Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Jak je vlastně rychlý?

To se rozumí samo sebou, že redakční třistaosmička nemohla uniknout seznámení s redakčním Vboxem.
Seznam kapitol
  1. Zrychlení a brzdy
  2. Technické údaje; kompletní fotogalerie

Dlouhodobý test Peugeotu 308 SW: Dosavadní díly

1. Úvod testu – Proč zrovna tohle auto?
2. Měříme vnitřní prostor
3. Jezdí za sedm i za patnáct litrů
4. Zaostřeno na techniku
5. Sportujeme


Bílý Peugeot 308 se zanedlouho vrátí do flotily českého zastoupení PSA a my vám přineseme podrobné zkušenosti z několikaměsíčního soužití, jak jsme na začátku slíbili. Ještě předtím je ale na čase využít možností redakčního Vboxu a ověřit, jak je na tom kombík s motorem 1.2 PureTech, pokud jde o dynamické vlastnosti.

Výrobce udává zrychlení 0-100 km/h za 10,1 sekundy. To se nám nepodařilo ani při jednom pokusu. Možná i proto, že automatická převodovka není snahám o rychlý rozjezd příliš nakloněna. Při sešlápnutí brzdy levou nohou sice nechá vytočit motor nad 2500 ot./min., ale hydrodynamický měnič nedovede rychle katapultovat auto z místa. Rozjezd je pocitově váhavý. 

Klepněte pro větší obrázek
Pokud jde o akceleraci, nevede si Peugeot 308 s tříválcovým „motůrkem“ o mnoho hůře než nedávno testované kombíky střední třídy s dvoulitrovými diesely

Jakmile se ale 308 odpíchne, zrychluje docela svižně. Naměřené 3,52 sekundy při zrychlení 0-50 km/h jsou o setinu lepší než u Mondea 2.0 TDCi. 

Stokilometrovou rychlostí jede Peugeot 308 za 10,57 s po rozjezdu a mety 150 km/h dosáhne za 25,84 sekundy. 

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: akcelerace z místa
0-50 km/h (s) 3,52
0-100 km/h (s) 10,57
0-130 km/h (s) 18,51
0-150 km/h (s) 25,84

Pružné zrychlení na jednotlivé převody jsme samozřejmě změřit nemohli, automat při sešlápnutí plynu nadoraz vždy podřadí. Při zrychlování na plný plyn ale zvládnete jednotlivé inkrementy takto:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: zrychlení
30-50 km/h (s) 1,77
50-70 km/h (s) 2,22
80-130 km/h (s) 12,04

A co brzdy? Při prudkém zastavení a následném uvolnění pedálu se ozve hlasité zaskřípění, které naznačuje, že autu se takové zacházení moc nelíbí. Stabilita během manévru je ovšem zcela bez výhrad, stejně jako naměřený brzdný výkon:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: brzdění
100-0 km/h (s) 2,65
100-0 km/h (m) 36,03

To ale není vše. Protože jsme mohli, změřili jsme i brzdnou dráhu z rychlosti 150 km/h. Pro jistotu připomínáme, že brzdit jsme začali dřív, takže následující čísla popisují výkon brzdové soustavy již naplno brzdícího vozu, nikoliv reakční dobu řidiče a nástup brzd. Ale i tak:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: brzdění
150-0 km/h (s) 3,97
150-0 km/h (m) 82,13

Působivé, ne? Třeba z vyjádření některých expertů účastnících se nedávné hysterické debaty o možném zvýšení povolené rychlosti na vybraných úsecích českých dálnic právě na 150 km/h by člověk snadno podlehl dojmu, že brzdná dráha auta jedoucího touto rychlostí se počítá div ne v kilometrech. 

Klepněte pro větší obrázek
Téměř dokonale lineární průběh až do konce: pokud vůz v okamžiku, kdy se pohybuje rychlostí 150 km/h, už naplno brzdí, zbývají k úplnému zastavení necelé čtyři sekundy

A jak je na tom Peugeot 308 s (ne)přesností rychloměru? Odchylka v dálničním tempu je citelně menší než třeba u nedávno měřeného Superbu:

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: odchylka rychloměru
Zobrazovaná rychlost Rychlost dle Vboxu
50 km/h 47,3 km/h
90 km/h 87,4 km/h
130 km/h 128 km/h
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Zrychlení a brzdy
  2. Technické údaje; kompletní fotogalerie
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků