Dívka na sobotu: česká kráska Gabriela Kratochvílová jezdí v Cliu

To, že nová královna krásy dostane mezi jinými dary také automobil, berou vítězky i diváci u obrazovek už jako samozřejmost. První novodobá Miss Ivana Christová obdržela v roce 1989 ( ještě za totality) zájezd s CKM, předplatné časopisu Burda a šicí stroj. To až druhá Miss v pořadí, Renata Gorecká, si z ostravského finále v roce 1990 odvezla tolik žádanou Škodu Favorit.

Když dva týdny po letošním finále převzala klíčky od nového Renaultu Clio Grandtour Miss 2013 Gabriela Kratochvílová, už si asi nikdo nevzpomněl, že stejný typ, ale první generaci Clia, dostala za své prvenství v roce 1991 i Michaela Maláčová, dnešní zakladatelka a majitelka soutěže.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Miss 2013 Gabriela Kratochvílová v Renaultu.

"Auto mi sloužilo několit let a ještě poté, co jsem ho prodala, jsem ho potkávala v Brně," vzpomínala před několika lety Michaela Maláčová na vůz, který v roce 1991 představoval pro Čechy málo dostižný luxus. Clio stálo přes 300 tisíc československých federálních korun (Škoda Favorit se pohybovala někde těsně nad 100 000 korunami).

Další Miss v pořadí, Pavlína Baburková v roce 1992, se stala majitelkou Fordu Fiesta. Třídvéřový vůz s motorem 1,1 litru stál 315 900 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Poslední federální Miss, vítězka z roku 1993 Silvia Lakatošová dostala Citroën ZX. V levnější verzi stál 424 000 korun.

Připomeňme, že darovaný automobil byl v prvních letech soutěže pro první uchazečky o Miss jednou ze silných motivací účasti, ne-li tou hlavní. Pomineme-li začínající podnikatele, národ škodovkářů, trabantářů a žigulíkářů o vozech západních značek i přes otevřené hranice ještě víceméně snil.

Auta pro krásky v prvních letech ještě nevěnovala centrální zastoupení automobilek, ta buď neexistovala nebo teprve poskrovně vznikala. Takže auta pro Miss byla na bedrech sponzorů a každý rok si vítězka odvezla jiný typ a jinou značku.

Klepněte pro větší obrázek

Až postupem doby prodejci zjistili, že předávání klíčků v přímém přenosu před miliony televizních diváků je velmi slušná reklama, nehledě na zájem médií v pozdější době - jak se Miss jezdí, kolik platila pokut, jak svého miláčka opečovává...

Automobily však přinášely krasavicím vedle radosti a pýchy také problémy. V roce 1997 při finále v Plzni si Terezie Dobrovolná vybojovala vedle celkového prvenství i divácky titul Miss Sympatie. Problém byl v tom, že pro oba tituly věnovalo zastoupení značky Mercedes-Benz po jednom voze. Organizátor soutěže si po vyhlášení výsledků vymínil, aby čerstvá královna krásy jeden z vyhraných vozů ještě na pódiu „dobrovolně a s radostí“ věnovala na charitu.

Kuriozitou byly první ročníky České Miss, které probíhaly souběžně s tehdy původní soutěží Miss České republiky a kdy spolu soutěžili Miloslav Zapletal a Michaela Maláčová. Jedním z těch, kteří jí poskytli podporu a kapitál, byl i majitel autobazarů AAA Anthony J. Denny, takže v jednom z ročníků si vítězky převzaly do ročního užívání bazarové vozy.

Mezi další auta, která vozila české krasavice, patřila například také Škoda Felicia, Škoda Fabia, Ford Fiesta, Citroën ZX, Suzuki SX 4, Suzuki Swift, VW Golf, Seat Leon a další.

Renault se mezi „missí“ automobily vrátil přesně po dvaceti letech. Předloňská vítězka obdržela Renault Megane CC, loňská Česká Miss se mohla radovat z malého RenaultuTwingo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
To je radosti... vítězka z roku 2011 Jitka Nováčková.

Významnou změnou pro poslední tři Miss je, že mohou jezdit v autech bez polepu, že se jedná o vůz České Miss. V dřívějších letech trvali sponzoři, aby minimálně rok do dalšího finále měla vítězka vůz oblepený nápisy a symboly soutěže. Renault na tom poslední dva ročníky netrvá.

„Je to na jedné straně reklama, na druhé straně to přitahuje nežádoucí pozornost k vozu ze strany těch, kteří třeba něco takového dívkám nepřejí,“ říká tisková mluvčí značky Jitka Skaličková. 

Klepněte pro větší obrázek
A tady jsou další krasavice - Renata Langmannová, první zprava (2006)...
Klepněte pro větší obrázek
... Eliška Bučková (2008)... 
Klepněte pro větší obrázek
... a Veronika Machová (2010).

 

Dívka na sobotu: explozivní Brazilky v čase karnevalu na vozech neudržíte

Dívka na sobotu: explozivní Brazilky v čase karnevalu na vozech neudržíte


 

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků