Dlouhodobý test: Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6

K našemu prvnímu dlouhodobému testu jsme vybrali auto, které je neortodoxní na mnoho různých způsobů: má odvážně řešenou ergonomii interiéru a ještě odvážnější konfiguraci hnacího řetězce.
Seznam kapitol
  1. Dlouhodobý test Peugeot 308 SW
  2. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Nová generace modelu Peugeot 308 prošla naší rubrikou redakčních testů už několikrát. Testovali jsme hatchback i kombi, které se dokonce zúčastnilo našeho megatestu 11 kombíků nižší střední třídy. Tentokrát ale Peugeot 308 zůstane na našem parkovišti déle, než je zvykem – celých šest měsíců. Proč?

Doufáme, že dlouhý horizont nám umožní vnímat užitné a provozní vlastnosti i ergonomické zvláštnosti třistaosmičky novou optikou. Snad podobnější tomu, jak své auto vnímá jeho skutečný majitel.

Testování vs. normální život

Na tradiční testy máme zpravidla necelý týden. To stačí k důkladnému projetí auta v nejrůznějších provozních režimech, změření vnitřních rozměrů i vyzkoušení praktických vlastností. Zhuštění testu do pěti až šesti dnů s sebou však nevyhnutelně nese určitá specifika.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 SW jsme na AutoRevue.cz už testovali, ale kombinace přeplňovaného tříválce 1.2 PureTech a automatické převodovky je pro nás novinkou

Relativně málo z celkového kilometrového nájezdu připadá na „normální“ ježdění z místa na místo – zkoušejí se jízdní vlastnosti, fotí se… To je jeden z důvodů, proč mají automobilová média jako celek tendenci přeceňovat význam jízdních vlastností nebo chování při sportovní jízdě obecně a proč zřídkakdy věnují patřičnou pozornost každodenním drobnostem, od účinnosti světel přes chod stěračů až třeba po často vysmívané držáky na nápoje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elektrická zásuvka na neobvyklém místě – za zadními opěradly; ta lze mimochodem sklopit táhlem umístěným v boční výplni zavazadelníku

Krátká doba testů zároveň nepřeje autům, které mají ovládací prvky uspořádané výrazně odlišně od převládajícího řešení. Asi nikdo z nás automobilových novinářů sice nemá problém přeskakovat mezi auty nejrůznějších velikostních, výkonnostních i cenových tříd, ale když něco funguje jinak, než je zvykem, nevyhnutelně to vyžaduje víc soustředění. A Peugeot 308 je takových ergonomických výstřelků plný.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hodně nás bude zajímat, jak se při dlouhodobém používání osvědčí nezvyklá pozice za volantem, výstřední přístrojový štít a ovládání téměř všech doplňkových funkcí přes dotykový displej

To je jedna z věcí, které nás při dlouhodobém testu budou zajímat nejvíc: opravdu si zvykneme? Zvykneme si na netradičně nízko položený volant? Na otáčení ručičky otáčkoměru proti směru hodinových ručiček?  Na ovládání většiny systémů dotykovým displejem? Jestli po měsíci či dvou přestaneme tyto detaily vnímat při každé interakci s nimi, rádi uznáme, že z hlediska majitele nepředstavují problém. Pokud si na ně ale nezvykneme ani za půl roku, budeme o to tvrdohlavěji tvrdit, že Peugeot nezvládl ergonomii nové třistaosmičky dobře.

Peugeot 308 GT dorazil na český trh, začíná na 637 500 Kč

Peugeot 308 GT dorazil na český trh, začíná na 637 500 Kč

Tento dlouhodobý test bude však zajímavý i z hlediska techniky pod kapotou.

Tříválec, a ještě k tomu s automatem?!

Peugeot nám odvážně poskytl auto s velmi netradiční konfigurací pohonného ústrojí: označení 1.2 PureTech EAT6 znamená kombinaci přeplňovaného tříválce o objemu 1,2 l a samočinné převodovky.

Tříválec jsme už vyzkoušeli pod kapotou hatchbacku. Nebudeme tedy předstírat, že nevíme, jak hezky umí jet. Obstojí ale pod kapotou rozložitého kombi? Navíc v kombinaci s automatem? A jak si bude malý motůrek počínat, když ho vyrazíme potrápit na německou dálnici s plně naloženým autem?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
LED zadní svítilny dodává Peugeot už v základním stupni výbavy Acess, Full LED světlomety má jen nejvyšší Allure; naše auto dostalo i bezklíčové odemykání za příplatek 12 000 Kč

V dlouhodobém testu samozřejmě také důkladně změříme všechny vnitřní rozměry, ověříme parametry motoru na válcové zkušebně a důkladně vyzkoušíme praktické fungování prvků výbavy. A že bude co zkoušet. Peugeot dodal auto v nejvyšší výbavě Allure, která obsahuje mimo jiné následující prvky:

  • elektronická parkovací brzda
  • parkovací senzory vpředu i vzadu
  • full LED světlomety
  • sportovní sedadla
  • dvouzónová automatická klimatizace
  • rádio se 6 reproduktory, Bluetooth a ovládáním na volantu

Automobilka navrch přihodila řadu příplatkových položek, takže naše 308 SW má rovněž:

  • bezklíčové odemykání a startování
  • navigaci
  • kožená sedadla s vyhříváním
  • parkovací systém Park Assist s funkcemi podélného i příčného parkování a vyjetí z podélného stání
  • hlídání mrtvých úhlů

Ano, pokud všechny tyto vymoženosti budou fungovat podle očekávání, mělo by být naše půlroční soužití s Peugeotem 308 SW velmi příjemné:)

Peugeot 308 1.2 THP PureTech ujel na jednu nádrž 1810 km

Peugeot 308 1.2 THP PureTech ujel na jednu nádrž 1810 km

Co zajímá vás?

I při běžných testech se vás často ptáme, na co konkrétního se máme zaměřit. Dlouhodobý test je z tohoto pohledu ideální, protože budeme mít mnohem větší prostor reagovat na všechny vaše podněty a nápady. Pokud tedy máte v souvislosti s Peugeotem 308 SW nějakou otázku nebo tip pro nás, sem s nimi! 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle startovacího tlačítka je i knoflík s mnohoslibným nápisem Sport; sedadla mají nejen kožené čalounění a vyhřívání, ale i bederní opěrku s masážní funkcí

Platí to ale i z opačné strany. Jestli tímto autem jezdíte nebo máte třeba třistaosmičku s jinou karoserií či motorem, budeme moc rádi, když nám napíšete svoje zkušenosti. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dlouhodobý test Peugeot 308 SW
  2. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 85 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 232 827 km
Cena: 36 000 Kč
Peugeot 407 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 158 271 km
Cena: 104 000 Kč
Peugeot 207 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 179 368 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 125 106 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků