas dálnice nebo státní. Aktuální je podle situace dá se jet i za 4,3 ale to je noční praha, takže bez kolon, vetšinou je ta tak kolem těch 5,5 - 6 za normálních podmínek.
To je asi tak v kostce vše co mě napadá.

Aladin
22. února • 21:57

Zajímavé je porovnání nabídky pro Čechy a Německo. V CZ lze objednat automatickou převodovku k nejvyšší verzi GT nebo k nejsilnějšímu dieslu. V Německu v GT pouze u benzínu. Pak mají další stupeň pod GT, tj. GT-line. Tam jde automat k benzínu i dieslu a u verze active ještě k benzínu. Dělají to v jedné továrně, nechápu proč do ČR nemohu objednat automat k normálním výbavám (ne GT), pokud nechci nejdražší naftu.

pacho
22. února • 21:14

no tak , musím konštatovať, že hlavní kritico 308-čky sú ľudia, kecalkovia, ktorí snáď ani prospekt od auta nevideli poriadne, ale už vedie, že všetko je zlé, lebo Peugeot. Preto vítam počin redakcie, dlhodobého testu, lebo len tak sa dá posúdiť nové veci či prinášajú plusy, alebo mínusy. Už ako to niekto poznamenal, že keď na niečo človek je zvyknutý, neznamená to, že je to dobré, a keby sa nehľadali nové cesty, tak dodnes chodíme peši, alebo maximálne na koni. Pretože s 308-čkou, mám odjazdené nejaké km, tak si dovolím niekoľko poznámok z praxe. Za toľko kritizovaný otáčkomer, by som vôbec nedal mínus, je to otázka prvého naštartovania, a potom je to v podstate šuma fuk ako sa otáč, a v konečnom dôsledku je to vcelku efektné. Maličký volant umioestnený nižšie, si hneď po pár km doslova "zamilujete". Teraz, keď sadnem do druhého auta, mám pocit, že ovládam zámorský parník. Detto prístrojovka nad volantom, je veľmi silno návyková záležitosť. Osobne si myslím, že za volantom si každý nájde tu svoju pohodlnú polohu. (v prvom rade treba spraviť niekoľko tis. km a potom kritizovať) O veľmi pohodlných sedadlách, hlavne v predu snáď ani netreba písať, a v triede určite nenájde konkurenciu. Kvalitne odhlučnený podvozok minimálne na úrovni o triedu vyšie. Veľmi dobré jazdné vlastnosti vhodné aj na nše cesti, nie len na nemecké dialnice, o tom vôbec škoda písať. Len taká drobnosť ako su ful led predná svetlá bez príplatku hovorí samo za seba. Ďalší detail, je napr, zatváranie dverí, keď porovnáš napr. s golfom, tak to je ako keby si zatváral plechovicu, oproti 308-čke. Čo sa týka dotýkáča, určite sú tam niektore chyby, ale to je otázka doladenia sftvéru, už v súčasnosti sa dá dosť prispôsobiť svojím potrebám. Nechcem byť proro, ale myslím si tade vedie cesta do budúcnosti. Nie každý má rád rôzne čudlíky, krútitka a iné zhovadilosti, tak je to všetko pohromade, a nemusím zakždým hľadať krútitka raz v pravo raz vľavo, raz na strope...Pochybujem, že by niekto vôbec bol schopný naraz nastavovať klimatizáciu, rádio, a popri tom ešte hrabať sa v navigáciii. Ale to ukáže až budúcnosť či tade vedie cesta. Čo sa táka predajnosti, tak Peugeot minulý rok bol čirnych číslach, ak to náhodou niekto nepostrehol, a konkrétne 308- mala minulý rok nárast o 62%, slušné čo?? http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/346338-jat... ...

Budiz
22. února • 20:36

Hezke ze date prostor ctenarum pro podnety.
Me by konkretne zajimalo, jak auto s takovou pohotovostni hmotnosti bude na kombinovane trase jezdit za 6l pri zakonnych limitech. Treba se pletu, ale auta jako megane nebo astra (tezsi) s obdobnymi motory si o tom jednoduse mohou nechat zdat. Dal me zajima odhlucneni pri dalnicnich rychlostech a komfort podvozku pri beznem jezdeni kolem zakonnych limitu, mam pocit ze toto auto spis cili na komfortni svezeni. Pozice za volantem/budiky - obzvlaste pri delsi ceste.Stupidita absence hardwaroveho ovladani (alespon klimy) je dle me zcela neoddiskutovatelna a cesta vpred to NENI.

marianrs85
22. února • 13:34

Mne sa 308-čka veľmi páči, ale zaujímalo by ma ako je to s ovládaním klimatizácie/kúrenia a rádia počas jazdy. Mám ford focus II a automatickú klímu, ale zlámal by som ruky tomu čo navrhol tak blbé ovládanie klimatizácie. Ovládanie celej klimatizácie cez tlačítka je úplne stupidné. Mám na ňom odjazdených už 11 000km za 6 mesiacov a stále som si nato nezvykol. Problém je v tom že sa to nedá ovládať po pamäti a stále musím odvracať zrak od cesty. Proste niet nad 3 klasické otočné ovládače a ešte k tomu je to umiestnené úplne dole. Preto by ma to zaujímalo ako sa to ovláda tu, ale myslím si že je to tiež hlúpo navrhnuté čo by bola škoda, lebo na focuse ma to dosť štve.

Michal
22. února • 18:42

Tlačítky na displeji po 0,5°C. Protože je to automatika, nastavuje si topení nebo klimu sama podle vnitřní a venkovní teploty.

marianrs85
23. února • 8:55

ja som narážal na problém že pri nastavovaní sa odvádza pozornosť pretože sa to nedá robiť po pamäti aspoň vo focuse kde je to cez tlačidlá. Tu to musí byť podobné aj keď tu je displej aspoň navrchu ale aj tak

Michal
23. února • 20:20

Stejně se vždycky podíváš, i když víš, kolik sis nastavil :-D PS: Jak často měníš teplotu u automatiky? Já tam mám v létě v zimě 21,5 a teplotu si u sebe nastavuje max. spolujezdec. Nepopírám ale, že točení kolečkem je mi malinko příjemnější.

marianrs85
24. února • 9:54

v zime vždy, keď sadnem do auta, pretože kým mám studený motor nechám si ofukovať čelné sklo studeným vzduchom, až keď zohrejem motor na prevádzkovú teplotu zvyšujem teplotu a pridám na ventilátore. Ak necháš kúriť hneď po naštartovaní motor sa ti neskôr zohreje, aspoň na dvoch autách to mám odskúšané.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
veto
25. února • 18:24

co to boli za stare plecky?
Na jednej strane sa tu pozastavujes nad komfortom ovladania klimy, na druhej strane si ten komfort sam znizujes tym, ze drkoces zubami od zimy v aute. To je take logicke.
Dnesne auta maju el spiraly, takze ti hned zacnu kurit oni. To, ci sa mi auto zohreje za 5km, alebo az za 6,5 mi je naozaj jedno.

Marek M.
21. února • 17:32

Přesunout budíky směrem k spodní hraně skla, považuji za velmi dobré řešení. Sám jsem vystřídal několik aut a mimo jiné i Peugeota 807. Na budíky těsně pod sklem jsem si zvykal pár desítek kilometrů a potom naprostá spokojenost. Další auto byl Ford Galaxy a ještě po půl roce jsem vzpomínal na řešení v 807. Člověk i když přeostří na bližší budíky, periferně stále vnímá, co se děje za sklem. Proto jsme domů koupili 5008 s head up displejem. Nevýhodou je poměrně málo informací, které zobrazuje, proto si myslím, že to řešení v 308 je lepší.

dhgd
21. února • 15:39

Tak když půl hodiny šteluju všema těma páčkama možné a nemožné kombinace, najdu jedinou, kdy vidím alespoň číst přístrojů. Ale nesmím se za volantem ani pohnout, abych tuto vzácnou konfiguraci nenarušil. Mám 196cm a z mého pohledu úplně zbytečné auto - nepoužitelné.

Michal
21. února • 17:57

Vysokým lidem tohle řešení vyhovuje více než malým. Ti nevidí přes volant na budíky a přes budíky na cestu. Já jsem neměl jediný problém. Kolik jsi s tím autem najel?

pan HAJZL
21. února • 6:56

1.2??? co to je? to je objem přihrádky ve dvěřích? No fujky! Jakmile není na prdeli minimálně 3.0 V6 tak je to zralé leda tak do odpadní roury!

Jimclark
21. února • 11:11

Doufám že to byl vtip.

John
21. února • 1:15

Peugeot ma problemy s predajom a nemale. Snazi sa vymyslat mozne aj nemozne, aby sa vyhrabal zo sraciek. No myslim si, ze takto to iste nepojde.B-]

Quebe
20. února • 21:14

Je třeba si také položit ruku na srdce a přiznat si, zda za tím volantem sedím správně. Vídám mnoho lidí, kteří v sedačkách leží nebo mají sedačku příliš vysoko a nebo jsou moc namačkaní na volantu. To pak v tomhle případě může činit potíže s výhledem na budíky.Ale je třeba začít u sebe, zejména kvůli bezpečnosti a seřídit si to správně. Já jsem sedával příliš vysoko + moc přilepený na volantu a přišlo mi to jako nejlepší. Pak jsem si zkusil sedačku seřídit dle doporučení a můžu říct, že hned po usednutí jsem se na to chtěl vykašlat - palubka působila mohutněji, volant pocitově daleko, nohy víc natažené no prostě nezvyk. Ale hecnul jsem se a už po týdnu bych se k původnímu nastavení nikdy nevrátil - o kolik se mi zlepšil komfort ovládání a jistota při jízdě, to byla paráda.Toliko i třeba k tomu, že nové se třeba zdá nejdříve naprd a nakonec zjistíme, že je to lepší :-)

mpolan
20. února • 22:47

S tím by se dalo souhlasit. Nejčastější problém je to obvykle proklamované "sezení hodně nízko", každý by nejradši tahal řiť po podlaze...

R
25. února • 16:41

Jenomže čim sedis níže tim větší odezvu máš od podvozku. ..

Tom Zelych
20. února • 20:39

To dotykové ovládání mi hodně připomíná systém v Citroënu C4 Picasso (myslím, že v rámci PSA bude stejný), to má ale displej i místo budíků, docela by mě zajímalo srovnání těchto systémů? V C4 je mu vytýkána pomalost odezvy a nemožnost mít navigaci na malém displeji a něco dělat na velkém, jak to má vyřešené Peugeot?

Standa69
21. února • 4:30

Odezva je v pohodě, ale ta navigace je opruz. Pokud z ní na velkém displeji přepnu třeba na ovládání ventilace, na displeji v kapličce se skryje mapa a zobrazují se jen malé šipky. Hlasové navádění samozřejmě funguje, ale ocenil bych, kdyby na displeji kapličky zůstávala mapa otevřená.

Kebek
20. února • 20:20

Peugeot vymyslel něco co už měl vyřešeno
http://www.peugeot.it/media/showrooms/showroom-... ...

Fero
20. února • 16:44

tak po pol roku asi si zvyknete, ale sa cudujem Peugeotu, ze potrebuje si zvysit predaje, je na pokraji bankrotu, a oni idu experimentovat so zakladnymi vecami. Ako mali navrhnut dobre zakladne auto, co sa celkom aj podarilo, ale niekto budiky neda uz do stredu ako v Picasse, ale pre istotu skoro na kapotu. Ako keby boli este vyssie, tak je to v poriadku, a nemusite mat volant na kolenach. Ako taketo podobne riesenie ma aj civic, kde su tie budiky a displaye pod volantom aj nad volantom, ale predaje modely su slabe. Ako Civic ma 40 tisic a 308 160 tisic za rok 2014. Co nieje uplne zle, ale Octavia ma 200 tisic, A3 tiez, a Golf 500 tisic.

Honza
20. února • 21:39

Podle fotek to vypada, ze budiky jsou normalne vysoko, spis jeste vys, nez u jinych aut. Jinak si nedovedu vysvetlit, jak nizko a jak maly volant by musel byt, abych ty budiky mel na ocich nad obruci volantu. Navic proc jsou tachometr a otackomer podle fotek tak daleko od sebe? Jo, a proc vlastne u auta s automatickou prevodovkou je otackomer...? Zmineny Civic ma tachometr ciselny presne ve smeru pohledu ridice ven z auta, takze neni problem periferne cisla odecitat. Zato otackomer je zbytecne veliky, A displej ma jen jeden, ve stredu palubky...

Martin
20. února • 20:13

Tak pokud se rozhodli pro takové řešení volantu, jistě mají důvod. Například na dlouhých cestách na dálnici může být držení volantu téměř v klíně mnohem pohodlnější než vysoko nad nohami.

Fero
20. února • 21:13

nevravim, ze to nemoze mat vyhodu, ale v tom pripade mali budiky namontovat na osu s volantom, aby sa nastavovala poloha budikov s volantom. Alebo mali ako som uz pisal budiky este vyssie. Ale nesedel som v tom, neviem ci je to take tragicke pre mna, s mojou vyskou velkou. Pre urcite postavy, to moze byt faj, ale uz sa toho napsialo vela v clankoch, aj po forach. Kdo to nechce, alebo mu to nepasuje, tak si to nekupi, alebo ani nevsima. Ostatni to budu asi len obkecavat a frflat po forach.

Quebe
20. února • 16:41

Pánové a víte, jak se k tomu současnému zavedenému a osvědčenému řešení interiéru přišlo? No přece experimenty. Nebo myslíte, že jen tak zčistajasna spadlo z nebe? Trvalo to roky vývoje, chtělo to zkoumat potenciálně slepé uličky atd. A, kdo k tomu byl hlavně potřeba? No přeci lidé/společnosti, kteří měli odvahu to zkoušet a odklonit se od zaběhlého standardu i když věděli, že za to od ostatních sklidí leda hate, protože to přeci dělají jinač a nejlepší řešení už existuje. A výrobce, který sám de facto nic nevymyslel a zbaběle se drží osvědčeného bez špetky inovace, je pokládán za etalon vývoje, pokroku a směru "jak se to má dělat".A ono rup, občas se s odstupem času přijde na to, že to nové řešení, na které nejprve všichni nadávali, je lepší, než to zavedené. A je učiněn pokrok. Měli byste si lidí, kteří přicházejí s novým, vážit a ne jim nadávat. Bez nich bychom dost možná jezdili ještě furt povozem. To, že na něco nejsme zvyklí, ještě nutně neznamená, že je to horší, než to, na co zvyklí jsme.

kaa
20. února • 19:05

Souhlasím, Váš příspěvek se přesně trefil do citroenu a jeho volant spevným středem.

Antiautomat
20. února • 15:45

pekne auto. Az kym neotvorite dvere a nepozriete sa na palubovku. Nabuduce ten otackomer dajte do kufra. To, ze to bude nezmysel, to nevadi. Staci, ze ste nieco nove vymysleli. Preco k.rva nemozete tomu dat klasicku stylovu /aj mozno mierne retro/ palubovku? A tromfnut koncern presne tam, kde je najsilnesi? (v com aj je a to je jednoducha ergonomia). Funkcnost a styl sa nemusia navzajom vylucovat (mam za to, ze ten, kto navrhol tu palubku, nema vodicak). Alebo sme uz zabudli na taky trebars P405? A to este nehovorim o 605, ktory je doteraz /aspon podla mna/ jeden z najvydarenejsich designovych pocinov vobec.

Jimclark
20. února • 16:15

Mě se ta palubovka líbí, a to včetně volantu (což se v mém případě dá říct jen u málo aut). A ve 208 ještě víc.:-)

Kankunen
20. února • 8:56

To je jedna z věcí, které nás při dlouhodobém testu budou zajímat nejvíc: opravdu si zvykneme? Zvykneme si na netradičně nízko položený volant? Na otáčení ručičky otáčkoměru proti směru hodinových ručiček? Na ovládání většiny systémů dotykovým displejem?
PROČ si půl roku zvykat na anomálii. Vylepšení má být lepším řešením a ne kontroverzním.

Michal
21. února • 9:32

Nechápu, proč se pořád řeší pozice budíků a volantu. Budíky jsou umístěny +/- na stejném místě jako u jiných aut. Na volant během řízení stejně nečumím, tak nevím, v čem je problém. S novou 308 jsem už pár desítek (možná několik málo stovek) km najezdil a tohle rozhodně nejsou věci, které by mi na tom autě vadily.

Petr
20. února • 16:45

zajímavá úvaha, ale má jeden háček, dobu nezastavíte, teď si zvykáte, ale na to, co bude za chvíli všude a čím rychleji si zvyknete, tím lépe

Quebe
20. února • 15:41

Jo, zato kdybyste dostali do ruky Aston Martin, tak se z toho otáčení otáčkoměru proti směru hodinových ručiček poserete a budete říkat, jak to navozuje dojem luxusu ;-)

Switch007
21. února • 8:50

Jezdil jsem s 308 pár dní a na otočený otáčkoměr jsem si zvykl za pár desítek kilometrů. Nevidím v tom problém ;-)

Aladin
20. února • 12:38

Jasně, auto má padnout do ruky hned. Tady není co řešit. Jenže pokud jde o řidiče, který už nějaký pátek jezdí, je jeho mysl formovaná předsudky, jak má ideální řízení vypadat. Proto se může stát, že si na něco nového zvyká delší dobu. A po této době mu daná inovace může připadat lepší, než to na co byl doposud zvyklý.Tudíž jsem velmi zvědavý, jak uspořádání za volantem redaktoři přijmou. Osobně tomu moc nevěřím.:-)

Kankunen
20. února • 12:54

Hlavně jsem ještě nepochopil, co je na klasickém uspořádaní špatně.
Vrch volantu je v rovině s kapotou, takže nezasahuje do výhledu. Pod obručí volantu ti začíná vrch budíku. Vzdálenost mezi očima a budíkama je zhruba stejná, takže oči musí stejně přeostřovat. A taky mi nikdo nevysvětlil tu výhodu interiéru naruby.
Zatím chodí akorát mínus nebo nějaké pokusy o nadávku.

Ijon
20. února • 13:58

No, myšlenka byla dobrá, protože v 308 vidíš teoreticky například ručičku tachometru periferně a nemusíš přeostřovat jako u normálního auta. Jenže potíž je v tom, že kvůli tomu musel Peugeot použít malý volant a vůbec trošku podivný posaz. Když jsem auto zkoušel, trvalo mi snad deset minut, než jsem si vyladil posaz tak, aby se mi sedělo tak nějak dobře a viděl přitom na "kapličku".
Nedovedu si představit, že bych se běžně v autě střídal s manželkou (která je poněkud menší). Teď si jen posunu sedadlo, ale v Peugeotu bych musel všechno přeštelovat.
Stará 308 měla jednoduchý head-up displej, bylo to jednodušší a lepší.

Petr
20. února • 16:48

stačilo by si připlatit za paměťová sedadla

Kankunen
20. února • 15:54

Periferne taky neni nic videt. Natahni si ruku s mobilem a divej se do dalky jako v aute. To co je na mobilu budes mit uplne rozmazane. Tak co zase budou jen minusy nebo i nejaky oponentni nazor.B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Switch007
21. února • 8:47

Jenže na nataženou ruku by měl být správně vrch věnce volantu. A přístrojový štít je předsunutý ještě o dobrých 30 možná 40 cm.

Kankunen
21. února • 13:02

Klasicke budiky jsou taky 30 cm za volantem, takze realne stejne daleko.

Switch007
22. února • 17:26

No nevím,řekl bych, že jsou dál. Ale možná je to dáno tím, že nejsou schovány v kapličce. Při jízdě je ale příjemné, že jsou jen pár centimetrů pod pohledem očí na silnici, takže není nutné sklápět zrak. Docela dobře to pak funguje opačně. Koukám na budíky a periferně vnímám, co se děje před autem.. Pár dní jsem s 308 jezdil a neměl jsem problém: http://goo.gl/YrW3Gl...

Switch007
21. února • 8:48
Aladin
20. února • 13:08

Taky vnímám klasické uspořádání za nejlepší. U Nissanu se jejich středové budíky moc neprosadily. Primeru to přímo pohřbilo. Ale jsou modely aut co zkouší prodávat hlavně přes design. Jak exteriéru, tak interiéru. Každá taková změna interiéru je automaticky propagovaná jako změna za lepší ergonomii, apod. Dle mého názoru to je designový pokus o zalíbení se. A zákazník pak rozhodne.

xfaktor
20. února • 9:57

Přesně tak, auto by podle mého názoru mělo "padnout do ruky" hned po prvních kilometrech. Myslím si, že za tu originalitu se složitým ovládáním Peugeot zaplatí slabým prodejem modelu, stejně jako Opel s Merivou a zadními dveřmi. Ještě by mě zajímalo, jak budou redaktoři hodnotit kožené sedačky, protože kůže je neštěstí jak v létě, tak v zimě.

Doporučujeme

Články odjinud