Displeje místo přístrojovky: Mercedes představil systém MBUX Hyperscreen

Obrazovky všude, kam se podíváte. Tak vypadá budoucnost infotainmentu v podání stuttgartské značky. Jako první tuto novinku dostane elektrický sedan EQS.

Vůbec první dotyková obrazovka se v autech objevila v roce 1986 v Buicku Riviera. Od dob nazelenalých symbolů písmenek tato technika urazila dlouhou cestu, jejíž prozatím poslední kapitolou je ovládací a multimediální systém MBUX Hyperscreen.

Nový systém od Mercedesu je tvořen několika obrazovkami, které jsou zapuštěny do lesklého a po okrajích zakřiveného podsvíceného panelu o šířce 141 centimetrů. Displeje ve střední části palubní desky a před spolujezdcem využívají technologii OLED kvůli co nejživějším barvám a také velmi tmavým vypnutým pixelům, které nebudou kontrastovat se zbytkem tmavého panelu. Grafika se nese v duchu kombinace modré a oranžové barvy. Moderněji má působit také zobrazení na přístrojovém štítu, to nyní znázorňuje zrychlení a také probíhající rekuperaci při zpomalování ve formě G-indikátoru.

První kompaktní Mercedes vznikl už v 80. letech. Stavěl ho výrobce supersportů

První kompaktní Mercedes vznikl už v 80. letech. Stavěl ho výrobce supersportů

Mercedes-Benz se chlubí, že všechny funkce jsou okamžitě dosažitelné bez nutnosti hrabat se v podsekcích různých menu. Pod dotykovými obrazovkami je celkem 12 aktuátorů, které poskytují haptickou odezvu po stisknutí. Po hardwarové stránce systém Hyperscreen využívá osmijádrový procesor a 24 GB operační paměti. Stejně jako předchozí verze MBUX se má učit a přizpůsobovat návykům řidiče – navrhovat časté cíle nebo telefonické kontakty v obvyklých časech, dle zvyků spínat vyhřívání nebo třeba aktivovat zvýšení světlé výšky při nájezdu do pozemních garáží podle údajů z GPS.

Elektrický Mercedes EQS nabídne dojezd přes 700 km. Baterie si značka vyrobí sama

Elektrický Mercedes EQS nabídne dojezd přes 700 km. Baterie si značka vyrobí sama

Vůbec poprvé se tato novinka objeví v elektrickém sedanu Mercedes-Benz EQS, který by měl přijít na trh už v letošním roce. U něj automobilka slibuje dojezd až 700 kilometrů.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

včera | Jan Mička | 36 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků