Dlouhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Na brzdě

Vzali jsme dlouhodobě testovaný crossover od Nissanu do firmy Dieselpower, abychom ověřili parametry motoru na válcové zkušebně.
Seznam kapitol
  1. Nissan Qashqai dCi 110 na brzdě
  2. Technické údaje
  3. Fotogalerie

Bílý Nissan Qashqai už je s námi v redakci nějaký ten týden. Nejvyšší čas vyrazit s ním do Modletic na válcovou zkušebnu společnosti Dieselpower, kam jezdíme i s některými auty testovanými v běžném týdenním režimu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Qashqai dCi 110 by měl podle Nissanu nabízet 81 kW (110 k) a 260 Nm

Pokud jste četli úvodní část dlouhodobého testu, víte, že Nissan nám půjčil motorizaci dCi 110. Označení udává výkon v koňských silách. Patnáctistovka od Renaultu by měla podle výrobce dosahovat výkonu 81 kW/110 k v 4000 min-1 a točivého momentu 260 Nm v 1750-2500 min-1. Jaká je realita?

Na brzdě: Přehled všech aut, jimž jsme dosud změřili výkon

Na brzdě: Přehled všech aut, jimž jsme dosud změřili výkon

Slibovaných sto deset koní poskytuje motor v širokém rozsahu, přibližně od 3200 až do 4600 otáček za minutu. Křivka za třemi tisíci pozvolna stoupá ve třech jasně patrných stupních a maxima 87 kW (118 koní) dosahuje v příjemných 4275 min-1. Tím se vysvětluje, proč motor působí tak točivým dojmem. 

Klepněte pro větší obrázek
Graf zachycující průběh výkonu a točivého momentu 

A co točivý moment? Plochý vrchol křivky přichází o chloupek později, vydrží však déle, než říkají oficiální údaje. V 1750 otáčkách chybí do udávaných 260 Nm ještě asi desítka newtonmetrů, ale slibované maximum se dostavuje ani ne o sto ot./min. později. V Dieselpoweru naměřili maximum 266 Nm a nad jmenovitými 260 Nm se křivka drží v intervalu cca 1800-2900 min-1, tedy po jedenáct set otáček. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Qashqai vyšel z měření se ctí, na válcové zkušebně firmy Dieselpower jsme mu naměřili o osm koní a šest newtonmetrů víc

V příštím pokračování dlouhodobého testu se podíváme, co s těmito parametry Qashqai předvede při měření akcelerace. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nissan Qashqai dCi 110 na brzdě
  2. Technické údaje
  3. Fotogalerie
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků