Celý zakřivený panel má na šířku 141 centimetrů. Zdroj: Daimler AG

Celý zakřivený panel má na šířku 141 centimetrů. | Zdroj: Daimler AG

Kvůli věrnému podání barev i černé využívá OLED obrazovky. Zdroj: Daimler AG

Kvůli věrnému podání barev i černé využívá OLED obrazovky. | Zdroj: Daimler AG

Do panelu jsou zapuštěny futuristické výdechy ventilace. Zdroj: Daimler AG

Do panelu jsou zapuštěny futuristické výdechy ventilace. | Zdroj: Daimler AG

Pro případ nehody má panel Hyperscreen předem definované body rozlomení. Zdroj: Daimler AG

Pro případ nehody má panel Hyperscreen předem definované body rozlomení. | Zdroj: Daimler AG

Už žádné hledání funkcí v menu jiného podmenu. Vše má být na očích. Zdroj: Daimler AG

Už žádné hledání funkcí v menu jiného podmenu. Vše má být na očích. | Zdroj: Daimler AG

Okraje panelu jsou podsvícené, díky čidlu reagují na okolní světlo. Zdroj: Daimler AG

Okraje panelu jsou podsvícené, díky čidlu reagují na okolní světlo. | Zdroj: Daimler AG

Pokud není sedadlo spolujezdce obsazené, postranní obrazovka zobrazuje hvězdy. Zdroj: Daimler AG

Pokud není sedadlo spolujezdce obsazené, postranní obrazovka zobrazuje hvězdy. | Zdroj: Daimler AG

Představení panelu MBUX Hyperscreen proběhlo virtuálně na platformě YouTube. Zdroj: Daimler AG

Představení panelu MBUX Hyperscreen proběhlo virtuálně na platformě YouTube. | Zdroj: Daimler AG

Představení panelu MBUX Hyperscreen proběhlo virtuálně na platformě YouTube. Zdroj: Daimler AG

Představení panelu MBUX Hyperscreen proběhlo virtuálně na platformě YouTube. | Zdroj: Daimler AG

Představení panelu MBUX Hyperscreen proběhlo virtuálně na platformě YouTube. Zdroj: Daimler AG

Představení panelu MBUX Hyperscreen proběhlo virtuálně na platformě YouTube. | Zdroj: Daimler AG

Představení panelu MBUX Hyperscreen proběhlo virtuálně na platformě YouTube. Zdroj: Daimler AG

Představení panelu MBUX Hyperscreen proběhlo virtuálně na platformě YouTube. | Zdroj: Daimler AG

Představení panelu MBUX Hyperscreen proběhlo virtuálně na platformě YouTube. Zdroj: Daimler AG

Představení panelu MBUX Hyperscreen proběhlo virtuálně na platformě YouTube. | Zdroj: Daimler AG

Představení panelu MBUX Hyperscreen proběhlo virtuálně na platformě YouTube. Zdroj: Daimler AG

Představení panelu MBUX Hyperscreen proběhlo virtuálně na platformě YouTube. | Zdroj: Daimler AG

Představení panelu MBUX Hyperscreen proběhlo virtuálně na platformě YouTube. Zdroj: Daimler AG

Představení panelu MBUX Hyperscreen proběhlo virtuálně na platformě YouTube. | Zdroj: Daimler AG

Kvůli věrnému podání barev i černé využívá OLED obrazovky. Zdroj: Daimler AG
Do panelu jsou zapuštěny futuristické výdechy ventilace. Zdroj: Daimler AG
Pro případ nehody má panel Hyperscreen předem definované body rozlomení. Zdroj: Daimler AG
Už žádné hledání funkcí v menu jiného podmenu. Vše má být na očích. Zdroj: Daimler AG
14
Fotogalerie

Displeje místo přístrojovky: Mercedes představil systém MBUX Hyperscreen

Obrazovky všude, kam se podíváte. Tak vypadá budoucnost infotainmentu v podání stuttgartské značky. Jako první tuto novinku dostane elektrický sedan EQS.

Vůbec první dotyková obrazovka se v autech objevila v roce 1986 v Buicku Riviera. Od dob nazelenalých symbolů písmenek tato technika urazila dlouhou cestu, jejíž prozatím poslední kapitolou je ovládací a multimediální systém MBUX Hyperscreen.

Nový systém od Mercedesu je tvořen několika obrazovkami, které jsou zapuštěny do lesklého a po okrajích zakřiveného podsvíceného panelu o šířce 141 centimetrů. Displeje ve střední části palubní desky a před spolujezdcem využívají technologii OLED kvůli co nejživějším barvám a také velmi tmavým vypnutým pixelům, které nebudou kontrastovat se zbytkem tmavého panelu. Grafika se nese v duchu kombinace modré a oranžové barvy. Moderněji má působit také zobrazení na přístrojovém štítu, to nyní znázorňuje zrychlení a také probíhající rekuperaci při zpomalování ve formě G-indikátoru.

Mercedes-Benz se chlubí, že všechny funkce jsou okamžitě dosažitelné bez nutnosti hrabat se v podsekcích různých menu. Pod dotykovými obrazovkami je celkem 12 aktuátorů, které poskytují haptickou odezvu po stisknutí. Po hardwarové stránce systém Hyperscreen využívá osmijádrový procesor a 24 GB operační paměti. Stejně jako předchozí verze MBUX se má učit a přizpůsobovat návykům řidiče – navrhovat časté cíle nebo telefonické kontakty v obvyklých časech, dle zvyků spínat vyhřívání nebo třeba aktivovat zvýšení světlé výšky při nájezdu do pozemních garáží podle údajů z GPS.

Vůbec poprvé se tato novinka objeví v elektrickém sedanu Mercedes-Benz EQS, který by měl přijít na trh už v letošním roce. U něj automobilka slibuje dojezd až 700 kilometrů.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud