Dlouhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Na brzdě

Vzali jsme dlouhodobě testovaný crossover od Nissanu do firmy Dieselpower, abychom ověřili parametry motoru na válcové zkušebně.
Seznam kapitol
  1. Nissan Qashqai dCi 110 na brzdě
  2. Technické údaje
  3. Fotogalerie

Bílý Nissan Qashqai už je s námi v redakci nějaký ten týden. Nejvyšší čas vyrazit s ním do Modletic na válcovou zkušebnu společnosti Dieselpower, kam jezdíme i s některými auty testovanými v běžném týdenním režimu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Qashqai dCi 110 by měl podle Nissanu nabízet 81 kW (110 k) a 260 Nm

Pokud jste četli úvodní část dlouhodobého testu, víte, že Nissan nám půjčil motorizaci dCi 110. Označení udává výkon v koňských silách. Patnáctistovka od Renaultu by měla podle výrobce dosahovat výkonu 81 kW/110 k v 4000 min-1 a točivého momentu 260 Nm v 1750-2500 min-1. Jaká je realita?

Na brzdě: Přehled všech aut, jimž jsme dosud změřili výkon

Na brzdě: Přehled všech aut, jimž jsme dosud změřili výkon

Slibovaných sto deset koní poskytuje motor v širokém rozsahu, přibližně od 3200 až do 4600 otáček za minutu. Křivka za třemi tisíci pozvolna stoupá ve třech jasně patrných stupních a maxima 87 kW (118 koní) dosahuje v příjemných 4275 min-1. Tím se vysvětluje, proč motor působí tak točivým dojmem. 

Klepněte pro větší obrázek
Graf zachycující průběh výkonu a točivého momentu 

A co točivý moment? Plochý vrchol křivky přichází o chloupek později, vydrží však déle, než říkají oficiální údaje. V 1750 otáčkách chybí do udávaných 260 Nm ještě asi desítka newtonmetrů, ale slibované maximum se dostavuje ani ne o sto ot./min. později. V Dieselpoweru naměřili maximum 266 Nm a nad jmenovitými 260 Nm se křivka drží v intervalu cca 1800-2900 min-1, tedy po jedenáct set otáček. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Qashqai vyšel z měření se ctí, na válcové zkušebně firmy Dieselpower jsme mu naměřili o osm koní a šest newtonmetrů víc

V příštím pokračování dlouhodobého testu se podíváme, co s těmito parametry Qashqai předvede při měření akcelerace. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nissan Qashqai dCi 110 na brzdě
  2. Technické údaje
  3. Fotogalerie

bazar

Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2010
Stav: 95 460 km
Cena: 252 000 Kč
Nissan Qashqai 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 31 042 km
Cena: 440 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 43 985 km
Cena: 237 000 Kč
Nissan Qashqai 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 45 152 km
Cena: 410 000 Kč
Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2011
Stav: 59 700 km
Cena: 298 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 985 km
Cena: 360 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků