Dlouhodobý test Nissan Qashqai dCi 110: Jak moc potřebujete crossover?

37 komentářů

Tomas
1. května • 6:59

Proc vuz testuje nekdo, kdo evidentne nama rad SUV?Ten kdo si Q. koupi, tak asi vi proc. Kdyz srovnate jizdni vlasnosti v beznem provozu a ne v extremnich situacich, tak jsou lepsi na strane Q. a ne nez v hatchbacku, srovnavam treba Octavku, vlastni zkusenost. Tento motor je zcela dostacujici i na dalnici bez problemu, naopak, jedete 130-140 a do 5,5 litru.

Honzin
21. dubna • 9:52

Hodně jsem nad ním uvažoval, ale nakonec jsem v áčkách koupil VW Tourana a myslí, že jsem udělal dobře...

Arne
21. dubna • 20:41

Touran je moc fajn, loni jsem ho ve stejným bazaru kupoval manželce a zatím nám dělá radost

Jindra
21. dubna • 7:52

Quasqai je v poměru cena/motorizace/kvalita/praktičnost nejlepší model do města i na dlouhé tratě. Je velmi prostorný a pohodlný proto jsme si ho koupili.Oproti Octávii má lepší motorizaci, výbavu v základu. Design mu mohou octávie fábie a yeti jenom závidět. Kvalita z Británie je vynikající a hlučnost téměř žádná. Z chaty jsem schopen jet za 5,5 l většinou jezdím za 6,5 l benzinu. Rozhodovali jsme se mezi Octávií a Quasqai a když jsem zjistil že vw mají problémy s rozvody u tsi motorů a dokonce Octávia má v základu jenom tříválec a je dražší volba byla jasná.

Pete
21. dubna • 17:58

QQ 2. Gen a kvalita v jednej vete?
Obavam sa, ze asi nie celkom.

Michal Soukup
20. dubna • 13:51

Mám nového šaška už skoro dva roky a vybral bych dnes asi stejně. Přeplňovaná dvanáctistovka, 85KW a zadní torzní náprava. Může být něco horšího? Jezdil jsem dlouhá léta v Octávce, pak S-Max a teď tohle ... no a jsem spokojený. No jasně, jsou lepší auta a jak to tak čtu zde v příspěvcích, kde kdo je má před domem :) ... těm normálním bych rád řekl, nebojte se toho, co se kde dočtete za moudra a jděte si to osahat. Jezdí to moc dobře ;)

Pete
18. dubna • 21:46

Skvelý, tak trochu "osvetový" test.

Vana666
18. dubna • 8:38

Nerozumím proč redakce opakuje furt dokola tytéž omyly. Už minule psal pan Červenka že zimní gumy na tomhle autě začínají pořádně brzdit až v rychlostech pod 100 kmh. V diskuzi jsem ho upozornil, přiložený graf brzdění jeho tvrzení zcela popírá. No a teď nám ten stejný nesmysl servíruje bez jediného slůvka vysvětlení znova... :-/http://www.autorevue.cz/dlouhodoby-test-nissan-qa... ...

Martin Motyčka
19. dubna • 8:58

podle mě, pokud auto ze 150 na 100 zpomalí za stejný čas jako z 50 na 0, tak je podle mě není nic moc.. Vzhledem k faktu, že při 150 má auto 9x větší pohybovou energii než při 50...

Dan
21. dubna • 9:45

...a pouzitych brzdnych dosticiek a kotucov ;-)

Vana666
21. dubna • 10:06

to částečně taky, ale dominantní je určitě adheze pneumatik

Vana666
19. dubna • 9:07

Zpomalení závisí hlavně na adhezi pneumatik a na tu pohybová energie moc velký vliv nemá.

Jan
18. dubna • 8:52

Tohle auto zase tak špatné není,naopak;-)lepší volbou bude Kadjar;-)

Zelí
17. dubna • 17:01

Proč se redaktor diví, že se tyhle suvka tak prodávají. S auty je to jako s módou, není v tom žádná racionalita. Módní jsou kovbojské boty se špičkou a vysokými kramfleky, tak se holt kupují. Že se v nich špatně chodí a špicema se zakopává to přece nevadí, všichni to nosí a frčí to, tak je to určitě správný nákup pro ovce.
Že jezdí vysoký kaškaj hůř než nízký pulsar i když mají stejný podvozek.... to není nic překvapivého. Bavorská X5 jezdí taky o poznání hůř jako klasická pětka i když mají stejný podvozek. Formule jedna taky nevypadá jako písečná bugy.....

asdf
18. dubna • 13:29

možná protože při každodenním kolečku garáž-škola-školka-práce-oběd-práce-pošta-školka-škola-garáž člověka nesere, že se do standardní nízkej pixly musí stokrát za den soukat jak píča do tanku? spíš bych řekl, že nízký auto na dailydrives si koupí jen kokot. btw, na víkend mám nízký kabrio.

Zelí
19. dubna • 11:29

A na co potřebuješ na kolečko garáž-škola-školka-práce-oběd-práce-pošta-školka-škola-garáž suvko se 110kw.

bubulak
17. dubna • 17:53

Není sám. Tuto kategorii aut uznávám pouze s pohonem 4X4. Pokud ji nemají, považuji zákazníky, kteří kvůli tomu vysolí 200+ kKč navíc prostě a jednoduše za módě podléhající ovce.

Martin Motyčka
17. dubna • 19:55

bohužel dost lidí si myslí, že když kupujou SUV 4x4, tak dostanou "skoro Defender".. Realita je taková, že není moc míst v týhle zemi, kam se např. s Yetim 4x4 dostaneš a s Octavkou 4x4 ne...

bubulak
17. dubna • 20:35

To jo, ale v běžných autech přece jen 4x4 nenabízí všichni. V nižší střední v podstatě jen koncern. Ve střední je to sice trošku lepší, protože tam je to ještě Ford, Opel, Subaru a Mazda. Nicméně první a poslední jen v naftě. Zatímco u SUV je ta volba všude. Jak říkám, s 4x4 jsem ochoten uvažovat o tom, že to má nějakou přidanou hodnotu, která může stát za koupi (byť kolik lidí 4x4 skutečně potřebuje, že?). Ale kupovat SUV bez 4x4 mi přijde jako holý nesmysl. Za vyšší posez a do značné míry iluzi větší bezpečnosti přinejmenším 200k příplatek oproti klasické koncepci v téže třídě. A to už vůbec nemluvím o tom, že některá kompaktní SUV se s klidem prodávají za cenu, za kterou se dostane slušně vybavené auto střední třídy.

jo
18. dubna • 9:41

Ja zas nechapu jak nekdo muze chtit jakykoliv auto co jezdi po silnici se 4x4. Chapu to jen tam kde je tak velky vykon ze to dve kola neprenesou na silnici. Jinak je to jen drahy,tezky,pomaly,vysoka spotreba,servisni narocnost. Dokonalej marketing co zblbnul davy lidi.
I kdejakej traktor si vystaci bez 4x4 tak proc auto???

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mrazik
18. dubna • 9:49

V hospode se muzou chlubit

jo
18. dubna • 10:11

Muzou,ale nedelaji to..spis se stydi jaky jsou to pitomci ze naleteli. Jeden zmamej kupoval suv a musel proste mit 4x4, on to proste potrebuje vzdyt bydli "na horach" - no nevymluvil jsem mu to. Tak koupil a jezdi jak podelanej se spotrebou 8l. Po dvou letech to je pro nej najednou zbytecny a vlastně to vubec nepotřebuje :D

Vana666
18. dubna • 12:15

jo: a víš jak snadno se v zimě se čtyřkolkou předjíždějí ti co si myslí že 4x4 je k ničemu ? :-)

mpolan
18. dubna • 14:33

Stejně snadno jako s dvoukolkou?

Vana666
18. dubna • 16:41

Aha, tak tys to taky ještě nezkusil

jo
19. dubna • 8:05

Ano předjizdi se s tim uplně stejně jako bez 4x4. Zimou mysliš co? Ty 2 dny v roce kdy je na silnici rozbředly snih? A v cem ti na takovym povrchu pomuže 4x4 pri predjizdeni? V ničem. Pomůže ti akorát při prudkem rozjezdu nebo akceleraci na nizsi rychlostni stupen,ale kdyz se rozjedes jako clovek tak se stejne zadek nepřipoji. A i kdyby ten snih byl dokonce na silnici cely tyden v roce a nikdo ho neodstranil tak to nedava smysl. Pracovni ATV,traktory,nakladaky atd. pohon 4x4 vyuziji jen ve velmi malo situacich a jednotkach procent celkovyho provozu a na silnici skoro nikdy. Zeptej se nejakyho staryho kamioňaka kolikrat za zivot pouzil na silnici uzaverku,odpovi ze parkrat za zivot uz jo - a pak se ho zeptej co mu to pomohlo - odpoved bude hovno.

Vana666
19. dubna • 8:35

Proč omezuješ 4x4 jen na připojovací systémy když existuje i hromada aut s daleko lepším fulltime pohonem ?
Moje praktické zkušenosti jsou trochu jiné než teorie co píšeš ty, i toho sněhu jsem už zažil spousty. 4x4x je za horších podmínek radost a o oproti dvoukolce o sedm levelů jinde. V akceleraci, jistotě, držení směru ...a předjíždění neohrabaných dvoukolek na sněhu je pecka.:-). Ty jsi to fakt ještě nikdy nezkusil ?Nj, já ale nebydlím v Praze, třeba u lidí co vesměs nevytáhnou paty z města zbytečnost 4x4 chápu taky

jo
20. dubna • 16:52

Ale jo, před 15ti lety to s passatem B5.5 byla legrace na zasnezenym parkovisti,ale to je tak vse. Proc to zobecnuju? Kolik je dneska takových běžných aut se stálým pohonem? A toho sněhu na silnici je opravdu minimum..nedává to smysl ani pokud jsi z havlbrodu. Samozřejmě 4x4 pokud to má být 2. auto třeba na tu tuhou zimu a pro zábavu proč ne. Ale NE v octavce v kombiku prosim.

Vana666
21. dubna • 6:53

Stálý pohon má většina čtyřkolek od Audi, Mercedesu, část produkce Subaru, VW Touareg a Amarok, Toyota LC atd ...

jo
18. dubna • 10:22

Automobilky cpou 4x4 i do aut jako je fiat panda protoze si to zakaznik zada a na druhou stranu kvuli emisim snizuji obsahy motorů - to zakazník nechce,ale nevadí. Jako qaškaj,talisman nebo espace s nejsilnejsim vznetovym motorem 1.6 to je inferno jako prase!

mpolan
17. dubna • 21:02

Jo, móda je vždycky drahá...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
18. dubna • 8:11

Módedámy by mohly vyprávět, nákupní kabela LV to je ranec......

uživatel
18. dubna • 9:36

i vy kluci teoretický, nutíte místo vyššího kratšího auta, nižší a delší, tím že ocení horší přehled, manévrovatelnost? asi nechápete, kdo si to kupuje. Zřejmě jste skupina lidí, která cestuje jen po dálnicích :-)

mrazik
18. dubna • 9:49

Ja to vidim kazdy den u skoly, jak maminky v SUV predvadi ten prehled a manevrovatelnost.

uživatel
18. dubna • 18:44

a v nízkým kombíku jako budou parkovat líp ? (chybí smajlík pro klepání na čelo), zatím pořád platí, že důležitější je, jaký je kdo řidič a ne čím jezdí.

mrazik
19. dubna • 14:31

A pisu to snad nekde ?
Ja reagoval na to, ze SUV maji lepsi manevrovatelnost a lepsi rozhled.

Zelí
18. dubna • 10:03

Však pro tuto sortu řidičů, jejich rajon je město a kupují si k tomu suvko, výrobci dělají automatické couvání. Protože tito městští "praktici" neumí ani couvat.

Doporučujeme

Články odjinud