Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

BMW se rozhodlo kompletně změnit směřování své divize i. Už se nebude soustředit výhradně na elektrické pohony. Nyní je jejím hlavním cílem vyvíjet systémy autonomní jízdy. Jedním z důvodů je ale i to, že se produkty divize i neprodávají moc dobře. Vlastně silně zaostávají za očekáváním.

Sportovní hybrid BMW i8 je exkluzivní kusové zboží, o tom se asi nemá cenu moc bavit. Ale masovým produktem měl být elektromobil BMW i3. Jenže v roce 2015 se ho prodalo jen pouhých 25 000 kusů. Navíc BMW nemá v nabídce model, který by se dokázal postavit chystaným elektromobilům konkurence.

BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

Místo toho se tak divize i soustředí na novou generaci elektrického auta, které již bude schopné jezdit úplně samo. Má jít o první sériové auto německé značky s funkcí plně samočinného řízení. Podle BMW se to celé jmenuje „Project i Next“ a vlastně nepůjde jen o auto jako takové, ale rovněž o snahu pochopit uvažování budoucího majitele či spíše uživatele autonomního auta.

Změna směřování divize i může souviset také s tím, že BMW uteklo několik důležitých postav z technického vývoje. Podle analytiků by se už v roce 2025 mělo po celém světě prodávat ročně okolo devíti milionů aut s pokročilými systémy autonomní jízdy, které nebudou ve většině situací vyžadovat zásah řidiče.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků