Díváme se na elektrický sporťák od Hondy? Patentové snímky tomu nasvědčují

Elektrický hatchback E od Hondy je už na cestě do produkce. Novinku by ale mohl později doplnit i sporťák na baterky.

Koncept Honda Sports EV, který japonská automobilka představila na autosalonu v Tokiu v roce 2017, by se přece jen mohl dostat do sériové produkce. Nizozemský magazín Autoweek.nl zveřejnil uniklé patentové ilustrace kompaktního sporťáku, který si udržuje některé designové prvky původního konceptu Sports EV a částečně zapadá i vedle nového elektro hatchbacku E.

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Oproti zmíněnému hatchbacku a jeho dřívější studiové formě se ovšem elektrický sporťák v údajně sériové podobě od konceptu liší trochu razantněji. Zůstává ovšem přední zahlazená maska s dvojicí kulatých LED světlometů s identickou grafikou, vystouplé přední blatníky nebo zadní panel schovávající koncové LED svítilny.  

Změnily se hlavně proporce a vůz na ilustracích se více přibližuje placatým sporťákům, namísto kompaktním kupé s dlouhou přední kapotou a krátkou svažující se zádí jako předpovídal koncept. Ve výsledku tak auto připomíná modely s uprostřed uloženým motorem. U elektromobilu tohoto typu by se tedy uprostřed vozu nejspíš nacházel jeho bateriový modul, pokud nebude uložen níže v podlaze.

Interiér Hondy E detailněji: Pohodlí jako v obýváku a maximální konektivita

Interiér Hondy E detailněji: Pohodlí jako v obýváku a maximální konektivita

Objevují se nicméně také spekulace, že se jedná o menšího bratra supersportu NSX. S tímto designem bychom ale určitě tipovali výhradně elektrické ústrojí, jelikož si Honda pro elektromobily pomalu vytváří samostatnou designovou linii, která se bude od modelů se spalovacími motory lišit.

Novinka by zřejmě využila modulární platformu pro elektromobily, kterou chce automobilka postupně využívat pro další a další modely různých typů. O technice konceptu Sports EV se Honda dříve vůbec nezmiňovala, pravděpodobně by ale vycházela z ústrojí hatchbacku E, o němž už víme takřka všechno.

Galerie doplněna o koncept Honda Sports EV.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 115 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků