Divize BMW M už pracuje na hybridu. "Elektrifikaci se nevyhneme," říkají

Nejspíš už v příštích generacích emkových BMW se "dočkáme" elektromotorů.

Bavorská automobilka oficiálně potvrdila, že pracuje na modelu M s hybridním pohonem. Šéf divize Motorsport Dirk Hacker řekl britskému Autocaru, že "elektrifikaci se nevyhneme".

"Mohu potvrdit, že na hybridu v současnosti pracujeme. Nyní vám řeknu jen to, že zvažujeme každé hybridní řešení, ale ještě nevíme, jak elektromotory nakonec použijeme," říká Hacker.

I když práce na hybridním ústrojí pro vozy M již probíhají, Hacker se nebojí mluvit také o negativech, která toto řešení přináší. "Přidat váhu není u sportovního auta nikdy dobré. Ale pokud elektřinu použijeme vhodně, začne se nám dostávat odpovědí. Dostane vyšší výkon, auta budou třeba moci po městě jezdit bez emisí," vysvětluje.

První jízda s BMW 6 GT: Řadě 7 se příblížila nejen číslovkou

První jízda s BMW 6 GT: Řadě 7 se příblížila nejen číslovkou

Není to zdaleka poprvé, co se fámy o hybridních vozech M šíří, ale z úst Dirka Heckera zní přesvědčivě. To Frank Van Meel, šéf BMW, šel v prohlášení před pár měsíci ještě dál. Pro Auto Express na detroitském autosalonu mluvil dokonce o plně elektrických modelech M: "Určitě taková budou, otázkou je pouze kdy." Časy se hold mění...

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků