Díváme se na elektrický sporťák od Hondy? Patentové snímky tomu nasvědčují

Elektrický hatchback E od Hondy je už na cestě do produkce. Novinku by ale mohl později doplnit i sporťák na baterky.

Koncept Honda Sports EV, který japonská automobilka představila na autosalonu v Tokiu v roce 2017, by se přece jen mohl dostat do sériové produkce. Nizozemský magazín Autoweek.nl zveřejnil uniklé patentové ilustrace kompaktního sporťáku, který si udržuje některé designové prvky původního konceptu Sports EV a částečně zapadá i vedle nového elektro hatchbacku E.

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Honda upřesňuje výkon elektrického hatchbacku E. Do města bude určitě stačit

Oproti zmíněnému hatchbacku a jeho dřívější studiové formě se ovšem elektrický sporťák v údajně sériové podobě od konceptu liší trochu razantněji. Zůstává ovšem přední zahlazená maska s dvojicí kulatých LED světlometů s identickou grafikou, vystouplé přední blatníky nebo zadní panel schovávající koncové LED svítilny.  

Změnily se hlavně proporce a vůz na ilustracích se více přibližuje placatým sporťákům, namísto kompaktním kupé s dlouhou přední kapotou a krátkou svažující se zádí jako předpovídal koncept. Ve výsledku tak auto připomíná modely s uprostřed uloženým motorem. U elektromobilu tohoto typu by se tedy uprostřed vozu nejspíš nacházel jeho bateriový modul, pokud nebude uložen níže v podlaze.

Interiér Hondy E detailněji: Pohodlí jako v obýváku a maximální konektivita

Interiér Hondy E detailněji: Pohodlí jako v obýváku a maximální konektivita

Objevují se nicméně také spekulace, že se jedná o menšího bratra supersportu NSX. S tímto designem bychom ale určitě tipovali výhradně elektrické ústrojí, jelikož si Honda pro elektromobily pomalu vytváří samostatnou designovou linii, která se bude od modelů se spalovacími motory lišit.

Novinka by zřejmě využila modulární platformu pro elektromobily, kterou chce automobilka postupně využívat pro další a další modely různých typů. O technice konceptu Sports EV se Honda dříve vůbec nezmiňovala, pravděpodobně by ale vycházela z ústrojí hatchbacku E, o němž už víme takřka všechno.

Galerie doplněna o koncept Honda Sports EV.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků