Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 1.2 PureTech: Bylo to (většinou) fajn

61 komentářů

Pavel Kesner
15. března • 3:01

Jezdím s ním 308, 1,2 puretech 130, najeto od 60-70 tkm... Spotřeba od 4,8-5,8... V 5 ti lidech a zavazadlech 7,5...olej měním po 10 tkm a 98-100 octane benzín

romario romario
1. listopadu • 7:01

Dlhodobá spotreba podľa stoviek reálnych majiteľov je 6,86/100km. Údaj je z portálu spritmonitor.de Tak páni redaktori trochu zavádzajú...

radek
19. prosince • 16:42

Ta spotřeba je přímo příšerná, bez ohledu na to, kde zrovna to auto jezdilo.
Koráb mazda 6, který je o třídu někde jinde baští s přehledem kolem reálných 6 litrů bezínu a to se svezu (2.0i 165koní). Tady je přesně vidět, jak údajně nízký obsah a turbo v realitě vypadá. To samozřejmě není případ jen tohoto vozu. Když jsem měl zapůjčenou trojku 2,0i 120k. a mučil jí po dálnicích, nepřepisovou rychlostí, řekla si o 6,3l. benzínu, nehledě na to, že spolehlivost je o míle vzdálená ve prospěch atmosférické mazdy. Spotřeba minimálně o minimálně 2 - 3.litry menší, to už je sakra rozdíl.

Radek Kudrna
25. září • 14:53

Kolik vlastně tenhle Peugeot 308 stojí, jsem to v článku nějak nenašel. Nejradši bych ho ale koupil z druhé ruky z nějakýho autorizovanýho bazaru kvůli úspoře na ztrátě hodnoty novýho auta....

Márty
22. července • 23:26

Moc hezký článek!
Tady je i pělně vidět, že si člověk zvykne (skoro) na vše... V testu si např přečte: ergonomie na nic, poloha za volantem taky, výkonu v nízkých ot moc není... Atd atd. A ono ejhle jde to!
Takže se lidi z vysoka vykašlete na testy. Jó dá to nějaký základní přehled, ale volte srdcem!
K spolehlivosti..to fakt někdo čekal, že se to vy**re po těch pár km? Toho bych se ani frantíků nebál :) otázka je, co to udělá po 60/100/150 tkm, repektive co všechno a jak často...
Jinak smůlu na konkrétní kus můžete mít u každe značky.

Antiautomat
22. července • 19:37

hm, no ak by existovala nejaka *allroad* verzia - stacila by aj dvojkolka, par ochrannych plastov, svetla vyska o dve cisla hore atd, plus spravit poriadok na palubovke a nasadit spravne otackomer /u mna najsledovanejsi pristroj, tacho sledujem iba obcas na dialnici, pripadne pri navrate do mesta po dlhodobej rychlej jazde/, potom nemam problem, by som to pokojne bral. Inak pekne auto, ma styl.

STANDA100
22. července • 6:30

Mám 308 SW, Active se slabší motorizací 110 koní. Nevím jak by dopadl v testech, zatím jsem nic nenašel, ale jsem maximálně spokojen. Pro běžný provoz to bohatě stačí a jak už někdo uvedl, že si benzín musí platit sám odrazí se to i na spotřebě. Mám najeto 2000 km, zatím s průměrnou spotřebou 5.3 l/100. Přitom se dá bez problémů jezdit i za tabulkové uvedené hodnoty. Jel jsem Bruntál - Žilina, tedy tam i zpět cca 400 km za 4.8 l/100 při průměrné rychlosti 66 km v hodině. Samozřejmě při dodržování předepsané rychlosti plus mínus 10 km/h.

Milan
23. července • 12:41

Tak to gratuluju, to je paráda. Jsem s tou silnější 1.2 spotřebou skoro o litr výš :-(

Cuco
21. července • 10:18

Nechcem byt hnidopich :-D ale dlhodoby test s 5000 km ??? To ako vazne. Necakam test ako autobild na 100 tkm, ale fakt je 5000 km dost ? To ste ani motor nezabehli, nie to nejake reci o trvanlivosti. Snaha sa ceni, len ten nazov clanku evokuje nieco ine.

Milan
20. července • 16:54

Proběhlo, pls, to měření výkonu, které jste slibovali, viz http://www.autorevue.cz/dlouhodoby-test-peugeot-3... ... a větička "Nízkotlaké turbodmychadlo se může roztočit až na 240 000 ot./min. a pomáhá motoru k plné a ploché křivce točivého momentu. 90 procent maxima je podle výrobce k dispozici od 1750 do 3500 ot./min., což v nejbližších týdnech ověříme na válcové zkušebně".Díky

Milan
20. července • 11:16

Tak se taky přidám: Mám taky kombíkového 1.2 puretecha, allure s výbavou navíc (prosklená střecha, kožená sedadla s masáží apod.), ale manuální převodovka. A kromě kol (mám 17ky) a digitálního rádia bych specifikaci neměnil. Odpružení na 17 kolech je opravdu "kompromisní" a je cítit, že zadek v zatáčkách na hrbolech uskakuje. Digitální rádio (od kterého jsem si hodně sliboval) jsem okamžitě vypnul, je schopné se na 3 kilometrech třeba 2x přeladit (přesně jak píše autor - je to spojené s časovým posunem a změnou hlasitosti = nepoužitelné).
Co mi chybí, je stahování okének na klíči. Co mě štve je ovládání zadního stěrače a nutnost pokaždé po startu znovu aktivovat automatické stěrače.
Svítivost LEDek je lepší než u halogenů, ale na dobré bixenony to bohužel nemá.
Motor je ale v pořádku, mám dlouhodobý průměr podle PC 6,1 litru (odečtem při tankování 6,25 l); trasy jsou fakt vzorově 1/3 - dálnice, mimo město a město. Je pravda, že když tomu člověk dá kouř nebo poskakuje v koloně, tak spotřeba roste na 10; tak 0,4 litru na 100 km udělá klima. Ale jinak motor super, když ho člověk nechce slyšet, tak to nechá povalovat kolem 2000 otáček a je klid, když je potřeba výkon, tak po podřazení auto vystřelí slušně rychle (to srovnání s dvoulitrovými diesely sedí, včetně dálničního zrychlování a odjezdů od mýtných bran v zahraničí - tam je díky většímu použitelnému rozsahu otáček rychlejší než diesel). Měl jsem mondeo s 2-litrovým dieselem a peugeot je rychlejší.
Auto jsem si ale vybral hlavně kvůli interiéru, ten je prostě parádní (zvlášť v té světlé kůži, co mám) a budíky nad volantem? Prostě super, konečně to někoho napadlo! Pořád vidím co a jak, obrácený otáčkoměr potíže fakt nedělá (nebojte, v 6 tisících otáčkách motor opravdu uslyšíte na rozdíl od 2 tisíc). Sdružené ovládání na displeji? Sakra, lidi, kolikrát měníte teplotu na klimě? Dobře, teďka v létě častěji, ale vždyť jde o jeden klik na displeji... Naopak bych tam uvítal i nastavení vnitřní cirkulace (na tu je samostatné tlačítko, ale s málo svítící ledkou) - a mnohem víc rozptyluje někde dole mačkat tlačítko než pěkně nahoře nastavit teplotu.
To mě víc mrzí slabě použitelný internetový prohlížeč a iritující abecední klávesnice na displeji. Taky odkládacích prostor mohlo být trochu víc, třeba mobil dávám na ovládání výhřevu sedaček (to je umístěno fakt blbě, raději bych to na displeji).Manželka má krátkého golfíka VII (1.4 TSI, 90 KW, highline) s automatem (ano, i tato kombinace se u nás prodávala, ale jen úplně na začátku), takže můžu srovnávat - obě auta jsme kupovali jako nová, VW má aktuálně cca 15 tis. km, Peugeot cca 10 tis. km. VW
- má tak o 0,3-0,5 l niží spotřebu (manželka s ním ale jezdí klidně)
- díky automatu to působí jako auto vyšší třídy, tišší motor
- komfortnější (díky 16' kolům), ale díry v zatáčce ho taky rozhodí (i přes víceprvek vzadu)
- slušná dynamika (prostě zašlápnout plyn a auto si odřadí jak je potřeba a jede)Peugeot
- je rychlejší, když chci (ale člověk se musí víc soustředit než u Golfu)
- mnohem lepší interiér a infotainment
- designově se mi líbí víc, hlavně zadní část působí velmi hezky
- větší kufr (ale s poměrně malým užitečným zatížením)Když máme někam jet všichni spolu, tak jedeme vždycky Peugeotem, je to jasná volba nás všech a zejména malá dcerka si hodně zvykla na prosklenou střechu. Ano, moc místa mi nad hlavou nezbývá, ale k čemu bych ho tam potřeboval? :-) Navíc, a to je pro VW trochu k zamyšlení - začínají se ozývat všelijaké pazvuky od přední nápravy; Peugeot je v tomto opravdu vzorný - nikde nic nevrže (toho jsem se dost bál, zejména kvůli té prosklené střeše).A ještě jedna drobná poznámka pod čarou - u VW je instalace dětských sedaček s isofixem otázkou sekund, u Peugeota jsou to minuty - ty úchyty jsou fakt blbě skrytý v sedadlech :-(

jirka
19. července • 16:16

Vlastnil jsem prelude kdysi honda motor z roku 1998 2.0 98kw vykonejsi na stovce za 9 sekund spotreba prumer8.5 kde je ten vyvoj za 17let? vyvoj nula

Myčoken
18. července • 18:26

Ptám se majitelů Peugeotů s tímto řešením volantu a přístrojů: jak se do auta nastupuje, neomezuje řidiče nízko položený volant při nastupování?

Milan
20. července • 11:18

Neomezuje to vůbec - volanty je dost malý, takže bych neřekl, že jeho spodní část je o tolik níže než u jiných aut. Nejlepší je vyzkoušet na předváděčce :-)

Jiřík
19. července • 10:55

Vůbec Tě to neomezuje,volant je totiž opravdu maličký a přístroje máš krásně v zorném poli.Tady chválu na nic mimo koncern VW nečekej.Němci mají skoupené všechny velké motoristické servry a významně svými pseudotesty na našem trhu ovlivňují prodeje.Jen u nás může být Fabia automobilem roku.................:-/

tom
22. července • 16:56

Tak ty jsi dobrej fanatik.

Jiřík
24. července • 20:05

A Ty jezdíš v nějakém předraženém křápu od VW.....I víko přihrádky palubní desky je za příplatek,to si dovolí jen Schade-simply clever:-P

pcwifi
18. července • 7:53

jojojo kupujte to jak divi, 3 hrnky a jeste v kombiku, to MUSI zrat jak tank kdyz jen lehce polechtas plyn. Dodnes nechapu logiku kdo si koupi proc Fabii 1.2 HTP apod plečky... co usetri na porizeni, pokud vubec neco, tak o to vic uvali na palivu kdyz tomu lehce slapnou. A když v tom jedou 4 lidi, to je k popukání ale i k pláči :-))

Antiautomat
18. července • 12:40

Na jazdenie okolo mesta, sem-tam na dovolenku, na to staci aj jednoliter sitigov. Mam s tym cca 200km jazdu, obsadene napolo, plus nejaka ta bagaz, nic mimoriadne, klasika na chatu. Poznatok: ked sa to slusne posklada, v trojke sa da cestovat uplne v pohode. No a tych, co sa s.ru 1500km autom na tyzdnovu dovolenku, len aby sa dalsi tyzden po prichode este z tej cesty spamatavali, tych nevelmi chapem.Samozrejme ine je ked si na dovolenku beriete polmetrakoveho hafika aj s budou, plus k tomu 4 bicykle, terenne enduro, vodny skuter, pol tony dreva, kubik vody a vojensky stan aj s polnou kuchynou a vagon konzerv. To potom v duchu tunajsich zvykov dopadne tak, ze na dovolenku ide auto pretazene o 100kil a vracia sa pretazene o dalsich 100kil naviac. Ze? :-)

Hat
18. července • 15:29

JJ na to potřebuje supa combi a motor TSI 1,4!!!!!

mattoniuzneni
17. července • 21:13

"Displej nedokáže vrátit výsledky"? Co je to?

Kebek
17. července • 20:00

Celou dobu jsem čekal že ten motor necháte změřit jestli opravdu má slibované parametry
3-[

Aloha
17. července • 17:15

Konečně se pežo spravil. Líbí se mi a naživo je ještě lepší. kdysi jsem měl starou 205 která vydržela mnoho. Příští rok chci upgradovat auto. Uvidím jaká bude nabídka, v áčkách jsem nějaký kousky viděl tak budu hledat ještě dál. vybrat výbavu a motor bude fuška.

miroslav novy
17. července • 15:33

Za jak dlouho se muze ukazat v bazaru jako je AAA a kolik asi bude stat? Docela se mi tenhle model zamlouva, ale nechci ho kupovat novy...

Ivan
17. července • 11:22

ked ste jazdili ako debily tak jasné že má vysoku spotrebu..asi ste este mladí a máte vrtulu v zadku! najlepsie je mať zapnutý tempomat potom je spotreba najnižšia a ani sa neoplatí jazdiť rýchlo,ked je plná prdel aut na cestách...B-]a kde sa clovek má ponáhlať??? vysvetlite mi to!! testiaci?!!B-]

dub
17. července • 16:14

Mě stačila ta fotka, jak projíždí přes zpomalovcí práh jak hovado. To si u VAGu zatím nedovolili, patrně připosráním o dechberoucí německou kvalitu.

Adamikos
17. července • 9:53

Takže úkol zněl jasně! Dohnat toho "prokletýho frantika" k té pověstné a hrozné poruchovosti...tzn. Budu s tím jezdit jako prase po okreskách, ve městě, budu ten tříválec drtit na nějakých testech rychlosti. A ono nic...sakrbléé, jak je to jen možné?! Kde je ta francouzská chronická nespolehlivost? Dám vám radu vážená redakce, příště do toho testu vemte opravdové krámy, např. něco z VAG koncernu s motorem 1,2 TSI, tam by velmi pravděpodobně bylo o čem psát - přeskočený řetěz, chrastící motor, výměna motoru... Za mě bravo pro P308, i před snahu testérů vydržela a není to překvapení. Sám mám Renault Megane 3, 1,5 dCi, od novoty, nyní má něco přes 4 roky a najeto cca 90 tis. a jediná porucha byl vadný senzor venkovní teploty před cca pul rokem - 500 Kč i s prací, jinak jen předepsaný servis... a to s ním nezacházím zrovna v rukavičkách, proč bych taky měl, francozská auta totiž něco vydrží, to jsem si za ty roky již ověřil. :)

Jiřík
17. července • 16:50

Napsal jste to přesně.Italové už těmto "motoristickým odborníkům" odmítají půjčovat auta na testování.....Mám 208 a nemá to chybu-mimo město i za 4,2l a je to tenhle motor bez turba.Interier to má proti šedivé Fabii jako auto z vyšší třídy.Platí tu však "VW ůber alles";-)

Verny
17. července • 10:38

Jen taková drobná poznámka celý VW koncern už 3 roky používá novou generaci TSi EA211, s řemenem, chlazenými výfukovými svody a jsou to 4 válce. Ty jsou v reálu mnohem úspornější než 3 hrnky od PSA i od fordu. No a ta kultura chodu je taky někde jinde. Pro mě je 308 zejména svým slavným i kokpitem promarněná šance jinak velmi slušně postaveného vozu. Jak píše autor článku - je to opravdu designově schizofrenní auto - konzervativní zvenku a přehnaně rádoby moderní uvnitř. Někoho třeba baví točit volantem z motokáry v úrovni pupku ale já mezi ně určitě nikdy patřit nebudu. No a příští generace 308 - vsadím boty že se pokorně vrátí k osvědčené klasice.

žuvačka pedro
19. července • 21:52

Len poznamka: cely koncern mozno pouviva novy motor, ale v starsich modeloch sa stale dodava motor EA111. Koncila s nim fabia II., koncilo s tym motorom Polo pred FL, az teraz s nim konci Ibiza a Toledo/Rapid a to len preto, ze nesplna Euro VI.
Takze sudezne sa v koncerne VW dostaval k zakaznikom aj stary a aj novy 1.2 TSI

pacho
19. července • 20:49

Predpokladám, že 308-čku si videl, tak akorát na internete, a určite si v nej nesedel, tobôž, sa na nej previezol. No ale kritizovať vieš fajn, hlavne bez argumentov. Mám 308, sice HDi, ale keď bolo auto v servise, ako náhradné som mal, tú najlacnejšiu, s trojválcom bez turba, takže si dovolím porovnať kultúru chodu. Tu kultúru, zrejme porovnávaš TSi s HTP, tak to poviem, že máš pravdu. Pokiaľ porovnávaš TSi s trojválcom od P, tak to si úplne vedľa. Jedine čo Ti môžem odporučiť sadni si doň, prevez sa a ručím Ti, že zmeníš názor. Tiež Ti prezradím, že aj tá najlacnejšia výbava, je na vyššej úrovni, ako trebaz ktorýkoľvek Rapid, hlavne čo sa týka pohodlia, a dielenského spracovanie. Len taká maličkosť, skús si zavrieť dvere na 308, a na Octavii, alebo golfe?. stojí to za to, WV proste ako prázdna plechovica. Taktiež Ti prezradím jednú vec, ten I-cokpit, vôbec nebol krok zlým smerom, a určite prežije aj ďalšie modely, to tvoje konštatovanie, je len taký výkrik do tmy, bez reálnych argumentov. Čo sa týka volantu, tak to je vec názoru, na Tvojom mieste by som to určite neodsudzoval, pokiaľ by som si to nevyskúšal. Ver mi nie každý túži po veľkom kolese, ako zo zaoceánskeho parníka z minulého storočia. Niekomu fakt dobre padne šikovný maličký volant, ktorý nezavadzia vo výhľade na budíky pri točení. (tento fakt si málokto uvedomuje, že pri klasickom volante, keď ho natočí zhruba o 60°tak mi zakryje výhľad na dôležité budíky). Čo sa týka ostatných "blabolov" okolo klimi, atd. tak to je už fakt za vlasy pritiahnuté, veď, keď je auto vyhriaté, a naštartujem, tak sa klíma, automaticky zapne naplno, až sa vychladí kabína, a potom sa prepne do štandardného režimu, tak fakt nechápem, prečo treba vrtieť tlačítkami??. Tiež, si treba uvedomiť, že je tam tlačítko , na odrosenie /rozmrazenie čelného skla (to prvé z ľava v rade) a môžem Ti prezradiť, že funguje vynikajúco. Ešte mi nedá napísať poznámočku k opačnému otáčkomeru, čo bolo zo začiatku dosť kritizované. Je to tiež, len argument, pre argument, lebo bežne si to človek ani nevšimne, a automaticky tento fakt, akceptuje, bez toho aby si to uvedomil. Eštek tomu TSI, v súčasnosti , je to už tuším piata verzia, a zatiaľ nikde nie je záruka, že zasa nekľakne. No a žiť s tým, a čakať, kedy sa to rozsype, a potom mi to láskavo v servise opravili, za moje prachy, prípustná spotreba oleja 1l na1000km. tak to fakt ďakujem pekne, neprosím.

Majk
1. srpna • 11:39

Áno veľa sa hovorí o peugeot že sú zlé ...mám 307 sw 2.0hdi ...255 000km v motore jediny zásah všetko pôvodne .... akurát sa menil remen na alternátore ..pohodlie francúzske autá majú dobré aj spoľahlivosť z praxe peugeot 205,peugeot 405 v nafte nezmary hlavne motory to isté hdi ... kvalitná nafta výmena oleja max 15tisic km a váš prežije..

Verny
19. července • 23:01

Budeš se divit ale v pegueotu 308 jsem fakt jezdil dokonce jsem zveřejnil i recenzi na konkurenčním serveru. Ten i kokpit je pro mě stále nezkousnutelný a pro běžné zájemce je řekněme slušně řečeno kontroverzní. Někdo to překousne a sžije se s tím ale většina ( je to vidět na prodejích nikoliv ) To bylo prostě jen takové plácnutí do vody. S TSi EA 211 mám najeto už nějakých 30 tis bez nejmenších problémů a se spotřebou do 6 l. A spotřeba oleje za 20Tis u golfa 7 1,4TSi jsem dolíval 0,5 l. Takže zase jen hospodské nepodložené tlachy. A co se týká Rapida, o tom nepadlo ani slovo v mém příspěvku ale souhlasím s tebou je to low cost který kvalitou jízdními vlastnostmi nesahá standartní nižší střední ani po kotníky. Tam fakt nechápu ty prodejní čísla.

pacho
20. července • 20:58

Tak to máš pravdu, veľmi sa divím, že si stým jazdil a takto píšeš. To, že ten interier je pre Teba "neprekusnuteľný" je Tvoj problém, ľudia čo si kupujú 308, určite nemajú s tým problém, a nemusia nič kusať, a sú aj dokonca aj taký, čo to kôly interieru kupujú. . Čo sa týka predajnosti, skús sa pozrieť na iné predajné čísla nie len v ČR, a to by si sa asi divil.
To, že si s EA211, prešiel až 30tkm, tak to Ti gratuilujem, a si asi jeden z mála štastlivcov. Vieš takýto motor, čo sa ani na 5x nepodarilo napraviť, tak to fakt, keby bol aj pozlátený, Ďakujem neprosím. S tým olejom si to celkom nepochopil, skús sa informovať, aká je spotreba oleja ešte v norme vo svojom servise, aby si ma nemusel obvinovať ž krčmových reči. To že si tam výrobca, pre istotu dáva rezervu, je jeho problém, ale na dôvere to určite nepridá. Toho rapida som tam uviedol práve preto, že za rovnakú cenu Ti dá 308-čka kus poriadného auta, kdežto Rapid, len "lov cost", s podradným motorom a bakelitovým interiérom, no nekup to .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Miguel
28. listopadu • 20:48

Ten malý volant je fajn vec. Vyskúšal som si ho pri skúšobnej jazde. Po 5 minútach som si zvykol a obľúbil si ho. Ovládanie vozidla je s týmto volantom komfortnejšie, menej namáhavé. Prečo to nevymysleli už skôr. Načo krútiť volantom od autobusu? Ty si príliš konzervatívny. Vadia ti nové veci. Keby takýto volant vymysleli už pred 40-timi rokmi a všetky auta by ho mali, tak keby si teraz sadol do auta s väčším volantom tiež by si nadával že čo za somár vymyslel taký veľký volant.

tom
22. července • 16:54

Aha, a nepletes si 111 a 211?

homat
17. července • 10:52

tak na druhou stranu firma, která vymyslela volant si může dovolit s volantem experimentovat, buďte rád že to už jednou zkusili jinak by jste do teď řídil ten koncern pákama.

homat
17. července • 11:05

tak poopravím, Panhard byl první kdo použil v nějakém závodním speciálu, peugeot byl snad první kdo použil v sériovým autě (model 36, 1901)

Adamikos
17. července • 10:51

No to je tedy úspěch chvástat se, že po letech konečně někdo u VAG vyřešil jejich totálně zpackanou práci. Někdo to musí dělat na několikrát, někdo to umí pořádně už napoprvé, třeba takový 1,2 TCe (88 - 97 kW, 205 NM), ten je někde jinde než jejich VAG konkurence. P308 je hezká zvenku a hrozná v interiéru, s tím souhlasím, ale o tom můj příspěvek nebyl.

luky
9. května • 11:16

1.2tce byl omyl polovina jich je po smrti.

Verny
19. července • 13:35

nechvástám se ani VW nevynáším do nebes, je fakt že někdo musel bát první v nasazení přeplňovaných benzínových maloobjemových motorů. V tomto případě to byl VW group. Toť holé konstatování. Ti co to od něj zkopírovali po 5-7 letech už měli čas se z chyb poučit. Ale to anti VW zatvrzelec nikdy nebude schopen připustit.

Adamikos
20. července • 12:59

První byl VAG možná v přímovstřikových maloobjemových turbobenzínech, ale v době uvedení, popř. krátce po něm měl třeba zrovna ten Renault 1,2 TCe (od r. 2007), 1,4 TCe (2009) a již od r. 2004 2,0 TCe (Megane 2 RS). Sice to nebyly přímovstřikové benziny, ale 1,2 a 1,4 pokládám za maloobjemové turbobenzíny ;-) A pokud vím, tak s přímým vstřikování neměly motory VAG problém, měly problém v absolutně poddimenzovaných rozvodových řetězech, které opakovaně způsobovaly fatální zničení motoru. VW netřeba vynášet do nebe, to totiž nikdy nebyla inovátorská automobilka. Nebýt Audi, neumí dělat VAG koncern benzíny dodnes.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cuco
21. července • 10:11

No AUDI je u VW uz pekne dlho a ono sa im tie benziny sypu dodnes. Prvy zahul s rozvodmi mal 2,8 VR6 tusim z 1992 cez TDI PD (prve mali co mali nakoniec skrateny interval na 60tkm) a dodnes koktaju a preslapuju. Ze im to zere olej, je verejne tajomstvo.

Ales Beseda
17. července • 9:41

Lze tedy říct, že se malý downsizingový tříválec v tomto autě neosvědčil, neboť účelem takového motoru je jednoduše řečeno poskytnout dynamiku na úkor spotřeby. Tento motor nabízí dynamiku při spotřebě atmosférického čtyřválce z osmdesátých let.

Miguel
28. listopadu • 21:38

Zaujímavé že to isté auto s tou istou SPZ-kou jazdil aj iný tester.
http://www.autojournal.cz/test-peugeot-308-sw-1-2-p... ...
A spotreba u neho bola 6,5 l/100km.
Pán Červenka by radšej nemal vôbec jazdiť. Odporúčam mu v Prahe MHD.

Ales Beseda
17. července • 11:46

Vždy, když se v jakékoliv motoristické diskuzi zmíní downsizing, najde se okamžitě chytrolín s pifkou na TSI. Sypou se mu řetězy, je to shit! Opravdu? Omyl chytrolíni. Motory TSI se staly synonymem pro downsizing! Staly se vzorem pro ostatní výrobce aut! Jsou nesmírně úspěšné. A netvrdím to jen proto, že sám jeden takový vlastním. Problém s rozvodovým řetězem je v zásadě prkotina, kterou vyřešil několikahodinový zásah servisu v záruční době. Někdo tady nechápe jednoduchou nadsázku – napsal jsem, že účelem takového motoru je jednoduše řečeno poskytnout dynamiku na úkor spotřeby. Tohle není protimluv. V roce 2011 nahradil v mém autě původně montovanou atmosférickou šestnáctistovku škodovácký 1.2 l TSI 77 kW. Vím o člověku, který to auto s jedna šestkou měl. Stejný výkon a průměrná spotřeba kolem deseti litrů na sto. Moje TSI si bere průměrně o čtyři litry méně. Dynamika na úkor spotřeby. Vztekejte se, jak chcete, je to holý fakt, stejně jako to, že můj motor již absolvoval přes 80 000 km. Za tu dobu neměl jiný problém, než jednu záruční výměnu rozvodového řetězu. Běžná průměrná spotřeba na cca třistakilometrové trase mimo dálnice je max. 5,4 litru na sto. Při dynamické jízdě. Nemám nic proti jiným značkám, jen jsem ventiloval svůj dojem ze závěru testu.
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech je mizerný designový telefon s koktajícím rádiem a vysokou spotřebou :-) (To je sranda)

veto
17. července • 17:06

a potom si sa zobudil s vehkym rozkrokom a zavolal si na mamu nech donesie novu plienku. Moj sused s fabiou a 1,2tsi 77kw bol pred tyzdnom na tretej vymene rozvodov. Co 30 000km , to nove rozvody. Vzhladom na to, ze sa konci kulancia (stale musi zaplatit tusim 40%), tak dava inzerat na predaj. Mozes si tu fabcu kupit, ved pre teba je to prkotina, dalsie rozvody si uz budes platit ale 100% v skodovke ti ukazu fuckera

Antiautomat
18. července • 12:01

Uuuuuu, no pokial maju takychto zakaznikov, co sa im takto pekne dobrovolne poskladaju na tie ich ich ekomarketinove prusery, to musia skakat radostou! Dakovny list a smartfon k tomu, mu este neposlali?

V mojom pripade by to skusili 2x - prvy a posledny. Potom uz nekompromisne: pokial sa po tretej reklamacii objavi ta ista chyba /co znaci ze vada nebola odstranena a kedze ten motor ma tuto chybu od vyroby tak ani byt nemoze/, ma pravo na odstupenie od kupnej zmluvy a nahradu plnej sumy.

A teda: koniec - napochodovat tam a ist priamo na pokladnu. Potrebne pomocky:
-Prislusne vyjadrenie
-Vyuctovanie za suvisiace problemy /taxi, HMD, cas, pripadne znalecky posudok ak sa pokusia vsemozne kluckovat, klamat, zamlzovat, vyhybat sa apod/
-Ucet, kam previest prislusnu sumu

S nalezitym poucenim, ze do mesiaca /ak by nahodou hrali o cas a nevyjadrili sa, po mesiaci totiz automaticky musia vratit peniaze/, caka prislusnu sumu na uvedenom. Hned na to sused nech ide po ecoboosta a je po probleme a zbytocnych nervoch. A nech neskusaju nijake triky, na toto ma narok z-o_z-a-k-o-n-a. Bez debaty a bez dalsich vyjadreni a obtazujucich otazok, na konstatovanie holeho faktu ze je motor tretikrat rozbity na tu istu chybu staci jedna oznamovacia veta.

Preco sa nechava takto doslova okradnut? Nemyslim to zle, nijaky ofens, ale ked mu predali nieco, co je vadne od vyroby /navyse nikdy nevedno kedy sa to pos.rie/ a este maju tu drzost a ryzovat na naslednych opravach a motat nieco o nejakych tzv.kulanciach...neodpustil by som im ani cent.

Johny
17. července • 21:27

Musím dát za pravdu bohužel - Fabia 1.2 TSI monte carlo první výměna řetězu 8000 km, druhá výměna při 60 000 km, ve 100 000 km začal opět rachotit řetěz a motor začal papat olej (pravděpodobně turbo). Vzhledem k tomu, že auto mělo prodlouženou záruku do 120 000km, šlo z domu. Podařilo se prodat za dobrou cenu. Kromě motoru žádný problém. Jezdilo skvěle, ale motor nic moc. Byl to rok 2012, kdy měl prý být už inovovaný řetěz. Obrázek si udělejte sami. Mimochodem těch aut s TSI roky 2010-2012 s docela malým nájezdem je v nabídce dost. Lidi si s tím užijí ještě hodně radostí. :-(

Jiřík
17. července • 16:43

To Vaše TSI se k motoru tohoto Peugotu nemůže vůbec přirovnávat.Nevím zda to redaktoři dělali schválně-stačí později řadit a spotřeba letí nahoru,ale tenhle motor je jeden z nejlepších,které jsou vyráběny.Atˇuž přeplňovaný,nebo ne.Jeho techniku(pryžový řemen v olejové lázni)kopíruje i slavné VW-jeho rozvodový řeťázek vhodný na uvázání kozy se neosvědčil.Vašeho TSI jsou plné autobazary,rozumný člověk si to po záruce nekoupí!!!B-]

Mirek
17. července • 20:57

Nechci ti brát iluze, ale Ford tohle řešení u benzínových přeplňovaných motorů, rozvodový řemen v olejové lázni, používá již několik let. Nechci tvrdit, že byl první a od něho to kopírují, ale ty to tvrdíš u Peugeotu a to je docela odvaha a vlastně nesmysl.

neodborník
18. července • 16:54

Nekopíruje nikdo od nikoho, jenom výrobci požívají stejné konstrukční řešení. Kopírování patří do hospody k pivu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
18. července • 19:22

Jak vidíš, podle hodnocení, tak někteří to berou asi jako otázku cti, kdo od koho kopíruje. Osobně také nemám rád přitroublé kecy o kopírování.

Mirek
18. července • 20:20

A mám prvního výherce, mínusáka. Prosím, které automobilky jsi fanatik? :-D

masklin
17. července • 10:12

Mam P308 s tymto motorom aj prevodovkou, zatial 2700 km, a musim povedat, ze moje vysledky spotreby sa nedaju porovnat s tymi v teste. Je pravda, ze ked vyuzivate plny vykon auta, spotreba rastie, ale treba mat na pamati 130k. Ked vsak jazdim normalne - podla predpisov, tak priemernu spotrebu mam zatial 5,4l/100km. Je Pravda, ze malo jazdim mesto, ktore pre tento pohon predstavuje zvysenu spotrebu (rozbeh s vyuzitim hydrodynamizkeho menica dviha spotrebu tiez rychlo). Ale na spotrebu sa stazovat nemozem. Napr. trasu Bratislava - Zilina, tempomat na 130 - vysledok 5,7 l/100km je na nezabehnuty motor so 130k velmi dobry vysledok.
Ja by som ten motor zhodnotil takto - ak jazdite aspon trochu predvidavo a nie stylom brzda-plyn, tak sa odmeni dobrou spotrebou. Ale ak potrebujete, mate vykon k dispozicii - kopec, predbiehanie atd. Vtedy treba pocitat s vyssou spotrebou.

Autofans
18. července • 8:42

Mám stejné auto už rok, mám však 6°manuál a kola 205/55 R16. Celkový průměr za cca 25000km mám 6,1 dle PC a 6,15 dle dotankování. Všechno je 50% dálnice + 40% okresky zbytek něco málo město Brno, vesměs do cca 15% nad povolené limity. Jinak doporučuji panu redaktorovi si kromě osvojení jízdních návyků na úroveň "platím si PHM ze svého" ještě nastudovat fungování jakékoliv automatické klimatizace. Nastavení nejnižší teploty nevím čeho dosáhnete, automat funguje tak, že v co nejkratším času docílí nastavené teploty a pak se přepne do udržovacího režimu. Jestli v tu chvíli je v autě 50°C, tak nastavením na nejnižší teplotu ničeho kromě š*u*k*á*n*í s ovladačem nedocílíte. Ta klima pracuje vždycky na max. dostupný výkon, takže pokud nejste masochista co jezdí v tropech na 16°C tak si akorát komplikujete život.

tomas
21. července • 22:36

Co se týká té automatické klimy, tak jsem chtěl napsat totéž. Pan redaktor asi netuší jak funguje automatická klimatizace. Mám v Octavii automatickou dvouzónovou klimatizaci a vlastně o ní vůbec nevím - sama si reguluje vše. Jen si občas upravím teplotu podle potřeby, abych např., když je venku 36 tam neměl uvnitř 21° a to je asi tak vše.

Shimi
17. července • 9:53

Ales Beseda: Poskytnutí dynamiky na úkor spotřeby je protimluv, takže to nemůže být účelem žádného motoru.

JirkaK
18. července • 6:18

Dvoulitrové motory z osmdesátých let už často měly vstřikování, KE Jetronik nebo první MPI, a pokud byly bez katalyzátoru, měly nejnižší spotřebu. Ve druhé polovině 80. let už vesměs s katalyzátorem a plnící Euro1. Spotřeba mírně stoupla, výkon klesl o zhruba 10% a s příchodem dalších stupňů Euro se to rozhodně nelepšilo, spíš naopak. Zkrátka jsou ty motory kvůli ekologii čím dál víc udušené. Navíc typické auto střední třídy mělo v 80. letech váhu kolem 12 metráků, dnes jsme klidně na 15 - 17.

homat
17. července • 9:53

domnívám se, že pokud by jste jezdil stejně s atmosferickým dvoulitrem z 80. let s automatickou převodovkou, tak budete skoro na dvojnásobné spotřebě.

Doporučujeme

Články odjinud