Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

BMW se rozhodlo kompletně změnit směřování své divize i. Už se nebude soustředit výhradně na elektrické pohony. Nyní je jejím hlavním cílem vyvíjet systémy autonomní jízdy. Jedním z důvodů je ale i to, že se produkty divize i neprodávají moc dobře. Vlastně silně zaostávají za očekáváním.

Sportovní hybrid BMW i8 je exkluzivní kusové zboží, o tom se asi nemá cenu moc bavit. Ale masovým produktem měl být elektromobil BMW i3. Jenže v roce 2015 se ho prodalo jen pouhých 25 000 kusů. Navíc BMW nemá v nabídce model, který by se dokázal postavit chystaným elektromobilům konkurence.

BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

Místo toho se tak divize i soustředí na novou generaci elektrického auta, které již bude schopné jezdit úplně samo. Má jít o první sériové auto německé značky s funkcí plně samočinného řízení. Podle BMW se to celé jmenuje „Project i Next“ a vlastně nepůjde jen o auto jako takové, ale rovněž o snahu pochopit uvažování budoucího majitele či spíše uživatele autonomního auta.

Změna směřování divize i může souviset také s tím, že BMW uteklo několik důležitých postav z technického vývoje. Podle analytiků by se už v roce 2025 mělo po celém světě prodávat ročně okolo devíti milionů aut s pokročilými systémy autonomní jízdy, které nebudou ve většině situací vyžadovat zásah řidiče.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků