Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Jak je vlastně rychlý?

To se rozumí samo sebou, že redakční třistaosmička nemohla uniknout seznámení s redakčním Vboxem.
Seznam kapitol
  1. Zrychlení a brzdy
  2. Technické údaje; kompletní fotogalerie

Dlouhodobý test Peugeotu 308 SW: Dosavadní díly

1. Úvod testu – Proč zrovna tohle auto?
2. Měříme vnitřní prostor
3. Jezdí za sedm i za patnáct litrů
4. Zaostřeno na techniku
5. Sportujeme


Bílý Peugeot 308 se zanedlouho vrátí do flotily českého zastoupení PSA a my vám přineseme podrobné zkušenosti z několikaměsíčního soužití, jak jsme na začátku slíbili. Ještě předtím je ale na čase využít možností redakčního Vboxu a ověřit, jak je na tom kombík s motorem 1.2 PureTech, pokud jde o dynamické vlastnosti.

Výrobce udává zrychlení 0-100 km/h za 10,1 sekundy. To se nám nepodařilo ani při jednom pokusu. Možná i proto, že automatická převodovka není snahám o rychlý rozjezd příliš nakloněna. Při sešlápnutí brzdy levou nohou sice nechá vytočit motor nad 2500 ot./min., ale hydrodynamický měnič nedovede rychle katapultovat auto z místa. Rozjezd je pocitově váhavý. 

Klepněte pro větší obrázek
Pokud jde o akceleraci, nevede si Peugeot 308 s tříválcovým „motůrkem“ o mnoho hůře než nedávno testované kombíky střední třídy s dvoulitrovými diesely

Jakmile se ale 308 odpíchne, zrychluje docela svižně. Naměřené 3,52 sekundy při zrychlení 0-50 km/h jsou o setinu lepší než u Mondea 2.0 TDCi. 

Stokilometrovou rychlostí jede Peugeot 308 za 10,57 s po rozjezdu a mety 150 km/h dosáhne za 25,84 sekundy. 

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: akcelerace z místa
0-50 km/h (s) 3,52
0-100 km/h (s) 10,57
0-130 km/h (s) 18,51
0-150 km/h (s) 25,84

Pružné zrychlení na jednotlivé převody jsme samozřejmě změřit nemohli, automat při sešlápnutí plynu nadoraz vždy podřadí. Při zrychlování na plný plyn ale zvládnete jednotlivé inkrementy takto:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: zrychlení
30-50 km/h (s) 1,77
50-70 km/h (s) 2,22
80-130 km/h (s) 12,04

A co brzdy? Při prudkém zastavení a následném uvolnění pedálu se ozve hlasité zaskřípění, které naznačuje, že autu se takové zacházení moc nelíbí. Stabilita během manévru je ovšem zcela bez výhrad, stejně jako naměřený brzdný výkon:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: brzdění
100-0 km/h (s) 2,65
100-0 km/h (m) 36,03

To ale není vše. Protože jsme mohli, změřili jsme i brzdnou dráhu z rychlosti 150 km/h. Pro jistotu připomínáme, že brzdit jsme začali dřív, takže následující čísla popisují výkon brzdové soustavy již naplno brzdícího vozu, nikoliv reakční dobu řidiče a nástup brzd. Ale i tak:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: brzdění
150-0 km/h (s) 3,97
150-0 km/h (m) 82,13

Působivé, ne? Třeba z vyjádření některých expertů účastnících se nedávné hysterické debaty o možném zvýšení povolené rychlosti na vybraných úsecích českých dálnic právě na 150 km/h by člověk snadno podlehl dojmu, že brzdná dráha auta jedoucího touto rychlostí se počítá div ne v kilometrech. 

Klepněte pro větší obrázek
Téměř dokonale lineární průběh až do konce: pokud vůz v okamžiku, kdy se pohybuje rychlostí 150 km/h, už naplno brzdí, zbývají k úplnému zastavení necelé čtyři sekundy

A jak je na tom Peugeot 308 s (ne)přesností rychloměru? Odchylka v dálničním tempu je citelně menší než třeba u nedávno měřeného Superbu:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: odchylka rychloměru
Zobrazovaná rychlost Rychlost dle Vboxu
50 km/h 47,3 km/h
90 km/h 87,4 km/h
130 km/h 128 km/h
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Zrychlení a brzdy
  2. Technické údaje; kompletní fotogalerie
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků