Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

Divize BMW i se nyní soustředí hlavně na autonomní řízení

BMW se rozhodlo kompletně změnit směřování své divize i. Už se nebude soustředit výhradně na elektrické pohony. Nyní je jejím hlavním cílem vyvíjet systémy autonomní jízdy. Jedním z důvodů je ale i to, že se produkty divize i neprodávají moc dobře. Vlastně silně zaostávají za očekáváním.

Sportovní hybrid BMW i8 je exkluzivní kusové zboží, o tom se asi nemá cenu moc bavit. Ale masovým produktem měl být elektromobil BMW i3. Jenže v roce 2015 se ho prodalo jen pouhých 25 000 kusů. Navíc BMW nemá v nabídce model, který by se dokázal postavit chystaným elektromobilům konkurence.

BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

BMW musí v USA k soudu kvůli poklesu výkonu u elektromobilu i3 REx

Místo toho se tak divize i soustředí na novou generaci elektrického auta, které již bude schopné jezdit úplně samo. Má jít o první sériové auto německé značky s funkcí plně samočinného řízení. Podle BMW se to celé jmenuje „Project i Next“ a vlastně nepůjde jen o auto jako takové, ale rovněž o snahu pochopit uvažování budoucího majitele či spíše uživatele autonomního auta.

Změna směřování divize i může souviset také s tím, že BMW uteklo několik důležitých postav z technického vývoje. Podle analytiků by se už v roce 2025 mělo po celém světě prodávat ročně okolo devíti milionů aut s pokročilými systémy autonomní jízdy, které nebudou ve většině situací vyžadovat zásah řidiče.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků