Díváme se na elektrický sporťák od Hondy? Patentové snímky tomu nasvědčují

Elektrický hatchback E od Hondy je už na cestě do produkce. Novinku by ale mohl později doplnit i sporťák na baterky.

Koncept Honda Sports EV, který japonská automobilka představila na autosalonu v Tokiu v roce 2017, by se přece jen mohl dostat do sériové produkce. Nizozemský magazín Autoweek.nl zveřejnil uniklé patentové ilustrace kompaktního sporťáku, který si udržuje některé designové prvky původního konceptu Sports EV a částečně zapadá i vedle nového elektro hatchbacku E.

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Oproti zmíněnému hatchbacku a jeho dřívější studiové formě se ovšem elektrický sporťák v údajně sériové podobě od konceptu liší trochu razantněji. Zůstává ovšem přední zahlazená maska s dvojicí kulatých LED světlometů s identickou grafikou, vystouplé přední blatníky nebo zadní panel schovávající koncové LED svítilny.  

Změnily se hlavně proporce a vůz na ilustracích se více přibližuje placatým sporťákům, namísto kompaktním kupé s dlouhou přední kapotou a krátkou svažující se zádí jako předpovídal koncept. Ve výsledku tak auto připomíná modely s uprostřed uloženým motorem. U elektromobilu tohoto typu by se tedy uprostřed vozu nejspíš nacházel jeho bateriový modul, pokud nebude uložen níže v podlaze.

Interiér Hondy E detailněji: Pohodlí jako v obýváku a maximální konektivita

Interiér Hondy E detailněji: Pohodlí jako v obýváku a maximální konektivita

Objevují se nicméně také spekulace, že se jedná o menšího bratra supersportu NSX. S tímto designem bychom ale určitě tipovali výhradně elektrické ústrojí, jelikož si Honda pro elektromobily pomalu vytváří samostatnou designovou linii, která se bude od modelů se spalovacími motory lišit.

Novinka by zřejmě využila modulární platformu pro elektromobily, kterou chce automobilka postupně využívat pro další a další modely různých typů. O technice konceptu Sports EV se Honda dříve vůbec nezmiňovala, pravděpodobně by ale vycházela z ústrojí hatchbacku E, o němž už víme takřka všechno.

Galerie doplněna o koncept Honda Sports EV.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků