Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Měříme vnitřní prostor

30 komentářů

Ludek_II
22. března • 15:23

Vzkaz pro pana JOSEFA:Milej Pepo, nechtěl bys jít už s těma monologama zvící romány Jiráska do prdele ? ;-)

Josef
22. března • 16:03

Nutí tě Ludku_II snad někdo moje "monology" někdo číst, když tak "zdvořile" reaguješ? ;-)

Ludek_II
22. března • 16:39

Prosím tě, najdi si babu a budeš šťastnější. A my tady taky. B-]

Josef
22. března • 17:33

Proč nepíšeš sám za sebe a vyjadřuješ se množným číslem i za "ostatní"? Navíc se podívej na téma/článek ke kterému se diskuse vztahuje a zamysli se nad sebou. Nic k tématu jsi nesdělil. ;-)

Ludek_II
23. března • 7:16

A nutí tě někdo, Pepo, číst moje příspěvky ? :-D

noro
21. března • 15:04

Ono asi su tam sedadla vacsie ako vo Fabii, ale nechapem Peugeot, vsak v 307 combi bolo priestoru v pohode, a teraz nahanaju velkost kufra, vsak ludia skusaju si sadnut najma do auta. Mali spravit pusuvne zadne sedacky asi. To dakedy mala aj Yariska, a tiez uz nema. Ale v tej novej je asi viac miesta ako v kratkom 308 jednoznacne.

Tom
21. března • 13:28

"Pro ilustraci: i nová Fabia nabízí o centimetr víc. Přesto by nebylo fér srovnávat Peugeot s o třídu menším českým autem." Tak proč to děláte? ;-)

Josef
21. března • 15:00

Tome, je těžké vysvětlit to zejména "expertu" Zelí, který je opravdu výjimečný svojí nechápavostí a vnímání objektivní reality. On nepochopí ani zařazení aut do tříd a ani to, že nelze posuzovat auta podle jediného parametru, který může navíc být pro řadu uživatelů zcela bezpředmětný díky tomu, že vzadu třeba nikoho nevozí, nebo nejsou zrovna moc vysocí. V takovém případě na "nouzový" odvoz v jednotlivých případech pár chybějících cm na zadních sedadlech není zásadním (nepřekonatelným) problémem.

Zelí
21. března • 19:14

Jenom malou vsuvku. Osobní automobil je určen k přepravě osob. Předpokládá se, že tam jedou osoby průměrné velikosti a proto k tomu, aby tam jely čtyři dospělé osoby není nutno si kupovat SUV. To by snad mohl pochopit i český pepík i když je o sobě skálopevně přesvědčen, že je expert na vvšechno. Pokud má nedostatečný prostor na zadních sedadlech např. es kový mercedes, nedá se to okecávat tím, že skupina manažerů, pro které je toto vozidlo určeno se rekrutuje z osob malého vzrůstu, protože na manažerských postech se realizují chudáci s napoleónským komplexem (i když je to možné).

Josef
21. března • 20:23

Odkud jsi milé Zelí sebral informaci, že MB esko má na zadních sedadlech nedostatečný prostor? Jsi opravdu komik... :-)
Když jsem u toho, můžeš nám definovat pojem tebou zmíněný "dostatečný prostor"? Možná se z toho poučí u MB (aby věděli jak mají konečně udělat pořádné esko, kde se dá sedět vzadu :-)) i u ostatních významných automobilových značek a možná ti nabídnou i práci... :-)
Ještě bude dobré, abys nám milé Zelí sdělil, co si představuješ za hodnotu v cm pro "osobu průměrné velikosti". Možná to vysvětlí "jádro pudla" v případě, že uvedeš hodnotu 210 cm. Tím by se potvrdila příčina tvého tvrzení, že jsou výrobci (včetně MB) nezpůsobilí vyrobit osobní automobil s "dostatečným prostorem" na zadních sedadlech.
Pamatuj si objektivní skutečnost a nezvratitelný fakt, že všichni výrobci znají "průměrnou velikost" osob, pro které osobní auta konstruují a vyrábí. Stejně tak všichni výrobci aut přesně definují cílovou skupinu zákazníků, kterým nabízí jednotlivé modely/kategorie. Od miniaut, přes malé, nižší střední, střední, vyšší střední až po luxusní a dále MPV, SUV, sport, supersport, kabrio, off-road, atd. A zákazník si přesně vybere podle svých potřeb a podle potřeb třeba své rodiny (a velikostí a počtem osob, které budou autem cestovat a vzdáleností a četností "dálkových jízd"). Tak to totiž chápou všichni, kteří mají trochu více rozumu, než ty, milé Zelí. :-)Možná se zkus, milé Zelí, zamyslet (pokud ti to kapacity tvého mozku dovolí), co znamená pojem ergonomie, komfort a jednotlivé parametry s tím spojené (pocit pohody, útulnost interiéru, odhlučnění, odpružení, jízdní vlastnosti, bezpečnost, atd.). To vše totiž má vliv na to, aby mohl zákazník konstatovat, že se mu auto líbí nebo nelíbí a jestli mu vyhovuje nebo nevyhovuje. Není to jen o jediném parametru "dostatečného prostoru" na zadních sedadlech. Navíc platí jednoznačně to, že to, co ty považuješ za "nedostatečné" (třeba ten tvůj "prostor na zadních sedadlech") jiní považují za "dostatečné" nebo dokonce za zcela "zbytečné" (proto se vyrábí i dvoumístná auta nebo třeba kategorie 2+2, nebo sice "čtyřmístná" - Mini Cooper, u kterých se zadní sedadla berou jako "nouzovky").... Stále to nechápeš Zelí? :-) Ještě budeš tvrdit, že testovaný Peugeot má méně užitného prostoru(vlastností) než Fabia (tomu vysvětlení ses nám jaksi "vyhnul")? :-) Myslíš si snad, že Peugeot si své zákazníky nenajde a že dají přednost Fabii? S tebou je fakt sranda...

petrib
22. března • 7:42

Předpokládám, že má Zelí osobní zkušenost. Vydá víc než vytapetovaná diskuse příspěvky od "vševědocího" Pepy.
Mám obdobnou: Sedl jsem si do zánovního MB C kombi a při 185 jsem brousil hlavu o strop. Do sedanu pár let staré Audi A6 jsem se vzadu ani nenaskládal. To musí manažeři jezdit ve dvou ev. vzadu se sekretářkami <175 nebo na jednání jezdit více auty?!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
22. března • 12:03

Petribe, Zelí psal o nedostatku prostoru u MB eska a to není céčko, víš? A esku odpovídá A8 a ne A6, jak jsi uvedl svoji zkušenost. Esko je o kategorii výš než céčko (a než A6) a navíc může zákazník žádat prodlouženou verzi eska v provedení Maybach, které je delší o 207 mm. Pokud bys poznal více příspěvků od Zelí, tak bys poznal, že v autech se vyzná jako "koně v zelí".
Každopádně si přečti to, co jsem napsal, že existuje řada kategorií aut a každý zákazník ať si vybere podle svých potřeb a svých rozměrů a představ (a třeba ať si koupí pullmana aby měl dost místa na nohy).
Nejsem vševědoucí, jenom nemám rád urážky výrobců a jejich výrobků, kteří si to rozhodně nezaslouží, jako třeba tento Peugeot. Toto zde svými příspěvky Zelí předváděl mnohokrát, například v konstatování o zaostalosti automobilového průmyslu a trhu v USA. Jeho neznalost a myšlení a způsob srovnávání nesrovnatelného je u Zelí přímo alarmující a stejně tak jeho práce se zdroji informací. Když jsem od něj chtěl objektivní argumenty podporující jeho tvrzení, tak vždy pohořel. Je to jednoduše omezený kibic, který pořádné auto vidí maximálně na obrázku v časopise nebo na webu a jeho příspěvky jsou nepravdivé nebo zavádějící (a urážlivé). Pokud by auty hodně a často jezdil a poznal více značek a modelů, tak by nepsal takovým způsobem, jak to zde Zelí představuje. Přečti si tu jeho "zásadní informaci" že testovaný Peugeot má užitné vlastnosti menší než Fabie a asi není o čem mluvit. O tom MB esku jsem se už zmínil. Ještě věříš "osobní" zkušenosti experta Zelí? Ty mu to "baštíš"?
A na závěr stačí připomenout objektivní argument, že na Primě v Autorevue je ten redaktor "urostlý" minimálně jako ty a v autech/limuzínách vyšší střední třídy si na nedostatek prostoru nikdy nestěžoval. To ale neznamená, že by nějaký basketbalista NBA se svými 235 cm (a více cm) se cítil v této kategorii aut "vzdušně". Jenže to jsou extrémy, které se dají řešit jinou kategorií aut (u přerostlého basketbalisty třeba přímo autobusem...).
Vrátím-li se k tématu této diskuse, tak tento Peugeot je typickým představitelem auta nižší střední třídy se všemi plus a minus, kterými je tato třída aut charakteristická. A své spokojené zákazníky si najde, čehož důkazem je to, že se v Evropě slušně prodává. Nemá přece smysl ho srovnávat s jinou kategorií jak to dělá Zelí a jak navíc v hodnocení argumentuje jediným parametrem, který pro řadu uživateli může být bezvýznamným. Snažil jsem se sdělit ve svých příspěvcích logické argumenty, ale vidím, že je to pro některé lidi zbytečné. Souhlasím s tebou v jediném, což jsem opakovaně uváděl v mých příspěvcích, a to, že ať si každý při nákupu nového auta toto auto dobře vyzkouší a "ošahá" a ať vybírá ze 2-3 favoritů, které prošly jeho analýzou potřeb a jeho sympatií/vkusem a vyhodnocením finančních možností. Stejně tak každý z nás to činí při nákupu obuvi a je s podivem, že řada lidí kupuje auto bez toho, aby si ho vybírala a zkoušela. A sděloval jsem, ať každý ignoruje informace "odborníků" typu Zelí a ať i moje informace bere s rezervou. Vždyť koupeným autem bude jezdit jen on a jeho rodina. Toť vše.

petrib
22. března • 14:20

Nejde mi o poměřování kategorií, ale osobní zkušenost s konkrétními vozy. Že mám při své střední výšce problém vzadu ve Fabii nebo v A4 by mne až tak nepřekvapilo, ale u A6 je to šok.
Tyto auta si nekupují jen rodiny, ale i firmy na dlouhé cestování za jednáními a to nezřídka jezdí víc jak dva dospělý chlapi s průměrnou výškou. A nutnost kupovat kvůli tomu SUV nebo A8 mi přijde od výrobců poněkud nedomyšlené.

Josef
22. března • 15:58

Kdo by potom petribe kupoval A8, když by zákazníkům posloužila A6? Je to součástí marketingu, který reaguje na požadavky zákazníků a na druhou stranu marketingem jsou ovlivňováni ("vychováváni") i zákazníci, aby výrobce měl co vyrábět a prodávat. Výrobci jsou "mazaní". Máš pravdu, A6 prostorem na zadních sedadlech pro lidi s výškou nad 180 cm neoplývá. Na druhou stranu má A6 jiné přednosti, pro které ji zákazníci kupují. Kdyby A6 nekupovali, tak by ji v Audi nevyráběli. Je to "začarovaný" kruh, díky kterému se rozvíjí automobilový průmysl a trh. Každému zákazníkovi podle jeho přání. Výsledkem je bohatá nabídka trhu a je tak z čeho vybírat, což není zrovna špatné.

petrib
22. března • 22:29

Když si vzpomenu, že do "blbé" Felicie se vešli čtyři průměrně vzrostlí chlapy, tak je to spíš o tom jestli budou zákazníci podobné "vychovávání" akceptovat nebo sáhnou po Oktávce (v případě manažerů po Superbu), kam se bez problémů taky vlezou a výrobcům škálujícím a kasírujícím klenty ukážou fakáče.

Josef
22. března • 23:16

Je to o tom výběru a individuálním posouzení každého. Když si někdo vyzkouší Superba (nebo Octavii) a bude se v něm v sestavě 4 "urostlých" chlapů cítit lépe (volněji, komfortněji) jak v A8 nebo v tom MB esku, případně v prodlouženém Maybachu, tak proč ne. Ať si každý vybere, co se mu líbí. Jsou ale i jiné možnosti a je věcí každého, jak se rozhodne. Bez problémů se ti 4 "urostlí" chlapi taky vlezou do řady jiných aut srovnatelné ceny jako ta Octavie nebo Superb, zejména, když se vešli do "blbé" Felicie. Připomínám, že komfort jen o rozměrech není a v případech, když se jedná o rozdíly pár cm, lze vynahradit takový "nedostatek" jinak. Ale samozřejmě jen v případě, pokud neklesnou rozměry pod dostatečnou hodnotu.

Zelí
20. března • 17:22

Prostor na zadních sedadle je na úrovni OI. A to bylo 15 let novinářského řevu na všech serverech, jak je to u octy nepřijatelné ..... Nyní se nacházíme skoro dvacet let po uvedení OI do prodeje a někdo se nám snaží namluvit, že auto uživatelsky menší než fabie, což má být malé auto, patří do nižší střední třídy.

Josef
21. března • 15:29

Divím se milé Zelí, že si stále nedáš pokoj a stále se znemožňuješ (nestačí ti ty počty nesouhlasů?). U první Octavie (OI) nešlo jen o podélný rozměr vnitřního prostoru. Potom ještě zapoj ty tvé 3 mozkové závity a uvědom si, že tento Peugeot není "uživatelsky menší" (jak to ty definuješ) než Fabia. Tento Peugeot patří do nižší střední třídy v celém svém kontextu všech parametrů stejně jako Focus, Golf, Auris, Megan, Astra a Rapid. Škoda Octavia svými parametry (rozměry, vlastnostmi a bohužel i cenou v případě lepší výbavy) už zamířila do střední třídy a třeba v UK nebo jiných státech ji v tabulkách bez ohledu na tvrzení Škody (nebo přímo VW) do střední třídy už zařadili. I ve všech možných diskusích ji lidé srovnávají s Passatem nebo nás i se Superbem. Proto asi Škoda (VW) uvedla na trh Rapida, aby ve výše uvedených státech se značka Škoda z tabulek nižší střední třídy neztratila.
V podstatě všemi svými příspěvky potvrzuješ to, že autům nerozumíš, nemáš s nimi takové zkušenosti, abys dokázal srovnávat z pozice uživatele. Navíc prokazuješ, že neumíš ani číst ve smyslu toho, že to přečteš, nejsi si schopen zapamatovat a analyticky vyhodnotit (vědět co a s čím srovnávat a z jakého pohledu).
Pokud bys Zelí pozorně četl tento "test", tak by jasně pochopil, že autoři vyjádřili hodnocení z pohledu uživatele a sdělili postřehy (a vlastnosti vozu), které mohou být zajímavé z pohledu potenciálního kupce. Zjednodušeně a stručně shrnuto: 1. jedná se o francouzské auto (šmrnc, elegance a snaha o to, aby se líbilo, tedy alespoň někomu, kdo si toto auto koupí); 2. Hodně místa a pohodlí na předních sedadlech pro normálně rostlé jedince (kteří kupují z těchto důvodů nižší střední třídu); 3. Hodně zavazadlového prostoru (dobře přístupnému a uspořádanému); 4. Omezený prostor na zadních sedadlech, což může být problémem v případech, že si dopředu sednou vysocí lidé a současně dozadu někdo vyšší než děti; 5. Některé postřehy, které mohou pomoci při rozhodování, co koupit.Na závěr, "minus" jsem k tvému příspěvku nepřidal, raději jsem to napsal tak, aby to "minus" bylo "srozumitelnější". Ty to Zelí ale stejně nepochopíš...

veto
20. března • 19:27

musim suhlasit, sice som sa pokusal sadnut si na zadne sedadla hatchbacku"za seba", ale nepodarilo sa mi to, za mojich 196cm by sa nezmestilo ani decko. do oktavky 3 si za seba sadnem uplne v poho, spojim kolena a mam 1cm rezervu pred kolenami. Takze pezot moze mat aj sedadla z krokodilej koze, ale radsej by som sedel v oktavke, ako so zlomenymi nohami v pezote.

Josef
21. března • 15:55

Jen drobná připomínka veto, mne by se 196 cm ani nenapadlo sednout si do zde zmíněného Peugeotu :-) Já měřím jen 173 cm a jsem spokojený s auty až střední třídy, tedy včetně té nové Octavie 3. generace. Z tohoto pohledu vidím možnost tvého plného uspokojení z hlediska tvé postavy buď v luxusních sedanech MB esko nebo BMW 7 (nejlépe v prodloužených verzích). Nebo jít do jiné kategorie aut VW Van, Ford Transit, případně "trošku" menších C Piccaso (dlouhé), S Max, nebo možná i Honda CRV.
Ještě doplním praktický argument, že není vždy typické, že celá rodina jsou dlouháni kolem 2m výšky. V práci máme také jednoho dlouhána, kterému do 2 m moc nechybí, ale manželku má prcka (něco přes 170 cm) a dospívající jedno dítě (holku), u kterého předpokládám, že přes 180 cm nepřeroste. V takovém případě funguje praxe, že za "2m" dlouhána sedícím za volantem si dozadu nikdo nesedá, "normálně" rostlá manželka sedí na místě spolujezdce a za ní se na zadní sedadlo též v pohodě usadí 1 "normálně" rostlý jedinec (nebo si místa prohodí a manželka si sedne dozadu). Tato "konfigurace" v pohodě umožní navíc plné využití zavazadlového prostoru Peugeotu ve velikosti prakticky Octavie, a proto případná volba "testovaného" Peugeotu nemusí být zcela nevhodná (zejména pro ty lidi, kterým Škodovka jaksi nejde pod nos, nebo se bojí krádeží a pod.).
Shrnuto - v "normálních" rozvinutých zemích se jako rodinný vůz používá velké MPV, případně velké SUV a jedině v Česku se o Fabii hovoří jako o rodinném vozu. Pokud se člověk pohybuje každý den po silnicích, tak vidí, že plně obsazená auta jsou píše výjimkou, než pravidlem. Pokud se jezdí v jednom nebo ve dvou, tak místo na zadních sedadlech je bezpředmětným parametrem z hlediska užitných vlastností vozu.

Tom
25. března • 19:01

Pepo, sice pises sahodlouhe prispevky, ale kdyz uz se snazis zaradit auta do kategorii, tak octavia byla, je abude vzdy nizsi stredni trida. Nevim proc ji porad tolik 'odborniku" radi do stredni tridy...

Josef
25. března • 19:24

To nevysvětluj mně, ale těm v západní Evropě, kteří sestavují tabulky kategorií a zařazují do nich jednotlivá auta. Oni tam totiž nejsou demagogové a mají hlediska a parametry, podle kterých ta auta rozdělují do kategorií. Já se nesnažím auta nikam zařazovat. Mezi námi, Octavia současné (3. generace) svými rozměry a vybavením (a cenou) už do střední kategorie patří bez ohledu, co tvrdí výrobce Škoda. Jinak tvé tvrzení, že "octavia byla, je abude vzdy nizsi stredni trida", je poněkud odvážné. Nikdo neví, co bude za pár let a jak se co bude hodnotit akam zařazovat. Mně osobně je úplně jedno, kam patří Octavia, pro mě je důležité, že mi v práci spolehlivě slouží (zatím).
Na závěr, zjednodušeně řečeno, myslíš Tome, že CityGo v příští generaci, pokud by "obléklo" kabát a techniku tak velikou jako je Octavia, myslíš opravdu že by zůstalo stále zařazené do kategorie "mini", i kdyby se stále jmenovalo CityGo a Škoda by stále tvrdila, že je to "mini"?
A kam (do jaké kateogorie) podle tebe patří Rapid? Do nižší střední ho v záp. Evropě tedy zařadili...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
26. března • 6:25

Ale ja se vzdy bavim o soucasnych generacich. Takze i ta generace, co je nyni je vzdy bude nizsi stredni trida. Co bude s pristi generaci netusim, ale ty do soucasnosti budou vzdy patrit do nizsi stredni. Horni hranice. A je dulezite, co rika vyrobce vozu, ten vi, co produkuje. Je to stejne, jako kdyz reknu, ze nejlepsi zaznamove zarizeni je video VHS.
A ano, rapid radi i automobilka do nizsi stredni, ale opet na hranici, tentokrat dolni.
A mimochodem, jsou i statistiky, kde je octavia zarazena mezi nizsi stredni. Proto je pro me dulezite, kam radi sve auto vyrobce. Stredeni je Superb.
Napr. konkurent focus ma stejne vybaveni, podobnou cenu a nevidel jsem, ze by ho nekdo radil do stredni tridy.

jjj
20. března • 22:06

co tam po priestore... pre mna bolo ovela horsie velmi kolme operadlo zadneho sedadla.. 308 kombi ma to zadne operadlo brutalne kolmo- neviem si predstavit tam sediet aj na kratky cas - dovolenka v takej polohe musi byt hrozny zazitok!!

Zelí
21. března • 8:15

Kolmé sedadlo je tam kvůli tomu, aby zvětšili prostor před koleny. Pokud by sedadlo sklonil nesedlo by si tam ani děcko.
Mě zaráží ta neskutečná novinářská servilnost.

Petr
24. března • 13:20

podle vaší logiky by horší auto byl i Golf, ten má teké méně prostoru než Ochcávka, není to náhodou tím, že 308 i Golf jsou v jiné třídě naž je Ochcávka

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
25. března • 19:03

Nahodou neni. Vse je to nizsi stredni trida a patri do stejne tridy a v provedeni kombi jsou i primymi konkurenty. Ve variante hatchback / liftback je to o preferenci kazdeho zakaznika.

Josef
21. března • 15:31

Ty Zelí nejsi sice na rozdíl od novinářů "servilní", ale tvé "postřehy" vypovídají o "něčem" jiném...

Honza
20. března • 9:25

Dobrý den, onehdá jsem viděl 308 s LED světlomety a zdálo se mi, že svítí pravda hodně intennzivně (jako xenony), ale spíše těsně před vůz než do dálky. Mám staré Suzuki Wagon a popravdě když jsem srovnal dosah světelného paprsku, tak jsem ho měl cca 2x delší... Otázka je nasnadě, jak jste spokojeni s osvitem vozovky tlumenými LED světly?
Díky!
Kotlář

mikesh
21. března • 7:15

Neco podobného psali v testu svítivosti u LED Seatu Leon. Ze svítí intenzivně ale jen par metru před auto a subjektivně ma člověk z té nasvícene cesty kousek před autem pocit jak to úžasne svítí. Když ale změřili jak to svítí skutečně do dálky bylo to stejne jako u halogenu.

Doporučujeme

Články odjinud