Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

BMW se rozhodlo kompletně změnit směřování své divize i. Už se nebude soustředit výhradně na elektrické pohony. Nyní je jejím hlavním cílem vyvíjet systémy autonomní jízdy. Jedním z důvodů je ale i to, že se produkty divize i neprodávají moc dobře. Vlastně silně zaostávají za očekáváním.

Sportovní hybrid BMW i8 je exkluzivní kusové zboží, o tom se asi nemá cenu moc bavit. Ale masovým produktem měl být elektromobil BMW i3. Jenže v roce 2015 se ho prodalo jen pouhých 25 000 kusů. Navíc BMW nemá v nabídce model, který by se dokázal postavit chystaným elektromobilům konkurence.

BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

Místo toho se tak divize i soustředí na novou generaci elektrického auta, které již bude schopné jezdit úplně samo. Má jít o první sériové auto německé značky s funkcí plně samočinného řízení. Podle BMW se to celé jmenuje „Project i Next“ a vlastně nepůjde jen o auto jako takové, ale rovněž o snahu pochopit uvažování budoucího majitele či spíše uživatele autonomního auta.

Změna směřování divize i může souviset také s tím, že BMW uteklo několik důležitých postav z technického vývoje. Podle analytiků by se už v roce 2025 mělo po celém světě prodávat ročně okolo devíti milionů aut s pokročilými systémy autonomní jízdy, které nebudou ve většině situací vyžadovat zásah řidiče.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků